Play4 Blind gekocht 2024

Ik vraag mij toch af hoe die in De Pinte dat doen eigenlijk. Zij is dierenarts, ook in haar vrije tijd continue bezig met haar dieren, en haar vent is allergisch voor het minste dierenhaar. Tussen tuin en huis komt er dan best eerst een desinfectiezone :laugh:
 
Wat je ook vaak merkt bij die koppels: ze ontbreken vaak de verbeelding dat er van het "krot" dat de makelaar voor hen heeft gekocht wel iets moois gemaakt kan worden. En ook altijd weer die verwachting dat ze meteen een volledig afgewerkt huis gaan krijgen. Bij een nieuwbouw en sleutel-op-de-deurconcept is dat misschien wel zo - al ga je in de loop der jaren toch nog aanpassingen doen zoals een degelijke oprit en de aanleg van de tuin - maar bij een renovatie van een bestaand huis is dat vaak een meerjarenproject. En dat is oké.

Een huis groeit en leeft hé.
 
Wat je ook vaak merkt bij die koppels: ze ontbreken vaak de verbeelding dat er van het "krot" dat de makelaar voor hen heeft gekocht wel iets moois gemaakt kan worden. En ook altijd weer die verwachting dat ze meteen een volledig afgewerkt huis gaan krijgen. Bij een nieuwbouw en sleutel-op-de-deurconcept is dat misschien wel zo - al ga je in de loop der jaren toch nog aanpassingen doen zoals een degelijke oprit en de aanleg van de tuin - maar bij een renovatie van een bestaand huis is dat vaak een meerjarenproject. En dat is oké.

Een huis groeit en leeft hé.
Hoh ja, ik denk dat daar ook wel veel manipulatie van de programmamakers op zit hoor.
 
Deelnemers die hun bedenkingen voor zich houden leveren nu eenmaal geen boeiende tv op.

Sidenote: de kijkcijfers van de eerste aflevering waren vrij dramatisch: slechts 273.000 kijkers, een heel stuk minder dan vorig seizoen.
 
Tsja, de steeds grotere sponsering maken het steeds meer onrealistisch. Moesten ze nu gewoon van alle grote werken oplijsten wat de werkelijke (dus niet-gesponserde) kostprijs is, zou er gretig gekeken worden. De voor en na zou uiteraard minder spectaculair zijn, maar als ik de toonzaal van juntoo en dovy wil zien, kijk ik wel naar een interieurprogramma. Verwende of onrealistische mensen die meestal hun volledige goesting krijgen voor een budget dat voor jou en mij compleet ontoereikend is, daar zie ik de entertainmentwaarde niet van in.

Daarnaast komen de ontwerpers/makelaars weinig sympathiek over, wat de finale doodsteek van het programma is.
 
Het huis in Nazareth staat wss gewoon op een braak perceel, terwijl zij een tuin verwacht die meer de sfeer uitstraalt van die in Hasselt.
Heel bizarre stijl ook. Precies wel weinig betaald voor wat het is (tenzij het een casco is)...
 
De vorige seizoenen kwamen die sponsors toch minder nadrukkelijk in beeld als bij de verbouwingen van Hasselt. Heb mij er echt aan geïrriteerd en al zeker aan dat onnozel tv-theatraal stukje met Camber. Gaan ze hun reclames nu ook al daar naspelen, gelieve dan een goede acteur er neer te zetten.

Ze hebben er wel iets mooi van gemaakt in Hasselt. Maar het is bij Blind gekocht toch wel allemaal wat in dezelfde stijl altijd. Die glazen deur zie ik in elke aflevering ( ook in NL) altijd terugkomen of ze is een grote schuifdeur/wand of zoals nu een deur. Altijd dezelfde soort zetel, altijd dezelfde soort tafel bijna. Betreft het koppel, hoe irritant ik ze ook vond de eerste aflevering dien ik toch toe te geven dat ik dat beeld iets moet bijstellen, ze heeft zich een beetje herpakt waardoor ze als een normale zotte doos overkwam. Over dozen gesproken...degene die blijven vinden dat dit 'als' normaal beschouwd moet worden. Ik snap het feit dat ge als leerkracht veel moet bijhouden maar zoveel?

Het andere koppel, toen hij daar zo stond in zijn scoutspakje, het had zo wat In de Gloria-vibes. Precies of dat is de enige scouts van heel Vlaanderen en of dat precies de enigste scouts is die zijn kinderen plezier gaan gunnen. Wat als die kinderen nu helemaal niet naar de jeugdbeweging willen of nog erger de chiro...
Hij 31 en zij nog maar 26; dan had ik toch principieel nooit toegegeven. Ze is nog veel te jong en wat als dat paard komt te sterven ( laat ons hopen pas over 15 jaar). Ze wilt een dierenpraktijk, wie gaat er als zij de praktijk doet het gras afrijden en het onderhoud doen. Hem zie ik het niet doen ze... Zoals hierboven : dat is gedoemd om te mislukken is het niet over een paar jaar dan zeker binnen de 5.

Nu ben ik toch wel benieuwd naar dat laatste huis want zag er langs de voorkant echt archilelijk uit en zag ook niet goed hoe ze aan die duizend m2 gingen komen...
 
Ja eerlijk gezegd, 68 dozen heeft mijn vrouw nu toch ook niet staan hoor :)
Die van mij ook niet... denk ik :unsure: . Om eerlijk te zijn heb ik wel nogal slecht zicht op wat ze nog allemaal in de kasten bij haar ouders heeft steken wel maar het is zeker niet zóveel, nog niet in de buurt. En dan vind ik die van mij soms al overboard gaan met wat ze allemaal voor de kinderen heeft.

Ik vraag mij vaak af wat er in de opleiding kleuterleerkracht gedaan wordt dat die mensen allemaal zo gebrainwashed zijn dat ze dit normaal vinden? Links en rechts zelf wat didactisch materiaal tot daaraan toe nog maar een hele kamer vol, en dan ook nog dubbel omdat ze met 2 zijn: are you insane??? :wtf: "Hoe moeten wij anders lesgeven?" is de verdediging soms, ik denk dan als mijnen baas mij gene laptop geeft ga ik die toch ook zelf niet kopen? :S

Zoals altijd hebben we weeral heerlijk onrealistische wensen/budget combinaties gezien, overdreven drama bij een eerste bezichtiging om dan best tevreden te zijn als ze merken dat de verschillende sponsors ettelijke tienduizenden euro's in dat krot gepompt hebben. Dat ze in veel gevallen the bare minimum doen structureel en naar technieken toe, vegen we bij deze snel even onder de mat :unsure:
 
Ik vraag mij vaak af wat er in de opleiding kleuterleerkracht gedaan wordt dat die mensen allemaal zo gebrainwashed zijn dat ze dit normaal vinden? Links en rechts zelf wat didactisch materiaal tot daaraan toe nog maar een hele kamer vol, en dan ook nog dubbel omdat ze met 2 zijn: are you insane??? :wtf: "Hoe moeten wij anders lesgeven?" is de verdediging soms, ik denk dan als mijnen baas mij gene laptop geeft ga ik die toch ook zelf niet kopen? :S

De hele onderbouw van het onderbouw van het onderwijs is gewoon amateurisme en dat ligt niet aan de leerkrachten maar aan de regering, besparen overal en geld uitgeven aan dingen die niet nodig zijn. (Maar dat is voor een ander topic).

Leerkrachten hebben alles zelf gemaakt en het is gewoon zonde om het weg te gooien, stel dat ze het binnen enkele jaren toch weer willen gebruiken.

Mijn schoonmoeder die net op pensioen is had zeker evenveel staan en die was alleen ;).
 
. Over dozen gesproken...degene die blijven vinden dat dit 'als' normaal beschouwd moet worden. Ik snap het feit dat ge als leerkracht veel moet bijhouden maar zoveel?

Ja eerlijk gezegd, 68 dozen heeft mijn vrouw nu toch ook niet staan hoor :)

Ja, de mijn heeft de godganse zolder van haar ouders volstaan gehad, nudat ze al een tijd een vaste klas heeft, heeft ze ook ruimte in de kelder van de school gekregen. Maar 40 dozen (pakt iets meer dan de helft van dat koppel) gaat ze zéker en vast staan hebben. Soit, dat beeld van een zolder vol dozen was hier héél grappig omwille van hoe herkenbaar het was. Ik had ook teveel shit die ik bijhield maar door de digitaliseren heb ik dat gelukkig allemaal kunnen weggooien.

En ja, dat is zelfgemaakt (of familie) of zelfgekocht.
 
Van dat huis in Hasselt hebben ze wel iets ferm gemaakt.
ja, verrassend wat je kan doen als je bijna de aankoopprijs van je huis nog eens in je verbouwingen kan steken ook.
effectief wel een ferme verbouwing, en ook alles (behalve de opslag-zolder) volledig af.

maar die "grootste verbouwing in Blind Gekocht ooit"? bij die ene familie hebben ze toch nog een heel stuk huis bij gebouwd?
 
Ik vond het wel jammer dat er geen daglicht was in de zithoek waar de tv stond. Dat leek mij een donkere kamer. Ik zou een tv zetten in de speelkamer en van de donkere kamer de speelkamer maken.
 
Ik vond het wel jammer dat er geen daglicht was in de zithoek waar de tv stond. Dat leek mij een donkere kamer. Ik zou een tv zetten in de speelkamer en van de donkere kamer de speelkamer maken.

Mee eens dat het een donker hol was daar. Verder word ik wel echt dul van die 700 tinten beige en licht hout maar goed. Die kinderkamer ik vind dat dus echt triest. Laat daar eens wat kleur in.

Ik vind dat zo’n rare redenering van ‘mensen willen cottage maar ik geef er mijn eigen draai aan’ en dan ist eigenlijk gewoon een 13 in een dozijn beige huis met allemaal variaties op beige en af en toe een behangpapier. Het enige schone vond ik eigenlijk de badkamer.

Bovenal vond ik het vooral raar om alle vensters grijs groen te maken maar dan de voordeur en het raam er rechts van in gewoon hout. Den autist in mij kan dat echt niet aan.

Spijtig dat ze die cubex keuken er uit gesloopt hebben ook. Vind het gemiste kans dat ze zo’n dingen niet recupereren in zo’n programma.

Enfin. Wel goed verbouwd en een tof koppel, dat wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het wel jammer dat er geen daglicht was in de zithoek waar de tv stond. Dat leek mij een donkere kamer. Ik zou een tv zetten in de speelkamer en van de donkere kamer de speelkamer maken.
dan speelt uw dochter in een donker hol, en zit ge voor uw TV te klagen dat de zon erop zit.
 
Deze keer leek de 200k me wel wat dichter bij de werkelijke prijs van de verbouwing te zitten dan anders het geval altijd is. Ze hadden dat gezin in de plaats toch blij kunnen maken met ne laadpaal plus electrische auto van 50k :unsure:
 
Terug
Bovenaan