Quentin Clemens

Redacteur
Quentin Clemens

Quentin Clemens

Redacteur
Preview: Armored Core VI: Fires of Rubicon
  • 0
  • 5
Na het immense succes van Elden Ring en FromSoftware hun eerdere Souls-games, is de hype volledig uitgebroken voor Armored Core, ook een From-serie die de laatste jaren weinig aandacht heeft gekregen. Nu dat de nieuwste game in de mechserie genaamd Fires of Rubicon aangekondigd is, zijn zelfs mensen die nog nooit een Armored Core-game hebben geprobeerd aan het popelen om deze uit te proberen. De game zal pas op 25 augustus uitkomen, maar nu krijg je met deze nieuwe beelden en details uit een perspreview al een voorproefje rond wat je van deze actiegame te verwachten.
Review: Harmony: The Fall of Reverie
  • 0
  • 1
Wat als je de toekomst in kon kijken bij het maken van moeilijke beslissingen? Als de kortetermijnmogelijkheden voor je openbloeiden voor je een pad koos, zou dat je ook helpen bij het redden van de wereld? Hopelijk voor Polly wel, want zij moet niet enkel haar eigen eiland en diens bewoners redden van het kwaadaardig bedrijf MK, maar ook de ideeënwereld genaamd Reverie hangt af van haar besluiten als het orakel Harmony.
Sword of the Sea van Giant Squid onthuld
  • 0
  • 1
Ontwikkelaar Giant Squid heeft reeds een indrukwekkend repertorium opgebouwd met Abzu en The Pathless. Nu hebben zij tijdens de PlayStation Showcase Sword of the Sea aangekondigd en diens golven van zand doen onmiddellijk denken aan het magnifieke Journey (die ook voor Abzu als inspiratie diende). Sword of the Sea zal uiteindelijk naar de PlayStation 5 en de pc komen, maar een releasedatum houden we je nog tegoed.

In Sword of the Sea zal je met een "Hoversword" de steeds evoluerende zandlandschappen van Necropolis rondsurfen, met de bedoeling een verloren oceaan waar het leven nog bloeit, terug te vinden. Je Hoversword kan als een snowboard, een skateboard of een een hoverboard dienen en de gameplay zal grotendeels focussen op de opbouw van momentum. Zo wordt Sword of the Sea dus eigenlijk een sportgame zoals je er nog nooit een gespeeld hebt. Als een "Wraith" zal je verloren ruïnes, tombes, gezonken schepen en meer verkennen, maar niet zonder gevaar: in Necropolis bevinden zich...
In Revenant Hill bouw je de maatschappij waar je in Night in the Woods van droomde
  • 0
  • 0
Night in the Woods was in diens jaar van uitkomst, 2017, dé game bij uitstek voor hipsters die houden van indiegames, chill vibes, synthy tracks en klagen over het kapitalisme. Na de tragische sterfte van diens mede-ontwikkelaar Alec Holowka leek een vervolg onwaarschijnlijk. Sindsdien hebben de overblijvende ontwikkelaars The Glory Society gevormd, een werknemerscoöperatie (wat wil zeggen dat elke werknemer evenveel macht en evenveel financiële winsten krijgt). Zowel hun bedrijfsorganisatie als de natuur van hun net-aangekondigde game Revenant Hill, zijn een eerbetoon aan Holowka, die in Night in the Woods luidop droomde over een eerlijkere maatschappij. Revenant Hill wordt uitgegeven door Finji, die eerder ook al de alomgeprezen Tunic uitbracht.

Revenant Hill wordt omschreven als een narratieve adventuregame met farming-elementen, waarin je probeert een egalitaire maatschappij te bouwen. Als een kat genaamd Twigs in 1919 zal je de ontberingen van het leven onder het...
Gris-ontwikkelaars onthullen Neva
  • 1
  • 1
Devolver Digital, die al jaren uitgever is voor een paar van de beste indiegames (waaronder Inscryption, Cult of the Lamb, Death's Door, Hotline Miami en nog veel meer) werkt nogmaals samen met Nomada Studio. Deze studio ken je wellicht van het wondermooie Gris. Zij werken nu aan een nieuwe game genaamd Neva, onthuld op de PlayStation Showcase.

In dit emotioneel en nogmaals adembenemend schoon schilderachtig actie-avontuur zal je als Alba spelen. Deze vrouw heeft een mystieke band met een witte wolf en samen zullen ze de wereld trotseren die door de duisternis verrompeld wordt. De focus van het verhaal zou gaan om het groeien van de band tussen Alba en haar wolf. De game kreeg al een prachtige trailer, maar qua gameplay is nog niets gekend. Neva zal ergens in 2024 uitkomen voor de PlayStation 5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch en de pc.

Review: After Us
  • 0
  • 5
Als een niet-menselijk humanoïde meisje met lang wit haar zoem je doorheen de overblijfselen van de mensheid, die hun eigen doem lang geleden gespeld hebben in een verhaal waarin de tekortkomingen van de menselijke maatschappij aangehaald worden. Neen, het gaat niet om de androïde A2 van NieR: Automata, maar ditmaal om Gaia in deze kersverse indie 3D-platformer genaamd After Us. Deze surrealistische platformer werd ontwikkeld door Piccolo Studio en lanceert op 23 mei via Private Division voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc. In deze review worden zowel de versie van de PlayStation 5 als die van de pc besproken.
Review: Planet of Lana
  • 1
  • 4
Door de wapperende boombladeren heen vangt Lana iets vreemds op. Van de richting van de dichtstbijzijnde maan komen zwarte ronde machines op haar dorpje afgevlogen. Wanneer de volledige bevolking, waaronder Lana's grote zus, ontvoerd wordt, moet zij een epische queeste ondergaan om het alienvolk te leren begrijpen en zo haar eigen volk te kunnen redden. Daarvoor zal ze haar eigen eigenaardige planeet moeten trotseren alsook vijanden zowel inheems als buitenaards. Welkom in Planet of Lana: an Off-Earth Odyssey.
Filmreview: The Little Mermaid
  • 1
  • 9
The Little Mermaid. De film die de befaamde Disney-renaissance begon, hun periode waarin ze met een paar uitzonderingen klassieker na klassieker produceerden zoals later Beauty and the Beast, Aladdin en The Lion King. Na de lijst voornamelijk af te gaan, waagt Disney zich nu aan een remake van dit übersucces. Maar hoe kan je mogelijks tippen aan het vreugdevolle, emotioneel diverse, kleurrijke origineel met revolutionaire animatie en onstopbaar geweldige muziek?
Ontdek Nocturnal vanaf 7 juni
  • 0
  • 1
Een sidescroller genaamd Nocturnal werd recent onthuld door ontwikkelaar Sunnyside Games en uitgever Dear Villagers (die ook de time loop Skyrim-mod The Forgotten City uitgaf). Nu krijgt Nocturnal ook een releasedatum voor alle platforms, namelijk 7 juni.

Nocturnal zou snelle actie en spanning balanceren door lichtbronnen slechts tijdelijk te laten werken. Als Ardeshir zal je terugkeren naar je thuiseiland genaamd Nahran, maar deze is nu gevuld door een mysterieuze mist die zowel wonderen als vijanden bevat. Met een fakkel in de hand, zal je deze mist moeten trotseren om het mysterie van het eiland op te lossen. Nocturnal werd reeds positief ontvangen op zowel Steam Next Fest als PAX East, dus nog tot 7 juni wachten tot ook wij de mist in kunnen stappen op elk platform.

Review: Humanity
  • 0
  • 3
Het is toch moeilijk om een mens te zijn. We hebben geld nodig om te overleven, maar haten de jobs waarvoor we geld krijgen. We willen niet alleen zijn, maar kiezen vaak voor de partners die helemaal niet juist voor ons zijn. We geraken over het minste in conflict, maar hebben nog steeds niet geleerd hoe met conflict om te gaan. Het was allemaal makkelijker als er wat begeleiding was. Zoals een door God uitverkoren Shiba Inu die ons de beste weg door het leven toonde. Daar moeten wij wellicht nog een paar eeuwen op wachten, maar voor de mensen in Humanity is het zover.
Filmreview: Beau Is Afraid
  • 1
  • 4
Naar mama morgen, met het vliegtuig. Neen, niet voor Moederdag, maar om haar te steunen op de sterfdag van haar geliefde man (en jouw mysterieuze vader). Hopelijk word je 's nachts niet wakker gehouden door een ambetante buurman. Hopelijk worden je sleutels en valies niet gestolen, waardoor je niet op tijd bij mama geraakt. Hopelijk wordt ze niet boos. Hopelijk sterft ze geen afgrijselijke dood in haar diepe teleurstelling dat je er nog niet bent. Hopelijk niet.
Review: Final Fantasy Pixel Remaster Series
  • 0
  • 4
Een van de meest onsterfelijke en legendarische gameseries aller tijden ... en toch was het tot voor kort een heel gedoe om de vroegste iteraties van deze serie te kunnen spelen. Met deze Final Fantasy Pixel Remaster-serie behoort dat probleem tot het verleden. Of je nu de klassiekers uit je jeugd wilt herbeleven of een fan bent van de latere games en de fundamenten van de serie wilt ontdekken, dit is een onvolmaakte maar handige en rijke verzameling van de legendarische gameserie met de ironisch contradictoire titels.
Verslag: 41ste Brussels International Fantastic Film Festival (BIFFF 2023)
  • 0
  • 6
Elk jaar kunnen Belgische horror- en thrillerfanaten uitkijken naar het BIFFF, het Brussels International Fantastic Film Festival. In dit event worden premières en onafhankelijke parels tentoongesteld van over de hele wereld, en dat specifiek voor horror-, thriller-, scifi- en fantasyfilms. Naast het vertonen van films, is het BIFFF ook een verzamelplaats voor fantasy- en horrorgerelateerde events en markten, waaronder een Vampierenbal, een gamewedstrijd genaamd Pix'Hell, een makeupwedstrijd en Freaky Factory, een bende exhibities met diverse thema's.
Filmreview: The Pope's Exorcist
  • 0
  • 2
Over de decennia heen zijn sinds de duurzame klassieker The Exorcist al evenveel films over exorcisme gemaakt als er zonden in het Oud Testament staan. Hoewel sommigen hieronder (zoals The Exorcism of Emily Rose en The Wailing) zich wisten te onderscheiden door hun eigen twist aan het idee toe te voegen, zijn het merendeel van deze bovennatuurlijke horrorfilms onopmerkzame kost met variabele effectiviteit. Op sommige vlakken is The Pope's Exorcist niet anders, maar toch is het iets meer bevredigend dan de gemiddelde exorcismefilm vanwege zijn schaal, productiedesign en het feit dat het alles net dat tikje verder neemt dan kijkers van het genre verwachten.
Oxenfree II: Lost Signals krijgt releasedatum
  • 0
  • 0
Het vervolg op de indie darling Oxenfree van Night School Studios was al eerder aangekondigd, maar tijdens Nintendo's Indie Showcase werd meer informatie uit de doeken gedaan. Oxenfree II: Lost Signals zal namelijk op 12 juli 2023 uitkomen voor de pc, de PlayStation 4 en 5 en de Nintendo Switch. In de VS wordt de prijs 19,99 dollar, dus ook hier kunnen we ons aan een prijskaartje rond de twintig euro verwachten.

Oxenfree was een handgetekende horror-adventuregame waarin een bende tieners een eiland bezochten, waar ze vreemde signalen opvingen via hun radio. De atmosferische synthy muziek, het sterk script met toffe personages, het natuurlijke conversatiesysteem, de hypnotiserende art style en het breinbrekend verhaal waren allen elementen die van Oxenfree een geliefde indiegame maakten die van Night School Studios onmiddellijk een gekende naam maakte. Na Afterparty, een naar mijn mening iets minder inspirerende comedy-adventuregame over twee vrienden die in de...
Review: Project Zero: Mask of the Lunar Eclipse
  • 0
  • 1
Foto's trekken van geesten om ze uit te schakelen, dat is al sinds zijn inceptie het hoofdidee van de Fatal Frame-serie. De speler forceren om met de camera paraat te staan terwijl er van eender welke richting een spook aan zou kunnen komen, is het ultieme incentief om spelers aan het scherm genageld te houden wanneer ze zich normaal juist liever achter een kussen zouden verstoppen. Hoewel de serie altijd wat minder populair was buiten Japan, is het concept inmiddels iconisch geworden. Fatal Frame 4: Mask of the Lunar Eclipse zet alleszins deze traditie verder, met schommelend succes.
Review: PARANORMASIGHT: The Seven Mysteries of Honjo
  • 0
  • 4
Wat zou je doen als je iemand terug tot leven kon wekken? Wat als je daarvoor anderen moest vermoorden? Als begunstigde van een van de vloeken van Honjo krijg je één kracht om deze fantasie waar te maken tegelijk met een onblusbare bloedlust. Maar jij bent niet de enige met zo'n vloek en de meest kostbare slachtoffers zijn vloekdragers. Kijk dus maar goed achter je schouders ...
Seriereview: Game of Thrones
  • 1
  • 8
Een decennium lang was Game of Thrones de culturele moloch waar je niet naast kon kijken en die je ook niet kon missen als je niet wou uitgesloten worden van de wekelijkse koffiepraat aan het werk of aan school. In 2023 lijkt die culturele voetafdruk nagenoeg verdwenen: spin-offserie House of the Dragon doet het goed, maar bereikt dusver nog niet hetzelfde niveau van hype. Met deze review tracht ik te ontleden wat van Thrones zo'n fenomeen maakte, welke creatieve beslissingen tot de uiteindelijke val van de serie leidden, en uiteindelijk hoezeer Game of Thrones in zijn geheel nog standhoudt, een paar jaren ademruimte verwijderd van de catastrofe van een finaal hoofdstuk. Was het allemaal echt niets meer dan 'seks en draken'?
Filmreview: Inside
  • 0
  • 2
Een kunstdief geraakt vast in het appartement van een kunstverzamelaar. Wat kan hij doen om te ontsnappen? Hoe zal hij -zowel fysiek als mentaal- overleven in deze ruimte die dan wel esthetisch hoogstaand is, maar zowat leeg is aan materiaal dat ons helpt overleven?
Review: Tails: The Backbone Preludes
  • 3
  • 0
In een alternatieve wereld waar zoogdieren het voor het zeggen hebben, staat de Canadese stad Vancouver op het punt grote veranderingen te ondergaan. Voor dat kan gebeuren, moeten de centrale figuren die die revolutie teweeg zullen brengen, getest worden: vooraleer ze met sociopolitieke verandering omkunnen, hoe gaan ze om met de kleinere veranderingen die het leven op ons afschiet?
Terug
Bovenaan