Vragenvuur Vragenvuur: Dr. Sheldon Cooper

Hoe ziet je ochtend/ontbijtritueel er uit?
Favoriete gerechten?
Varkensgehakt of rundsgehakt?
Maak je zelf soms graag iets uitgebreid klaar of liever afhaal?
Wat vind je van die belegde broodjes uit een willekeurige slager?
Andere eetgewoonten die we moeten weten?
 
Blijkbaar niet. Niet dat dat in hindsight een groot gemis is als ik zie waar ze allemaal staan in hun leven maar bon.
Tegenwoordig heb ik ook amper nog vrienden die hetero zijn. Semi-bewust, is gewoon gemakkelijker.
Mijn niet-gay vrienden zijn allemaal druk bezig met kinderen en spreken zelf ook veel liever af met anderen die kinderen hebben so.
Geen gemis
Beste kameraad is ook homo en getrouwd. Hebben geen kinderen maar dan wel 4 petekinderen waaronder de mijne.. Komt uit westvlaams dorp en woont nu in brussel. Bij hem ist allemaal goed meegevallen, ge moet dus wel wat chance hebben...

Wat je zegt van hand/hand lopen en al, doen ze ook niet in bxl.
Zou toch ook nooit reageren moest de mijne zich outen, kzou wel zeggen ga maar eens babbelen met uwen peter, die kent er meer van...
 
Wat doet ge van job feitelijk?

Ge had nog in media markt gewerkt dacht ik?
Ik werk sinds maart als IT Engineer.
Vooordien 6 jaar Game Mania gewerkt, daarvoor een paar jaar als grafisch ontwerper aan de slag geweest

Hoe ziet je ochtend/ontbijtritueel er uit?
Opstaan, kleren aandoen, tanden poetsen, een koek in mijn rugzak steken, de hond pakken en weg.
In het weekend eitje eten of croissants in de oven.
Slaap is heilig dus tijdens de week ontbijt ik nooit omdat ik dan wat langer kan slapen.

Favoriete gerechten?
Ik eet wel graag tapas als ik in Spanje ben, zo'n beetje vanalles. Een goeie pasta bolognaise kan ik ook van genieten.
Maar voor de rest een goeie pak friet van de frituur <3

Varkensgehakt of rundsgehakt?
Meestal pak ik een mengeling van de twee in de winkel dus het maakt me niet echt uit.

Maak je zelf soms graag iets uitgebreid klaar of liever afhaal?
Wel... een van mijn grote insecurities is dat ik een belachelijk slechte eter ben. Als kind werd het echt met brute force in mijn mond gestoken als ik iets niet graag at waardoor ik nu aan zoveel dingen een degout heb. Al naar een psycholoog voor geweest maar heeft niet veel geholpen.
Dus de keren dat ik zelf uitgebreid kook...

Wat vind je van die belegde broodjes uit een willekeurige slager?
Wat ook een pet peeve van mij is, is broodjes waar superveel beleg op ligt. Op het werk doen ze zodanig v eel prepare/krabsla/whatever op de broodjes dat ik er denk ik 5-6 kan smeren voor mezelf. Bij een Bicky Burger haat ik dat ook. Neem je daar één beet van en loopt de saus er langs alle kanten uit. Op zich eet ik wel graag broodjes :p

Andere eetgewoonten die we moeten weten?
Dat ik een kinderlijke slechte eter ben kinda covers it :p

Beste kameraad is ook homo en getrouwd. Hebben geen kinderen maar dan wel 4 petekinderen waaronder de mijne.. Komt uit westvlaams dorp en woont nu in brussel. Bij hem ist allemaal goed meegevallen, ge moet dus wel wat chance hebben...

Wat je zegt van hand/hand lopen en al, doen ze ook niet in bxl.
Zou toch ook nooit reageren moest de mijne zich outen, kzou wel zeggen ga maar eens babbelen met uwen peter, die kent er meer van...
Veel homo's wonen graag in Brussel omdat dat ook de enige plek is waar je wat gaybars en community hebt.
Mijn kliek woont eigenlijk in het buitenland dus ik heb maar een paar keer per jaar, als ik chance heb, dat gevoel.

Tbh, wat valt er te reageren. Wij zijn ook maar gewoon mensen die toevallig iemand van hetzelfde geslacht graag zien...
 
Tbh is de haat voor andere mensen toch nog nooit erger geweest dan nu? Ronny, Freddy en Chantal hebben allemaal hun weg naar social media gevonden en alles wat niet hetero en blank is krijgt de volle laag. Polarisatie in de maatschappij is echt wel een ding hoor.

Maar ik ben wel blij om hier te lezen dat jullie er anders over denken en jullie kinderen anders behandeld zullen worden <3
Maar is het offline ook nog zo erg?
Of merk je daar beterschap in?
Om het grof te zeggen: @straight_six fatshamed hier ook lustig, maar irl is het al zeker 3j geleden dat ik nog een opmerking kreeg over mijn gewicht (door een bejaarde die me een opmerking gaf "dat ik dat koekje niet op MOEST eten hoor, er mogen wel wat kilo's af!) Of is het niet zo voor homoseksualiteit dat je daar een mildering in merkt? Zeker als je publiek dan nog eens oplet wat je wél en niet doet.

(En ook mijn driejarige kreeg al te horen van mij dat niet alleen papa's en mama's trouwen, maar dat jongens ook met jongens en meisjes met meisjes mogen trouwen, ik had aan het einde van de tienerjaren ook verschillende vrienden die homo/lesbisch/bi zijn, ideaal, zit je niet in dezelfde visvijver te vissen! 🤪)
 
Laatst bewerkt:
Maar is het offline ook nog zo erg?
Of merk je daar beterschap in?
Om het grof te zeggen: @straight_six fatshamed hier ook lustig, maar irl is het al zeker 3j geleden dat ik nog een opmerking kreeg over mijn gewicht (door een bejaarde die me een opmerking gaf "dat ik dat koekje niet op MOEST eten hoor, er mogen wel wat kilo's af!) Of is het niet zo voor homoseksualiteit dat je daar een mildering in merkt? Zeker als je publiek dan nog eens oplet wat je wél en niet doet.

(En ook mijn driejarige kreeg al te horen van mij dat niet alleen papa's en mama's trouwen, maar dat jongens ook met jongens en meisjes met meisjes mogen trouwen, ik had aan het einde van de tienerjaren ook verschillende vrienden die homo/lesbisch/bi zijn, ideaal, zit je niet in dezelfde visvijver te vissen! 🤪)
Hij heeft toch al verschillende offline voorbeelden gepost?

Die opmerkingen komen volgens mij meestal van een bepaalde bevolkingsgroep waar jij idd geen last van zal hebben zolang je volgens hun standaarden leeft. Want hun cultuur komt zo ongeveer overeen als hier in het begin van de 20ste eeuw.

Loop eens in bepaalde wijken in het Brusselse, Gent, Antwerpen met een kort kleedje aan (zonder legging) en dan ga je je even veilig voelen als iemand van een andere geaardheid.
 
Die gephotoshopte imaginaire game releases op je IG, is dat een vorm van humor, leedvermaak of nog iets anders?
 
Hij heeft toch al verschillende offline voorbeelden gepost?

Die opmerkingen komen volgens mij meestal van een bepaalde bevolkingsgroep waar jij idd geen last van zal hebben zolang je volgens hun standaarden leeft. Want hun cultuur komt zo ongeveer overeen als hier in het begin van de 20ste eeuw.

Loop eens in bepaalde wijken in het Brusselse, Gent, Antwerpen met een kort kleedje aan (zonder legging) en dan ga je je even veilig voelen als iemand van een andere geaardheid.
Mijn vraag was niet of het er nog was, mijn vraag was of hij er beterschap in merkt omdat er op de laatste 20j toch HEEL wat meer bewustzijn rond gekomen is.

Als dat van 10% "I don't care, doe waar je je goed bij voelt!" Naar 50% gestegen is (geen idee van de werkelijke cijfers) dan denk ik dat je dat toch moet merken ook?
 
Verder wacht ik op @Lint zijn heel lijstje :unsure:
Ik post dat lijstje al een paar vragenvuren niet meer. Ik heb niet de indruk dat daar veel animo voor was. Laat gerust weten als ik fout ben, dan doe ik dat nog retro-actief.

Voor de rest lees ik lustig mee. Niet direct vragen, maar ik vind u een leuke poster @Dr. Sheldon Cooper. Meestal grappig met sappige verhalen, open en eerlijk. Gij komt mij als ne plezante gast over (y)
 
Voor de rest lees ik lustig mee. Niet direct vragen, maar ik vind u een leuke poster @Dr. Sheldon Cooper. Meestal grappig met sappige verhalen, open en eerlijk. Gij komt mij als ne plezante gast over (y)
Dat is ook zowat mijn beeld.

Nu moet ik wel toegeven dat ik u precies bijna alleen maar heb weten posten in het gênante situaties topic. Is uw leven een aaneenschakeling van gênante momenten, of post je ook vaak in andere forumonderdelen? 😛

En heb je een favoriet forumonderdeel?
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Ik post dat lijstje al een paar vragenvuren niet meer. Ik heb niet de indruk dat daar veel animo voor was. Laat gerust weten als ik fout ben, dan doe ik dat nog retro-actief.

Voor de rest lees ik lustig mee. Niet direct vragen, maar ik vind u een leuke poster @Dr. Sheldon Cooper. Meestal grappig met sappige verhalen, open en eerlijk. Gij komt mij als ne plezante gast over (y)
Om eerlijk mis ik uw lijstje wel en vond ik het interessant.
 
