Vriendin wil dochter mee op vakantie…

Inderdaad, hier ook een vriendschap om zeep door 1 keer samen op reis te gaan. Maat werkt in de bouw en staat altijd om 5u op. Op reis doet hij dat dus blijkbaar ook, en werd dan gefrustreerd omdat wij bleven liggen en later gingen ontbijten. Die wou om 7u al aan dagactiviteiten beginnen...

Samen op reis gaan is een ideale manier om elkaars tics te leren kennen, die een ander zijn zenuwen werken en je dan uiteindelijk boordevol stress huiswaarts mag, net het tegenovergestelde wat een reis dient te beogen.

Als uw vriendin hier gewoon niet meer op reageert zegt dit veel over haar en bevestigt dit dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
 
Inderdaad, hier ook een vriendschap om zeep door 1 keer samen op reis te gaan. Maat werkt in de bouw en staat altijd om 5u op. Op reis doet hij dat dus blijkbaar ook, en werd dan gefrustreerd omdat wij bleven liggen en later gingen ontbijten. Die wou om 7u al aan dagactiviteiten beginnen...

Samen op reis gaan is een ideale manier om elkaars tics te leren kennen, die een ander zijn zenuwen werken en je dan uiteindelijk boordevol stress huiswaarts mag, net het tegenovergestelde wat een reis dient te beogen.

Als uw vriendin hier gewoon niet meer op reageert zegt dit veel over haar en bevestigt dit dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
Dat zijn toch dingen die je op voorhand bespreekt als je met met vrienden op vakantie gaat? Ik ben al tientallen keren op reis gegaan met vrienden en wij maken onderling een paar afspraken waaronder het uur dat 's morgens iemand gereed moet zijn. Buiten wat standaard discussies hebben wij onderling nooit problemen gehad van die aard dat er een vriendschap aan verloren is gegaan.
 
Dat zijn toch dingen die je op voorhand bespreekt als je met met vrienden op vakantie gaat? Ik ben al tientallen keren op reis gegaan met vrienden en wij maken onderling een paar afspraken waaronder het uur dat 's morgens iemand gereed moet zijn. Buiten wat standaard discussies hebben wij onderling nooit problemen gehad van die aard dat er een vriendschap aan verloren is gegaan.
Daar heb je het al: "moeten" . Als ik op vakantie ben dan ben ik zoals van aert: "ik moet just niks".
En als ik eens een slechte dag heb, of mijn kinderen doen ambetant, dan moet ik dat ook weer verstoppen en zit ik in mezelf mijn kas op te fretten.

Mijn vrouw gaat meestal vroeger slapen dan ik en dan doe ik graag nog eens alleen een toertje buiten. Dan moet ik dat ook al niet meer doen, want zeker weten heb je dat ander koppel ook mee.

Eens een dag of 3 naar de Ardennen is meer dan genoeg met vrienden. Op reis ben ik graag gerust gelaten van alles en iedereen. Gewoon eens 10 dagen weg van alles dat je kent.
 
Daar heb je het al: "moeten" . Als ik op vakantie ben dan ben ik zoals van aert: "ik moet just niks".
En als ik eens een slechte dag heb, of mijn kinderen doen ambetant, dan moet ik dat ook weer verstoppen en zit ik in mezelf mijn kas op te fretten.

Mijn vrouw gaat meestal vroeger slapen dan ik en dan doe ik graag nog eens alleen een toertje buiten. Dan moet ik dat ook al niet meer doen, want zeker weten heb je dat ander koppel ook mee.

Eens een dag of 3 naar de Ardennen is meer dan genoeg met vrienden. Op reis ben ik graag gerust gelaten van alles en iedereen. Gewoon eens 10 dagen weg van alles dat je kent.
Het is dan ook een afspraak van onze vriendengroep die voor ons uitstekend werkt. Ik heb niet gezegd dat die voor iedereen 'moet' werken.

Wij zijn daar niet om onze tijd te verschijten natuurlijk. Wil er iemand meegaan die redeneert zoals jij kan die dus beter niet meegaan óf hij moet er maar vrede mee hebben dat de rest voor een bepaald uur de deur uit is.

Maar je bevestigt alleszins mijn punt: zo'n dingen hoor je op voorhand te bespreken zodat je op de moment zelf niet voor verrassingen komt te staan. Als er dan al te veel discussie is of je bent het gewoonweg niet eens met elkaar, kan je beter niet samen op reis gaan.
 
