Wereldbeker Mountainbike 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Polsen op stuur is hier niet verboden?

VdP rijdt op asfalt met armen dicht bij elkaar, heeft die breder stuur dan de rest of is hij enige die het iets aerodynamischer wilt maken?
 
Geen idee wie het was, maar na 40 seconden al een gebroken ketting. Race gedaan.
Afreizen naar een land voor 40 seconden 😅
 
Stel u voor dat die 2 zo’n tempo kunnen blijven ontwikkelen... dan dubbelen ze misschien iedereen top 10 in race 🤨
 
Als belofte...

Ja.

Sorry hoor, maar denk dat iedereen wel ziet dat deze jongen gewoon nog meer kan dan MVP...
vdp had in het veld al wereldtitels op zak en reed toen geen wegwedstrijden op niveau en ook geen mtb afaik op de leeftijd van Pidcock nu.

Pidcock zal zeker een meer zuivere mountainbiker zijn (en als hij mag gaan ook de favoriet op de OS) en op de weg ook in de bergen vdp op minuten rijden maar vdp is dan weer veel meer de zuivere veldrijder en klassieke renner.

Ik begrijp niet waarom Pidcock ineens het veel grotere talent zou zijn, dat die nog jaren gaat meedoen in drie disciplines als hij wil dat is een feit maar laat vdp dat nu ook net doen.
 
Zonder afbreuk te willen doen aan wat Pidcock hier liet zien, in mtb heeft hij een groot voordeel ten opzichte van Matthieu. Door zijn kleine gestalte is hij een pak lichter en dat is in mtb, meer dan in de andere disciplines op de fiets, vaak een doorslaggevende factor. Matthieu is eigenlijk te groot, en bijgevolg te zwaar, voor mtb. Maar dan nog heel straf van Pidcock. Je moet zoveel power maar uit dat kleine lijf krijgen. Maar om nu al te gaan roepen dat hij een groter talent is dat Matthieu vind ik wat voorbarig.
 
Als belofte...

Ja.

Sorry hoor, maar denk dat iedereen wel ziet dat deze jongen gewoon nog meer kan dan MVP...
MVP was op zijn 20e wereldkampioen veldrijden bij de profs, hallo? MVP wint elke cross waar hij start terwijl Pidcock het moet hebben van heuvelachtige parcoursen zodat hij zijn lichte gewicht kan benutten. MVP is veel meer allround dan Pidcock.

MVP is van de toppers in het mtb'n veruit de zwaarste. Dat je op zo'n parcours als vandaag dan nog 2e wordt toont zijn uitzonderlijke klasse.
 
Het zijn gewoon 2 compleet verschillende renners, met allebei ferm wat techniek, en vooral genot tijdens het toepassen ervan.

Persoonlijk zie ik Pidcock een grotere mtb’er komen door zijn lichaamsbouw. En Mathieu zie ik dan weer meer klassiekers winnen.

De toekomst zal wel uitwijzen hoe ze allebei zullen evolueren. Maar uitmaken wie de beste is/wordt is voor mij niet nodig.

Volgens mij heeft Pidcock wel terug een stap gezet, dat ook zal resulteren deze winter hoor! Crossen zoals de koppenbergcross zullen vanaf nu echt op zijn lijf geschreven zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: _Pe_
vdp had in het veld al wereldtitels op zak en reed toen geen wegwedstrijden op niveau en ook geen mtb afaik op de leeftijd van Pidcock nu.

Pidcock zal zeker een meer zuivere mountainbiker zijn (en als hij mag gaan ook de favoriet op de OS) en op de weg ook in de bergen vdp op minuten rijden maar vdp is dan weer veel meer de zuivere veldrijder en klassieke renner.

Ik begrijp niet waarom Pidcock ineens het veel grotere talent zou zijn, dat die nog jaren gaat meedoen in drie disciplines als hij wil dat is een feit maar laat vdp dat nu ook net doen.

Beetje inzoomen op wàt hé.
Veldrijden moet Pidcock gewoon nog wat meer body/inhoud bijwinnen, maar dat is normaal gezien het grote leeftijdsverschil. Op zijn leeftijd hadden WVA en MVP minder getalenteerde ouderen ivm henzelf.

Op de weg is Mathieu inderdaad meer een zuivere klassieke renner dan Pidcock. Die laatste heeft gewoon veel meer mogelijkheden dan enkel klassieke wedstrijden. Zowel winnaar van de baby Giro als Parijs Roubaix in die leeftijdscategorie...

Ik vind het net eerder vreemd dat mensen hem dus een minder talent vinden dan Mathieu! De adelbrieven van zijn neoprofseizoen alleen al: Brabantse Pijl gewonnen tegen topsprinter, op een haar na winnaar van de AGR, meteen top vijf in een zéér sterk bezette Strade Bianche...

De veelzijdigheid en de klasse spat er gewoon van af. En laat die kwaliteiten bergop nu net dé onderscheidende factor zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan