Vriendin wil dochter mee op vakantie…

Inderdaad. Hoe langer de plannen al gemaakt zijn, hoe groter de dickmove wanneer je terugkrabbelt.

Ik heb het gezegd, of liever geappt (zo communiceren wij het meest), zo diplomatiek als kan: de wens en verlangen uitgesproken voor wat volwassenen-tijd 1 op 1 met haar en de reden daarvoor bij mij gelegd (als in fase dat de kinderen de leeftijd hebben uit te vliegen en daarmee een noodzaak om ons eigen volwassen leven weer op te pakken). Het blijft lang stil, dus ik ben benieuwd. Ben blij dat ik het gezegd heb.
 
Ik heb het gezegd, of liever geappt (zo communiceren wij het meest), zo diplomatiek als kan: de wens en verlangen uitgesproken voor wat volwassenen-tijd 1 op 1 met haar en de reden daarvoor bij mij gelegd (als in fase dat de kinderen de leeftijd hebben uit te vliegen en daarmee een noodzaak om ons eigen volwassen leven weer op te pakken). Het blijft lang stil, dus ik ben benieuwd. Ben blij dat ik het gezegd heb.
Hou ons op de hoogte, ik ben ook eigenlijk wel benieuwd! Goed voor jou dat je durfde uitspreken vanuit je eigen gevoel!
 
  • Support
Waarderingen: June
Hou ons op de hoogte, ik ben ook eigenlijk wel benieuwd! Goed voor jou dat je durfde uitspreken vanuit je eigen gevoel!
Ja, het is sinds gisteren ijzig stil. Ik zie dat ze het hheft gelezen. Het zal waarschijnlijk een moeilijk bericht voor haar zijn. Dat is niet leuk, als ontvanger en ook niet als zender. Ik hoop dat dit geen deuk in onze vriendschap oplevert 🙈. Dat is zeker niet de bedoeling. Ik weet dat ze van een aantal vriendschappen afscheid heeft moeten nemen in het verleden (omdat zij in het buitenland wonen) dus op die manier zal het ook pijn doen. Mijn man zal van het weekend nog even contact opnemen met de man van vriendin.

Toch sta ik nog steeds achter dit bericht, dankzij jullie.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Gewoon eerlijk vertellen en vertrekken vanuit je gevoel.
Als mede mama kan ik me heel goed voorstellen dat je weleens uitkeek naar een vakantie zonder kinderen, hoe geweldig die kinderen ook zijn.
Ja precies. Natuurlijk zie ik mijn kinderen graag maar dadelijk vliegen ze uit, kijken man en ik elkaar aan en zijn we vreemden geworden van elkaar. In combinatie met het empty nest syndrome lijkt het mij vreselijk verdrietig als je je opeens in die leegte bevindt. Dus vandaar wat tijd met elkaar en nieuwe herinneringen met mijn man maken, als echtgenoten en niet in de rol van ouders.

Dank je voor je begrip,😘
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Als ze je argumentatie niet snapt (of wil snappen) dan is het geen "vriendin" en ben je er liefst zo snel mogelijk klaar mee.
Klinkt hard, en ik had dat vroeger ook hard gevonden, maar intussen niet meer 😇
 
Ja, het is sinds gisteren ijzig stil. Ik zie dat ze het hheft gelezen. Het zal waarschijnlijk een moeilijk bericht voor haar zijn. Dat is niet leuk, als ontvanger en ook niet als zender. Ik hoop dat dit geen deuk in onze vriendschap oplevert 🙈. Dat is zeker niet de bedoeling. Ik weet dat ze van een aantal vriendschappen afscheid heeft moeten nemen in het verleden (omdat zij in het buitenland wonen) dus op die manier zal het ook pijn doen. Mijn man zal van het weekend nog even contact opnemen met de man van vriendin.

Toch sta ik nog steeds achter dit bericht, dankzij jullie.
Misschien kun je dat nog er even bij zeggen? Dat je hoopt dat het geen deuk in jullie vriendschap oplevert, maar dat je gewoon graag open en eerlijk bent omdat je haar net apprecieert en dat je haar geen pijn wou doen ofzo.
 
  • Geweldig
Waarderingen: June
P
Misschien kun je dat nog er even bij zeggen? Dat je hoopt dat het geen deuk in jullie vriendschap oplevert, maar dat je gewoon graag open en eerlijk bent omdat je haar net apprecieert en dat je haar geen pijn wou doen ofzo.
Snap wat je bedoelt en het is een hele goede tip.. alleen heb ik niet het gevoel dat het hier past. Waarom? Kan ik niet helemaal zeggen. Toch even voorgesteld aan mijn man (ben natuurlijk ook maar een gelimiteerd wezen) en die vindt ook niet dat het op dit moment past.
Maar toch een goede tip en heel lief, dank je voor het meedenken! En misschien komt ie iets later van pas, op het juiste moment.
 
Stuur haar anders gewoon de link van dit topic door, dan heeft ze nog wat meer duiding van jou en van neutrale buitenstaanders 🙂
Haha, ohnee.. dat vindt denk ik niemand leuk 😂🙈 om besproken te worden op een forum. Zou wel een afspiegeling zijn van de innerlijke afweging natuurlijk. Dus, ik snap je.
 
Als ze je argumentatie niet snapt (of wil snappen) dan is het geen "vriendin" en ben je er liefst zo snel mogelijk klaar mee.
Klinkt hard, en ik had dat vroeger ook hard gevonden, maar intussen niet meer 😇
Zo denkt mijn man er waarschijnlijk ook over maar zo radicaal ben ik niet.
Het zou heel jammer zijn, we kennen elkaar al zo lang.
 
Misschien ben ik het maar dat in een berichtje sturen is ook nogal… lauw. Zo’n dingen zeg je best face to face.
Hmm.. je pint jezelf maar ook de ander dan ook vast op een moment. Je zet iemand enorm voor het blok en dat levert niet perse een adequate reactie op. Harde confrontaties en vriendschappen, dat gaat niet altijd lekker. Het heeft de voorkeur als je iemand een weg uit biedt of tijd om te reageren, naar mijn idee. Maar bij de een past het ene niet maar het andere wel..
 
Ja dat gevoel heb ik ook. Je kunt er even over nadenken, maar toch geen dagen..

Nog altijd geen reactie.
Waarschijnlijk is het heel moeilijk voor ze. Ze gaan overal heen als drie-eenheid (mijn indruk). Dat haal ik uit wat ik zie en hoor (verhalen van henzelf). Misschien weten ze (nog) niet hoe ze moeten reageren: worden we afgewezen (nee, want we worden uitgenodigd en we hebben zelf onze dochter er tussen proberen te voegen & het is niet tegen dochter want er gaan helemaal geen kinderen mee) dus hoe moeten we dit dan zien? Voorheen was de vriend, de vader, degene die de voorwaarden op tafel legde, waarmee wij meestal wel uit de voeten konden, doorgaans, maar nu zijn de rollen omgedraaid (denk ik) en dat kan verwarrend zijn.

Ik zou, in haar plaats, waarschijnlijk zelf gedacht hebben dat het onhandig was om mijn kinderen uit te nodigen en meteen iets hebben gezegd in de trant van sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen maar wat lief dat je ons uitnodigt, wij gaan er even over denken en ik laat het je zsm horen. Maar, wij gaan er dan ook vanuit dat wij onze kinderen heel leuk, lief en aardig vinden maar niet iedereen hoeft dat te vinden. En dat verwacht ik ook niet. Er is volwassentijd en een kindertijd. Je ouders hebben hun eigen vrienden en hun eigen leven, naast die met hun kinderen. Kan ook lastig zijn voor kinderen want er is er een die dat heel goed begrijpt en logisch vindt en de ander is dat veel lastiger. Maar ik ben er zo aan toe, aan wat tijd met alleen volwassenen onderling!

Laat vriendin en gezin maar zelf uitvogelen wat dit betekent. Dit is hun probleem. Alles wat ik doe zal daar toch in de weg van staan. Mijn man heeft zoiets van, als dit een breuk betekent, dan moet het maar. Hij vindt onze behoefte helemaal niet raar of veeleisend.


Of laat haar nummer achter. We zullen het in uw plek wel uitleggen.

Ist een knappe?

Haha! 😛.
Knappe als in slim? Ja ze is zeker een slimme dame hoor (maar dat betekent overigens niet altijd perse ook voor iedereen sociaal slim, heb ik eens ontdekt).
 
Laatst bewerkt:
Langs de andere kant snap ik ook niet goed wat het probleem is als er een jongere van 17 bij is.
Stoort dit echt zo hard? Kan je geen onderling volwassengesprek voeren als “het kind” erbij is? Moet je effectief “aan staan”? Heb je effectief verplichtingen?
Het is een jongere van 17, geen kind van 3. Dat meisje wilt gewoon wel met haar ouders mee wil op vakantie, die zal gerust ook wel deels haar eigen gang gaan.
 
Met vrienden op vakantie gaan is hier echt een no go.
De enigste paar weken op een jaar dat je eens echt veel tijd hebt voor elkaar en samen toffe dingen te doen. En dan zit je weer half gebonden aan anderen.

+ dat ik al veel vriendschappen heb zien sneuvelen tijdens zo een vakantie.
 
Terug
Bovenaan