Inderdaad, hier ook een vriendschap om zeep door 1 keer samen op reis te gaan. Maat werkt in de bouw en staat altijd om 5u op. Op reis doet hij dat dus blijkbaar ook, en werd dan gefrustreerd omdat wij bleven liggen en later gingen ontbijten. Die wou om 7u al aan dagactiviteiten beginnen...

Samen op reis hoeft niet te betekenen dat je alles samen doet. Juist niet. Mag natuurlijk wel zolang het gaat om dingen die je beide wilt doen en dan ook samen wilt doen. Er zijn allerlei vormen mogelijk: je doet elk je ding en je ziet elkaar alleen in de avond of ook dat niet en pas de volgende dag bij het ontbijt. Juist zelfstandig je eigen dingen doen, is gezond en houdt de relatie fris. Zeker handig om vooraf te bespreken welke verwachtingen je van elkaar en bij een gezamenlijke vakantie hebt.

Met vriendin en partner hebben we drie weken door Azië gereisd waarbij we elke dag wel bespraken welke dingen we gezamenlijk deden (of bij elkaar aanhaakten) en wat niet. Toen zij hun dochter kregen en wij onze kinderen, veranderde dat en brachten we een week (soms twee) vakantie dan hier bij ons, dan daar bij hun door (uiteindelijk vaker daar vanwege het warmere weer), vaak bij hun maar ook wel huurde wij een huisje en zaten we apart. En nu is die fase over aan gaan in een andere fase.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, hier ook een vriendschap om zeep door 1 keer samen op reis te gaan. Maat werkt in de bouw en staat altijd om 5u op. Op reis doet hij dat dus blijkbaar ook, en werd dan gefrustreerd omdat wij bleven liggen en later gingen ontbijten. Die wou om 7u al aan dagactiviteiten beginnen...
Sorry dat ik dit zeg maar dat zegt meer over hem dan over u. Ik sta dagelijks altijd op om 6u30 (9/10 ook in het weekend)
Maar als ik op reis ga met vrienden dan draai ik mij gewoon nog eens om 6u30. Géén haar op mijn hoofd dat er dan aan denkt op te staan om dat uur.

Als je uw werk wenst mee te nemen op reis dan doe je dit maar 'alleen'.
 
Sorry dat ik dit zeg maar dat zegt meer over hem dan over u. Ik sta dagelijks altijd op om 6u30 (9/10 ook in het weekend)
Maar als ik op reis ga met vrienden dan draai ik mij gewoon nog eens om 6u30. Géén haar op mijn hoofd dat er dan aan denkt op te staan om dat uur.

Als je beiden graag naar de Ardennen gaat: de één voor de rust en de ontspanning, de ander voor vroeg uit de veren om te wandelen, hoeft niet te betekenen dat iemand zich hoeft aan te passen. Dan zie je elkaar toch toch ‘s avonds bij pakken van een pintje of het diner of je slaat een dagje over. Tussendoor is er vast een activiteit die je eens samen doet.
 
En nu is die fase over aan gaan in een andere fase.
Los daarvan ben ik oprecht benieuwd op uw antwoorden van mijn vorige post.
Wat is nu concreet het grote probleem?

Het lijkt mij oprecht eerder te gaan over uw eigen positie als ouder en hoe je dit projecteert op iemand anders.
Ik herhaal het nog eens het gaat hier over een jongere van 17, dat is een persoon die tegen de volwassenheid aanschurkt en dat is geen kind meer.
Je hebt daar 0,0 verantwoording tegen af te leggen en om eerlijk te zijn zou ik er niet van schrikken dat zij ook gewoon 0,0 interesse in jou heeft.

Dat jij na 17 jaar zelf ouder te zijn nu ontdekt dat uw leven 17 jaar on hold heeft gestaan dat heeft niks te maken met uw vriendin noch haar dochter. Je mag hun daar niet accountable voor achten noch is het verkeerd dat zij een andere onderlinge relatie hebben.
 
Als ze je argumentatie niet snapt (of wil snappen) dan is het geen "vriendin" en ben je er liefst zo snel mogelijk klaar mee.
Klinkt hard, en ik had dat vroeger ook hard gevonden, maar intussen niet meer 😇
Goed ja, omgekeerd krijgt die vriendin van anderen allicht te horen dat OP geen echte vriendin is omdat ze haar vriendin dwingt te kiezen tussen haar en haar dochter. Zeker wanneer je eerst geen bezwaar maakt en dan pas later, wanneer moeder dochter al heeft ingelicht, terugkrabbelt. Ook al is het helemaal geen abnormale behoefte om eens zonder kinderen op vakantie te gaan, het is en blijft een dickmove, zeker na zo lang wachten, en zeker met wat hier allemaal geschreven is over de dochter.
 
Los daarvan ben ik oprecht benieuwd op uw antwoorden van mijn vorige post.
Wat is nu concreet het grote probleem?

Het lijkt mij oprecht eerder te gaan over uw eigen positie als ouder en hoe je dit projecteert op iemand anders.
Ik herhaal het nog eens het gaat hier over een jongere van 17, dat is een persoon die tegen de volwassenheid aanschurkt en dat is geen kind meer.
Je hebt daar 0,0 verantwoording tegen af te leggen en om eerlijk te zijn zou ik er niet van schrikken dat zij ook gewoon 0,0 interesse in jou heeft.

Dat jij na 17 jaar zelf ouder te zijn nu ontdekt dat uw leven 17 jaar on hold heeft gestaan dat heeft niks te maken met uw vriendin nochten we eigenlijk naar een ander restaurant want dochter haar dochter. Je mag hun daar niet accountable voor achten noch is het verkeerd dat zij een andere onderlinge relatie hebben.

Er zijn vakanties geweest waar haar kind en de mijne bij waren en ook waar alleen de hare erbij was. Dat wat gewoon is bij kleine kinderen, het ritme, stramien, rekening houden met, dat hoort te veranderen als kinderen volwassener worden. Tijdens die vakanties gingen mijn kinderen op pad, en dochter mocht altijd mee maar zij wilde vaak niet en hoefde ook niet van haar ouders. En dus zit ze er continu bij, verveeld, als een echte puber. Die van mij zijn zo ook maar dat puberen doe je maar op je eigen kamer. Daar val je anderen niet mee lastig. Bij ons ga je of mee met de rest van de kinderen of je gaat wat voor jezelf doen, in je eigen space, in je eigen kamer want dat betekent niet automatisch dat je dus bij de volwassenen zit. En als je er wel bij zit dan bepaal je niet het restaurant waar jij dan ook heen moet, want je vraagt niet of je wel mee mag, je stelt gewoon dat jij mee gaat, ook niet hoe laat het jou uitkomt dat de reservering gemaakt wordt etc..

Waar het om gaat is dat mijn man en ik, wij even een kleine week samen willen zijn als volwassenen, zonder kinderen, zonder gedoe, een gedachte af kunnen maken, een zin beginnen en uitspreken. Vriendin wil ook mee, wat prima is, ik borduurde verder daarop, en vraagt, zonder eigenlijk het antwoord op haar vraag af te wachten, of haar dochter mee kan en maakt geen geestelijke notitie van de “clue” die gegeven wordt.

Als jij een vakantie plant en iemand zegt goh ik wil wel mee en gaande het gesprek komt naar voren dat diegene nog iemand anders gaat meenemen (want dat vind jij vast wel goed he) en vervolgens die ander bij alles meeneemt en het tempo van de dag, de restaurantkeuze laat bepalen. Als het een volwassene is, hoop je misschien dat die op een gegeven moment er een muntje valt en dat diegene denkt.. (en eventueel kan je een volwassenen er nog op aanspreken) goh ik laat hen ook even en dan doe ik mijn eigen ding,

Ik verwacht niet dat als ik welkom ben, mijn kinderen dat automatisch ook zijn en als die dan toch mee moesten, dan zou ik niet bij alles als de volledige familie present zijn. Zo kregen wij en zij een uitnodiging voor een tweede huwelijk van een gemeenschappelijke vriend (in het buitenland). Onze kinderen waren niet uitgenodigd. Wij hebben de onze thuisgelaten, zij namen hun dochter zonder overleg mee. Dat heeft de gastheer ook wel wat gekost. Er waren geen kinderen op bruiloft, ja de volwassen kinderen van de bruidegom en die entertainde zichzelf op de dansvloer. Dochter zit continu naast een van haar ouders, verveeld als een echte puberella. Dat hoeven anderen toch niet perse net zo leuk als die ouders te vinden?
 
