Wereldbeker Mountainbike 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vroeger was het bij de vrouwen vaak nog spannend maar nu met Lecomte... Staat ook messcherp. De rest van de toppers heeft nog kaakskes. Lecomte is precies een geraamte. Soort vrouwelijke Froome :unsure:
 
Vroeger was het bij de vrouwen vaak nog spannend maar nu met Lecomte... Staat ook messcherp. De rest van de toppers heeft nog kaakskes. Lecomte is precies een geraamte. Soort vrouwelijke Froome :unsure:
Lol, ze heeft er wel wat van weg. Op 21 minuten koers 35 seconden weg rijden ... Geen dropper trouwens, toch opvallend gezien de pittige downhills.
Straks naar de mannen kijken dan maar.
 
Ja, echt niet normaal die Lecomte dit seizoen, 2 minuten wegrijden van de rest en schijnbaar makkelijk. Je hoort haar natuurlijk hijgen, maar je ziet haar niet echt afzien. PFP was nog mee aan het vieren tijden de eerste wereldbeker, maar die zal dat ondertussen misschien toch niet meer doen. :biglaugh: Ik zie PFP nog wel 100% voor WK en Olympische spelen gaan, als je zag hoe ze haar huidige WK trui behaalde. Blijft de vraag of Lecomte een Nyske is (alles winnen behalve WK) of een Shurterke (alles winnen). Maar geef haar ajb een dropper!

Bij de mannen is het vooral fijn dat er eindelijk eens andere namen vooraan te vinden zijn, al was die trend al voorzichtig ingezet in 2019. Het is precies of iedereen was aan het wachten tot Absolom weg was. Flückiger kan uit de schaduw treden van Shurter en is daarbij wat de uitzondering van de oudere mannen, al de rest van de dertigers lijken niet goed meer mee te kunnen met de jonge garde, Shurter incluis. De nederlander Milan Vader bijft een goeie indruk maken, maar kon door pech niet echt meedoen vanvoor. Iemand een idee wat hij voor had trouwens?
 
Dit weekend eindelijk de volgende DH race in Les Gets.

Ben er vorige week geweest en het is er enorm nat dus gaat lekker worden. Ook stukken van de track gedaan op de Mont Chery. Voor de gewone sterveling zoals ik waren sommige stukken gewoon niet rijdbaar. Als het echt droog zou worden misschien, maar met dit weer... Ik ben eens benieuwd hoe hard de heren hier over gaan knallen.

Eerste track walk met The Syndicate:

 
Laatst bewerkt:
Bij de vrouwen rijdt Lecomte iedereen weer aan gort. De uitslag lijkt om voorhand al vast te staan.
Race in de regen en bijhorende modder. Ik zie een race liever in droge / ideale omstandigeheden om een of andere reden.

Om hoe laat beginnen de mannen er aan?
 
Laatst bewerkt:
Lecomte praktisch foutloos, ik heb haar maar één keer van haar pedalen weten glippen terwijl de rest wel allemaal ongewild afgestapt zijn. Knap hoe ze zo'n moeilijk parcour zo technisch sterk de baas kan. Het was even ellebogenwerk met PFP in het begin, maar duurde niet lang.

Nat mountainbiken is Flueckiger zijn specialiteit, al was de strijd met Cink wel nog spannend.
 
Wat zijn MTB topjaar zou moeten zijn, loopt met een sisser af. Ik hoop enkel dat hij het graag gaat en kunnen blijven doen. Het zorgt toch voor wat opwaardering van de sport tov de gemiddelde burger.
 
Wel straf van Richards. Dat was toch dat "dikkertje" van een paar jaar geleden op het WK veldrijden :unsure:

Wel belachelijk dat sporza geen stream aanbiedt. Ze hebben blijkbaar de rechten maarja als Matje niet meedoet, hebben ze geen interesse in MTB.
 
Wel straf hoe Pauline als een komeet start en zelfs nog van het podium valt. Van iemand met haar erelijst zou je toch een betere indeling verwachten.

En wat een zege van shurter. De laatste 2 jaar niks meer gewonnen en dan toch nog die 9e wereldtitel pakken, zotjes.
 
Negen keer wereldkampioen dat is al sterk, maar dan gecombineerd met zijn vele wereldbeker zeges is ongelooflijk. Ik had wel liever Flückiger zien winnen, zoals die dit seizoen is beginnen boven drijven. Wel raar dat die samen een minuut wegrijden van de rest, dat was een heel ander verhaal tijdens de wereldbekers.

Knap van Richards, dat heeft ze zeker niet gestolen want niemand kon mee. Terpstra zou ook een mooie winnaar geweest zijn, maar ze leek heel blij met zilver.
 
Pidcock had hier wel de wereldtitel kunnen pakken indien hij niet in de Vuelta zat, de combinatie zal voor hem ook steeds moeilijker worden.

Flückiger die neemt de fakkel sowieso wel over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan