Wereldbeker Mountainbike 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
MVP is veel meer allround dan Pidcock.

Daar volg ik jou niet volledig in. Maar ik begrijp ergens wel waar het vandaan komt...

Sprints tussen Wout en Pidcock waren voor mij sleutelmomenten en tonen hoeveel power Pidcock bijgekweekt heeft.

Qua techniek en durf zet ik pidcock zelfs nog een trapje hoger. Gewoon zandpassages zal ik nog moeten zien. Maar volgens mij zal hij hier ook in groeien.

Rondewerk plaats ik Pidcock omwille van zijn gestalte ook veel hoger dan Mathieu.

En pidcock won Roubaix bij de beloften... als we klassiekers er nog eens moeten bijhalen
 
Waarom moet er absoluut 1 iemand als allerbeste gebombardeerd worden ? De ene discipline ligt de ene renner wat beter, de andere discipline de andere renner. En dan heb je natuurlijk ook de vorm van de dag. Iedere renner heeft wel eens een mindere dag, of zelfs een mindere periode. En dan heb ik het nog niet eens over de weersomstandigheden. Sommige renners kunnen niet goed tegen de warmte, andere niet goed tegen de koude. Voor mij is er niet 1 renner de allerbeste, of het grootste talent. Vandaag, in Tsjechië, was Pidcock de beste. Maar volgende keer kan dat iemand anders zijn. Wat ik wel weet is dat, wanneer het serieus steil bergop gaat, Pidcock heel moeilijk te verslaan is.
 
Parijs Roubaix bij de beloften wordt sinds 1967 georganiseerd. Weet je hoeveel winnaars ook Roubaix bij de profs wonnen? 1. Ik zal het even spellen voor de duidelijkheid, één.

De spek-en bonenschaal voor nieuwelingen in Zichen zussen bolder is bijna even relevant.
Heeft Boonen die niet 2 keer gewonnen?
 
Pidcock mag naar de OS!

Pierre de froidmont 25e, net achter winnaar vorige week. Scheurmans 34e (if I Remember well)
 
Oef!

Anders is dat toch een onthoofde race hé.
Die mannen zijn toch niet normaal eigenlijk. Die klim na de drops (waar Nino ook gevallen is).... Dat is toch niet normaal dat ge daar omhoog kunt rijden 😳
Ik zou daar ook niet naar beneden rijden :D
 
En pidcock won Roubaix bij de beloften... als we klassiekers er nog eens moeten bijhalen
Én bij de junioren. En daarnaast bergritten en tijdritten. En onlangs won die bij de profs tegen Van Aert in een sprint. En hij wint een wb mtb en won in Gavere. Qua allroundheid, is dat voor mij echt de meest straffe man van het moment.
 
Beetje inzoomen op wàt hé.
Veldrijden moet Pidcock gewoon nog wat meer body/inhoud bijwinnen, maar dat is normaal gezien het grote leeftijdsverschil. Op zijn leeftijd hadden WVA en MVP minder getalenteerde ouderen ivm henzelf.

Op de weg is Mathieu inderdaad meer een zuivere klassieke renner dan Pidcock. Die laatste heeft gewoon veel meer mogelijkheden dan enkel klassieke wedstrijden. Zowel winnaar van de baby Giro als Parijs Roubaix in die leeftijdscategorie...

Ik vind het net eerder vreemd dat mensen hem dus een minder talent vinden dan Mathieu! De adelbrieven van zijn neoprofseizoen alleen al: Brabantse Pijl gewonnen tegen topsprinter, op een haar na winnaar van de AGR, meteen top vijf in een zéér sterk bezette Strade Bianche...

De veelzijdigheid en de klasse spat er gewoon van af. En laat die kwaliteiten bergop nu net dé onderscheidende factor zijn.
VDP (en Van Aert overigens hetzelfde) hadden die body ook niet toen ze onder mekaar uitvochten wie WK veldrijden werd. Of hun concurrenten dan minder getalenteerd waren dat denk ik inderdaad wel, qua resultaten over een carrière gezien reed de strafste ooit er waarschijnlijk wel tussen maar ik zou zowel VDP als VA sterker durven noemen, maar Pidcock eindigt ook gewoon regelmatig achter de "minder getalenteerde concurrenten" he, VDP/Van Aert zijn ook al een seizoen of twee maar tussendoor veldrijder.

Dat Pidcock meer mogelijkheden bergop heeft daar kan niemand is tegenin brengen. Dat die een palmares kan halen in het klassieke werk zoals volgens mij VDP en VA gaan uitbouwen, daar twijfel ik persoonlijk dan al weer sterker aan. Los daarvan, dat VDP op de weg en in de mtb bij de beloften niet per se schitterde heeft veel te maken met weer het feit dat die op zijn 18de-19de gwn prof veldrijder was en ook op de weg vaak verkoos de kleinere prof wedstrijden op de weg te rijden (niet dat hij tussendoor geen wk beloften werd op de weg). Mountainbike is hij pas na zijn 20ste beginnen rijden bij de profs en ook daar reed hij toch vrij snel bij de top mee (akkoord niet van het absolute begin).

Het is hier en daar een als en indien maar ik zie geen reden om Pidcock meer talent toe te dichten dan VDP. Bij beiden lukt quasi alles wat ze proberen en staan ze vrij snel aan de wereldtop.

Soit, ideaal om aantal koersen te volgen nu en de spanning voor de OS nog wat op te drijven :) . Goed nieuws dat Pidcock naar de OS mag. Met een Schurter waarvoor het opschuiven van de OS ongelegen komt lag de weg open voor VDP zonder Pidcock, maar zelfs als fan zie ik het liefst een duel tussen deze twee klasbakken (met dan liefst winst voor VDP :p ).
 
Toch straf dat drie crossers eigenlijk de meest besproken renners zijn in drie disciplines. Misschien kan Wout zich deze winter ook toeleggen op de piste en kan Pidcock de downhill's nog rijden, dan hebben ze het allemaal.

Zeer sterk en uitzonderlijk toch.
 
Toch ook wel een shoutout naar de voor en na interviewster. Die tovert altijd een diepgravendere vraag uit haar mouw, daar kunnen nog vele andere een lesje vanleren.
 
Gelukkig werkt de Red Bull app wel super!

Ik krijg het toch niet echt warm van zo'n short track. Op dat rondje was het precies cyclocross met een recht stuur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan