Veldritseizoen 2023 - 2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Positief verrast door de nieuwe Sporza-reporter Caro. Nog een paar jaar langs het parcours goede vragen stellen zoals vandaag en dan hopelijk het stokje overnemen van Van Gucht in de commentaarcabine.

Is al paar keer host geweest voor play sports voor de cross en deed dat altijd heel goed. Hoeft van mij geen jaren te duren eer ze meer mag doen.

Ja een Van Aert die duidelijk in opbouw is en een Pidcock die heel de cross achter de feiten aanrijdt en dan wordt het wel heel makkelijk voor Van Der Poel natuurlijk. :)

Vervangwagen van MVDP is wel maar triest, zo klein dat er niet eens een fiets in past

Hoe bedoel je?

362281183_18371856094032152_2544487766380100587_n-1140x570.jpg

Wel knappe strijd voor plaats drie. Serieus veel volk en sfeer ook precies.
Gavere is op dat vlak wel een kloteparcours om te gaan kijken omdat je op veel plaatsen niet mag staan. In die eerste lussen waar de schaapjes staan, langs het water, op die lange klim aan de linkerkant. Daardoor staat het sowieso rijen dik waar je wél kan staan.

Baal met Vdp en va zal wel de moeite worden. Daar gaan er weer een pak op hun knieën naar de auto 😅

Pidcock ook wel dikke cross gereden anders ok fouten gemaakt ook maar toch die gaat er wel is een keer heel dichtbij zijn.

Pidcock toch echt wel man van de cross in feite.
Rijdt de snelste ronde en als je ziet vanwaar die kwam en welk parcours die in het begin reed dan is het zot dat hij nog 3de wordt.

Jammer dat WVA zo snel de handdoek in de ring (moest) gooien. Had echt op iets meer strijd gehoopt.
Maar op deze manier zal het vrij makkelijk worden om nog wat overwinningen te pakken en WK te worden voor MVDP.

Ik heb resepct voor alle crossers, van de eerste tot de laatste, maar het is toch maar een treurig zicht. Afgelopen jaren maakte de grote drie nog een sub-doel van het veld. Dit jaar doen twee van de drie gewoon mee voor de kersteuro's, trainingsprikkel en het plezier. Die derde zal het minimum gedaan hebben om toch niet te arrogant die regenboogtrui te pkken.

En zelfs dan kunnen de piekers amper volgen...

Uiteraard gaat het hier om talenten, mensen met een hoog basisniveau, maar toch. Vind het meer een reality check dan de afgelopen jaren... Zeker als decorvulling van de weg plots wereldbekerwedstrijden begint te winnen. De illusie dat crossers een bepaald niveau behalen is bij mij toch wel weg sinds deze winter.

Maar het is bij momenten spanning en spectakel dus ik blijf kijken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan