Play4 Blind gekocht 2024

En dan zeker als ge weet dat die haar vent totaal niet tegen dieren kan, en dan wilt ze dat haar paard in de keuken kiekeboe kan komen zeggen.

Die 2 architecten kwamen ook niet heel sympathiek over, toch zeker die vrouw niet.

Maar dat had ik met die Kelly ook in begin en uiteindelijk was die nog aangenaam.
 
Ze hadden hun camera mogen kuisen, dacht dat aan mijn tv lag
Ja amai, ik zit er mij ook aan te ergeren. Ik zit hier een hele aflevering op een gigantische vingerafdruk te kijken. En dat is bij de huisbezoeken in Hasselt én De Pinte hé, dus die cameraman heeft 0 zin voor onderhoud.
 
Die van Hasselt, woont met zo iemand samen... :sarcastic:
Heel de dag het gevoel hebben dat ge zelf de kleuter bent. Ik zou blij zijn met al die kottekes in dat ouwbollige huis; ruimte genoeg om ze ergens weg te steken. Al dat gerief en die thema's, zou bij mij echt buiten vliegen...
Ik vind het best wel een schappelijke prijs dat men daar voor heeft betaald als je ziet wat er van grond ter beschikking was qua tuin.

Dat andere koppel met haar beestenboel en ja, een vent die precies toch niet veel meer hersencellen heeft dan neusgaten. Die zo vastgeroest zit aan De pinte. Precies of ge kunt geen 5 km in straal van dat dorp wonen om hem een goede toekomst te geven...Dat ze zoiets aanpakken dat snap ik niet... Er zullen toch genoeg kandidaten zijn geweest met meer realistischere idealen dan deze twee. Voor mij hoeft het niet altijd de meest absurde vraagstelling te zijn.
 
Die van Hasselt, woont met zo iemand samen... :sarcastic:
Heel de dag het gevoel hebben dat ge zelf de kleuter bent. Ik zou blij zijn met al die kottekes in dat ouwbollige huis; ruimte genoeg om ze ergens weg te steken. Al dat gerief en die thema's, zou bij mij echt buiten vliegen...
Ik vind het best wel een schappelijke prijs dat men daar voor heeft betaald als je ziet wat er van grond ter beschikking was qua tuin.
dat gerief hebben ze àlletwee nodig, voor hun job. dat gij het gerief dat uw partner nodig heeft voor zijn/haar job, gewoon zou buitensmijten omdat het in uw weg ligt, zegt imo meer over u dan over de mensen in Hasselt.

en ja, dat is een schappelijke prijs, en met het budget dat over is kan je enorm veel doen, maar dat weten de kandidaten niet op het moment van het eerste bezoek.
Dat andere koppel met haar beestenboel en ja, een vent die precies toch niet veel meer hersencellen heeft dan neusgaten. Die zo vastgeroest zit aan De pinte. Precies of ge kunt geen 5 km in straal van dat dorp wonen om hem een goede toekomst te geven...Dat ze zoiets aanpakken dat snap ik niet... Er zullen toch genoeg kandidaten zijn geweest met meer realistischere idealen dan deze twee. Voor mij hoeft het niet altijd de meest absurde vraagstelling te zijn.
het is een beetje het concept van Blind Gekocht he. ik denk ook dat mensen met realistische verwachtingen wel zelf hun huis kunnen vinden.
en plus, het is niet alleen De Pinte die duur is, maar de buurgemeenten ook. met "een straal van 5km" komt ge er niet.
 
Ze zullen ook nooit een afgewerkt huis van <10 jaar oud kopen want dan kunnen ze hun sponsors niet in de verf zetten met een nieuwe keuken, badkamer, vloer etc. Dit in tegenstelling tot bv. Huizenjagers.

Meedoen aan dit programma betekent bij voorbaat geen recente woning krijgen (die ene casco woning 2-3 jaar geleden buiten beschouwing gelaten maar daar konden ze ook hun sponsors op loslaten).
 
En het is niet meer X2O, maar Van Marcke voor sanitair.
Ik ben geen expert, maar volgens mij toch ook wel een upgrade.

En ja, dit seizoen duidelijk oude krotten opkopen, even wat drama als de kandidaten komen kijken (want ja, na al die seizoenen gaan ze er nog steeds vanuit dat er amper iets aan het huis zal veranderen :rolleyes:) en zoveel mogelijk laten doen door sponsors. Tadaaa!
 
Die kunnen dat huis toch nooit deftig, volledig en correct renoveren voor 200.000 euro inclusief BTW? Daar zal toch wel wat tussenkomst van sponsors voor nodig zijn.
 
Die kunnen dat huis toch nooit deftig, volledig en correct renoveren voor 200.000 euro inclusief BTW? Daar zal toch wel wat tussenkomst van sponsors voor nodig zijn.

Is toch altijd het geval?

Naar blind gekocht normen is dit toch een gigantisch renovatiebudget?

Pand zal volgens mij tot in de puntjes afgewerkt zijn.
 
Ja amai, ik zit er mij ook aan te ergeren. Ik zit hier een hele aflevering op een gigantische vingerafdruk te kijken. En dat is bij de huisbezoeken in Hasselt én De Pinte hé, dus die cameraman heeft 0 zin voor onderhoud.
Enorm storend. Vooral omdat het maar een paar seconden duurt om dat deftig te kuisen. Elke cameraman waar ik vroeger mee heb samengewerkt, zag altijd onmiddellijk wanneer de lens vuil was. Dat is zo belangrijk en zo opvallend, ik snap het niet
 
Al dat gerief en die thema's, zou bij mij echt buiten vliegen...

Da's je niet kunnen inleven in de job, denk ik. Ik ben getrouwd met een kleuteronderwijzeres - ik zit atm aan mijn bureau thuis en als ik naar rechts kijk staan hier 2 Ikea kasten met themadozen. Dat is gewoon hoe het werkt en wat nodig is om de job goed en georganiseerd te kunnen doen. Je bent vrij om een alternatief aan te brengen, maar ik zie niet direct hoe het beter kan.

Ik vond de 2 kleuterleiders wel een leuk koppel.

Lijkt mij zo vermoeiend om met da mens samen te leven

Het helpt niet zo dat ik met Limburgs wat een ingebouwde Pavlov-reactie heb gekweekt door vroegere ervaringen, maar dat terzijde is "vermoeiend" ook wel een woord dat gisteren spontaan opkwam als ik haar bezig zag en hoorde :)
Roepen, luid, veel spreken, veel expressie. Domme dingen zeggen ook, dat elektriciteitskastje "een mooi klinkje! Lucifers!". Uh :unsure:
Maar goed, ik moet er niet mee samenleven :)

Wel strijk gaan toen hij zijn blinddoek afdeed. "Allei jong" :ROFLMAO:
 
Ik vond de 2 kleuterleiders wel een leuk koppel.

Ik stoorde er mij ook niet aan. Vrolijke mensen, met passie voor hun job blijkbaar. Ik zou mijn kinderen graag bij hen in de klas hebben.
Ok, je ziet wel van kilometers ver dat ze kleuterleider zijn, maar dat heeft zelfs zijn charme.


Maar dat koppel in De Pinte, die passen totaal niet bij elkaar en zullen binnen de 5 jaar gescheiden zijn.
- Zij een extraverte flapuit die op een halve boerderij wil wonen
- Hij een introverte, bedeesde, risico-averse ambtenaar die liefst onder zijn vertrouwde kerktoren blijft met zijn vertrouwde vrienden uit de vertrouwde voetbalclub uit angst voor het onbekende. Kinderen kunnen blijkbaar alleen gelukkig opgroeien in De Pinte en nergens anders. Ah ja, want bij hem was dat ook zo. :unsure:
En dan is hij nog eens allergisch voor beesten. :thumb:

HIJ houdt wel van zijn vrouwtje, en kijkt er zelfs naar op. Hij wil stiekem ook wat meer zoals haar worden. Hij zal haar dan ook nooit verlaten.
Maar ZIJ zal zich op termijn zwaar beginnen storen aan zijn risico-avers en eerder saai karakter. Zij zal zich gevangen voelen in dat conformistische wereldje en zal willen uitbreken, ze zal zich steeds meer aangetrokken voelen tot mannen die totaal het tegenovergestelde zijn van hem om dan uiteindelijk voor iemand te vallen en samen naar een boerderij te verhuizen. En ze leefden nog lang en gelukkig. Hopelijk gebeurt dit allemaal nog voor dat ze kinderen krijgen.
 
Die 26-jarige in De Pinte doet me eerder aan een 14-jarige bakvis denken die een halve dierentuin wil. En haar vent wil niet weg uit de tweede duurste gemeente van Oost-Vlaanderen. Daar komen traantjes van.

En stevig budgetten voor twintigers, maar die zullen van thuis uit wat hebben meegekregen zoals zovelen.
Bwa, mijn vriendin en ik hebben iets gekocht ca. 240K in 2018 als 23jarigen. Geen hulp van thuis voor startkapitaal of lening, wel meubels betaald gekregen van schoonouders. Wel beide studentenjobs gedaan...

In 2023 verkocht voor 290K, nieuw huis gekocht voor 575K en nog 150K voor verbouwingen over. Lage rentevoeten en bewust geld op de beurs laten renderen (natuurlijk wel hoogconjunctuur op de beurs).

Beide universitair opgeleid maar geen megalonen.


Ik vermoed dat ze als dierenarts en hij als ambtenaar wel een net bovengemiddeld loon hebben. Nu, die passen echt niet bij elkaar op het eerste zicht. Daar komen problemen van.
 
Ik stoorde er mij ook niet aan. Vrolijke mensen, met passie voor hun job blijkbaar. Ik zou mijn kinderen graag bij hen in de klas hebben.
Ok, je ziet wel van kilometers ver dat ze kleuterleider zijn, maar dat heeft zelfs zijn charme.


Maar dat koppel in De Pinte, die passen totaal niet bij elkaar en zullen binnen de 5 jaar gescheiden zijn.
- Zij een extraverte flapuit die op een halve boerderij wil wonen
- Hij een introverte, bedeesde, risico-averse ambtenaar die liefst onder zijn vertrouwde kerktoren blijft met zijn vertrouwde vrienden uit de vertrouwde voetbalclub uit angst voor het onbekende. Kinderen kunnen blijkbaar alleen gelukkig opgroeien in De Pinte en nergens anders. Ah ja, want bij hem was dat ook zo. :unsure:
En dan is hij nog eens allergisch voor beesten. :thumb:

HIJ houdt wel van zijn vrouwtje, en kijkt er zelfs naar op. Hij wil stiekem ook wat meer zoals haar worden. Hij zal haar dan ook nooit verlaten.
Maar ZIJ zal zich op termijn zwaar beginnen storen aan zijn risico-avers en eerder saai karakter. Zij zal zich gevangen voelen in dat conformistische wereldje en zal willen uitbreken, ze zal zich steeds meer aangetrokken voelen tot mannen die totaal het tegenovergestelde zijn van hem om dan uiteindelijk voor iemand te vallen en samen naar een boerderij te verhuizen. En ze leefden nog lang en gelukkig. Hopelijk gebeurt dit allemaal nog voor dat ze kinderen krijgen.
Amai gij moet die nogal goed kennen!?
 
Mijn tv avond gisteren samen gevat:

Allleeeej seg, da koppel van de Pinte past toch echt nie samen, en komaan kerel, hoe erg kan uwe allergie zijn.

hqdefault.jpg



Screenshot-2024-04-19-at-14-01-14.png
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Bwa, mijn vriendin en ik hebben iets gekocht ca. 240K in 2018 als 23jarigen. Geen hulp van thuis voor startkapitaal of lening, wel meubels betaald gekregen van schoonouders. Wel beide studentenjobs gedaan...

In 2023 verkocht voor 290K, nieuw huis gekocht voor 575K en nog 150K voor verbouwingen over. Lage rentevoeten en bewust geld op de beurs laten renderen (natuurlijk wel hoogconjunctuur op de beurs).

Beide universitair opgeleid maar geen megalonen.
Of anders gesteld: vooral de (bewuste) keuze maken voor een bepaalde woonst en accepteren dat je met een hoge maandelijkse aflossing zit voor X-aantal jaar. Want het geld moet ergens vandaan komen, en we moeten nu ook niet overdrijven met de opbrengst uit studentenjobs en de beurs - aangezien je voor die laatste al wat moet hebben om écht een significant verschil te maken.

Bij jonge koppels bestaat overigens ook altijd de optie dat er iemand bij zit die heeft verdiend op de cryptohype. Niet onderschatten.
 
Of anders gesteld: vooral de (bewuste) keuze maken voor een bepaalde woonst en accepteren dat je met een hoge maandelijkse aflossing zit voor X-aantal jaar. Want het geld moet ergens vandaan komen, en we moeten nu ook niet overdrijven met de opbrengst uit studentenjobs en de beurs - aangezien je voor die laatste al wat moet hebben om écht een significant verschil te maken.

Bij jonge koppels bestaat overigens ook altijd de optie dat er iemand bij zit die heeft verdiend op de cryptohype. Niet onderschatten.
Dat wel natuurlijk, keuze maken voor een aanzienlijke lening voor x jaar stelt inderdaad dat je niet op je 40e met pensioen kan gaan. Anderzijds leven wij wel erg normaal, veel reizen maar langs de andere kant gaan wij niet wekelijks op restaurant. Het was maar een vb natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan