Quentin Clemens

Redacteur
Quentin Clemens

Quentin Clemens

Redacteur
Review: Paper Beast: Enhanced Edition
  • 0
  • 1
VR is het perfecte medium om je te laten verliezen in een andere wereld. In Paper Beast zet je je VR-headset aan en raak je betoverd door het vreemde rijk rondom je, met unieke papieren levensvormen en zijn eigen fysische wetten. Maar houd je gezond verstand erbij, want jouw hulp is nodig om de ecosystemen verder te ontwikkelen en zodoende de grens tussen de simulatie en de realiteit te vervagen ...
Podcast  Podcast | Special 10 | Baldur's Gate 3 en afscheid van een gastheer
  • 2
  • 2
In de tiende special van de BeyondGaming Podcast, bespreken @Mrpoelie , @Mr_Po0L en ik Baldur's Gate III, de immens succesvolle cRPG van het Belgische Larian Studios. We bespreken de personages, het verhaal, de gameplay, graphics, onze lievelingsanekdotes en onze verscheidene keuzes, maar we houden spoilers miniem.

Dit is ook mijn laatste aflevering als een gastheer van de BeyondGaming Podcast. Al heb ik heel graag duizenden dingen over games en de industrie besproken, gedebatteerd en ontdekt, en ben ik heel dankbaar voor de kans om de podcast mede mogen vorm te geven, is hierbij voor mij dit hoofdstuk afgelopen. Uiteraard kan iedereen mij nog steeds op de hiel volgen als redacteur op de frontpage, en hopelijk kan ik in de toekomst nog terug als gast verwelkomd worden. Ik wil mijn co-hosts Poelie, Pool en onze verse host @BitJager hartelijk bedanken voor de steun en goede tijden; en ze heel veel succes wensen! Hierbij dus...
Podcast  Podcast | Aflevering 43 | Groot nieuws voor Sony en game-acteurs
  • 0
  • 1
Wegens ziekte zijn @Mrpoelie en @BitJager deze aflevering afwezig, dus hebben we de Baldur's Gate III-special nog een weekje opgeschoven. In deze aflevering bespreken @Mr_Po0L en ik een paar belangrijke verhalen in het nieuws, zoals het pensioen van PlayStation CEO Jim Ryan, een lek bij Sony, en de mogelijke uitbraak van nog een staking voor game-acteurs. En zoals altijd bespreken we een paar komende releases, en wat games die we gespeeld hebben, waaronder Cyberpunk 2077 en Paper Beast.

Hier vind je de aflevering:

Een vraag, suggestie of opmerking? Dan kan je ons mailen naar: [email protected]. Vind je de podcast leuk, dan zou je ons een groot plezier doen door ons een rating op Spotify of Apple Podcasts te geven!
Review: Solar Ash
  • 0
  • 2
Betreed de binnenkant van een zwart gat. Surf over de golven van het heelal. Beklim en beëindig gigantische, oeroude monsters. Allen om je planeet te redden. Niets is belangrijker. Toch?

Solar Ash kwam in 2021 reeds uit voor de PlayStation 5 en de pc. Gedistribueerd door indie-uitgever Annapurna Interactive en ontwikkeld door Heart Machine, die hiervoor gekend stond voor Hyper Light Drifter, maakte deze titel maar een kleine plons in het sterrenstelsel van games indertijd. De liefde voor Hyper Light Drifter is alleszins immens, en Solar Ash speelt zich in ditzelfde universum af. Aan de kleuring is dit alvast duidelijk.
Seriereview: The Last of Us
  • 0
  • 4
In 2013 werden spelers verliefd op de cynische smokkelaar Joel en het tienermeisje vol lef genaamd Ellie. Reeds tien jaar later wordt The Last of Us, de game waarin zij elkaar leerden kennen, nog steeds gezien als een van de beste verhalen in het gaminglandschap. Het kritisch en commercieel origineel dat op de PlayStation 3 als exclusive verscheen, heeft reeds een geliefd stripverhaal, een kwalitatieve remaster naar de PlayStation 4, een controversiële sequel en een ook controversiële (voor volledig andere redenen) remake naar de PlayStation 5 achter de rug. In 2021 begon productie aan de televisieserie van het legendarisch productiehuis HBO. Vanwege de beroemde 'video game adaptation curse' waren velen bezorgd over het resultaat, zelfs met Neil Druckmann (hoofdschrijver van de games) en Craig Mazin (maker van HBO's bedwelmende historische dramathriller Chernobyl) aan het hoofd. Wanneer de serie...
Podcast  Podcast | Aflevering 42 | Xbox heeft last van een lek
  • 0
  • 0
In aflevering 42 van de BeyondGaming Podcast bespreken @Mr_Po0L, @Mrpoelie en onze nieuwe vaste gastheer @BitJager het Xbox lek van de afgelopen week. Zoals altijd worden ook de komende gamereleases besproken alsook de games die iedereen recent speelde. Over Baldur's Gate III toogt iedereen zich nog wat in, want dat wordt een special-aflevering volgende week!

