Vragenvuur Vragenvuur: Kid_C

Is je muziek eerder voor jou.... (in volgorde van belang graag - 1 t/m 4 :unsure:)
  1. ... een vorm van escapisme - Iets wat de realiteit je niet kan bieden of om ervan weg te vluchten? Een soort van vrijheid zoals je hierboven zegt, dus. Waarom eerder wel/niet?
  2. ... een manier om jezelf te onderscheiden/identificeren? Waarom eerder wel/niet?
  3. ... het doen prikkelen van je zintuiglijke ervaring? Waarom eerder wel/niet?
  4. ... iets dat wezenlijk iets over onze realiteit vertelt, wat woorden niet kunnen? Waarom eerder wel/niet?
Wat is je vroegste muzikale herinnering?

Verafgood je bepaalde artiesten? En zoja, hoe komt dat tot uiting in je muzikale activiteiten (bvb ben je iemand die wel eens een meet & greet doet met bepaalde artiesten, posters aan je muur,...)? Of kan je hiervan afstand houden?

Welk album zou je leven beschrijven?

Heb je werkelijk NOOIT in je leven drugs gebruikt? Aangezien je Gentenaar bent, kan ik dat moeilijk geloven :unsure:

Welke artiest zou je een week lang iedere avond live kunnen zien zonder beu te worden?
Is je muziek eerder voor jou.... (in volgorde van belang graag - 1 t/m 4 :unsure:)
  1. ... een vorm van escapisme - Iets wat de realiteit je niet kan bieden of om ervan weg te vluchten? Een soort van vrijheid zoals je hierboven zegt, dus. Waarom eerder wel/niet?
  2. ... een manier om jezelf te onderscheiden/identificeren? Waarom eerder wel/niet?
  3. ... het doen prikkelen van je zintuiglijke ervaring? Waarom eerder wel/niet?
  4. ... iets dat wezenlijk iets over onze realiteit vertelt, wat woorden niet kunnen? Waarom eerder wel/niet?
3, 1, 4, 2

Die laatste is gemakkelijk, onderscheiden via muziek... Niemand is meer of minder waard als mens omdat hij of zij een bepaalde muzieksmaak heeft. Ik kijk op niemand neer of identificeer niemand als beter/aangenamer/... omdat hij of zij naar bepaalde muziek luistert. Ik zie het eerder als een leuk gespreksonderwerp als we dezelfde interesses delen.
3 en 1 vallen er het meest onder, maar het hangt af van de setting. Escapisme is enkel als ik bv. in de zetel lig en me volledig in het geluid kan onderdompelen of tijdens een goed optreden. Al kan het ook een vorm van escapisme zijn tijdens een lange autorit (terwijl ik op de baan let, uiteraard :unsure: ). Muziek kan ook andere zintuiglijke ervaringen intenser maken, zo heb ik veel zonsondergangen meegemaakt met de juiste muziek op de achtergrond.
Het vierde punt zal je als liefhebber van postrock misschien beter vatten dan anderen, maar bepaalde geluiden (zowel instrumentaal als vocaal) kunnen veel zeggen over de visie van de artiest op de wereld. Ik denk dat de laatste GY!BE daar een mooi voorbeeld van is.

Wat is je vroegste muzikale herinnering?

De laser & watershow in de Meli met Music van John Miles die door de boxen knalde.

Verafgood je bepaalde artiesten? En zoja, hoe komt dat tot uiting in je muzikale activiteiten (bvb ben je iemand die wel eens een meet & greet doet met bepaalde artiesten, posters aan je muur,...)? Of kan je hiervan afstand houden?
Nee, ik ben geen fan van mensen of artiesten op een voetstuk te zetten. Het is en blijft dan ook maar muziek. Ik hou van het vakmanschap en de passie waarmee sommige albums of songs worden gemaakt maar ga me er nooit in verliezen of obsessief mee bezig zijn.
Het is en blijft ook maar muziek. Er zijn genoeg mensen die zich dag in en dag uit uitsloven voor zijn of haar naasten, die verdienen meer "verafgoding" dan iemand die goede muziek kan maken.

Welk album zou je leven beschrijven?
Goede vraag, maar daar kan ik momenteel niet op antwoorden. I'll think about it!

