Niet persoonlijk naar iemand van dit forum toe, maar ik denk dat sommigen toch ook gewoon teveel hooi op hun vork nemen.
Terug een voorbeeld van een vrouwelijke collega... Bijna dagelijks hoor ik dat ze eten gaan afhalen, want zelf koken lukt echt niet wegens tijdsgebrek.
Maar dan hoor ik ook deze verhalen:
- Ik heb serie huppeldepup op 3 avonden volledig gebinchwatched op netflix want het was zo spannend.
- Zoontje wordt 1 jaar, dit moet een spetterend feest worden (offertes opvragen bij verschillende bakkers voor de perfecte taart, uren online zoeken voor de perfecte verjaardagskroon, t-shirtje laten drukken voor de kleine waar ook nog eens opstaat dat hij de birthdayboy van de dag is, oh we moeten nog professionele foto's laten maken ergens, we hebben nog een piñata nodig in die bepaalde figuur, we moeten nog op zoek naar het meest fantastische kado want hij wordt maar 1x 1 jaar...).
- We moeten 3x per jaar naar Disneyland met de kleine, want we willen hem niets ontnemen.
- ...
Als er tijd is om series te binchwatchen is er ook tijd om gewoon effe een patatje en groenten te koken en een vlezeke te bakken.
De kleine is waarschijnlijk gelukkiger met het kadopapier dan het kado zelf. Maak zelf een kroon met dat kind. En het kind gaat zich ook echt niet aantrekken of de verjaardagstaart de perfecte vorm heeft die hij wil, die wil gewoon die ene onnozele kaars uitblazen.
Vraag hem op zijn 7 jaar nog eens of hij zich herinnerde dat hij op zijn 1 jaar in Disneyland geweest is...
Mensen maken tegenwoordig echt zo'n spel van alles. Uiteraard fijn dat er een verjaardagsfeestje is, maar heb soms de indruk dat die feesten georganiseerd worden gelijk een trouwfeest.
Maar dan zijn we wel overwerkt van de job....