Je vindt de aflevering zelf hier:

Een vraag, suggestie of opmerking? Dan kan je ons mailen naar: [email protected]. Vind je de podcast leuk, dan zou je ons een groot plezier doen door ons een rating op Spotify of Apple Podcasts te geven!
Podcast  Podcast | Aflevering 41 | Streamster Trui te gast
  • 0
  • 0
We bespreken samen met gastlid Trui in deze aflevering met ons vast panel het reilen en zeilen van streamers en de problemen die gepaard gaan met een (vrouwelijke) streamer te zijn. Verder gaan we in op het belangrijkste nieuws uit de gaming wereld, overlopen we de gamereleases van deze week en bespreken we onze gespeelde games van de afgelopen week. De kanalen van Trui kan je in de beschrijving op Spotify terugvinden.

De aflevering zelf vind je alvast hier:

Een vraag, suggestie of opmerking? Dan kan je ons mailen naar: [email protected]. Vind je de podcast leuk, dan zou je ons een groot plezier doen door ons een rating op Spotify of Apple Podcasts te geven!
Special: Fulqrum Games op gamescom
  • 0
  • 0
Fulqrum Publishing is een Tsjechische uitgever die reeds meer dan 140 games heeft uitgegeven. Een paar exemplaren waar je wellicht al van gehoord hebt, zijn King's Bounty, Men of War, Realpolitiks, en Lovecraft's Untold Stories. Het merendeel van hun uitgegeven games bestaan ergens in het domein van horror of first-person shooters. Op gamescom hebben de mensen van Fulqrum mij niet enkel met goodies en versnaperingen in de watten gelegd, maar ook met drie demo's van games die er bij hen aan zitten te komen. Jammer genoeg ging het om hands-off previews, dus zelf heb ik niks kunnen spelen, maar de getoonde footage en uitleg hebben me alvast warm gemaakt voor een paar van deze titels. Het gaat om de retro-horror-FPS Forgive Me Father 2, de verhaalgedreven RPG VED en de episodische scifi-FPS Diluvian Ultra.
Review: The Cosmic Wheel Sisterhood
  • 0
  • 2
In het echte leven zijn zovele van onze keuzes beperkt door wat mogelijk is. Wie we zijn, onze middelen, in welke regio en tijdsperk we bestaan, de fysische wetten van de realiteit. The Cosmic Wheel Sisterhood stelt ons dezelfde vragen als vele andere verhaalgedreven adventure games: wat zal je kiezen? Welke waarden zullen zegevieren? Maar deze creatieve adventure game voegt een sterretje toe: wat zou je doen, als je een heks was met ongelimiteerde controle over de cosmos? Als de verbannen heks Fortuna, die het opperwezen Ábramar oproept, kan jij namelijk met jouw zelfontworpen kosmische kaartendeck de waarheden van het universum ontsluieren ... en bepalen.
Podcast  Podcast | Aflevering 40 | Starfield en Baldur's Gate III met BitJager
  • 2
  • 1
In deze 40ste aflevering van de BeyondGaming Podcast worden we terug vergezeld door BitJager en bespreken we de launch van Starfield, de aangekondigde Sony-handheld genaamd PlayStation Portal en de val van Saints Row-ontwikkelaar Volition. Hiernaast overlopen we de komende releases, en de games die we gespeeld hebben.

De aflevering vind je hier:

Een vraag, suggestie of opmerking? Dan kan je ons mailen naar: [email protected]. Vind je de podcast leuk, dan zou je ons een groot plezier doen door een rating op Spotify of Apple Podcasts te geven.
Review: Chants of Sennaar
  • 1
  • 3
De Sapir-Whorfhypothese is een idee in de linguïstiek die taal en gedrag verbindt: de maatschappij bouwt niet enkel de taal als een reflectie van de realiteit, maar de taal heeft ook effect op hoe de spreker naar de realiteit kijkt. Chants of Sennaar neemt deze theorie als uitgangspunt, want in deze linguïstische puzzelgame geïnspireerd door de mythe van de Toren van Babel, gebruik je maatschappelijk gedrag om vijf verschillende talen te leren kennen, maar omgekeerd, gebruik je dit verstaan van de talen ook om het gedrag van de vijf volkeren beter te verstaan. Enkel zo, door bedachtzaam met iedereen te communiceren, kunnen de vijf maatschappijen samenwerken aan hun gemeenschappelijk doel.
Podcast  Podcast | Special 9 | Gamescom 2023
  • 0
  • 2
In de negende special van de BeyondGaming Podcast, bespreken @Mrpoelie, @LezZ en ik onze ervaringen in gamescom van dit jaar, wat twee weken geleden in Keulen plaatsnam. Zo hebben Poelie en Lezz een namiddag fighting-games kunnen spelen en heb ik me kunnen bezighouden met het interviewen en previewen van indie-ontwikkelaars en hun werk. Naast onze indrukken over gamescom van dit jaar en een bespreking van een paar van de games die ons bijbleven, sluiten we de aflevering af met een bespreking van de limitaties en toekomst van gamescom als een jaarlijks evenement.

De aflevering vind je hier:

Leuke ideeën, tips of wil je zelf eens meedoen aan de podcast? Mail dan naar [email protected].
Vergeet ook geen beoordeling achter te laten op onze website.
Preview: Hauntii
  • 0
  • 3
Een handgetekende zwart-wit indie-adventure game over een spookje dat alles rondom zich kan belichamen? Klinkt charmant. Bescheiden, maar charmant. Met licht voorzichtig optimisme wandelde ik snel op mijn laatste dag van gamescom naar het haast onvindbaar standje van Hauntii. Daar ondervond ik met een preview, onder supervisie van de ontwikkelaar, hoe effectief een verrassing kan zijn als je met getemperde verwachtingen aankomt, en hoe verdomd meeslepend dit verhaal over een verloren zwart spookje is.
Preview: Demonschool
  • 0
  • 0
Een van de leukste verrassingen van gamescom was deze turn-based strategy RPG met horror- en social sim-elementen, genaamd Demonschool. Deze hybride game combineert de kleuren van Giallo-horror, de thema's van kosmische horror, de sociale interacties en high school life-elementen van Persona 3 en een volledig uniek turn-based en grid-based battle-systeem dat elementen van schaak, RPG en strategy incorporeert.
Preview: War Hospital
  • 0
  • 0
Een optelling van games over de Eerste Wereldoorlog waarin je als een soldaat speelt die de soldaten aan de andere kant van de oorlog neerschiet, dat is haast onmogelijk. Maar in War Hospital doe je het omgekeerde: soldaten helen. Zelfs als je een raster aan medische experts tot je beschikking hebt, blijken de beslissingen die je als coördinator van dit gebeuren moet maken, nog steeds allesbehalve simpel.
Preview: Expeditions: A MudRunner Game
  • 0
  • 1
Twee gigantische en indrukwekkend prachtige maps, en elk punt kan je bereiken. Maar niet zonder wat paardenkracht en de correcte tools.

Expeditions: A MudRunner Game is een nieuwe spin-off van de MudRunner-serie, die op gamescom onthuld werd. In 2017 liet MudRunner spelers toe om met tractors door het slijk te rijden en in 2021 loodste je tractors door extreme sneeuwomgevingen. Deze serie, uitgegeven door Focus Entertainment en ontwikkeld door Saber Interactive, heeft een reputatie voor extreem precieze en uitdagende simulatie. Expeditions is een aftakking die probeert een groter publiek aan te trekken door diezelfde traversal mechanics over te zetten naar een game met een grotere focus op avontuur en exploratie. Ik heb alvast met de ontwikkelaar mogen spreken en een stukje van deze gloednieuwe ervaring kunnen spelen op gamescom...
Preview: Ad Infinitum
  • 0
  • 2
Wat is enger? Je fantasie, of de werkelijkheid? Of het feit dat je het onderscheid niet meer kan maken?

Ad Infinitum is een psychologische horrorgame van Hekate. De twee hoofdontwerpers zijn al sinds 2013 bezig aan de ontwikkeling van het idee; maar pas toen Nacon drie jaar geleden besloot om hun uitgever te worden, ontstond er wat schot in de ontwikkeling. De originele trailer waarin een soldaat in de Eerste Wereldoorlog door de loopgraven rent en beangstigend grote monsters op zijn pad tegenkomt, is nog steeds een representatieve visie op de game. Het spel speelt zich af in actieve oorlogsgebieden tijdens WOI, maar ook in een mysterieus landhuis. Ik mocht op gamescom reeds een preview spelen van een van de latere hoofdstukken alsook ontwikkelaars Lukas Deuschel en Thomas Lenz interviewen over hun passieproject. Wat echt is en wat waanzin, zal je ontdekken op 14 september; dan komt Ad Infinitum uit op de pc, Xbox Series X|S en de PlayStation 5.
Preview: Dustborn
  • 0
  • 2
Dat woorden impact kunnen hebben, is duidelijk voor de meeste wezens die uit hun Cro-Magnon-fase ontwikkeld zijn. Dat woorden de Verenigde Staten tot een neerval kunnen doen leiden, voelt helemaal niet zo onrealistisch. Maar kan de gewenste sociale verandering ook met woorden teweeggebracht worden?
Preview: Towerborne
  • 0
  • 1
Het Belfry is het laatste toevluchtsoord voor de mensheid nadat de wereld van de klippen is gelopen. In deze torenhoge stad verblijven de overlevers. Enkel sommigen, Aces, hebben de kracht om de rest te verdedigen, en zich zelfs buiten de Belfry te wagen voor middelen en andere mensen.
Preview: Songs Of Silence
  • 0
  • 1
Strategy games zijn veelal een onverwelkomend nichegedoe. Dingen zoals opmerkelijke art styles, soundtracks of verhalen moet je er vaak niet bij verwachten. Vandaar is deze strategy game met RPG-elementen, genaamd Songs of Silence, een verademing.
Terug
Bovenaan