Veldritseizoen 2023 - 2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan hebt gij 45seconden van de 30minuten gekeken maar? Overdrijven is ook een kunst.

Nee de volledige "koers" maar spannend was het niet want Van Toerenhout reed constant met de rem op en desondanks de vele entertainers die mee deden was er weinig tot geen spektakelwaarde.

Voor degen die terplaatse waren zal dat allicht anders geweest zijn

Laatst bewerkt:
Naar mijn gevoel rijdt hij beter dan vorig jaar rond deze periode.
Kan mss ook te maken hebben met gisteren, waar hij lang bij een 'mindere' VA bleef.
Laat zijn kopke niet hangen en dat siert hem. Ik gun hem wel die Belgische titel binnenkort.
Ik wil even een bubbeltje doorprikken. Bij Van Aert lijkt alles me erop te wijzen dat die gewoon crosst als training, en nooit tot het uiterste gaat. Hij kan mogelijk Van der Poel niet volgen, maar tegen alle andere crossers moet hij volgens mij niet voluit gaan.

In Essen zag je het het meest opvallend, daar hield die een halve cross lang ostentatief in toen hij een gaatje had om dan op een half uur tijd anderhalve minuut voorsprong bijeen te fietsen. Soms had hij bij een aanzet 3 seconden, keek hij om en liet hij Aerts de volgende strook weer aansluiten.

Bij de andere crossen reed hij ofwel vanaf de start een egaal tempo waarbij hij op het einde nog even soepel trapte als in het begin, of bleef hij bij een groepje waarvan hij de beste renners in de slotronde met één versnelling op tien seconden zette. Dan ga je met alle respect niet tot het uiterste. Als je een renner die de finish geroken heeft nog op zo'n afstand kan zetten, heb je meer dan een beetje overschot. En daar is niks mis mee. Voor hem is zich nu amuseren, goed trainen, wat poen scheppen en vooral presteren wanneer het echt telt, dus in Vlaanderen en Roubaix, het belangrijkste

In Antwerpen streed Van Aert zelfs tot de voorlaatste ronde niet eens voor zijn plek, en zette hij in de laatste ronde, na wat achtervolgen (omdat hij door niet te vechten voor een plek eerst meer dan 5 seconden moest goedmaken) Iserbyt op 8 seconden. In Zolder zette hij op nog geen halve ronde van de finish aan, en was het gat eveneens 8 seconden. No offense, maar dat is in mijn ogen weinig de verdienste van Iserbyt. Iserbyt is zoals je zegt wel beter dan anders deze tijd van het jaar (vnl. wanneer het opnieuw wat minder koud is), maar ik zou dat niet benoemen als 'Iserbyt kan Van Aert bijhouden'.

Veel bodyshaming heb ik toch ook niet gehoord hoor. Dat ze Arno de Kanonskogel noemden, en getraind door JM De Decker is het enige wat verwees naar zijn postuur.

Ik heb het nu kunnen herbekijken op sporza maar vond er eigenlijk niet zo veel aan.
zo een concept kan je veel beter live gaan bekijken dan op een scherm.
Doet mij wat denken aan een jaarlijkse cross hier in het dorp.
Velen zitten dan verkleed op een fiets in de modder te ploeteren. Is ook vooral amusant om live te bekijken.

En vond het nu ook niet zo zot wat ze over die Arno zeiden.
Heeft ook gewoon een groot postuur, hebben hem nooit verweten van dikzak of zo.

Commentatoren die aan een potje bodyshaming doen. Wereldvreemde gasten.
Beetje overdreven natuurljk.
Ze maakte wat toespelingen op zijn gewicht, maar het was nog vrij ludiek.

Al bij al was die turbocross wel nog amusant. Natuurlijk van sommige weet je al op voorhand dat het sportief geen vette zal zijn. Maar toch echt wel geschrokken van Seppe Odeyn, PJ Hannes en vooral Douwe doorduin. De bondscoach kan ook wel nog vrij oké met de crosser rijden.

Bas Tietema was echt wel teleurstelling van de dag. Dat hij niet meer in vorm was oké. Maar je bent prof geweest tot enkele maanden geleden, je hebt een wielerteam en dan moet je average Rob met een ftp van 3,3w/kg voor u laten….

Maar als je dan ziet dan 400k mensen ernaar keken dan weet je toch genoeg. Zo een formule werkt, en mensen willen ook zulke dingen zien. Dat men eerst weigerachtig was is onbegrijpelijk, dit moet je volop faciliteren.

Al bij al was die turbocross wel nog amusant. Natuurlijk van sommige weet je al op voorhand dat het sportief geen vette zal zijn. Maar toch echt wel geschrokken van Seppe Odeyn, PJ Hannes en vooral Douwe doorduin. De bondscoach kan ook wel nog vrij oké met de crosser rijden.

Bas Tietema was echt wel teleurstelling van de dag. Dat hij niet meer in vorm was oké. Maar je bent prof geweest tot enkele maanden geleden, je hebt een wielerteam en dan moet je average Rob met een ftp van 3,3w/kg voor u laten….

Maar als je dan ziet dan 400k mensen ernaar keken dan weet je toch genoeg. Zo een formule werkt, en mensen willen ook zulke dingen zien. Dat men eerst weigerachtig was is onbegrijpelijk, dit moet je volop faciliteren.
Odeyn reed gewoon mee met de profs op EK gravel, PJ deed BK mee en heeft iets van 210w gemiddeld gereden dus die kan wel wat fietsen en ook Douwe fietst veel

Bas die is gewoon weer veel kilo's bijgekomen precies :p
Maar dat Average Rob niet bij de profs is gestart is mss maar goed dan had hij wss slechts 1 rondje mogen rijden :lol:

No offense, maar dat is in mijn ogen weinig de verdienste van Iserbyt. Iserbyt is zoals je zegt wel beter dan anders deze tijd van het jaar (vnl. wanneer het opnieuw wat minder koud is), maar ik zou dat niet benoemen als 'Iserbyt kan Van Aert bijhouden'.
Maar, Eli is wel de best of the rest. Daar doelde ik voornamelijk op.
Hij kon evengoed zich op voorhand op de grond leggen bij de komst van VA en VDP en bij de eerste beste versnelling los laten.
Van de 'veldrijders' probeert hij - ondanks zijn drukke programma - de spanning wat te rekken en zich niet echt te sparen.
Zoals je aanhaalt, zegt het idd veel van VA dat hij nog minder in vorm is dan vorig jaar, maar keer op keer wel die tweede plek binnenhaalt.
Redelijk pijnlijk voor de andere veldrijders (die natuurlijk vermoeidheid en voorbij laten varen van klassementen kunnen inroepen).
Graag elk jaar opnieuw in Diegem (de perfecte mogelijkheid), maar dan met oud-veldrijders / sporters. Twee ronden is perfect en het volk kan dan nog eens een Nys of Vervecken in actie zien, als ze wat dronken zijn.

Wat Mathieu gisteren liet zien was lachwekkend en dat bedoel ik op een goede manier.
Vijftig jaar terug was er in het wegwielrennen Merckx.
Nu zitten we met VDP in het veldrijden.
Hoeveel zeges heeft hij? 184?
Record is een 400-tal.
Beeld je eens in, dat hij nooit aan wegwielrennen had gedaan...

Ik vind dat we deze periode moeten koesteren, want we gaan er nog vaak op terugblikken, zoals onze (groot)ouders dat deden.
Zeker in België, waar de cyclocross leeft.

Nys heeft gisteren toch paar rondjes gereden :unsure:

Vader Nys wou niet meerijden
Thibau was goed op dreef gisteren. De top-vijf zat er in. Jammer van die val.

Als Sven meereed om 20u, dan was het te snel geklonken. Die kerel fietst nog altijd regelmatig en ben ervan overtuigd dat die nog een goed niveau haalt. Beter dan een Nystrom bv. :tongue:.

Ik wil even een bubbeltje doorprikken. Bij Van Aert lijkt alles me erop te wijzen dat die gewoon crosst als training, en nooit tot het uiterste gaat. Hij kan mogelijk Van der Poel niet volgen, maar tegen alle andere crossers moet hij volgens mij niet voluit gaan.

In Essen zag je het het meest opvallend, daar hield die een halve cross lang ostentatief in toen hij een gaatje had om dan op een half uur tijd anderhalve minuut voorsprong bijeen te fietsen. Soms had hij bij een aanzet 3 seconden, keek hij om en liet hij Aerts de volgende strook weer aansluiten.

Bij de andere crossen reed hij ofwel vanaf de start een egaal tempo waarbij hij op het einde nog even soepel trapte als in het begin, of bleef hij bij een groepje waarvan hij de beste renners in de slotronde met één versnelling op tien seconden zette. Dan ga je met alle respect niet tot het uiterste. Als je een renner die de finish geroken heeft nog op zo'n afstand kan zetten, heb je meer dan een beetje overschot. En daar is niks mis mee. Voor hem is zich nu amuseren, goed trainen, wat poen scheppen en vooral presteren wanneer het echt telt, dus in Vlaanderen en Roubaix, het belangrijkste

In Antwerpen streed Van Aert zelfs tot de voorlaatste ronde niet eens voor zijn plek, en zette hij in de laatste ronde, na wat achtervolgen (omdat hij door niet te vechten voor een plek eerst meer dan 5 seconden moest goedmaken) Iserbyt op 8 seconden. In Zolder zette hij op nog geen halve ronde van de finish aan, en was het gat eveneens 8 seconden. No offense, maar dat is in mijn ogen weinig de verdienste van Iserbyt. Iserbyt is zoals je zegt wel beter dan anders deze tijd van het jaar (vnl. wanneer het opnieuw wat minder koud is), maar ik zou dat niet benoemen als 'Iserbyt kan Van Aert bijhouden'.
Dat gevoel heb ik ook al een tijdje bij VA.
Laat niet in zijn kaarten kijken. Verdient er nog een mooie cent aan bij. Alles voor 'hopelijk' een top voorjaar

Wat Mathieu gisteren liet zien was lachwekkend en dat bedoel ik op een goede manier.
Vijftig jaar terug was er in het wegwielrennen Merckx.
Nu zitten we met VDP in het veldrijden.
Hoeveel zeges heeft hij? 184?
Record is een 400-tal.
Beeld je eens in, dat hij nooit aan wegwielrennen had gedaan...

Je zag op voorhand dat hij in de zandbak de beste was. Elke ronde reed hij daar mooie lijnen en trok met pure power zich er los door.
Als hij dan effectief demarreert dan slaat hij direct een serieus gat, dat is techniek en gewoon dubbel het wattage trappen als de rest.
Hij ging te vroeg, kon perfect nog gewacht hebben, maar goed een beest hou je niet aan de lijn.

Pidcock op waarde geklopt. Iserbyt daar doe ik eerlijk gezegd mijn petje wel voor af.
Die jongen smijt zich 100% en heeft nog stappen gezet.
De beste pure crosser die er rondrijdt, met grote voorsprong.

Als Sven meereed om 20u, dan was het te snel geklonken. Die kerel fietst nog altijd regelmatig en ben ervan overtuigd dat die nog een goed niveau haalt. Beter dan een Nystrom bv. :tongue:.

Ik ben vrij zeker dat die man nog fameus hard op een fiets kan rijden. En dat zijn techniek op de crosser nog on point is.
Hij gaat nog geregeld meetrainen. Dus zijn niveau is zeker nog goed.

Jelle Van Damme ook wel ne zotte gast. Alleen krijg ik het schijt van mensen zonder powermeter of die hun data geheim zetten.
Gewoon delen jongens :P

Als die Turbocross live op tv was , was het waarschijnlijk (een van de) meest bekeken cross van dit seizoen tot nu toe ?

400 000 kijkers op een livestream die niet deftige werkte.
zullen ze denk ik volgend jaar wel herhalen.

Natuurlijk. En zeker niets verkeerd mee....

Als men naar de Average Rob afleveringen over hun Iron man kijkt, ziet men ook hoe ze zelf lachen met hun gewicht en levensstijl.

Pidcock uiteindelijk toch weer gekloot door op een verdere rij te moeten starten, heeft nog geen enkele cross met gelijke wapens kunnen strijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan