Wereldbeker Mountainbike 2022

SomeDude

Banned
MTB_World_Cup_2022_Livestream.jpg

  • 26-27 maart: Lourdes, Frankrijk (DH)
  • 8-10 april: Petropolis, Brazilië (XCO-XCC)
  • 6-8 mei: Albstadt, Duitsland (XCO-XCC)
  • 13-15 mei: Nové Mêsto, Tsjechië (XCO-XCC)
  • 21-22 mei: Fort William, UK (DH)
  • 10-12 juni: Leogang, Oostenrijk (DH-XCO-XCC)
  • 8-10 juli: Lenzerheide, Zwitserland (DH-XCO-XCC)
  • 15-17 juli: Vallnord, Andorra (DH-XCO-XCC)
  • 29-31 juli: Snowshoe, USA (DH-XCO-XCC)
  • 5-7 augustus: Mont-Sainte-Anne, Canada (DH-XCO-XCC)
  • 24-28 augustus: UCI MTB wereldkampioenschappen Les Gets, Frankrijk
  • 2-4 september: Val di Sole, Italië (DH-XCO-XCC)

Hoe bekijk je de UCI World Cup wedstrijden?​

Alle wedstrijden zullen live te zien zijn via Red Bull TV. Mocht je een wedstrijd missen dan kan je deze altijd nog on-demand terugkijken.
Zijn er alleen maar downhill wedstrijden dan worden de finales gereden op zondag. Is het een locatie waar ook de cross-country gehouden wordt dan worden de downhill finales op zaterdag en de cross-country finales op zondag uitgezonden.
Red Bull TV kan je kijken via je browser, of de officiële Red Bull TV app of via je Smart-TV.
Het commentaar wordt natuurlijk verzorgd door Bart Brentjens!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pidcock kiest na een matig voorjaar om de Giro te skippen en rijdt dan op de mtb iedereen naar huis. Als het cyclocross was dan zouden we er lacherig over doen.
 
Inderdaad wel opmerkelijk wat Pidcock daar doet. Toch op een compleet ander niveau dan al de rest. Dat ge u inderdaad bijna vragen stelt bij het niveau van die 'echte' mountainbikers...

Iserbyt opgegeven. Meer weet ik er momenteel niet van.

De Froidmont knap 12de.
 
Daan Soete was goed gestart zag ik, maar uiteindelijk toch maar 38ste. Dat is een beetje jammer als hij "de benen wil laten spreken" om zich te plaatsen voor de OS. Nuja, hij heeft nog tijd, hé. De Froidmont is echt wel de belgische revelatie van het laatste aantal wedstrijden, ook vorig jaar al regelmatig vòòr de belgisch kampîoen. Alleen moet de Rob nog wel werken aan zijn uitspraak en niet eten tijdens de uitzending! :rofl:

McConnell is stevig op dreef! Ik zie die wel graag fietsen in haar eigen stijl. De vorm was al stijgend sinds het eind van vorig seizoen, maar nu met de nieuwe coach al 2x XCO gewonnen terwijl ze jaren nét niet was. Het na-interview leert dat ze tijdens de wedstrijd nog heel helder was toen ik dacht dat ze zich aan het doodrijden was.

Pidcock is echt wel straf: net zoals de OS rijdt hij iedereen naar huis. Halverwege eens doortrekken, een gat krijgen en dan gewoon verder weg rijden. Zijn hoofddoel is WK maar zal en passant het EK ook proberen te winnen.

De rest van het veld lijkt in het vast gareel te vallen: Shurter > Flückiger > de rest, uitgezonderd Dascalu misschien als revelatie van het seizoen. De andere fransen en compagnie moeten hopen op het samenlopen van omstandigheden om top 3 te rijden.

Misschien een tip voor OP: Velozine heeft een overzichtspagina met rechtstreekse links naar elke manche zonder spoilers!
 
Vorige week was het al een epische verzopen wereldbeker. Vandaag geven ze kans op een buitje, een half uur ver en de hemelsluizen open 😅.
Neff een klasse apart, straks de mannen.
 
Toch weer knap van Schurter! Qua afdaling is dat toch wel, samen met pidcock, de sterkste mtb’er. Een gaatje laten en je ziet hem niet meer terug.
 
Toch weer knap van Schurter! Qua afdaling is dat toch wel, samen met pidcock, de sterkste mtb’er. Een gaatje laten en je ziet hem niet meer terug.
Heeft nochtans ook schone schuiver gemaakt :p

Dacht toen Pidcock naar de kop ging hij er ineens van weg ging gaan maar was duidelijk niet de beste
 
Ik vind het wel goed eigenlijk dat Pidcock niet gewonnen heeft en nog beter voor de sport. Dacht efkes rap over te schakelen na zijn mtb en iedereen het nakijken te geven. Wint wel in de tour, ma eigenlijk een gans seizoen totaal ni op niveau (mede door ziekte).
 
Terug
Bovenaan