Vragenvuur Vragenvuur: Kid_C

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
Nu 1 april achter de rug is, is het weer tijd voor serious business. 🔥

Het is duidelijk dat ook het muzieksubforum een bloeiende community is. Na het vragenvuur van filmconnaisseur PBR_Streetgang, is het nu de beurt aan onze eigenste mod: @Kid_C !


Niemand is verplicht vragen te beantwoorden, en zo'n Vuur duurt tot het dooft. Als jullie nog members voor komende vragenvuren willen nomineren, kan dat hier.

De regels:
- Geen geflame, getrol of provocatie.
- Het is de bedoeling om een persoon te leren kennen, niet om hem of haar uit te lachen of zijn/haar opinie in het belachelijke te trekken.
- Laten we onze vragen richten tot één persoon, dus niet off-topic gaan door te reageren op andere mensen hun vragen of wederantwoord.
- De persoon kan niet verplicht worden om privé-gegevens door te geven, het staat hem/haar vrij vragen te negeren.

Voor deze nieuwste editie van het Vragenvuur willen we de user vragen om zichzelf eerst kort voor te stellen aan de hand van een paar algemene openingsvragen.

Dus Kid_C, go go go!

Van welke regio ben je afkomstig?

Afkomstig uit Koksijde maar nu Gentenaar.

Hoe ziet je gezinssituatie eruit?

Woon samen met vriendin, geen kinderen, twee katten. 🙃

Wat doe je van studies/werk?

Heb een bachelor in maatschappelijke veiligheid en werk voor stad Gent voor dienst preventie rond thema horeca/nightlife.

Wat zijn je hobbies?

Hobbies: muzieknerd 24/7, klimmen, film en in normale omstandigheden zoveel mogelijk reizen.😂
 
Zijn er genres waar je je met de beste wil van de wereld niet in kan vinden?
Als je 1 topsong mag opnoemen, welke is dit?
Droombestemming?
Zegt couchsurfing je iets?
Stel: je mag een superkracht kiezen. Wat zou dat zijn en waarom?
Welke beklimming wil je graag verwezenlijken? Realistisch dan, tenzij je genoeg geld hebt om de permit te betalen voor Mount Everest. :unsure:
 
Favoriete/beste concert- en/of festivalervaring?
Hoe (on)veilig is Gent? :unsure:
Wat heb je gestudeerd in het middelbaar? Vanwaar de keuze om dit te studeren? Waar wil je er later nog mee terecht?
Favoriete crewmember om mee samen te werken en waarom ben ik dat?
Hoe heten uw katers?
Komen er ooit mini-Scenekids?
 
Zijn er genres waar je je met de beste wil van de wereld niet in kan vinden?
Als je 1 topsong mag opnoemen, welke is dit?
Droombestemming?
Zegt couchsurfing je iets?
Stel: je mag een superkracht kiezen. Wat zou dat zijn en waarom?
Welke beklimming wil je graag verwezenlijken? Realistisch dan, tenzij je genoeg geld hebt om de permit te betalen voor Mount Everest. :unsure:
1. Weinig, ik denk dat er in elk genre wel iets goed te vinden is. Ik heb het wel moeilijk met een typische platte commerciële sound en dat kan in elk genre zijn. Maar op zich heb ik niets tegen popmuziek, er zit daar tonnen aan fantastisch materiaal tussen... Ik kan bv. met veel plezier naar Rihanna of Carly Rae Jepsen luisteren maar geef me de laatste Kings Of Leon en ik loop weg. Als ik echt iets moet kiezen zal het waarschijnlijk in de richting van EDM gaan, waarmee ik mainstage tomorrowlandmuziek bedoel. En dat vind ik zelfs kort door de bocht want Tiësto staat daar en Adagia For Strings is een wereldschijf. :unsure:

2. Godspeed You! Black Emperor - Sleep

3. Het probleem met hierop te antwoorden is net zoals bij de eerste vraag. Ik hou enorm van nuance en kijk steeds naar de bredere context van iets. Alles is voor mij een droombestemming als het mijn zintuigen kan prikkelen, dan ben ik gelukkig en voel ik dat ik leef. De kans is groot dat dat ergens in een bergmassief is met mijn vriendin, maar dat kan evengoed een gezellig platenzaakje zijn in Californië.

4. Nee, ik slaap nog liever in een tent in iemand zijn tuin. :p

5. De mogelijkheid om gezond te zijn en blijven en dat te kunnen delen met mijn naasten. Het leven vind ik op zich al zo'n cadeau dat dat het enige is waar ik me zorgen over zou kunnen maken. Als de mensen rondom me gezond zijn en lang bij me kunnen blijven ben ik des te gelukkiger.

6. Met gelijk welke bigwall waar ik meerdere dagen op zit zou ik al enorm blij zijn. Als ik echt moet kiezen ga ik clichématig voor El Capitan, de route zelf zou ik eerst eens uitgebreid moeten bestuderen. Misschien sukkel ik in het alpinisme, dan zou ik de Potosi willen doen in Bolivië omdat mijn vader die zelf ooit heeft beklommen.
 
Favoriete/beste concert- en/of festivalervaring?
Hoe (on)veilig is Gent? :unsure:
Wat heb je gestudeerd in het middelbaar? Vanwaar de keuze om dit te studeren? Waar wil je er later nog mee terecht?
Favoriete crewmember om mee samen te werken en waarom ben ik dat?
Hoe heten uw katers?
Komen er ooit mini-Scenekids?
1. Concert: Godspeed You! Black Emperor op All Tomorrow's Parties, Slowdive op Primavera, Goat op Primavera, Sigur Ros op Rock Werchter 2005, Neurosis op Roadburn, Amenra meermaals
Als een muzikant/band er in slaagt van me mentaal weg te nemen uit de zaal en me volledig onderdompelt in de muziek... Dan kan het magisch worden.
Festivalervaring: voor België zal dat elk bezoek aan Dour festival geweest zijn. Dat festival was vroeger zo scheef en op mijn lijf gemaakt omdat je zóveel genres hebt dat je van 12u 's middags tot 6u 's morgens kan blijven gaan. Buitenland zonder twijfel Beaches Brew festival in Ravenna, een gratis festival op het strand maar met elk jaar een killer lineup (Khruangbin, King Gizzard, Oh Sees, Ty Segall, Kigagaku Moyo, Altin Gun, enz.)

2. Niet veiliger of onveiliger dan andere centrumsteden. Why?

3. Latijn -> moderne talen-wiskunde -> informaticabeheer. Classic watervalletje gedaan omdat ik niet graag studeer. Uiteindelijk met een minimale inspanning mijn bachelor gehaald. Wil je weten waarom ik informaticabeheer heb gedaan of mijn bachelor?

4. Omdat ik je leuk vindtdddt.

5. Gaspar & Totoro, Gaspar staat in mijn avatar.

6. Nopeynopenope. Kans is enorm klein. :unsure: Ik ben niet gemaakt voor kinderen mijn vriendin blijkt dat gelukkig ook niet te zijn. Eén van de redenen dat mijn vorige relatie is gecrasht is omdat mijn ex-vriendin enorm graag een gezin wou stichten en ik daar niet klaar voor was.
 
Wat versta je onder muzieknerd?
Voor mezelf: constant muziek willen luisteren, ontdekken en in verdiepen. Twee dagen geen muziek luisteren komt neer op een kregelige Kid_C, behalve als ik in de bergen zit ofzo. Daaronder versta ik voor mezelf niets van zelf muziek maken of schrijven, daar heb ik noch tijd of zin voor. Luisteren is een fulltime bezigheid. :unsure:

Ik ben het type persoon die een b-kantje van een single uit '67 kan ontdekken om dan een hele dag een rabbithole van te geluid en te eindigen met luistervoer voor de komende 3 weken. En de dag daarop gebeurt dat opnieuw, en opnieuw, en...

Ik word wel nog het meest blij als ik leuke dingen kan delen, ook één van de redenen dat ik hier rondhang.
 
Vermits je zo muziek-focused bent, valt muziek u dan ook extra op in films en games? (voor mij persoonlijk: absoluut niet).

Ik ben zelf nooit into Godspeed geraakt. Wat is de essential listening hiervan?