Heb je werkelijk NOOIT in je leven drugs gebruikt? Aangezien je Gentenaar bent, kan ik dat moeilijk geloven :unsure:
Nope, heb alcohol gedronken van mijn 16 tot 19 en dat was het. Ik ben geen fan van een waas in mijn hoofd of een andere perceptie van de realiteit. Ergens vind ik dat jammer omdat bv. lsd een heel zotte beleving kan zijn met de juiste mindset en in de juiste setting. Langs de andere kant zorgt dat er ook voor dat ik ben wie ik ben en daar ben ik blij mee. You can't have it all.

Welke artiest zou je een week lang iedere avond live kunnen zien zonder beu te worden?
Op dit moment zou ik een week lang elke dag Zwangere Guy in de AB willen zien, opgaan in het publiek en zwaar feesten. Er zijn er wel veel andere, alleen al omdat ze soms zo'n grote discografie hebben:

Sonic Youth, Jorge Ben, Stereolab met originele bezetting, The Beatles (met al hun platen), Radiohead, Broadcast, Nicolas Jaar, MF Doom & zijprojecten, Goat (want: feest), Can, ... Ik denk dat ik veel van mijn favoriete artiesten een week lang elke avond live kan zien zonder beu te worden. :unsure:
 
Stel, jij kent artiest X niet die ik je aanraad. Je vindt dat ik een verschrikkelijke muzieksmaak heb, maar beslist die artiest toch een kans te geven. Het mag om voorgenoemde reden niet teveel tijd kosten, want diene LTJ van games.telenet heeft u al genoeg tijd en energie gekost.

Hoe begin je eraan om artiest X te leren kennen? Meest beluisterde nummers? Oudste CD? Nieuwste CD? "This is X"-playlist?
Waarschijnlijk ga ik kijken op rateyourmusic en ga ik per album snel wat reviews lezen. Kan zijn dat het het album wordt met de hoogste score, maar evengoed één waarvan elementen in de omschrijving van het album me aanspreken om daar dan op verder te bouwen.

Als ik iets écht goed wil leren kennen dan leg ik meestal het eerste album op zonder op voorhand iets te lezen. En terwijl dat album opligt zoeken op rym, wikipedia, discogs, ... naar hoe ik het best verder aanpak. Als de eerste plaat me meteen meeheeft dan zal het waarschijnlijk chronologisch afgegaan worden.


Wel gek hoeveel muziekvragen ik hier krijg. :unsure:
 
Hoe is het om als West-Vlaming in Gent te wonen en heb je er nu een andere kijk op dan in het begin?
 
Ik verschiet soms van hoe progressief elitair sommige inwoners kunnen zijn. Als je niet volledig meegaat in het hip, cool en woke zijn word je door sommigen al afgerekend en dat is jammer.
Het is niet omdat je op Groen stemt dat jouw gelijk geldt voor iedereen. Je hebt geen nood aan biogroenten als je op het einde van de dag al blij bent dat er eten op tafel staat. Het is ok om je boterhammen met kipfilet te eten en niet elke dag je eigen vegan pokébowl samenstelt. Ik merk dat heel wat mensen niet begrijpen dat hun eigen situatie niet zomaar geprojecteerd kan worden op anderen. Dat zal in andere steden ook zo zijn (ook in de omgekeerde richting) maar heeft me toch een beetje teleurgesteld.

Daarnaast ben ik snel tot het besef gekomen dat het al bij al een kleine stad is waar iedereen elkaar kent. Dat vind ik wel fijn, niet té groot maar groot genoeg om geprikkeld te worden.

Anyway, ik hou van deze stad met al zijn sterktes en zwaktes. Die band is enkel maar sterker geworden door de jaren heen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hawk
Doe jij ooit iets als mod dan? :unsure:
Nope. :unsure:

Valt heel goed mee, de community weet ondertussen vrij goed wat kan en niet kan. En ik ben zelf ook blij met de users die actief zijn, met voorsprong het beste muziekforum van de benelux...
 
Wat is je beste herinnering aan het samen presenteren van de zwaarste lijst op mijn kot en waarom is dat mijn sprankelende persoonlijkheid? :unsure:

Wanneer ga je eens een nieuwe organiseren?
 
Many thanks voor alle antwoorden !