Maar is het offline ook nog zo erg?
Of merk je daar beterschap in?
Om het grof te zeggen: @straight_six fatshamed hier ook lustig, maar irl is het al zeker 3j geleden dat ik nog een opmerking kreeg over mijn gewicht (door een bejaarde die me een opmerking gaf "dat ik dat koekje niet op MOEST eten hoor, er mogen wel wat kilo's af!) Of is het niet zo voor homoseksualiteit dat je daar een mildering in merkt? Zeker als je publiek dan nog eens oplet wat je wél en niet doet.

(En ook mijn driejarige kreeg al te horen van mij dat niet alleen papa's en mama's trouwen, maar dat jongens ook met jongens en meisjes met meisjes mogen trouwen, ik had aan het einde van de tienerjaren ook verschillende vrienden die homo/lesbisch/bi zijn, ideaal, zit je niet in dezelfde visvijver te vissen! 🤪)
Ik vind van wel ja. Waar ik echt een hekel aan heb is "gay" als scheldwoord of opmerking over iets dat niet leuk is.
"Het is goed zolang ge van mijn lijf blijft" is ook zoiets waarmee je er al meteen gelegen hebt bij mij.
Het zal bij mij wel beter meevallen omdat je het normaal gezien niet kunt merken/weten maar ik hou ook mijn mond niet als er zo'n opmerking komt.

Die gephotoshopte imaginaire game releases op je IG, is dat een vorm van humor, leedvermaak of nog iets anders?
Wel, een jaar of 5 geleden had ik een IG-account met enkel foto's van mijn game verzameling. Maar het werd steeds moeilijker en moeilijker om deftige foto's te nemen 's avonds omdat het licht op niks trok. Dus dan ben ik dat beginnen Photoshoppen, en zo slowly crazy dingen beginnen en dat sloeg wel aan. Mijn pagina is dan door het algoritme naar de knoppen gegaan en dan ben ik deze begonnen. Het was wel leuk om mijn creatief ei nog wat kwijt te kunnen nadat ik niet meer in design werkte.

Maar deze pagina is door dezelfde reden ook bergaf aan het gaan.

Laat ons het bij vragen gericht aan Sheldon houden. :)

@Dr. Sheldon Cooper: heb je een kinderwens?
Nee, absoluut niet. Ik heb echt niets met kinderen. Mijn oudere broer heeft twee kinderen die zo slecht opgevoed zijn dat het echt monsters zijn.
Mijn jongere broer heeft nu sinds augustus een dochtertje. Mijn schoonzus werkt in een creche en kan kinderen opvoeden dus ik hoop dat het daar beter zal zijn. Maar ik had voor hun ervaringen al absoluut geen kinderwens :p

Welke merk van strijkijzer heb je?

Wat staat er op nr 1 van je bucketlist?

Verder wacht ik op @Lint zijn heel lijstje :unsure:
Philips :unsure:

Het klinkt misschien flauw maar trouwen en een huis kopen staat momenteel wel ergens bovenaan mijn bucketlist.
Na jaren verhuizen en break-ups en jobhopping heb ik echt nood aan stabiliteit.

Ik post dat lijstje al een paar vragenvuren niet meer. Ik heb niet de indruk dat daar veel animo voor was. Laat gerust weten als ik fout ben, dan doe ik dat nog retro-actief.

Voor de rest lees ik lustig mee. Niet direct vragen, maar ik vind u een leuke poster @Dr. Sheldon Cooper. Meestal grappig met sappige verhalen, open en eerlijk. Gij komt mij als ne plezante gast over (y)
Aww bedankt <3 Je mag uw lijstje altijd posten hoor.

Dat is ook zowat mijn beeld.

Nu moet ik wel toegeven dat ik u precies bijna alleen maar heb weten posten in het gênante situaties topic. Is uw leven een aaneenschakeling van gênante momenten, of post je ook vaak in andere forumonderdelen? 😛

En heb je een favoriet forumonderdeel?
Hehe, ik post wel wat overal denk ik. Algemeen, werk & studies, voetbal. Ik probeer over games ook wel wat te posten.
Ik moet zeggen dat die topics waar ik wilde verhalen post mij enorm doen stilstaan bij hoe saai mijn leven de dag van vandaag is.
De laatste jaren is mijn vuur een beetje gedoofd en ik vind dat eigenlijk wel enorm spijtig. Covid helpt nu natuurlijk ook niet.

Favoriet forumonderdeel... Niet echt denk ik. Ik hou wel van de discussies in het voetbalforum.
 
ignacevanderbrempt.png
 
wie is je droom man, en wat zou je er mee doen moest je 24 uur met hem mogen spenderen.
 
Terug
Bovenaan