Wereldbeker Mountainbike 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Opwarmen is voor janetten.

LastingDizzyAltiplanochinchillamouse-size_restricted.gif
 
Zo denk ik ook over schijfremmen voor profs, extra gewicht en die gasten moeten amper remmen. Er bestaat ook zoiets als sponsors natuurlijk. En die shorttrack is ook maar een zouthoudertje zonder veel belang.
Een moderne xc-fully is gewoon superieur op 99% van de parcours. Zelfs bij een technische klim omdat je achterwiel veel beter grip houdt dan bij een stuiterende hardtail. Voor dat kilootje verschil krijg je zoveel extra...als het al een kilo is tegenwoordig...
 
Die 1000 watt ging inderdaad over Strade. Maar 1000 watt is nu ook niet zo extreem veel, hé. 't Is maar te zien hoe lang je die 1000 kan volhouden.

Zo denk ik ook over schijfremmen voor profs, extra gewicht en die gasten moeten amper remmen. Er bestaat ook zoiets als sponsors natuurlijk. En die shorttrack is ook maar een zouthoudertje zonder veel belang.
Blijkbaar moeten ze zondag met dezelfde fiets rijden.
 
Die 1000 watt ging inderdaad over Strade. Maar 1000 watt is nu ook niet zo extreem veel, hé. 't Is maar te zien hoe lang je die 1000 kan volhouden.
Inderdaad, op Sporza ook altijd zo fascinerend praten over 1000W. Het wordt pas mooi als je dat over een langere tijd kan (zoals MVDP duidelijk kan), maar voor 1 of 5 seconden is dat nu toch echt geen prestatie.
 
Leuk dat het zo makkelijk te volgen is via Redbull TV. Albstadt is wel een parcours dat er van mij van tussen zou mogen. Stelt qua techniciteit (voor die mannen en vrouwen) niet heel erg veel voor.
 
Leuk dat het zo makkelijk te volgen is via Redbull TV. Albstadt is wel een parcours dat er van mij van tussen zou mogen. Stelt qua techniciteit (voor die mannen en vrouwen) niet heel erg veel voor.
Het hoeft toch niet technisch te zijn om mee te tellen? Zo komt iemand die wat minder technisch maar wat sterker is ook aan de bak! Hoe meer verschillende winnaars, hoe beter!
 
Leuk dat het zo makkelijk te volgen is via Redbull TV. Albstadt is wel een parcours dat er van mij van tussen zou mogen. Stelt qua techniciteit (voor die mannen en vrouwen) niet heel erg veel voor.
Houffalize was een prachtige omloop, jammer genoeg al tien jaar niet meer in de WB.
 
Vroeger waren parcoursen toch ook pak minder technisch?
Dat zeggen ze inderdaad altijd. Ik kijk echter nog maar 3 jaar ofzo naar de wereldbekers... sinds van der poel mee doet.

Maar de short track stelt nooit iets voor. De parcours op zondag wel
 
Shorttrack is ook nog maar vrij recent. Het zal vooral voor de sponsors interessant zijn want zoveel wordt MTB ook niet in beeld gebracht. En zo hebben ze toch een extra dag publiciteit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan