Wereldbeker Mountainbike 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat je lichaam net meer trainingsstress kan verteren door trainingen op te delen. Bijvoorbeeld voormiddag 1u30 met blokken, een goeie maaltijd nuttigen op de middag, namiddag 3u endurance. Als Karsten Kroon soms hoort vertellen over vroeger. Dat was echt gewoon 5u de fiets op met halfweg koffie en een stuk taart. Uiteraard dat niet al die hun trainingen zo waren maar het lijkt me toch wel duidelijk dat daar ruimte voor verbetering op zat.

Ook mentaal is het veel gemakkelijker om 2x een training te doen dan telkens 4u op de fiets te maken kruipen, wat dan ook weer tot productievere trainingen leidt. Als prof moet je het ook dag in dag uit 10 a 15 jaar volhouden.
 
En dan kom je weer in de eeuwige discussie terecht: Is mountainbike een zomersport of wintersport?
Ik denk niet dat dat ooit een discussiepunt is geweest hoor :)

MTB is 100% een zomersport. Het is niet omdat Vlamingen in de winter hun mtb bovenhalen om in de modder te gaan ploeteren dat het opeens een wintersport wordt hé
 
Ik denk dat je lichaam net meer trainingsstress kan verteren door trainingen op te delen. Bijvoorbeeld voormiddag 1u30 met blokken, een goeie maaltijd nuttigen op de middag, namiddag 3u endurance. Als Karsten Kroon soms hoort vertellen over vroeger. Dat was echt gewoon 5u de fiets op met halfweg koffie en een stuk taart. Uiteraard dat niet al die hun trainingen zo waren maar het lijkt me toch wel duidelijk dat daar ruimte voor verbetering op zat.

Ook mentaal is het veel gemakkelijker om 2x een training te doen dan telkens 4u op de fiets te maken kruipen, wat dan ook weer tot productievere trainingen leidt. Als prof moet je het ook dag in dag uit 10 a 15 jaar volhouden.
Ik heb het of de jongere leeftijdscategorieën. Zoontje is bv u13
 
En bij de mannen, waar bijna iedereen op een fully reed in tegenstelling tot bij de vrouwen, wint dan wel een hardtail.
En vandaag wint in een uitgeregende Giro etappe één van de weinige renners op velgremmen. Conclusie: wees tegendraads!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan