Blind Gekocht 2025

Snap die dame wel ivm dat toilet. Hoe kunnen gasten dat toilet bezoeken? Was er een aparte gang die dan wel inkeek in die slaapkamer omdat er geen deur was?
En die badkamer als die kleine wil douchen, moet hij dan steeds door de slaapkamer van zijn ma gaan? Was niet echt mee met het concept.

Wat een slechte verbouwing in Vleteren. Zowel opzij als achteraan heel wat ruimte weg door aanbouw af te breken. Van die achteraan zeggen ze niets, enkel dat ze daar een glazen erkertje hebben gezet. Enorm klein huisje en vreemde indeling. Ze was terecht teleurgesteld
Was precies gewoon een reclame voor Dovy. De living was 2x niets, idem voor de badkamer en dan maken ze daar 2 van die immense slaapkamers. Voor die kleine een half appartement en voor haar ook waardoor ze een hoop ruimte kwijt is beneden.
En dat wc zou ik ook niet moeten weten, als er bezoek komt dat ze altijd mijn slaapkamer kunnen zien. Dan nog een bombastische keuken voor een vrouw en een kind terwijl ze met minder dan de helft hoogstwaarschijnlijk toekomt.

Snap die dame wel ivm dat toilet. Hoe kunnen gasten dat toilet bezoeken? Was er een aparte gang die dan wel inkeek in die slaapkamer omdat er geen deur was?
En die badkamer als die kleine wil douchen, moet hij dan steeds door de slaapkamer van zijn ma gaan? Was niet echt mee met het concept.
Er was een aparte deur in de kamer waar de tafel stond en die komt uit op het gangetje naar toilet en badkamer. Toilet en badkamer hadden allebei een deur. Er was geen deur voorzien van tussen het gangetje en de slaapkamer van de vrouw. Waardoor ze teleurgesteld was. Je kan er nog altijd zelf een deur zetten of eventueel een gordijn van dikke stof of zo.

Tja het budget was ook niet zo enorm groot.
De meeste woningen met een serieuze lap grond (wat zij wil) kosten al rond de 250k.
Dit zijn dan uiteraard huizen van de bomma en bompa die volledig gestript moeten worden. Dan heb je inderdaad meerdere slaapkamers, een aparte WC en een grote berging enz.
Ze hebben dat goed aangepakt.
Dat huis komt wellicht wel snel opnieuw te koop.

Inderdaad, een van de minste die al gepasseerd zijn en ze hebben er nochtans heel lang over gedaan. Vond het ook zeer beperkt qua interieurstyling en aankleding, en dan ligt de tuin er ook nog eens als een puinhoop bij
Budget was op

Tja het budget was ook niet zo enorm groot.
De meeste woningen met een serieuze lap grond (wat zij wil) kosten al rond de 250k.
Dit zijn dan uiteraard huizen van de bomma en bompa die volledig gestript moeten worden. Dan heb je inderdaad meerdere slaapkamers, een aparte WC en een grote berging enz.
Ze hebben dat goed aangepakt.
Dat huis komt wellicht wel snel opnieuw te koop.

Budget was op
Met dat budget kan je in die regio wel beter doen hoor. Dan reken ik nog alle sponsoring er niet bij.

qua 'design' was dat echt mega minimaal toch. Dat was eigenlijk gewoon letterlijk elk nieuwbouw die ik ooit heb gezien. Van die 'strakke' zwarte ramen, met 'strakke' stalen binnendeuren, alles gewoon wit geverfd, wat brol van de ikea in gesmeten en kleir. Ik vond dat zwarte/strakke/minimale ook echt totaal niet bij het huis zelf passen eerlijk gezegd. Begrijp ook dat ze dat ze echt niet blij was met de indeling. Slaapkamer op het gelijkvloers is voor veel mensen ne lastige, en ik moet @Str8_6 bijtreden op het vlak van de keuken, da's echt overgedimensioneerd t.o.v. de rest van het huis vind ik. Die doucheruimte word ik ook niet per se vrolijk van.

Nee, ik snap niet waarom ze dit huis hebben gekocht om eerlijk te zijn, en wat ze er mee aangevangen hebben heeft het niet kunnen redden.

Bon voor de rest zal da wel aangenaam wonen zijn, vloerverwarming overal en veel licht, als ge den hof wat gezellig maakt kunt ge er met 2 prima in wonen.

Die had 189k over voor de verbouwingen. Ik weet echt niet waar dat geld in steekt.
in zwarte dakpannen, zwarte buitendeur, zwarte panelen om tegen de zijgevel te plakken, zwarte dakgoten, zwarte binnendeuren, en zwarte kaders voor de foto's.

Ik ben "Blind Gekocht NL" aan het bekijken en die hebben een totaal andere insteek. Die kopen daar een instapklare woning met een verouderd interieur Een likje verf en de verplichte vernieuwing van keuken en badkamer en klaar. Als je dan links en rechts kijkt laten ze oude kasten staan, de oude vloer blijft of zelfs de afgebladderde voordeur niet geschilderd. Zelden wordt ook de kamerindeling aangepast.

Het is meer restyling Ik geef toe dat het resultaat met nieuwe meubelen mooi is maar mocht je dat kaal opleveren is het veel minder verschil.

dat was de eerste seizoenen ook eerder het geval in Belgie. ik denk dat die totaal-renovaties toch meer opgekomen zijn na het vertrek van Bart.

Ik heb enkele afleveringen van de eerste seizoenen nog eens bekeken en was daar toch al wat meer dan wat ze in NL doen. Woningen met enkel glas, niet-conforme elektriciteit en zelfs een asbestdak kwamen daar voorbij. Die zouden allemaal afvallen als kandidaten in NL waar ze beginnen met quasi EPC B.

Veel zal ook te maken hebben met de sponsors. In Vlaanderen heb je de ramenmakers Dekeuninck, Kwadro en recent Sapa, alsook Engie en Telenet. X2O en Dovy zijn evergreens in al die programma's. En zelfs AARS waardoor een pand met asbest een must is. Die afgrijselijke monobloc airco's zijn de minder overtuigende product placement.

Zal ook wel met programmabudget te maken hebben. Huizen in Nederland zitten in een gigabubbel. Dan schiet er voor renovatie niet veel over

Morgen een waslijst aan eisen met een budget van 750.000 euro:

zkfkwJ0.png

Morgen een waslijst aan eisen met een budget van 750.000 euro:

zkfkwJ0.png
Je zou denken dat 750K wel een serieus pak geld is, maar als je een hoop eisen stelt die in combinatie onhaalbaar zijn ... tja. Ze kiezen in dat programma ook wel de speciallekes, anders is het geen interessante TV.

1 bureau met ruimte voor 1 bureau is toch perfect combineerbaar?

grootste probleem gaat zijn die 6 slaapkamers, waarvan 3 grote, die allemaal op dezelfde verdieping moeten liggen. met 400m² tuin erbij heb je dan toch al veel grond nodig. op 15 minuten fietsen van Mechelen.

dan lijkt 750k mij nogal krap, ja.

ik vind er 4 die aan die eisen voldoen, waarvan er 2 hetzelfde pand zijn, en 1 al het hele budget inneemt, maar 750k is.

good luck.

Ik denk dat zulke mensen beter nog wat doorsparen tot ze zelf hun eigen droomwoning kunnen bouwen vanaf 0. Enkel dan kunnen ze voldoen aan hun waslijst van eisen.

Terug
Bovenaan