Play4 Blind gekocht 2024

Het klinkt misschien BG, maar voor de locaties en de eisen zijn de budgetten weer erg klein, zeker gezien daar ook de verbouwingskosten mee in zitten.

530.000 euro is een mooi budget, maar niet voor een huis in de groene rand rond Gent, dicht genoeg bij hartje Gent, met een grote tuin, 3 slaapkamers, ruime leefruimte in verbinding met de tuin, en met een repetitieruimte/muziekstudio.

Of 525.000 euro in De Pinte, ook al tegen Gent, voor een huis met een tuin van 1.000 m² à 2.000 m², dat lukt hier al niet, laat staan dan tegen Gent.

Of 363.000 euro voor een huis dichtbij Leuven, al zijn daar niet zoveel eisen.
 
Het klinkt misschien BG, maar voor de locaties en de eisen zijn de budgetten weer erg klein, zeker gezien daar ook de verbouwingskosten mee in zitten.

530.000 euro is een mooi budget, maar niet voor een huis in de groene rand rond Gent, dicht genoeg bij hartje Gent, met een grote tuin, 3 slaapkamers, ruime leefruimte in verbinding met de tuin, en met een repetitieruimte/muziekstudio.

Of 525.000 euro in De Pinte, ook al tegen Gent, voor een huis met een tuin van 1.000 m² à 2.000 m², dat lukt hier al niet, laat staan dan tegen Gent.

Of 363.000 euro voor een huis dichtbij Leuven, al zijn daar niet zoveel eisen.
Wij willen dan ook drama zien
 
Wij willen dan ook drama zien
Blind Gekocht is dan ook gewoon een dramaprogramma waar het toevallig over huizen gaat.
Ben meer fan van de Nederlandse versie. Veel minder gedoe waarin één persoon/gezin per aflevering centraal staat ipv dat constante heer-en-weergedoe in Vlaanderen.
 
Blind Gekocht is dan ook gewoon een dramaprogramma waar het toevallig over huizen gaat.
Ben meer fan van de Nederlandse versie. Veel minder gedoe waarin één persoon/gezin per aflevering centraal staat ipv dat constante heer-en-weergedoe in Vlaanderen.

In Nederland kunnen ze er qua drama anders toch ook wel wat van hoor. Vorige week toevallig ook zitten kijken, ging het daar over een koppel met een bepaald budget waarmee ze een eengezinswoning wilden. Lukte niet, openhartig gesprek, "het zit er gewoon niet in, het gaat niet", traantjes, plots Deus Ex Machina gewijs "moh kijk eens wat we hier nu plots binnen budget vinden!". :)
 
Het klinkt misschien BG, maar voor de locaties en de eisen zijn de budgetten weer erg klein, zeker gezien daar ook de verbouwingskosten mee in zitten.

530.000 euro is een mooi budget, maar niet voor een huis in de groene rand rond Gent, dicht genoeg bij hartje Gent, met een grote tuin, 3 slaapkamers, ruime leefruimte in verbinding met de tuin, en met een repetitieruimte/muziekstudio.

Of 525.000 euro in De Pinte, ook al tegen Gent, voor een huis met een tuin van 1.000 m² à 2.000 m², dat lukt hier al niet, laat staan dan tegen Gent.

Of 363.000 euro voor een huis dichtbij Leuven, al zijn daar niet zoveel eisen.

1) is al onhaalbaar zonder compromissen.
2) is ook al onhaalbaar zonder compromissen.

363k voor 2slpk op fietsafstand van Leuven zonder veel eisen, dat lijkt mij nog te doen.
Daarentegen, Dat koppel voor 365k 3 slpk+1 vrije kamer + garage en eigen oprit in Wetteren. dat lijkt mij ook vrij onhaalbaar zonder compromissen.
 
Blind Gekocht is dan ook gewoon een dramaprogramma waar het toevallig over huizen gaat.
Ben meer fan van de Nederlandse versie. Veel minder gedoe waarin één persoon/gezin per aflevering centraal staat ipv dat constante heer-en-weergedoe in Vlaanderen.
Kijk de NL versie ook wel graag. Puzzelritten, concessieklok... Heerlijk jargon altijd :laugh:
 
Waarom zou ze dat niet mogen hebben?
Ik zeg niet dat dat niet mag maar als ge na x huizen te bezoeken niets kunt vinden/betalen, wordt het misschien eens tijd om uw wensen bij te stellen/eens wat realistischer te zijn?

Als alleenstaande met 1 kind hebt ge dat toch niet persé nodig.


Elk jaar blijf ik toch naar Blind Gekocht kijken terwijl ik elk jaar denk: weer een koppel/alleenstaande met te veel eisen die alles wil(len) hebben zonder zelf nog maar 1 poot te willen uitsteken.
Na het lezen van dat artikel is dat ook weer hetgeen ik direct bij alle kandidaten denk.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg niet dat dat niet mag maar als ge na x huizen te bezoeken niets kunt vinden/betalen, wordt het misschien eens tijd om uw wensen bij te stellen/eens wat realistischer te zijn?

Als alleenstaande met 1 kind hebt ge dat toch niet persé nodig.


Elk jaar blijf ik toch naar Blind Gekocht kijken terwijl ik elk jaar denk: weer een koppel/alleenstaande met te veel eisen die alles wil(len) hebben zonder zelf nog maar 1 poot te willen uitsteken.
Na het lezen van dat artikel is dat ook weer hetgeen ik direct bij alle kandidaten denk.
Bij de meesten denk ik dat ook, maar in dit geval toch niet eigenlijk. 3 slaapkamers voor moeder + kind is niet meer dan toekomstgericht denken in het slechtste geval. Anders is dat gewoon een speelkamer, bureau, opslag, whatever.
 
Bij de meesten denk ik dat ook, maar in dit geval toch niet eigenlijk. 3 slaapkamers voor moeder + kind is niet meer dan toekomstgericht denken in het slechtste geval. Anders is dat gewoon een speelkamer, bureau, opslag, whatever.
Edit: in het artikel staat een huis met 3 slaapkamers, een speelruimte en een tuin.
Die speelruimte zal wel een klein stukje zijn en niet een volwaardige slaapkamer die omgetoverd wordt naar een speelkamer.

Ik had gelezen dat het een huis moest zijn met 3 slaapkamers , een speelkamer en een tuin.
(Dus in principe een gezinswoning met 4 slaapkamers en een tuin)

Dan valt dat het nog redelijk mee.
Gewoon een slaapkamer extra die dan gebruikt zal worden als bureau, dressing, stockage of whatever.
 
Laatst bewerkt:
Kijk de NL versie ook wel graag. Puzzelritten, concessieklok... Heerlijk jargon altijd :laugh:
bij de Hollanders heet die show KOPEN ZONDER KIJKEN en hebben ze al heel wat jaargangen liggen.

Maar ik kijk uiteraard voor Roos!

lisqlfy.jpeg
 
De Nederlandse versie:

-eenheidsworst onder de kopers. Zelden wat specialere eisen, wat je in de Vlaamse versie wel wat meer hebt.
-die hele zoektocht waarbij kopers nog x tijd krijgen om van hun aankoop af te zien op basis van een hoop huizen die ze enkel langs buiten hebben gezien -> saai en verspilling van zendtijd.
-interieurs en dan vooral de badkamers van Roos -> afschuwelijk.

Geef mij maar de Vlaamse versie.
 
De Nederlndse versie:
-die hele zoektocht waarbij kopers nog x tijd krijgen om van hun aankoop af te zien op bv van een hoop huizen die ze enkel langs buiten hebben gezien -> saai en verspilling van zendtijd.

Haha, ja, dat stuk snap ik echt niet. Voegt echt niets toe.
 
Kijk de NL versie ook wel graag. Puzzelritten, concessieklok... Heerlijk jargon altijd :laugh:
Schuifpui! Dat moeten ze blijkbaar in quasi alle huizen wel steken lijkt het wel :D

Ik vind het principe van één koppel/verhaal per aflevering wel beter dan de Vlaamse versie (zoals reeds eerder hier aangehaald).
Wat mij verbaast zijn de bedragen waarvoor huizen aangekocht worden, en dan voornamelijk het aspect van het overbieden (en fors!).
Ik heb de aflevering van deze week nog niet gezien, maar in de vorige ging een huis met vraagprijs van €280000 blijkbaar voor €340000 :eek:
Een meerprijs van minstens €30000 (over alle afleveringen van de laatste 2, 3 jaren heen) lijkt bijna normaal?

Verder lijken de Nederlandse huizen ook een pak kleiner te zijn dan hier in Vlaanderen? Of duiden ze de vierkante meters anders aan?
Om terug te komen op de vorige aflevering, het huis was zogezegd 70m² : bedoelen ze dan qua omtrek of effectief bewoonbare oppervlakte?
Mijn referentiekader is mijn voormalig appartement van 80m². Ik weet best dat een huis bewoonbaar 70m² kan hebben (de regio waar ik woon staat vol met zo'n huizen), maar ik heb de indruk dat ze in het programma alles boven de 100m² als gigantisch beschouwen :)
 
Maar dat is toch altijd al geweest? Hadden ze een realistisch budget gehad, dan hadden ze wellicht al hun gading gevonden op immoweb.

Klopt, maar de insteek van het programma was initieel iets in de richting van: "Wij trekken de eeuwige twijfelaars over de streep". Nu is het concept eerder geëvalueerd naar, zoals je zegt: "Wij proberen met onredelijk hoge eisen en een onredelijk laag budget toch iets te forceren".

En dan krijg je van die fratsen zoals in vorig seizoen waarbij de zoekregio Gent is en de deelnemer een huis krijgt in Oosterzele of all places.
 
Die 26-jarige in De Pinte doet me eerder aan een 14-jarige bakvis denken die een halve dierentuin wil. En haar vent wil niet weg uit de tweede duurste gemeente van Oost-Vlaanderen. Daar komen traantjes van.

En stevig budgetten voor twintigers, maar die zullen van thuis uit wat hebben meegekregen zoals zovelen.
 
Terug
Bovenaan