Blind Getrouwd 2022

Als ge Lien op het feestje van Joren ziet arriveren, dan weet je al genoeg. Verveeld dat ze daar moet komen. Wat ik ook vreemd vond is dat Joren op dat feestje klinkt ´op een maand getrouwd´. En dan komt Lien toe en moet ze nog een rondleiding krijgen, dus daar nog nooit geweest dan.

En dan altijd dat 'ik ben moe´, ´ik ben uitgeput´. Die heeft een kinderwens, maar die kan ze best nog enkele jaren in de koelkast stoppen tot ze volwassen is geworden.
Moeilijk mens!
Jij zegt het nog beleefd, ik vind dat mens gewoon een trut in ‘t kwadraat: je inschrijven voor dit concept en dan volledig afhaken, geen moeite doen en het zelfs uithangen tegen Joren dat is gewoon onrespectvol en egoïstisch

Wat doet den djubie eigenlijk van werk ? Hebben ze dit vermeld in de eerste aflevering ? [zo ja, dan is me dat compleet ontgaan]
Was ik benieuwd naar diene Senior Manager met zijn Tesla en blijkt dat die bij een bedrijf te werken waar ik ook nog heb gewerkt. Hij doet marktonderzoek.

Jij zegt het nog beleefd, ik vind dat mens gewoon een trut in ‘t kwadraat: je inschrijven voor dit concept en dan volledig afhaken, geen moeite doen en het zelfs uithangen tegen Joren dat is gewoon onrespectvol en egoïstisch
Ik vind dat echt erg voor die Joren. Dat lijkt mij zo een aangename en warme persoon. Oké, die kan soms wat "veel" zijn, maar je ziet dat die echt zijn best doet om minder druk te zijn (toch op de beelden die wij zien). Al die excuses die Lien maakt, zijn echt gewoon excuses. Het lijkt alsof die nul komma nul moeite doet en idd al is afgehaakt.

Ik meen mij ook te herinneren dat die in de laatste aflevering iets zei over carrière maken? (kan me vergissen) Maar wat valt er carrière te maken in een 9 to 5 in een café? Een café dat dan nog een familie business is precies? Wat voor carrière ga je maken, van barista naar hoofd-barista?
Hiermee wil ik NIET zeggen dat er iets mis is met in een café werken. Maar héél veel uitzicht op carrière heb je toch niet? Tenzij je van barista naar manager gaat, maar again, in een familiezaak lijkt me dat nogal logisch?

Ik ben ook aangenaam verrast door Joren, in de eerste aflevering dacht ik vooral: alez zunne, de plezante nonkel en flierefluiter van dienst!

Terwijl ik nu toch ook echt het gevoel heb dat die zich heel kwetsbaar durft opstellen en echt moeite doet.

Ik vind dat echt erg voor die Joren. Dat lijkt mij zo een aangename en warme persoon. Oké, die kan soms wat "veel" zijn, maar je ziet dat die echt zijn best doet om minder druk te zijn (toch op de beelden die wij zien). Al die excuses die Lien maakt, zijn echt gewoon excuses. Het lijkt alsof die nul komma nul moeite doet en idd al is afgehaakt.

Ik meen mij ook te herinneren dat die in de laatste aflevering iets zei over carrière maken? (kan me vergissen) Maar wat valt er carrière te maken in een 9 to 5 in een café? Een café dat dan nog een familie business is precies? Wat voor carrière ga je maken, van barista naar hoofd-barista?
Hiermee wil ik NIET zeggen dat er iets mis is met in een café werken. Maar héél veel uitzicht op carrière heb je toch niet? Tenzij je van barista naar manager gaat, maar again, in een familiezaak lijkt me dat nogal logisch?
Ze is zelfstandig onderneemster die een zaak heeft, dat is haar carrière. Ik denk niet dat je moet onderschatten hoeveel administratieve rompslomp zo'n zaak met zich meebrengt, maar als je je niet wil engageren voor een relatie en verwacht dat het allemaal vanzelf gaat moet je je niet inschrijven voor Blind Getrouwd.

Misschien via Blind Getrouwd haar zaak wat promoten?

Dacht dat in eerste aflevering gezegd werd dat het haar zaak is en papa in't begin een handje kwam toesteken, dat zo graag deed dat hij blijven meewerken is.

Dus mss is haar ambitie de zaak uitbreiden, een tweede vestiging openen en op termijn een keten uitbouwen, een aan huislevering uitbouwen...
Lijkt me dat het gezond is dat een zelfstandige ambitie heeft. (Maar uiteraard niet in die mate dat uw partner een attribuut voor enkel op zondagnamiddag wordt.)

Florence - Ik heb de indruk dat ze nog maagd is was (niets mis mee trouwens), zo preuts, maar ze is bijna 30 en de tik klokt dus daarom doet ze mee.
Jiri --> Gewoon ja zeggen na de laatste aflevering, om het nog even te proberen, en eens de camera's weg zijn: Eens goed mee poepen en dat komt gewoon goed. En nadien lopen er meteen 2 kleine kotertjes rond!

Jana - Kleuterleidster kan je toch ook zijn in Geel? Dus wil je een gezin stichten, volg toch gewoon de Christiaan naar Geel. Desnoods blijf je even huismoeder, pik je je job later terug op, en mag Christiaan het brood op de plank brengen. Je moet er iets voor over hebben.

Brecht - Niet te enthousiast worden of je duwt den Djiubi nog weg.

Lien - Game over ?? Enige positieve is dat ze nu lijkt te beseffen dat ze grof (geweest) is. Maar dat komt niet meer goed.

Ik ben ook aangenaam verrast door Joren, in de eerste aflevering dacht ik vooral: alez zunne, de plezante nonkel en flierefluiter van dienst!

Terwijl ik nu toch ook echt het gevoel heb dat die zich heel kwetsbaar durft opstellen en echt moeite doet.
Eerste aflevering: De bewering was dat Joren een grote teddybeer is.
Eerste indruk? Neen dat is hij niet
Laatste indruk? Jawel, eigenlijk is hij dat wel

Ik denk na blind getrouwd dat Joren vlotjes een andere dame zal vinden. Keus genoeg.

Laatst bewerkt:
Jana - Kleuterleidster kan je toch ook zijn in Geel? Dus wil je een gezin stichten, volg toch gewoon de Christiaan naar Geel. Desnoods blijf je even huismoeder, pik je je job later terug op, en mag Christiaan het brood op de plank brengen. Je moet er iets voor over hebben.

Ja, want er zij geen ziekenhuizen in Oost-Vlaanderen.

En dat stuk van dat ze maar huismoeder moet worden, wow... gewoon wow...

OK dan draai ik het om (wat ook kan, dat moeten ze onderling beslissen, MAAR de keuze moet wel gemaakt worden)

Christiaan - Verpleegkundige kan je toch ook zijn in Lokeren? Dus wil je een gezin stichten, volg toch gewoon Jana naar Lokeren. Desnoods blijf je even huisvader, pik je je job later terug op, en mag Jana het brood op de plank brengen. Je moet er iets voor over hebben.

En wat is er mis met even huismoeder of huisvader te zijn? 95/100 dat Jana wel snel een nieuwe job zal vinden als kleuterleidster in Geel (of Christiaan als verpleegkundige in Lokeren), maar er is altijd een kans dat dit toch even duurt voor je ergens je contract tekent. Of wil je dan lange uren blijven doen voor een tijdje (Een relatie vanop een afstand voor een korte periode)? Want dat kan natuurlijk ook he.

---

Nu goed dat moeten ze onderling allebei maar beslissen se. Er zijn nog andere oplossingen mogelijk. Wij mogen zeveren zoveel we hier willen, ze zullen dit zelf wel bepalen.

Je bent het woordje 'even' vergeten te lezen vermoed ik en de zin erna?
Ik heb het hierboven een beetje verduidelijkt, wat ik daarmee echt bedoel.

Laatst bewerkt:

Hier is niet de topic voor even Woke te doen omdat het woord huismoeder is gevallen. Gelukkig heeft de persoon eronder even de rollen omgedraaid. 🤫.
Ps zou nochtans voor vele relaties beter zijn als 1 van de 2 kan thuisblijven met de kids en huishouden .

Je bent het woordje 'even' vergeten te lezen vermoed ik en de zin erna?
Ik heb het hierboven een beetje verduidelijkt, wat ik daarmee echt bedoel.
Voor er sprake is van kinderen zullen er nog wel een paar jaar kunnen overgaan zeker? Dan is de keuze van woonplaats al lang gemaakt en moet er niemand "even" huismoederke of huisvaderke zijn, tenzij dat ze zelf graag willen.

Ze is zelfstandig onderneemster die een zaak heeft, dat is haar carrière. Ik denk niet dat je moet onderschatten hoeveel administratieve rompslomp zo'n zaak met zich meebrengt, maar als je je niet wil engageren voor een relatie en verwacht dat het allemaal vanzelf gaat moet je je niet inschrijven voor Blind Getrouwd.

Bof. Dit is toch een zaak van kunnen maar niet willen?

Florence is gewoon triest en komisch tegelijk, alleszins ze is heiliger dan moeder-overste, ze kan misschien naar het klooster gaan en er een paar maanden onderduiken?
Lien wat doet die in dit programma? Ze doet niets, als ik Joren was zou ik de cameraploeg uitnodigen en die live eruit trappen en die eens met de grond gelijk maken, zoveel streken en nog een slecht karakter als kers op de taart.
Wat dachten Lien en Florence? Dat ze een catalogus gingen krijgen met foto modellen of draait het gewoon dat ze eene moeten hebben waar de vriendinnen jaloers op zijn?

Edit mod: uiterlijke beledigingen weggehaald.

Laatst bewerkt door een moderator:
Lien en Florence voelen zich gewoon niet aangetrokken tot hun partner. Florence haar uitspraak was meer dan duidelijk ‘ik kijk naar hem en denk ‘Goh zo slecht ziet ge er nog niet uit’ en dan iets later, ‘nah toch niet’...’.
Dat zegt imo meer dan genoeg. Dat is als een tinderdate waar je niet van overtuigd bent maar het nog even geeft om te kijken of er echt niets inzit maar uiteindelijk sta je niet echt te springen een volgende date in te plannen en wil je zo snel mogelijk iemand ontmoeten bij wie je wel verlangt naar een volgende date…
Exact dezelfde voortekens bij Lien op het tuinfeest met Joren zijn vrienden, waarbij ze zich terugtrekt op haar logeerkamer. Als je er wil voor gaan wil je toch net een goede indruk maken op de vrienden? Er stond nog een kinderkoets in beeld toen ze naar bed ging, kan mij niet inbeelden dat mensen met een baby’tje lang blijven plakken op een feestje.
That’s life, kan je niet forceren. Maar ik voel mij zelf ongemakkelijk om die koppels bezig te zien, vind zo jammer voor Joren en Jiri. En de uitspraken van Florence vind ik zelf ronduit pijnlijk voor Jiri.

Van één koffiebar naar een keten met line-extensions en internationale expansie. De gasten van Starbucks zijn ook ooit met eentje begonnen. Maar soit, da's naast de kwestie want ze haalt inderdaad maar flauwe excuses aan om Joren zoveel mogelijk te ontlopen. Terwijl die inderdaad wel zijn best doet.

Terug
Bovenaan