Vragenvuur Vragenvuur: Dr. Sheldon Cooper

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
In deze nieuwste editie van het vragenvuur heb ik het genoegen om @Dr. Sheldon Cooper aan jullie voor te stellen (al zal hij als trouwe forumganger bij velen geen introductie meer nodig hebben).

Niemand is verplicht vragen te beantwoorden, en zo'n Vuur duurt tot het dooft. Als jullie nog members voor komende vragenvuren willen nomineren, kan dat hier.

De regels:
- Geen geflame, getrol of provocatie.
- Het is de bedoeling om een persoon te leren kennen, niet om hem of haar uit te lachen of zijn/haar opinie in het belachelijke te trekken.
- Laten we onze vragen richten tot één persoon, dus niet off-topic gaan door te reageren op andere mensen hun vragen of wederantwoord.
- De persoon kan niet verplicht worden om privé-gegevens door te geven, het staat hem/haar vrij vragen te negeren.

Voor deze nieuwste editie van het Vragenvuur willen we de user vragen om zichzelf eerst kort voor te stellen aan de hand van een paar algemene openingsvragen.

Van welke regio ben je afkomstig?

Ik ben afkomstig uit Evergem, vlakbij Gent.
Hoe ziet je gezinssituatie eruit?
Momenteel woon ik alleen met mijn hond in Zelzate. Sinds juni heb ik terug een vriend uit het Brusselse
Wat doe je van studies/werk?
Ik heb mij vorig jaar tijdens de lockdown omgeschoold tot IT'er en werk nu al sinds maart als Support Engineer. Voordien heb ik 6 jaar als regiomanager voor Game Mania gewerkt. Qua studies heb ik een diploma Multimedia en een bachelor Beeldende Vormgeving.
Wat zijn je hobbies?
Mijn hobbies zijn wel vrij ruim. Ik kijk heel veel sport op TV, voornamelijk voetbal, darts en tennis. Ik game ook elke dag een paar uurtjes en probeer ook zelf wat te darten. Verder kijk ik ook veel films en series. Tot voor kort stak ik ook veel tijd in mijn social media waar ik wat "influencing" doe. Maar door mijn nieuwe job en het Instagram algoritme staat dat op een iets lager pitje.

Veel succes!

Mijn eerste vragen:

-Mocht de jonge Dr. Sheldon Cooper kunnen zien hoe je leven er nu uitziet, waarover zou hij zich dan verbazen?
-Met welke bekendheid (levend of dood) zou je graag eens een avond op café gaan?
-Wat voor "influencing" doe je op social media?
-Hoe reageert je husky op je nieuwe partner? Nog altijd even onstuimig en enthousiast? :D
 
- Mocht de jonge Dr. Sheldon Cooper kunnen zien hoe je leven er nu uitziet, waarover zou hij zich dan verbazen?
Goh, ik had als kind eigenlijk nooit gedacht dat ik uit de kast zou kunnen komen bij familie en vrienden. Dus in positieve zin ben ik wel blij dat die schrik van vroeger achter de rug is, al is het niet makkelijk geweest. Ik zou waarschijnlijk wel gechoqueerd zijn dat ik van mijn grote vriendengroep van toen niemand meer hoor.

- Met welke bekendheid (levend of dood) zou je graag eens een avond op café gaan?
Hmm, moeilijk. Robert Plant heeft volgens mij wel veel boeiende verhalen te vertellen. Al wil ik ook Cristiano Ronaldo zeggen maar geen idee of die zin heeft om op café te gaan :unsure:

- Wat voor "influencing" doe je op social media?
Het is doorheen de jaren wat gegroeid. Vroeger toonde ik mijn uitgebreide gamecollectie, daarna ben ik overgeschakeld naar fake gamecovers ontwerpen om mijn creatief ei nog wat kwijt te kunnen. Maar ondertussen is het door tijdsgebrek een beetje een combinatie van de twee.

- Hoe reageert je husky op je nieuwe partner? Nog altijd even onstuimig en enthousiast? :D
Ze zijn dikke vrienden ondertussen. Ik heb de indruk dat mijn hond de laatste maanden al wat gekalmeerd is rond mensen. De ontmoeting is altijd een paar minuten wild en enthousiast maar daarna gaat het snel liggen, gelukkig.
 
Je vriend is uit het Brusselse zie ik.
Hou je daar rekening mee als je in Brussel of eigenlijk in het algemeen op straat loopt samen/bepaalde bevolkingsgroepen tegen komt? (zoals niet durven hand in hand lopen,.. of doe je dat sowieso nooit?)

Heb je al dingen meegemaakt zoals nageroepen worden, agressie,..?

Op het forum ben je heel open over je geaardheid incl belevenissen/anecdotes, is dat irl ook zo?
 
Je vriend is uit het Brusselse zie ik.
Hou je daar rekening mee als je in Brussel of eigenlijk in het algemeen op straat loopt samen/bepaalde bevolkingsgroepen tegen komt? (zoals niet durven hand in hand lopen,.. of doe je dat sowieso nooit?)
Ik ga nooit naar Brussel eigenlijk. Ik voel me inderdaad niet op mijn gemak, ook al heb ik niet echt fysieke kenmerken waardoor je het zou kunnen weten bij mij. Hand in hand lopen doe ik in België sowieso niet. Ik ga elk jaar naar Sitges en Manchester op vakantie en daar kan dat wel en doe ik het dan ook.

Heb je al dingen meegemaakt zoals nageroepen worden, agressie,..?
Bij Game Mania droeg ik in juni wel mijn regenboogbandje voor mijn Apple Watch en ik heb zo wel wat Pride shirts/badges van pakweg Blizzard en Twitch die ik soms aan had. In Gent merkte ik dan wel dat allochtonen niet door mij wouden geholpen worden. Een keertje dat een Marokkaan echt ruzie begon te zoeken en mij begon te bedreigen van "uw soort moeten ze vermoorden en in brand steken" en spuwen op de grond etc. Had er toen geen andere klanten in de winkel gestaan had ik die wel vast gehad.

Wel al vaak gehad dat ik met vrienden in het stad loop waar je het wel aan merkt en die worden dan wel nageroepen.

Op het forum ben je heel open over je geaardheid incl belevenissen/anecdotes, is dat irl ook zo?
Dat hangt er echt van af. Vrienden en familie, zeer zeker. Als ik me op mijn gemak voel deel ik dat ook wel met nieuwe mensen.
Veel mensen denken dat uit de kast komen een éénmalig ding is maar eigenlijk doe je dat bijna dagelijks.

Maar ik heb bvb al gehad dat ik naar een nieuwe barber ga, die dan vraagt "en hebt ge een vriendin of zijt ge single?" :unsure:
Dan zeg ik gewoon van, ik heb geen vriendin. Maar ondertussen zijn we 4 jaar verder en vind ik het nogal awkward om nu te zeggen van...
 
Het is een onnozele vraag, maar ik vraag het me al lang af: waarom praten sommige homo's op een geaffecteerde manier? Is dat een (sub-)cultureel statement? En omdat "nichterig" of "verwijfd" een negatieve bijklank hebben: bestaat daar een vriendelijker begrip voor?

Mocht je een superkracht kiezen, welke zou dat zijn?
 
Het is een onnozele vraag, maar ik vraag het me al lang af: waarom praten sommige homo's op een geaffecteerde manier? Is dat een (sub-)cultureel statement? En omdat "nichterig" of "verwijfd" een negatieve bijklank hebben: bestaat daar een vriendelijker begrip voor?
Omdat het spectrum van ons zijn groter is dan man - vrouw en sommige mensen daar gewoon ergens tussen hangen. Natuurlijk zal je er altijd wel hebben die er wat om doen of wat "extra" zijn. Maar als homo hang je toch minder vast aan dat "ik ben een man dus ik moet mannelijk zijn, wat zouden de mensen wel niet denken van mij". Nog nooit gemerkt dat bepaalde vrienden wat vrouwelijker worden als ze gedronken hebben en minder op hun hoede zijn? Ik merk dat bij bepaalde straight vrienden wel enorm dan ^^

Euhm ja wat betreffende verwijfd en nichterig. Het zijn eigenlijk niet echt de mooiste termen die afstammen van de patriarchy waar mannen "mannelijk" moeten zijn en alles dat afwijkt is ja... frowned upon. Mannelijkheid is uiteindelijk ook maar iets dat andere mannen bepaald hebben lang geleden. Dat enkel vrouwen kleedjes mogen dragen, dat enkel vrouwen make-up mogen dragen, dat vrouwen op een bepaalde manier praten en mannen niet, is allemaal iets dat mannen lang geleden bepaald hebben.

Ik vind dat ALOK het wel mooi kan uitleggen, het is een lange podcast maar ik heb een stukje uitgekozen dat ik zelf wel boeiend vond.

Mocht je een superkracht kiezen, welke zou dat zijn?
Hier denk ik eigenlijk vaak over na wanneer ik niet kan slapen. De kracht om mensen onsterfelijk te maken lijkt mij wel interessant, gezien mijn schrik om zelf te sterven en bepaalde personen te zien sterven.

Maar aangezien dat niet de meest coole superheldenfilm zou zijn mag teleporten of tijdreizen ook altijd :unsure:
 
Omdat het spectrum van ons zijn groter is dan man - vrouw en sommige mensen daar gewoon ergens tussen hangen. Natuurlijk zal je er altijd wel hebben die er wat om doen of wat "extra" zijn. Maar als homo hang je toch minder vast aan dat "ik ben een man dus ik moet mannelijk zijn, wat zouden de mensen wel niet denken van mij". Nog nooit gemerkt dat bepaalde vrienden wat vrouwelijker worden als ze gedronken hebben en minder op hun hoede zijn? Ik merk dat bij bepaalde straight vrienden wel enorm dan ^^

Euhm ja wat betreffende verwijfd en nichterig. Het zijn eigenlijk niet echt de mooiste termen die afstammen van de patriarchy waar mannen "mannelijk" moeten zijn en alles dat afwijkt is ja... frowned upon. Mannelijkheid is uiteindelijk ook maar iets dat andere mannen bepaald hebben lang geleden. Dat enkel vrouwen kleedjes mogen dragen, dat enkel vrouwen make-up mogen dragen, dat vrouwen op een bepaalde manier praten en mannen niet, is allemaal iets dat mannen lang geleden bepaald hebben.

Ik vind dat ALOK het wel mooi kan uitleggen, het is een lange podcast maar ik heb een stukje uitgekozen dat ik zelf wel boeiend vond.
Dat is wel een interessante kijk, bedankt! In feite is genderflüiditeit van alle tijden in plaats van dat het iets recent is. Als je het zo bekijkt is ons perspectief van hoe we ons gedragen en hoe we ons zouden moeten gedragen een strak cultureel keurslijf. Zélfs in België.
Hier denk ik eigenlijk vaak over na wanneer ik niet kan slapen. De kracht om mensen onsterfelijk te maken lijkt mij wel interessant, gezien mijn schrik om zelf te sterven en bepaalde personen te zien sterven.

Maar aangezien dat niet de meest coole superheldenfilm zou zijn mag teleporten of tijdreizen ook altijd :unsure:
Ik denk dat onsterfelijkheid op lange termijn extreem tragisch en eenzaam is, tenzij je het kan delen met anderen. En dan nog: geraak je elkaar na een paar eeuwen niet beu? Je kan ervoor kiezen aan niemand te binden, maar op den duur ben je zo onthecht dat niets nog waarde heeft. Cool zal de film niet zijn, maar wel eentje waar je een zakdoek bij moet bovenhalen. Ik geloof dat onze sterfelijkheid een meerwaarde geeft aan ons leven. Maar da's een discussie voor aan de toog.

Met welke BG'ers wil je een pint gaan pakken?
 
Ik ga nooit naar Brussel eigenlijk. Ik voel me inderdaad niet op mijn gemak, ook al heb ik niet echt fysieke kenmerken waardoor je het zou kunnen weten bij mij. Hand in hand lopen doe ik in België sowieso niet. Ik ga elk jaar naar Sitges en Manchester op vakantie en daar kan dat wel en doe ik het dan ook.
Eigenlijk wel triest. Ik ga nu niet zeggen dat je elkaar moet aflebberen in het openbaar maar dat vind ik van hetero koppels ook want dat komt sowieso niet over vind ik.

Maar dat je niet hand in hand kan lopen in België vind ik wel vrij triest.
 
Ik denk dat onsterfelijkheid op lange termijn extreem tragisch en eenzaam is, tenzij je het kan delen met anderen. En dan nog: geraak je elkaar na een paar eeuwen niet beu? Je kan ervoor kiezen aan niemand te binden, maar op den duur ben je zo onthecht dat niets nog waarde heeft. Cool zal de film niet zijn, maar wel eentje waar je een zakdoek bij moet bovenhalen. Ik geloof dat onze sterfelijkheid een meerwaarde geeft aan ons leven. Maar da's een discussie voor aan de toog.
Wat ik bijvoorbeeld een verschrikkelijke gedachte vind is wat bijvoorbeeld deze week gebeurde met Mieke Goethals. Ik ben haar Facebookpost ook gaan opzoeken en eigenlijk hartverscheurend. Die schrik van hops, kanker en gedaan zit er bij mij echt wel in. Maar ik heb dan niet de discipline om gezonder te leven. Ik denk dat ik bepaalde mensen wel nooit beu zou geraken maar zeg nooit nooit.
Met welke BG'ers wil je een pint gaan pakken?
Hmm, moeilijk omdat ik wel op veel subfora post. Ik ga voor @Deckard @straight_six @exCite. Al zou ik met een paar BG'ers van het voetbalforum wel eens een match willen kijken.
 
Eigenlijk wel triest. Ik ga nu niet zeggen dat je elkaar moet aflebberen in het openbaar maar dat vind ik van hetero koppels ook want dat komt sowieso niet over vind ik. Maar dat je niet hand in hand kan lopen in België vind ik wel vrij triest.
Als ik mijn vriend een kus geef als ik die terug afzet aan het station dan voel ik mij echt niet op mijn gemak.
Dan denk ik meteen van... "Wat als iemand het gezien heeft?"

Het is ook wel ongemakkelijk als je elkaar ergens ziet maar je kan elkaar niet echt vastnemen of een zoen geven. Onlangs wou die mij een kus geven in een volle Dampoortstraat en dan moet ik die zo... wat wegduwen. Awkard maar ik voel me in Gent echt niet op mijn gemak.
 
uw soort moeten ze vermoorden en in brand steken
Dat men zoiets denkt is al behoorlijk triestig, maar in het openbaar op die manier mensen uitmaken... daar kan ik gewoon niet bij. Ik vind het dan ook buitengewoon jammer dat je jezelf moet inhouden om simpelweg een hand te geven.

Vanwaar de hype rond de nieuwe Matrix? Niet te "bang" dat het gewoon een rehash gaat worden?
 
Ik denk dat onsterfelijkheid op lange termijn extreem tragisch en eenzaam is, tenzij je het kan delen met anderen. En dan nog: geraak je elkaar na een paar eeuwen niet beu? Je kan ervoor kiezen aan niemand te binden, maar op den duur ben je zo onthecht dat niets nog waarde heeft. Cool zal de film niet zijn, maar wel eentje waar je een zakdoek bij moet bovenhalen.

movie_review1-1.jpg
 
Dat men zoiets denkt is al behoorlijk triestig, maar in het openbaar op die manier mensen uitmaken... daar kan ik gewoon niet bij. Ik vind het dan ook buitengewoon jammer dat je jezelf moet inhouden om simpelweg een hand te geven.
Mja na 3 jaar in Gent te werken verschiet ik van niks meer. Ooit eens een meisje aangenomen om kassa te doen en veel dat bepaalde types liever een halfuur wachten tot een mannelijke werknemer hen kon helpen, dan aan haar iets te vragen. Echt wreed.

Vanwaar de hype rond de nieuwe Matrix? Niet te "bang" dat het gewoon een rehash gaat worden?
Ooit als 10-jarig manneke The Matrix per ongeluk in de cinema gezien en sindsdien altijd een gigantische fan geweest. Ergens heb ik wel schrik dat hij niet goed gaat zijn maar de laatste trailer heeft mij wel kunnen overtuigen eigenlijk. Maar ik ben bvb ook een grote Terminator-fan en meestal ben ik gewoon al blij dat er iets nieuw komt.
 
Ook een hele grote fan (hoewel die laatste film wel een nare nasmaak in de mond heeft nagelaten). Nog reeksen die er bovenuit springen?
Vond de laatste Terminator toch de beste na 1-2-3, al deed die qua verhaal weinig nieuws.
Franchises waar ik nog rond kan fanboyen: alles Tarantino, Lord of the Rings, Friends, Alien, LOST. Zullen er nog wel zijn waar ik nu niet op kan komen.
Heeft "Dr. Sheldon Cooper" een specifieke betekenis voor jou?
Goh niet speciaal, was wel een grote fan tijdens de eerste seizoenen. Maar we spreken natuurlijk al van +10j geleden.
 
Wat ik bijvoorbeeld een verschrikkelijke gedachte vind is wat bijvoorbeeld deze week gebeurde met Mieke Goethals. Ik ben haar Facebookpost ook gaan opzoeken en eigenlijk hartverscheurend. Die schrik van hops, kanker en gedaan zit er bij mij echt wel in. Maar ik heb dan niet de discipline om gezonder te leven. Ik denk dat ik bepaalde mensen wel nooit beu zou geraken maar zeg nooit nooit.

Hmm, moeilijk omdat ik wel op veel subfora post. Ik ga voor @Deckard @straight_six @exCite. Al zou ik met een paar BG'ers van het voetbalforum wel eens een match willen kijken.
 
Terug
Bovenaan