Wat is mijn beste kans op succes om u tot Tom Waits fan te converteren volgende week? :unsure:


Een lijstje van standaard vragen in een vragenvuur, numbered for your convenience:
  1. Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld, welke ben jij?
    1. WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af?
    2. Was je specifiek uw benen in de douche of niet?
    3. Lang op de wc of kort?
    4. 1 alarm of 37 verschillende op je telefoon?
    5. Saus op de frieten of erlangs?
    6. Gat afvegen langs voor of achter? (speciaal voor @Tha_nOn behouden we deze)
    7. Choco met een mes of lepel?
    8. Pizza met een mes of schaar?
  2. Favo vragen (en neen niet een top afratelen, NU beslissen wat je op #1 zet, KILL YOUR DARLINGS :evil:):
    1. Band / muziekartiest
    2. Album
    3. Song: Godspeed You! Black Emperor - Sleep dus
    4. Film
    5. Regisseur
    6. Acteur / actrice
    7. Boek
    8. Comic
    9. Game
    10. Game designer of company
    11. Comedian
  3. Wil je kinderen? Nee dus
  4. Wat zou je (al dan niet uw eigen) kinderen willen meegeven?
  5. Hoe voel je je tijdens Covid? Vermits muziek luisteren uw main hobby is ... ok?
  6. Wat staat op nr 1 op je bucket list?
  7. Lees jij hier iets buiten het muziekforum?

En als laatste: Welke vraag hoop je dat niemand stelt?
 
Vermits je zo muziek-focused bent, valt muziek u dan ook extra op in films en games? (voor mij persoonlijk: absoluut niet).

Ik ben zelf nooit into Godspeed geraakt. Wat is de essential listening hiervan?

Wat is mijn beste kans op succes om u tot Tom Waits fan te converteren volgende week? :unsure:


Een lijstje van standaard vragen in een vragenvuur, numbered for your convenience:
  1. Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld, welke ben jij?
    1. WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af?
    2. Was je specifiek uw benen in de douche of niet?
    3. Lang op de wc of kort?
    4. 1 alarm of 37 verschillende op je telefoon?
    5. Saus op de frieten of erlangs?
    6. Gat afvegen langs voor of achter? (speciaal voor @Tha_nOn behouden we deze)
    7. Choco met een mes of lepel?
    8. Pizza met een mes of schaar?
  2. Favo vragen (en neen niet een top afratelen, NU beslissen wat je op #1 zet, KILL YOUR DARLINGS :evil:):
    1. Band / muziekartiest
    2. Album
    3. Song: Godspeed You! Black Emperor - Sleep dus
    4. Film
    5. Regisseur
    6. Acteur / actrice
    7. Boek
    8. Comic
    9. Game
    10. Game designer of company
    11. Comedian
  3. Wil je kinderen? Nee dus
  4. Wat zou je (al dan niet uw eigen) kinderen willen meegeven?
  5. Hoe voel je je tijdens Covid? Vermits muziek luisteren uw main hobby is ... ok?
  6. Wat staat op nr 1 op je bucket list?
  7. Lees jij hier iets buiten het muziekforum?

En als laatste: Welke vraag hoop je dat niemand stelt?
Muziek in film & games: zeer zeker! Zowel scores speciaal gemaakt voor de film als soundtracks. Zo ben ik onlangs beginnen luisteren naar Labradford door het enorm sterke nummer dat werd gebruikt in de openingsscene van The Young Pope:

Muziek stuwt een film of game sterk naar boven voor mij en sommige films ga ik gewoon al bekijken omdat de score is gemaakt door een artiest die ik goed vind. Bv alles door Mica Levi, Daniel Lopatin of Trent Reznor/Atticus Ross.

Het gebeurt ook vaak dat ik tijdens een film mijn gsm bovenhaal om de soundtrack te checken of heel shazam te gebruiken. :unsure:



Godspeed: het zal eerder een mood ding zijn om erin te geraken. Zet je neer, neem je tijd en neem de muziek volledig op, focus je enkel daarop. De albums zou ik zelf chronologisch luisteren, beginnen met F#A#oo gevolgd door Lift Your Skinny Fists... Daartussen kan je de Slow Riot For Zero Kanada EP beluisteren met het heerlijke Moya.
Als dat je ding niet is zou ik sowieso nog eens Mladic proberen, is denk ik hun toegankelijkste nummer.


Ik ken zelf geen fluit van Tom Waits dus ik ga er even onwetend in als jij. :unsure: Opnieuw 16 albums... Misschien deze keer iedereen twee weken geven, ik denk dat het anders te veel zal zijn.

  1. Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld, welke ben jij?
    1. WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af? Af, naar de muur is idioot.
    2. Was je specifiek uw benen in de douche of niet? Ja?
    3. Lang op de wc of kort? It depends.
    4. 1 alarm of 37 verschillende op je telefoon? 1 en toch blijven liggen.
    5. Saus op de frieten of erlangs? Naast.
    6. Gat afvegen langs voor of achter? (speciaal voor @Tha_nOn behouden we deze) Achter, wtf?
    7. Choco met een mes of lepel? Mes
    8. Pizza met een mes of schaar? Mes
  2. Favo vragen (en neen niet een top afratelen, NU beslissen wat je op #1 zet, KILL YOUR DARLINGS :evil:):
    1. Band / muziekartiest: GY!BE, Broadcast, Amenra, Stereolab en nog een paar tiental andere. Hier kan ik serieus niet op antwoorden.
    2. Album: GY!BE - Lift Yr. Skinny Fists (en morgen iets anders)
    3. Song: Godspeed You! Black Emperor - Sleep dus
    4. Film: In The Mood For Love / Days Of Heaven
    5. Regisseur: Paul Thomas Anderson / Wong Kar-Wai
    6. Acteur / actrice: Kan ik niet zeggen, hangt heel sterk af van de film.
    7. Boek: Slaughterhouse Five
    8. Comic: lees ik amper, maar van wat ik heb gelezen: Blankets
    9. Game: The Last Of Us 1 & 2
    10. Game designer of company: Naughty Dog probably, al ben ik absoluut geen fan van hoe ze werken met hun mensen.
    11. Comedian: George Carlin / Bill Hicks
  3. Wil je kinderen? Nee dus
  4. Wat zou je (al dan niet uw eigen) kinderen willen meegeven? Luister naar elkaar voor je een oordeel velt, wees kritisch maar sla daar niet in door, wees niet zo hard voor jezelf.
  5. Hoe voel je je tijdens Covid? Vermits muziek luisteren uw main hobby is ... ok? Meh, ik ben een vrij positief ingesteld persoon maar heb het volledig gehad met telewerken, het gebrek aan menselijk contact en het feit dat zoveel dagen op elkaar lijken. Gelukkig kan ik opnieuw op meerdere keren per week gaan klimmen en vul ik mijn weekends goed in met buiten zijn. Ik ben wel vrij strikt in het volgen van de covid-regels en heb het soms moeilijk met de vele anderen die er hun voeten aan vegen. Maar langs de andere kant heb ik er ook begrip voor, het suckt nu eenmaal en ik zit in een bevoorrechte positie met een huis, vriendin, vast werk, gezond, ... Kritiek geven is altijd gemakkelijk als je het verhaal van een ander niet kent.
  6. Wat staat op nr 1 op je bucket list? Ik heb geen bucketlist en leef zoals het komt. :unsure: Ik wil zoveel mogelijk van de wereld zien en geprikkeld worden door leuke dingen en daar probeer ik mijn werk van te maken. Zij het niet dwangmatig want dan is de fun er ook van af.
  7. Lees jij hier iets buiten het muziekforum? Filmforum is een goudmijn! Algemene discussies, cultuur en reizen, vrije tijd en sport lees ik regelmatig, maar minder actief. Uit politiek&actualiteit probeer ik me weg te houden wegens te weinig nuance, ik hou van een goede discussie maar ik heb gemerkt dat het daar soms te veel discussiëren om te discussiëren is en mensen worden gepakt op een interpretatie van 1 zin in een wall of text. Slecht voor mijn bloeddruk. :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Sinds wanneer ben je fan van hard psychedelic en wat trekt je zo aan in het genre? (Misschien een moeilijke vraag die laatste.)
 
- Clichévraag maar wat zijn op dit moment je 5 desert island albums?

- Blijf je uw favoriete artiest nog volgen moest blijken dat zijn/haar politieke ideeën compleet haaks op de jouwe staan of maakt je dat niet uit?

- Wat is je favoriete Koksijdse dialectwoord of uitdrukking (als dat bestaat)?
 
Sinds wanneer ben je fan van hard psychedelic en wat trekt je zo aan in het genre? (Misschien een moeilijke vraag die laatste.)
Ik ben daar in gegroeid, een van mn beste maten is heel zwaar into 60s en early 70s psychedelica en ik surf wat mee op die golf. Ik denk dat hij één ondertussen een van de beste kenners is van België, met een geschift vette platencollectie.

Ik ben altijd wel fan geweest van drug induced muziek en beeldvorming (film of fotografie). Terwijl ik zelf niets gebruik, ik drink ook geen alcohol. Ik denk dat vooral het vrije denken en handelen en buiten de lijntjes kleuren is dat me aanspreekt. Wat op zich wel grappig is want ik ben niet de persoon die regeltjes zal breken. Alles is vrij berekend of uitgedacht, dus misschien dat het een mentale vorm van escapisme is. :unsure:
 
1: Van waar deze nick?
2: Hoe ben je op 9lives terecht gekomen en hoe lang ben je er mod geweest?
 
Ben je dan echt bereid om in een zakje te kakken tijdens zo'n multi-pitch?

Je bent op een postlockdownparty maar de mensen weten niet meer hoe het moet en zitten gewoon saai in de zetel te praten. Wanhopig geeft de gastheer je controle over de playlist. Welke schijf leg je op om het feest op gang te trekken?

Je krijgt een tijdmachine om naar 1 optreden naar keuze te gaan. Welk kies je?

Je kan 1 te vroeg gestorven muzikant van de dood redden. Wie kies je?

Favoriete keuken? Kook je zelf graag?

Ben je naar Gent verhuisd omdat uw job hier is, of zocht je specifiek een job om naar Gent te kunnen verhuizen? Blij met de keuze?

Mocht je een instrument spelen, wat zou het zijn?

Welk album leg je op wanneer je:
a) eens goed wil wenen
b) op een zomerse zondagmiddag met een paar vrienden buiten in de zon zit niets te doen
c) thuis vertrekt op weg naar de luchthaven voor een lange reis
d) het vliegtuig begint te boarden voor de terugvlucht naar huis
e) om 3 uur 's nachts op de autostrade rijdt
f) jezelf wil oppompen voor een zware klim
g) op uw sterfbed ligt en het einde voelt naderen

Welke nummers moeten er dan gespeeld worden op uw begrafenis?

Ik meen mij te herinnen dat je geen alcohol drinkt? Gestopt of nooit begonnen?



Btw Antennas to Heaven > Sleep
 
- Clichévraag maar wat zijn op dit moment je 5 desert island albums?

- Blijf je uw favoriete artiest nog volgen moest blijken dat zijn/haar politieke ideeën compleet haaks op de jouwe staan of maakt je dat niet uit?

- Wat is je favoriete Koksijdse dialectwoord of uitdrukking (als dat bestaat)?
From the top of my head. Ik zit in de ardennen met crappy verbinding.

GY!BE - Lift Yr. Skinny Fists...

Ik kan gewoon niet rond deze plaat omdat het zoveel deuren voor me heeft geopend.

Cut Copy - In Ghost Colours

Ik heb deze leren kennen door pred op 9lives. Die zit hier niet meer zeker? Hij omschreef het als zijn favoriete zaterdagavondplaat. Ik was verkocht na de eerste luisterbeurt. Ooit gezien om 4u 's nachts in Barcelona, wat een feest was dat zeg.

GZA - Liquid Swords

Door mijn vriendin heel zwaar into hiphop geraakt, als het dan één hiphopalbum is dan zal het deze zijn. (Denk ik)

Amenra - Mass III

Geen enkele plaat die er in slaagt om frustratie uit mijn lijf te schreeuwen als deze. Lijkt me wel nuttig zo op een desert island. :unsure:

Broken Social Scene - You Forgot It In People

Hier zit een beetje vanalles is, sunshinevibes, beetje mellow indie, noisy stukken,... Probably this one.




Politieke ideeën: dat hangt heel sterk af van welke ideeën dat zijn. Als het nu links of rechts op het spectrum is kan het me weinig boeien zolang het niets extreem is.

Openlijk racisme bv. dan ga ik sowieso geen releases meer kopen van die artiest en waarschijnlijk ook minder tot niet meer luisteren. Je hebt bv. Ducktails die blijkbaar een dikke perv is, zijn albums heb ik sindsdien niet meer opgelegd. Ariel Pink was op de riots aan het Witte Huis en daar ga ik nu ook niet meteen nog iets van kopen. Maar ik ga het niet skippen als het passeert in een playlist.

Ik ben altijd voorstander geweest van nuance en dialoog en heb respect voor een ander zijn of haar mening, maar als het ten koste is van anderen verlies je me. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik zomaar meega in de cancelculture die vandaag heerst.

Koksijdse uitdrukking: geen flauw idee, ik heb nog weinig banden met die gemeente.Ik ben wel blij dat ik West-Vlaams kan spreken en vind het echt de max van een dialect (fuck the haters yo), maar ik kan het gelukkig ook afzetten.
 
Is je muziek eerder voor jou.... (in volgorde van belang graag - 1 t/m 4 :unsure:)
  1. ... een vorm van escapisme - Iets wat de realiteit je niet kan bieden of om ervan weg te vluchten? Een soort van vrijheid zoals je hierboven zegt, dus. Waarom eerder wel/niet?
  2. ... een manier om jezelf te onderscheiden/identificeren? Waarom eerder wel/niet?
  3. ... het doen prikkelen van je zintuiglijke ervaring? Waarom eerder wel/niet?
  4. ... iets dat wezenlijk iets over onze realiteit vertelt, wat woorden niet kunnen? Waarom eerder wel/niet?
Wat is je vroegste muzikale herinnering?

Verafgood je bepaalde artiesten? En zoja, hoe komt dat tot uiting in je muzikale activiteiten (bvb ben je iemand die wel eens een meet & greet doet met bepaalde artiesten, posters aan je muur,...)? Of kan je hiervan afstand houden?

Welk album zou je leven beschrijven?

Heb je werkelijk NOOIT in je leven drugs gebruikt? Aangezien je Gentenaar bent, kan ik dat moeilijk geloven :unsure:

Welke artiest zou je een week lang iedere avond live kunnen zien zonder beu te worden?
 
Laatst bewerkt:
1: Van waar deze nick?
2: Hoe ben je op 9lives terecht gekomen en hoe lang ben je er mod geweest?
Ik was 14ish toen ik mijn account op games.telenet maakte (2002 denk ik) en had de indruk dat iedereen hier ouder en intelligenter was. Boy was I wrong. :unsure:
C is de eerste letter van mijn voornaam.


Ik speelde vroeger enorm veel Solder Of Fortune 2 online en er was daar een topic over. Uiteindelijk op zwam beland en daar jaren blijven plakken, net zoals zovelen die hier zitten... :unsure:

Mod geweest? Will I get fired?
Ben denk ik mod sinds mijn 20/21, dus al een dikke 12/13 jaar probeer ik music in het gareel te houden. Onlangs kreeg ik versterking van @BlackOccult en merk ik dat het zoveel vlotter loopt, amai zeg.
 
Stel, jij kent artiest X niet die ik je aanraad. Je vindt dat ik een verschrikkelijke muzieksmaak heb, maar beslist die artiest toch een kans te geven. Het mag om voorgenoemde reden niet teveel tijd kosten, want diene LTJ van games.telenet heeft u al genoeg tijd en energie gekost.

Hoe begin je eraan om artiest X te leren kennen? Meest beluisterde nummers? Oudste CD? Nieuwste CD? "This is X"-playlist?
 
Ben je dan echt bereid om in een zakje te kakken tijdens zo'n multi-pitch?

Je bent op een postlockdownparty maar de mensen weten niet meer hoe het moet en zitten gewoon saai in de zetel te praten. Wanhopig geeft de gastheer je controle over de playlist. Welke schijf leg je op om het feest op gang te trekken?

Je krijgt een tijdmachine om naar 1 optreden naar keuze te gaan. Welk kies je?

Je kan 1 te vroeg gestorven muzikant van de dood redden. Wie kies je?

Favoriete keuken? Kook je zelf graag?

Ben je naar Gent verhuisd omdat uw job hier is, of zocht je specifiek een job om naar Gent te kunnen verhuizen? Blij met de keuze?

Mocht je een instrument spelen, wat zou het zijn?

Welk album leg je op wanneer je:
a) eens goed wil wenen
b) op een zomerse zondagmiddag met een paar vrienden buiten in de zon zit niets te doen
c) thuis vertrekt op weg naar de luchthaven voor een lange reis
d) het vliegtuig begint te boarden voor de terugvlucht naar huis
e) om 3 uur 's nachts op de autostrade rijdt
f) jezelf wil oppompen voor een zware klim
g) op uw sterfbed ligt en het einde voelt naderen

Welke nummers moeten er dan gespeeld worden op uw begrafenis?

Ik meen mij te herinnen dat je geen alcohol drinkt? Gestopt of nooit begonnen?



Btw Antennas to Heaven > Sleep
Ben je dan echt bereid om in een zakje te kakken tijdens zo'n multi-pitch?
Beter daar dan in je broek zeker? Als je een multipitch van een dag doet pak je sowieso best een rolletje wc-papier mee, je weet nooit dat die curry van de dag ervoor plots begint te werken. :unsure:

Je bent op een postlockdownparty maar de mensen weten niet meer hoe het moet en zitten gewoon saai in de zetel te praten. Wanhopig geeft de gastheer je controle over de playlist. Welke schijf leg je op om het feest op gang te trekken?

Je krijgt een tijdmachine om naar 1 optreden naar keuze te gaan. Welk kies je?

Je kan 1 te vroeg gestorven muzikant van de dood redden. Wie kies je?
J Dilla.

Favoriete keuken? Kook je zelf graag?
Dit antwoord zal waarschijnlijk wekelijks veranderen, maar momenteel heb ik heel veel zin in echte deftige Mexicaanse keuken (geen texmex dus). Ook grote fan van alles dat Midden-Oosterse keuken is, Koreaans, Frans, Italiaans, Spaans, vettige Amerikaanse keuken, ... En ik vergeet nu sowieso nog heel veel.

Ben je naar Gent verhuisd omdat uw job hier is, of zocht je specifiek een job om naar Gent te kunnen verhuizen? Blij met de keuze?
Ik ben naar Gent verhuisd omdat ik geen toekomst zag in een leven in Koksijde. Het is een uithoek van het land en als fan van cultuur in veel van zijn facetten is dat een heel slechte uitvalsbasis. Optreden in Gent? 1u10 met de trein. Brussel? Reken 1u40 en dan ben je om 1u 's nachts thuis tijdens een werkweek. Antwerpen? Vergeet het gewoon, je kan de show niet eens uitkijken.
Daarnaast had je ook het feit dat Koksijde de oudste gemeente van Vlaanderen is, er 2 cafés voor 20'ers zijn voor een doelpubliek dat mij niet aanspreekt, ik weinig verdraagzaamheid en open denken merkte onder de algemene bevolking, enz... Uiteindelijk met twee vrienden besloten om weg te trekken en te cohousen in Gent, progressief baken van Vlaanderen. :unsure:

Ik werkte toen voor het Oostends stadsbestuur, maar ben ondertussen werkzaam voor stad Gent. I like it here, Oostende staat wel tweede in rij qua verbondenheid. Koksijde staat nog een trapje lager.

Mocht je een instrument spelen, wat zou het zijn?
Ik heb hier een akoestische gitaar liggen waar ik soms op tokkel, maar geen verdere ambities. Als er ooit iets van komt zal het met mijn muzieknerdvriendjes een project in de stijl van Sylvester Anfang I worden.

Welk album leg je op wanneer je: Ik ga er hier één zetten, maar ik kan wss een tiental andere vernoemen, zal elke dag verschillen.
a) eens goed wil wenen
Windy & Carl - Songs For The Broken Hearted
b) op een zomerse zondagmiddag met een paar vrienden buiten in de zon zit niets te doen
Novos Baianos - Acabou Chorare
c) thuis vertrekt op weg naar de luchthaven voor een lange reis
My Bloody Valentine - Loveless
d) het vliegtuig begint te boarden voor de terugvlucht naar huis
Daniel Avery - Drone Logic
e) om 3 uur 's nachts op de autostrade rijdt
Karenn - Live @ Boiler Room
f) jezelf wil oppompen voor een zware klim
Danny Brown - Atrocity Exhibition
g) op uw sterfbed ligt en het einde voelt naderen
The Caretaker - An Empty Bliss Beyond This World

Welke nummers moeten er dan gespeeld worden op uw begrafenis?
Ik denk dat ik mijn beste maten zou vragen om een feest te organiseren met mijn favoriete dansmuziek.

Ik meen mij te herinnen dat je geen alcohol drinkt? Gestopt of nooit begonnen?
Gestopt toen ik 19 was, we waren aan het discussiëren op café over alcohol en feesten. Ik zei toen dat ik dat eigenlijk niet nodig had en gerust een paar maand zonder kon, dat werd een weddenschap en 3 maand later had ik daar gewoon geen behoefte meer aan. Ik ben frisser de dag nadien, ik vind het leuker om een helder hoofd te hebben en ik kan de knop naar meegaan in zattigheid heel goed omdraaien.
Ook in niet feestomstandigheden drink ik niet meer, als ik een glas wijn drink begint mijn hoofd al te draaien. I don't like the feeling anymore.
 
Terug
Bovenaan