Play4 Blind Gekocht 2023

Tin_Cricket

Active member
Voor het Brugse koppel had ik toch het huis aan de steenweg gekocht, ondanks de drukte. Ik heb overigens geen idee hoe die mensen hun vrije tijd samen doorbrengen :-D

Het Tervuurse koppel is rotverwend door hun villa die ze van ma en pa kunnen gebruiken;
 
Villa is een groot woord e, alleenstaande woning noem ik dat.

Alleszins die hun eisen (32!!) gingen er los over en die vent lijkt mij een irritant bazeke te zijn.

Wel benieuwd wat ze gaan doen qua renovaties in die eerste woning rekening houdende met dat asbestdak.
 
Is +300m2, bewoonbaar opp, net gekeken. Op 12 are. Is een villa in mijn woordenboek.

Hadden ze dat huis met asbestdak dan gekocht?
 
Is +300m2, bewoonbaar opp, net gekeken. Op 12 are. Is een villa in mijn woordenboek.

Hadden ze dat huis met asbestdak dan gekocht?

Alleszins een mooie cadeau of erfenis (?), een huis/villa/.. in Tervuren :).

Ze deden uitschijnen dat men dat pand met asbestdak niet hadden gekocht. Ik had dat los wel gedaan.. dan hadden ze dat dak zelf maar moeten vervangen op termijn. Was het trouwens niet veel eenvoudiger indien die pipo gewoon ergens een loods in een bedrijventerrein had gehuurd..
 
Is +300m2, bewoonbaar opp, net gekeken. Op 12 are. Is een villa in mijn woordenboek.

Hadden ze dat huis met asbestdak dan gekocht?

Ok, dan is het groter dan ik dacht.

Nee, maar ik had dat wel gedaan. Veel beter, grotere ruimtes, mooie garage/loods en tuin veel interessanter voor onze boomknuffelaar.
 
Ze deden uitschijnen dat men dat pand met asbestdak niet hadden gekocht. Ik had dat los wel gedaan.. dan hadden ze dat dak zelf maar moeten vervangen op termijn.
Asbest is voor Blind gekocht geen hindernis. Een van de vorige seizoenen kwam AARS opvallend in beeld om de verwijdering te doen, dus er is zeker (sponsor)budget voorzien. Het departement Wonen van de Vlaamse overheid doet ook promostukjes in het programma, "laat die asbest maar zitten" is natuurlijk niet de boodschap aan de burger...
 
Imo liet dat huidige pand goed genoeg toe om te voortuin aan te passen (hij is nota bene tuinman) zodat het makkelijker manoeuvreren was, maar wss willen de ouders verkopen.

Idd, ergens anders een loods zoeken. Woningen met loods zijn niet zo zeldzaam maar Tervuren is nu eenmaal duur. Ik zie ze nog teruggaan naar asbesthuis.
 
Dat Brugs koppel lijkt toch onmogelijk om allebei tevreden te maken, zo een verschil in alles. Volgens mij was een LAT relatie dan toch de betere keuze, ik denk dat de kans reëel is dat die man niet gaat aarden in de stad. 500m2 tuin is toch echt weinig voor iemand die zo veel gewoon is.
 
Ik vind die grote budgetten sowieso niet echt fijn om te zien. Zeker als ze dan én een groot budget hebben én zoveel mogelijk willen profiteren van het programma. Dan vind ik het veel fijner dat zo een alleenstaande moeder een duwtje in de rug krijgt met wat sponsoring en creatieve ingrepen van de teamleden.

"Hey ik heb een budget van 750k en ik zou graag 1.2 mil aan spullen in de plaats krijgen hihi danku."

En dan nog een compleet onsympathieke kwal zijn die lacht met zijn eigen klotegrappen.
 
Dat Brugs koppel lijkt toch onmogelijk om allebei tevreden te maken, zo een verschil in alles. Volgens mij was een LAT relatie dan toch de betere keuze, ik denk dat de kans reëel is dat die man niet gaat aarden in de stad. 500m2 tuin is toch echt weinig voor iemand die zo veel gewoon is.
Vroeg me dan af of die elke dag 120 km gaat bollen van en naar zijn job als boswachter...
Liefde is blind.
 
Het lijkt mij idd alsof die man effectief het grootste deel van het compromis moet opofferen ja. Maar ok, die heeft nu een tuin in de duinen, en die verwacht ongeveer hetzelfde in een stad? Ok, dan.


En dan die andere... 25 minuten rijden is totaal niet haalbaar? Om een half uur manoeuvreren om op zijn oprit te geraken uit te sparen?
 
Ik merk dat er voor mij persoonlijk toch wel wat sleet op het programma komt. Het zijn telkens mensen met absurde verwachtingen. Ze krijgen dan een bezichtiging die enorm dramatisch is, ook al weten ze uit vorige seizoenen dat bijna alles telkens vernieuwd kan worden. En op het einde zijn ze, bijna allemaal, blij met het resultaat. Tussenin vooral drama.

Ik weet nog niet of ik het seizoen ga uitkijken.
En ik mis Béa nu al ;)
 
Ik denk dat de kandidaten na zoveel seizoenen ook geconditioneerd zijn om "gepast" geschokt te reageren vooraf en nadien verrast. Met het productieteam erbij worden ze nog meer richting meest dramatische reactie geduwd.
 
Ik blijf het tenenkrullend vinden hoe ze altijd koppels kiezen die onmogelijke vereisten hebben, om die dan eerst helemaal te ontgoochelen door een aftands huis te kopen waar eigenlijk niks in klopt. Om dan bijan altijd de full 180 flip te maken met het resultaat, terwijl sommige basisvereisten nog altijd niet voldaan zijn.

Dat koppel dat in Brugge een huis met gigantische tuin wil, én hij wil een villa kakelbont achtig interieur én zij een zwart/wit megastrak interieur.

Komaan mannen. En toch blijf ik kijken hé, das nog het ergste vanal.
 
Alleszins een mooie cadeau of erfenis (?), een huis/villa/.. in Tervuren :).

Ze deden uitschijnen dat men dat pand met asbestdak niet hadden gekocht. Ik had dat los wel gedaan.. dan hadden ze dat dak zelf maar moeten vervangen op termijn. Was het trouwens niet veel eenvoudiger indien die pipo gewoon ergens een loods in een bedrijventerrein had gehuurd..

Natuurlijk, maar dan moe die kerel eerst van thuis naar zijn loods, om daar dan pas te kunnen vertrekken naar zijn klanten. Lees: mensen willen nu alles en iedereen op een dienblaadje bij hen aangeboden zonder moeite of geld ervoor neer te tellen.

Ik wou ook een loft in centrum brugge met 200m² volledig gerenoveerd. Het is helaas een 70m² nieuwbouw geworden regio Kortrijk.
 
Kunnen ze eigenlijk niet beter wat mensen helpen met dat programma die het niet zo breed hebben? Zoals een alleenstaande moeder met kinderen, mensen die tegenslag gehad hebben,... die geen mogelijkheid hebben om een huis te kopen.

Ipv die omhooggevallen clowns met budgetten van 700K en dat alles dan nog eens naar hun goesting moet zijn. Dat die eens hun plan trekken eh zeg ipv te profiteren.
 
Drama trekt betere kijkcijfers. Zeker als er dan nog hoge budgetten mee gemoeid zijn.

Paar seizoenen geleden werd er toch even hard gelachen met dat koppel uit Grimbergen/Meise met hun Japans toilet.
 
De eerste reveal viel ik niet van achterover, het was een redelijk neutrale verbouwing met rustieke en moderne accenten. Een soort van allemansvriend maar denk dat het koppel het zelf niet zo zou kunnen inrichten, dus mss zit daar de meerwaarde van het programma voor hen in.
 
Terug
Bovenaan