Blind Getrouwd 2022

als de vonk er niet is, is ze er niet he.
ik ken genoeg mensen (bv. collega's) met wie ik niet bv. een uur in de auto zou willen zitten omdat ik er niks tegen te vertellen heb. Stel dat je met zo iemand uitgehuwelijkt wordt door de experts, dan sta je daar hé.... Mag je nog zoveel goede wil hebben, als het niet werkt, werkt het niet en dat kan je niet forceren.

Altijd vreemd om dan op iinternet mensen te horen zeggen dat bepaalde koppels goed bij elkaar passen op basis van 10 seconden beeld :oink:

maar goed, dat het roddel-TV is, is net wat het leuk maakt

Ik vind dat met name de vrouwen in Blind Getrouwd doorheen de seizoenen in het algemeen bijzonder passief in dat programma staan. Het klikt niet. Het komt niet. Ik voel het niet. Hoe vaak heb ik dat nu al gehoord.

Ik zie bijzonder weinig pogingen om het dan wel te doen klikken. Het programma duurt ook geen jaren. Het gaat over een vrij beperkte periode in de tijd. En toch haken veel mensen snel af. Dan komen we volgens mij tot de kern van de zaak. Veel deelnemers vervallen al snel terug in de oude gedragspatronen die mee aan de basis liggen van hun gebrek aan succes op de private relatiemarkt.

Het totale gebrek aan zelfreflectie helpt ook niets.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie bijzonder weinig pogingen om het dan wel te doen klikken. Het programma duurt ook geen jaren. Het gaat over een vrij beperkte periode in de tijd. En toch haken veel mensen snel af. Dan komen we volgens mij tot de kern van de zaak. Veel deelnemers vervallen al snel terug in de oude gedragspatronen die mee aan de basis liggen van hun gebrek aan succes op de private relatiemarkt.
Een beetje zoals op de datingmarkt in het algemeen tegenwoordig? Zie het dating topic.

Bij (denk ik) Lien in een flits onder het salontafeltje het boek Liefdesbang zien passeren. Als je leest over bindingsangst zit de kans er wel in dat dat is omdat je daar iets van issues rond hebt. Of het was sluikreclame. Een tijd terug zelf dat boek gelezen in een poging de intussen ex wat beter te begrijpen.

Zoveel mensen die denken dat Dziubi is afgehaakt? Zo voel ik dat niet aan, is gewoon een rustig type dat niet snel in superlatieven zal praten, maar ik zie hem zich op camera toch echt niet ergeren aan Brecht.
Vind ik ook! Ik heb totaaaal niet het gevoel dat Dziubi is afgehaakt. Die is gewoon heel sereen en dan lijkt het mss dat die "afgehaakt" is omdat die op beeld Brecht zijn energie niet matcht. Ik ben niet overtuigd van het "opposites attract" dat ze hier heel vaak toepassen in het programma, maar in het geval van Brecht en Dziubi vind ik het wel een goeie match. Dziubi zijn onverstoorbare kalmte lijkt wel een effect te hebben op Brecht.

Stel dat je met zo iemand uitgehuwelijkt wordt door de experts, dan sta je daar hé.... Mag je nog zoveel goede wil hebben, als het niet werkt, werkt het niet en dat kan je niet forceren.
Uithuwelijken en Blind Getrouwd vind ik nog wel een verschil, maar ik begrijp wat je bedoelt.

Bij Blind Getrouwd is het nog altijd TV, nog altijd een experiment, nog altijd een deel voor 'de fun' (van zowel jezelf als de kijkers).
Als je daar dan niet een klein beetje fatsoenlijk kan doen en niet iemand in zijn waarde laten, dan ben je zelf laag gevallen. Bij BG weet je waar je aan begint en moet je niet zeveren van 'het is mijn type niet', dan kan je nog altijd gedurende 5 weken je fatsoen houden.

En die Florence, ik vraag me af als die als spoedverpleegkundige iemand in zijn boxershort ziet, laat staan in zijn blote poep, springt die dan in haar ambulance met zwaailicht en vertrekt die met de sirene op om zo snel mogelijk van dat groooooooooote gevaar weg te zijn?
Ik kan die vrouw echt niet plaatsen want ik geloof dat die weinig komedie speelt, maw ik denk dat die echt zo is. Wie in hemelsnaam heeft die ingeschreven of wat heeft haar bezield toen ze desgevallend zichzelf heeft ingeschreven. Ik breek er echt mijn hoofd over.

En die Florence, ik vraag me af als die als spoedverpleegkundige iemand in zijn boxershort ziet, laat staan in zijn blote poep, springt die dan in haar ambulance met zwaailicht en vertrekt die met de sirene op om zo snel mogelijk van dat groooooooooote gevaar weg te zijn?
Ik kan die vrouw echt niet plaatsen want ik geloof dat die weinig komedie speelt, maw ik denk dat die echt zo is. Wie in hemelsnaam heeft die ingeschreven of wat heeft haar bezield toen ze desgevallend zichzelf heeft ingeschreven. Ik breek er echt mijn hoofd over.
Dan ben je op je werk, waar je simpelweg als stagiaire honderden lijven hebt gewassen etc.
Nu zit ze in de zeer oncomfortabele positie dat ze MOET samenwonen met iemand waarbij ze zich op vlak van intimiteit nog niet veilig voelt en dan ook geen verkeerde boodschap uit wil stralen naar Jiri zodat die zou denken: "yessss, she's checking me out, hier wordt gepoept vanavond! 🥳"
Net zoals de ene in de fitness probleemloos naakt in de kleedkamer rondloopt en de ander pas onder de douche de kleren uit durft doen. Beroep staat los van je eigen beleving omtrent intimiteit.

Zouden die programmamakers ook niet minstens één koppel in het programma steken waarvan ze weten dat het niet super matcht? Gewoon omdat dat massa's voer voor discussie oplevert en het programma daardoor veel meer besproken wordt en dus meer verleidt om te kijken.

Ik vind dat met name de vrouwen in Blind Getrouwd doorheen de seizoenen in het algemeen bijzonder passief in dat programma staan. Het klikt niet. Het komt niet. Ik voel het niet. Hoe vaak heb ik dat nu al gehoord.

Ik zie bijzonder weinig pogingen om het dan wel te doen klikken. Het programma duurt ook geen jaren. Het gaat over een vrij beperkte periode in de tijd. En toch haken veel mensen snel af.
Vrouwen als Flo (en in mindere mate Lien) weten natuurlijk dat ze goed in de markt liggen.
Zet Flo op Tinder en binnen het uur heeft ze 500 likes. Mogelijk meer.
Ze weet dat ze meer dan genoeg opties heeft en daarom gaat ze niet voluit voor een prima gast (wel ietsje te braaf) als Jiri.

Moest ze in de jaren 50 in dezelfde situatie zitten waar zij en Jiri de enige vrijgezellen in het dorp waren zou ze zich wel smijten om die relatie te doen slagen.
Of intreden in het klooster dat zou natuurlijk ook kunnen.

Vrouwen als Flo (en in mindere mate Lien) weten natuurlijk dat ze goed in de markt liggen.
Ze weet dat ze meer dan genoeg opties heeft en daarom gaat ze niet voluit voor een prima gast (wel ietsje te braaf) als Jiri.
Wat een bullshit, die zijn op zoek naar een relatie als ze zich hiervoor inschrijven, niet voor wat poeperkes die enkel liken voor een schoon snoetje/kontje.
Moest ze in de jaren 50 in dezelfde situatie zitten waar zij en Jiri de enige vrijgezellen in het dorp waren zou ze zich wel smijten om die relatie te doen slagen.
Idd, omdat single blijven en zelf uw boterham verdienen dan geen optie was. Gelukkig zijn we die tijden al ontgroeid!

Ik vind geen van beide knap eerlijk gezegd, maar beauty is in the eye of the beholder, maar als je beiden via het programma "beter leert" kennen worden beide er voor mij niet mooier op. Misschien volgend editie voor de vrouwen een catalogus met fotomodellen laten aanrukken en dat de kandidates daarin aangeven wat hun fysiek type is? Ik zie het ook in MAFS waar een Carolina een Dion krijgt wat lichamelijk helemaal haar type niet is als je kijkt wat haar wel aantrekt /type is (Daniël).

Ga je beweren dat het veel beter was toen vrouwen nog genoeg onder de knoet zaten financieel en sociaal, zodat ze niet anders konden dan bij een man blijven, al was het tegen hun zin? Echt niets om nostalgisch naar te zijn, hoor. Schaamtelijk.

Ik vind geen van beide knap eerlijk gezegd, maar beauty is in the eye of the beholder, maar als je beiden via het programma "beter leert" kennen worden beide er voor mij niet mooier op. Misschien volgend editie voor de vrouwen een catalogus met fotomodellen laten aanrukken en dat de kandidates daarin aangeven wat hun fysiek type is? Ik zie het ook in MAFS waar een Carolina een Dion krijgt wat lichamelijk helemaal haar type niet is als je kijkt wat haar wel aantrekt /type is (Daniël).
Dat is volgens mij ook wat hij probeert te zeggen. Op het eerste zicht zijn dat mooie vrouwen, dus op tinder gaan die veel likes krijgen. Waarschijnlijk merken ze in het dagelijkse leven ook wel op dat er veel naar hun gekeken wordt en dat ze sneller geholpen worden of meer gedaan krijgen dan minder mooie vrouwen.

Dat is natuurlijk allemaal heel subjectief, maar ik kan mij wel voorstellen dat ze daardoor het gevoel krijgen van goed in de markt te liggen en dat ze daardoor te hoge eisen stellen aan een potentiële partner.

Maar ze worden er inderdaad niet mooier op als je een glimp opvangt van hun karakter, integendeel zelfs. Moest ik aan het daten zijn zou ik ze wel een like geven op tinder, maar ik zou mijn conclusies trekken na een eerste date.

Of ze lopen allemaal een beetje ambetant omdat leven met constant camera's op u gericht en half Vlaanderen dat meekijkt toch iets anders is dan op het gemak en in uw privé een relatie proberen op te bouwen?

Zoals Brecht gewoon openlijk zei tegen zijn vriendinnen: Wat ik al wel en niet gedaan heb met den Djiubi. Voor mij is dat privé. Ik spreek daar niet zo graag over. (voor de camera)

Ga je beweren dat het veel beter was toen vrouwen nog genoeg onder de knoet zaten financieel en sociaal, zodat ze niet anders konden dan bij een man blijven, al was het tegen hun zin? Echt niets om nostalgisch naar te zijn, hoor. Schaamtelijk.
Waar beweer ik dat ?
Ik zeg dat als ze in een situatie zouden zitten waarin ze minder keuze hadden (oa door het totaal ontbreken van datingsapps en sociale media) ze waarschijnlijk meer hun best zouden doen om deze situatie te redden en er toch nog het beste van te maken.

Waar beweer ik dat ?
Ik zeg dat als ze in een situatie zouden zitten waarin ze minder keuze hadden (oa door het totaal ontbreken van datingsapps en sociale media) ze waarschijnlijk meer hun best zouden doen om deze situatie te redden en er toch nog het beste van te maken.
Maar we zitten nu in de realiteit dat er datingapps en sociale media zijn. En als er geen klik is is er geen klik zeker? 🤷‍♂️

Kvind die Florence wel er goed uitzien enz... Ma als ik daar als gehuwde man moest naastzitten en het onderwerp sex overduidelijk afblokt zou ik al enorm onzeker worden.
Dat komt voor een man wel binnen ze zoiets, tziet er mij maar ne frigo uit... Ik ben ook niet gehuwd maar dat is mijn keuze, ik ken persoonlijk geen enkel geslaagd huwelijk.

Ik zie totaal niets in de post van Outsider waarin hij dat beweert hij zegt toch duidelijk, moesten het de jaren 50 zijn....
Of ze lopen allemaal een beetje ambetant omdat leven met constant camera's op u gericht en half Vlaanderen dat meekijkt toch iets anders is dan op het gemak en in uw privé een relatie proberen op te bouwen?
Part of the deal, je weet toch op voorhand dat die camera's u een paar weken gaan volgen.
Waar beweer ik dat ?
Geen zorgen Loser ziet graag dingen die er niet zijn.
Kvind die Florence wel er goed uitzien enz... Ma als ik daar als gehuwde man moest naastzitten en het onderwerp sex overduidelijk afblokt zou ik al enorm onzeker worden.
Dat komt voor een man wel binnen ze zoiets, tziet er mij maar ne frigo uit... Ik ben ook niet gehuwd maar dat is mijn keuze, ik ken persoonlijk geen enkel geslaagd huwelijk.
Langs de ene kant, misschien is ze gewoon zo omdat er heel de tijd camera's meekijken.
Het kan dat ze wat losser als ze er niet zijn. Daarom dat ik denk dat ze na de programma beide nog gaan samen blijven en zien hoe dat verloopt.

Terug
Bovenaan