Goed ja, omgekeerd krijgt die vriendin van anderen allicht te horen dat OP geen echte vriendin is omdat ze haar vriendin dwingt te kiezen tussen haar en haar dochter. Zeker wanneer je eerst geen bezwaar maakt en dan pas later, wanneer moeder dochter al heeft ingelicht, terugkrabbelt. Ook al is het helemaal geen abnormale behoefte om eens zonder kinderen op vakantie te gaan, het is en blijft een dickmove, zeker na zo lang wachten, en zeker met wat hier allemaal geschreven is over de dochter.

Ik heb twee dagen later gereageerd… is dat dan een dickmove? (jee, wat een woord trouwens, man o man). En ik zou ik me dan moeten voelen bij haar retorische vraag of dochter mee mocht (zonder mijn antwoord af te wachten)?

Ik ben geen machine dus ik heb niet altijd overal een pasklaar antwoord of reactie op. Maar ik vind wel dat ik overal op terug mag komen, ook na een paar dagen of week.
 
Dat hoeven anderen toch niet perse net zo leuk als die ouders te vinden?

Dat is in feite het echte probleem, je vindt dat meisje gewoon geen leuk persoon.
Omdat zij in uw weg zit en irritant is en alles bepaalt heb je haar er liever niet bij. Dan is het punt niet ik wil “geen kinderen” erbij, dan is het gewoon duidelijk “ik wil haar” er niet bij.
En dat is uiteindelijk u goed recht, maar je snapt toch dat de ouders dergelijke houding niet zo leuk vinden?

Los van of dat meisje nu wel of niet op haar eigen benen moet leren staan, want dat staat er uiteindelijk los van.
Je moet daar ook geen doekjes om winden en gewoon rechtuit zeggen waar het op staat. Ik ga niet oordelen of die ouders nu goed of niet goed bezig zijn.
Maar de relatie tussen ouder en kind daar kom je best niet tussen natuurlijk, iedereen vult dat in zoals zij dat willen.
 
Dat is in feite het echte probleem, je vindt dat meisje gewoon geen leuk persoon.
Omdat zij in uw weg zit en irritant is en alles bepaalt heb je haar er liever niet bij. Dan is het punt niet ik wil “geen kinderen” erbij, dan is het gewoon duidelijk “ik wil haar” er niet bij.
En dat is uiteindelijk u goed recht, maar je snapt toch dat de ouders dergelijke houding niet zo leuk vinden?

Los van of dat meisje nu wel of niet op haar eigen benen moet leren staan, want dat staat er uiteindelijk los van.
Je moet daar ook geen doekjes om winden en gewoon rechtuit zeggen waar het op staat. Ik ga niet oordelen of die ouders nu goed of niet goed bezig zijn.
Maar de relatie tussen ouder en kind daar kom je best niet tussen natuurlijk, iedereen vult dat in zoals zij dat willen.
Als die ouders dat niet leuk vinden dan gaan ze gewoon alleen op vakantie met hun kind erbij. Simpel.

Je kan TS toch niet gaan verplichten om tijdens haar vakantie te gaan rekening houden met een puber van een ander die altijd haar zin krijgt? Ze betaalt ook genoeg voor haar vakantie om er ook van te mogen genieten samen met haar man.

@June: je leeft maar 1 keer, je kan in je leven maar een beperkt aantal keer op vakantie gaan en ervan genieten. Dus doe gewoon waar je jezelf goed bij voelt zonder rekening te houden met een vriendin. Het is jouw leven en je leeft maar 1 keer. Het is te kort om dingen te doen in je vrije tijd tegen je goesting.
 
Als die ouders dat niet leuk vinden dan gaan ze gewoon alleen op vakantie met hun kind erbij. Simpel.

Je kan TS toch niet gaan verplichten om tijdens haar vakantie te gaan rekening houden met een puber van een ander die altijd haar zin krijgt? Ze betaalt ook genoeg voor haar vakantie om er ook van te mogen genieten samen met haar man.

@June: je leeft maar 1 keer, je kan in je leven maar een beperkt aantal keer op vakantie gaan en ervan genieten. Dus doe gewoon waar je jezelf goed bij voelt zonder rekening te houden met een vriendin. Het is jouw leven en je leeft maar 1 keer. Het is te kort om dingen te doen in je vrije tijd tegen je goesting.
Nee dat klopt volledig.
Maar je moet daar wel open kaart over spelen en ook beseffen dat dit voor de andere partij misschien als minder aangenaam zal ervaren worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: asmo
Dat is in feite het echte probleem, je vindt dat meisje gewoon geen leuk persoon.
Omdat zij in uw weg zit en irritant is en alles bepaalt heb je haar er liever niet bij. Dan is het punt niet ik wil “geen kinderen” erbij, dan is het gewoon duidelijk “ik wil haar” er niet bij.
En dat is uiteindelijk u goed recht, maar je snapt toch dat de ouders dergelijke houding niet zo leuk vinden?

Los van of dat meisje nu wel of niet op haar eigen benen moet leren staan, want dat staat er uiteindelijk los van.
Je moet daar ook geen doekjes om winden en gewoon rechtuit zeggen waar het op staat. Ik ga niet oordelen of die ouders nu goed of niet goed bezig zijn.
Maar de relatie tussen ouder en kind daar kom je best niet tussen natuurlijk, iedereen vult dat in zoals zij dat willen.

Nee, want mijn kinderen gaan bewust niet mee omdat wij als volwassene eens samen willen zijn.
Een “speelafspraakje” met alleen volwassenen. Vriendin wil aanhaken, leuk, maar met kind, niet de bedoeling.

En daarnaast vind ik niet dat een kind overal bij moet zijn en alles dan maar (mee) bepaalt, ook niet als het een vakantie is mét kinderen. Maar daar haal ik mijn schouders over op, bij een vakantie met kinderen. En dat is zeker niet de bedoeling bij een vakantie (nouja, kleine week) met alleen volwassenen.
 
Laatst bewerkt:
Nee dat klopt volledig.
Maar je moet daar wel open kaart over spelen en ook beseffen dat dit voor de andere partij misschien als minder aangenaam zal ervaren worden.

Open kaart, dat heb ik toch gedaan.

Ik hoef alleen niet te vertellen hoe hun kind op mij overkomt adhv hun opvoeding? Als je een ruzie wil krijgen die nooit meer goed komt, moet je het zo doen. Bovendien, kinderen opvoeden is geen wetenschap, iedereen doet zijn best binnen de mogelijkheden die er zijn. Soms heb je te maken met (on)mogelijkheden van een kind, soms met trauma’s van een ouder. Het is niet altijd duidelijk waar het ligt. Zo ver ben ik nu ook niet doorgevoerd in hun gezin. En dat hoeft ook niet. Ik voed haar kind niet op en zij de mijne niet. De lusten en lasten mbt het opvoeden van hun dochter, mogen ze zelf ervaren. Ik heb mijn eigen kinderen om over te waken en daarin hoeven zij niets.
 
Ik heb twee dagen later gereageerd… is dat dan een dickmove? (jee, wat een woord trouwens, man o man). En ik zou ik me dan moeten voelen bij haar retorische vraag of dochter mee mocht (zonder mijn antwoord af te wachten)?

Ik ben geen machine dus ik heb niet altijd overal een pasklaar antwoord of reactie op. Maar ik vind wel dat ik overal op terug mag komen, ook na een paar dagen of week.
Ik heb begrip voor je situatie hé, maar ik stoor me aan de berichten dat als ze hier over valt of moeilijk over doet of geen begrip heeft voor jouw gevoelens ze geen echte vriendin was en je beter af bent zonder. Wanneer je exact dezelfde argumenten over jou kan aanhalen.

@June: je leeft maar 1 keer, je kan in je leven maar een beperkt aantal keer op vakantie gaan en ervan genieten. Dus doe gewoon waar je jezelf goed bij voelt zonder rekening te houden met een vriendin. Het is jouw leven en je leeft maar 1 keer. Het is te kort om dingen te doen in je vrije tijd tegen je goesting.
Je hebt in je leven, zeker hoe ouder je wordt, ook maar een beperkt aantal vrienden.
 
Ik heb begrip voor je situatie hé, maar ik stoor me aan de berichten dat als ze hier over valt of moeilijk over doet of geen begrip heeft voor jouw gevoelens ze geen echte vriendin was en je beter af bent zonder. Wanneer je exact dezelfde argumenten over jou kan aanhalen.


Je hebt in je leven, zeker hoe ouder je wordt, ook maar een beperkt aantal vrienden.
Een vriend heeft je leven niet te bepalen want zulke vrienden kun je missen als kiespijn.
En dat is wat ze hier wel probeert te doen. Geen probleem mee dat ze het vraagt om samen te gaan. Maar een "nee" moet ze dan ook maar kunnen accepteren.
 
Terug
Bovenaan