Muziek in film & games: zeer zeker! Zowel scores speciaal gemaakt voor de film als soundtracks. Zo ben ik onlangs beginnen luisteren naar Labradford door het enorm sterke nummer dat werd gebruikt in de openingsscene van The Young Pope:

Muziek stuwt een film of game sterk naar boven voor mij en sommige films ga ik gewoon al bekijken omdat de score is gemaakt door een artiest die ik goed vind. Bv alles door Mica Levi, Daniel Lopatin of Trent Reznor/Atticus Ross.

Het gebeurt ook vaak dat ik tijdens een film mijn gsm bovenhaal om de soundtrack te checken of heel shazam te gebruiken. :unsure:
Mja veel mensen bekijken het op jouw manier. Om de 1 of anderen reden slaag ik daar nooit in. Ondanks dat ik best veel met muziek bezig ben, sla ik dat niet bewust op bij een film of een game (case in point: ik kan best veel raden in de "guess the game" thread, maar bij een soundclip heb ik geen flauw idee).

Maar die laatste zin :nono:, als mijn vriendin dat doet krijgt ze toch kletsen.


Gat afvegen langs voor of achter? (speciaal voor @Tha_nOn behouden we deze) Achter, wtf?
May I present you ... @PBR Streetgang: https://www.beyondgaming.be/threads/vragenvuur-pbr-streetgang.3051/post-115191
Maar serieus: Dat zijn typische vragen waar kant A meestal zegt "wtf @ kant B", en andersom ook, altijd fun :D.


Voor de rest:
  • Godspeed zal ik eens beluisteren (y)
  • Ik ben blijbkaar veel akkoord met uw meningen
  • Deze 2 wil ik eruit lichten want daar ben ik extra extra akkoord mee :unsure::
Hoe voel je je tijdens Covid? Vermits muziek luisteren uw main hobby is ... ok? Meh, ik ben een vrij positief ingesteld persoon maar heb het volledig gehad met telewerken, het gebrek aan menselijk contact en het feit dat zoveel dagen op elkaar lijken. Gelukkig kan ik opnieuw op meerdere keren per week gaan klimmen en vul ik mijn weekends goed in met buiten zijn. Ik ben wel vrij strikt in het volgen van de covid-regels en heb het soms moeilijk met de vele anderen die er hun voeten aan vegen. Maar langs de andere kant heb ik er ook begrip voor, het suckt nu eenmaal en ik zit in een bevoorrechte positie met een huis, vriendin, vast werk, gezond, ... Kritiek geven is altijd gemakkelijk als je het verhaal van een ander niet kent.
Lees jij hier iets buiten het muziekforum? Filmforum is een goudmijn! Algemene discussies, cultuur en reizen, vrije tijd en sport lees ik regelmatig, maar minder actief. Uit politiek&actualiteit probeer ik me weg te houden wegens te weinig nuance, ik hou van een goede discussie maar ik heb gemerkt dat het daar soms te veel discussiëren om te discussiëren is en mensen worden gepakt op een interpretatie van 1 zin in een wall of text. Slecht voor mijn bloeddruk. :unsure:



Ik was 14ish toen ik mijn account op games.telenet maakte (2002 denk ik) en had de indruk dat iedereen hier ouder en intelligenter was. Boy was I wrong. :unsure:
C is de eerste letter van mijn voornaam.
Ah lol, in mijn hoofd was dat altijd omdat je fan was van Kid Coco (WAAR NIKS MIS MEE IS !!!). Ik denk dat ik gewoon bij die gedachte ga blijven.
Cfr. intelligenter: lol indeed
Cfr. ouder: Hoe oud en je dan nu?


Onlangs kreeg ik versterking van @BlackOccult en merk ik dat het zoveel vlotter loopt, amai zeg.
Maar aan welke kost dan Coco? De kwaliteit gaat toch ontegensprekelijk achteruit. Is het dat echt wel waard?
:unsure:


Wel gek hoeveel muziekvragen ik hier krijg. :unsure:
Wat had ge anders verwacht?
Iets anders dan: Als iemand en boek / film zou maken over uw leven, welke titel zou het krijgen?
 
Wat is je beste herinnering aan het samen presenteren van de zwaarste lijst op mijn kot en waarom is dat mijn sprankelende persoonlijkheid? :unsure:

Wanneer ga je eens een nieuwe organiseren?
De Bicky burger die we gingen halen tijdens Dopesmoker, naast je sprankelende persoonlijkheid en fantastische frostbitten verschijning uiteraard. :love:

Binnenkort misschien, ik zal dat anders op poten zetten met @BlackOccult . Ik zie wel een paar mogelijkheden!
 
Many thanks voor alle antwoorden !


Mja veel mensen bekijken het op jouw manier. Om de 1 of anderen reden slaag ik daar nooit in. Ondanks dat ik best veel met muziek bezig ben, sla ik dat niet bewust op bij een film of een game (case in point: ik kan best veel raden in de "guess the game" thread, maar bij een soundclip heb ik geen flauw idee).

Maar die laatste zin :nono:, als mijn vriendin dat doet krijgt ze toch kletsen.



May I present you ... @PBR Streetgang: https://www.beyondgaming.be/threads/vragenvuur-pbr-streetgang.3051/post-115191
Maar serieus: Dat zijn typische vragen waar kant A meestal zegt "wtf @ kant B", en andersom ook, altijd fun :D.


Voor de rest:
  • Godspeed zal ik eens beluisteren (y)
  • Ik ben blijbkaar veel akkoord met uw meningen
  • Deze 2 wil ik eruit lichten want daar ben ik extra extra akkoord mee :unsure::






Ah lol, in mijn hoofd was dat altijd omdat je fan was van Kid Coco (WAAR NIKS MIS MEE IS !!!). Ik denk dat ik gewoon bij die gedachte ga blijven.
Cfr. intelligenter: lol indeed
Cfr. ouder: Hoe oud en je dan nu?



Maar aan welke kost dan Coco? De kwaliteit gaat toch ontegensprekelijk achteruit. Is het dat echt wel waard?
:unsure:



Wat had ge anders verwacht?
Iets anders dan: Als iemand en boek / film zou maken over uw leven, welke titel zou het krijgen?

Mja veel mensen bekijken het op jouw manier. Om de 1 of anderen reden slaag ik daar nooit in. Ondanks dat ik best veel met muziek bezig ben, sla ik dat niet bewust op bij een film of een game (case in point: ik kan best veel raden in de "guess the game" thread, maar bij een soundclip heb ik geen flauw idee).
Ik denk dat het ook te maken heeft met hoe je naar iets kijkt. Ik had vroeger ook niets verstand van cinematografie maar het is door de kanjers van het filmforum en zelf wat onderzoek te doen dat ik daar extra oog voor kreeg en nog meer ben gaan appreciëren...

Maar die laatste zin :nono:, als mijn vriendin dat doet krijgt ze toch kletsen.

Niets zo vervelend als muziek horen, niet weten wie of wat het is en het dan niet te weten komen. Verschrikkelijk.


Ah lol, in mijn hoofd was dat altijd omdat je fan was van Kid Coco (WAAR NIKS MIS MEE IS !!!). Ik denk dat ik gewoon bij die gedachte ga blijven.

Hahahaha, nope. Ik wou dat ik kon zeggen dat het naar Kid A van Radiohead was, maar toen was ik nog niet mee.

Cfr. ouder: Hoe oud en je dan nu?
33 and counting. :unsure:


Maar aan welke kost dan Coco? De kwaliteit gaat toch ontegensprekelijk achteruit. Is het dat echt wel waard?
:unsure:

Een sparringpartner is een meerwaarde, zeker in een mijnenveld als dit forum. Ze is een toppertje.

Wat had ge anders verwacht?

Geen idee, ik vind mezelf nu ook niet zo interessant om veel vragen aan te stellen. :unsure:

Iets anders dan: Als iemand en boek / film zou maken over uw leven, welke titel zou het krijgen?
Butter
 
Je krijgt van @Booka Shade €1000 uit de BeyondGaming kas om een post-corona feest te organiseren voor de muziek sub. Wat doe je, wie speelt er plaatjes en wat is de dresscode?
 
Ik probeer vanavond te antwoorden, maar zal waarschijnlijk pas voor morgen zijn. :unsure:
 
- Als je één Belgisch massief moet kiezen. Welk zou het zijn?
- Klim je met of zonder sokken in de schoenen?
- Voor of tegen pof?

😛
 
Terug
Bovenaan