Wereldbeker Mountainbike 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knarf

Well-known member
ucSWpre.png


Wereldbeker XC
8-9 mei : Albstadt, Duitsland
15-16 mei : Nové Město, Tsjechië
12-13 juni : Leogang, Oostenrijk
3-4 juli : Les Gets, Frankrijk
4-5 september : Lenzerheide, Zwitserland
18-19 september : Snowshoe, Verenigde Staten

Wereldbeker DH
22-23 mei: Fort William, Schotland (cancelled)
12-13 juni : Leogang, Oostenrijk
3-4 juli : Les Gets, Frankrijk
14-15 juli: Maribor, Slovenië
4-5 september : Lenzerheide, Zwitserland
18-19 september : Snowshoe, Verenigde Staten

WK XC + DH
24-29 augustus: Val di Sole, Italië
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tof raceke wel met de Zwitserse die zo veel voorsprong kreeg alleen en enkel nog Ferrand-Prevot ( :love: ) die erover kon. Saai parcours al bij al, imo.
 
Wel grappig dat Sporza nu wel live streams heeft sinds dat MVDP deelneemt... Jaren lang nergens geen MTB te bespeuren. Als WVA deze winter gaat langlaufen krijgen we dan ook een stream? En die debiele schoolkinderen die de social media beheren denken waarschijnlijk ook dat ze het warm water hebben uitgevonden :unsure:

/rant
 
Als WVA deze winter gaat langlaufen krijgen we dan ook een stream?
Als hij daar eenzelfde resultaten boekt als Mathieu in het mountainbiken moet je daar geen miliseconde aan twijfelen.

Mathieu duidelijk de sterkste, ligt hem ook wel dit concept wint hier redelijk vaak. Eerste twee aanvallen waren al duidelijk genoeg dat hij in vorm is. Laatste dan om het af te maken.

1000+ watt geduwd hoorde ik de commentator zeggen bij die eerste aanval al.
 
Straf van Mathieu toch.
Wat een torpedo's schiet die af...

En inderdaad hardtails. Ze mogen inderdaad niet wisselen voor zondag.
 
Maar een Pidcock die vandaag niet meedeed mag zondag meedoen?
Vreemd dat je dan wel beide wedstrijden op zelfde fiets moet doen.

Parcours is zondag toch ook anders neem ik aan?

Edit: net even laatste ronde gezien, dat is gewoon een veldritparcours :unsure:
En Matthieu reed toch op een lux en Nino op een spark?
 
Laatst bewerkt:
Benieuwd naar zondag idd. Een voorproefje voor de OS.
Pidcock zal zich beter kunnen voorbereiden op de OS. en als hij overtuigend zou winnen, dan zal VDP vloeken dat de OS vorig jaar niet zijn doorgegaan.
 
Maakt een fully zoveel verschil op deze xc omlopen? Lijkt me vooral wat extra gewicht.

Heb de volledige wedstrijd ook gezien op RB TV, veel is er wel niet aan die xcc op zo een parcours. Hopelijk zondag steviger.
 
1000+ watt geduwd hoorde ik de commentator zeggen bij die eerste aanval al.

Ze waren over de Strade aan het babbelen en speculeerden dat het op dat moment wel ongeveer hetzelfde zou kunnen zijn, dacht ik.

Maar een Pidcock die vandaag niet meedeed mag zondag meedoen?
Vreemd dat je dan wel beide wedstrijden op zelfde fiets moet doen.

Parcours is zondag toch ook anders neem ik aan?

Edit: net even laatste ronde gezien, dat is gewoon een veldritparcours :unsure:
En Matthieu reed toch op een lux en Nino op een spark?

Ja, de shorttrack is vooral om de startpositie te bepalen en je krijgt er 1/2 punten voor, dus als je ambities hebt voor de eindzege, moet je die zeker meepakken. Zondag is inderdaad helemaal anders, 1,5u lang en snel gerekend 1300 hm.

Maakt een fully zoveel verschil op deze xc omlopen? Lijkt me vooral wat extra gewicht.

Ja, de trend is steeds technischer en dan brengt een fully meer op. Nino rijdt vanaf dit jaar ook met een dropper, zag ik. En 't is nu niet dat die niet met de MTB kan rijden.
 
Het
Maar een Pidcock die vandaag niet meedeed mag zondag meedoen?
Vreemd dat je dan wel beide wedstrijden op zelfde fiets moet doen.

Parcours is zondag toch ook anders neem ik aan?

Edit: net even laatste ronde gezien, dat is gewoon een veldritparcours :unsure:
En Matthieu reed toch op een lux en Nino op een spark?
Het parcours zondag is van een compleet ander caliber ja.

Maar dan moet Pidcock ook heel achteraan starten?

De mannen reden inderdaad bijna allemaal fully. De vrouwen bijna allemaal hardtail.
 
Zou kunnen dat ze het over Strade ook hadden, dat deel heb ik gemist dan :) .
 
Maar dan moet Pidcock ook heel achteraan starten?

Iedereen die de shorttrack mee rijdt krijgt UCI punten en Pidcock stond op plek 28 vóór de shorttrack. Dus dat is minstens vijfde rij of zo als elke rij 6 plekjes heeft.
 
Zo denk ik ook over schijfremmen voor profs, extra gewicht en die gasten moeten amper remmen. Er bestaat ook zoiets als sponsors natuurlijk. En die shorttrack is ook maar een zouthoudertje zonder veel belang.
Maakt een fully zoveel verschil op deze xc omlopen? Lijkt me vooral wat extra gewicht.
 
Githa Michiels was wel hilarisch eigenlijk. Door UCI punten als 6de aan de start, na 1 ronde 36ste en even later uit de race gestapt.
 
Iedereen die de shorttrack mee rijdt krijgt UCI punten en Pidcock stond op plek 28 vóór de shorttrack. Dus dat is minstens vijfde rij of zo als elke rij 6 plekjes heeft.
De uitslag van vandaag is toch de startopstelling voor zondag?
De startopstelling voor shortrack is wel op basis van UCI punten.

Of ben ik fout?
 
De uitslag van vandaag is voor de eerste 24 of de eerste 3 rijen, het zijn dus 8 per rij (ik moet leren rekenen :thinking:), alles daarachter op UCI punten.

Dit jaar is bepaling van de startvolgorde iets anders omdat er vorig jaar weinig tot geen wedstrijden waren. Ze gebruiken de uci lijst van begin maart 2020.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan