Vastgelopen in professioneel leven: geen voldoening, op weg naar een bore-out?

Gans het fabriek weet het al ,heb zelfs al 2x met de ceo en afdelingshoofd gepraat.
Ze hebben een voorstel gedaan voor een functie die niet bestaat en over opslag is er zeker niet gepraat.
Gewoon weer veel beloftes zoals ik al 2 keer ervaren heb voor wat andere taken.

Denk je dat hoofd HR al eens bij mij geweest is?? Nope
 
Gans het fabriek weet het al ,heb zelfs al 2x met de ceo en afdelingshoofd gepraat.
Ze hebben een voorstel gedaan voor een functie die niet bestaat en over opslag is er zeker niet gepraat.
Gewoon weer veel beloftes zoals ik al 2 keer ervaren heb voor wat andere taken.

Denk je dat hoofd HR al eens bij mij geweest is?? Nope
Ook hier, "er is over opslag zeker niet gepraat" => Je bent er dus zelf ook niet over begonnen? Voor wie is het opslag eigenlijk, voor uw werkgever of voor u? Indien voor u zou ik voorstellen om er zelf achter te vragen gezien het voor u is... "HR is nog niet bij mij geweest" => Als je een gesprek wil, ga daar dan zelf langs?

Hoor dit toch enorm vaak, steen en been klagen over bepaalde zaken, de collega's die van deze zaken geen punt maken en zelf de koe bij de hoorns vatten/initiatief nemen krijgen dan wel resultaat (wat voor die 1e groep die zelf geen initiatief neemt de frustratie dan weer vergroot). Het is natuurlijk gemakkelijk om altijd te zeggen dat alles de fout van een ander is...
 
Ook hier, "er is over opslag zeker niet gepraat" => Je bent er dus zelf ook niet over begonnen? Voor wie is het opslag eigenlijk, voor uw werkgever of voor u? Indien voor u zou ik voorstellen om er zelf achter te vragen gezien het voor u is... "HR is nog niet bij mij geweest" => Als je een gesprek wil, ga daar dan zelf langs?

Hoor dit toch enorm vaak, steen en been klagen over bepaalde zaken, de collega's die van deze zaken geen punt maken en zelf de koe bij de hoorns vatten/initiatief nemen krijgen dan wel resultaat (wat voor die 1e groep die zelf geen initiatief neemt de frustratie dan weer vergroot). Het is natuurlijk gemakkelijk om altijd te zeggen dat alles de fout van een ander is...
Sorry maar als ik HR ben en ik hoor dat een trouwe medewerker het wil aftrappendie er al 24 jaar werkt,dan zou ik daar toch eens mee gaan praten wat er scheelt.

En anders zou ik zelfs geen HR meer willen zijn als dit niet in mij opkomt
 
Sorry maar als ik HR ben en ik hoor dat een trouwe medewerker het wil aftrappendie er al 24 jaar werkt,dan zou ik daar toch eens mee gaan praten wat er scheelt.

En anders zou ik zelfs geen HR meer willen zijn als dit niet in mij opkomt
Je hebt al met de CEO gepraat, 2x met je afdelingshoofd, is dat dan niet genoeg? HR voert uit en heeft normaal gezien geen beslissingen omtrent jouw takenpakket of verloningspakket... Waarom ben je dan zo verontwaardigd dat HR je nog niet voor de koffie heeft uitgenodigd? Dat is toch hun taak helemaal niet?

Als je al 3 gesprekken met je leidinggevenden gehad hebt, ze weten dat je weg wil en je bent na de 3 gesprekken niet tevreden, ga dan gewoon weg? Alsof een gesprek met iemand van HR u opeens wel content zal maken... Nogmaals, HR bepaalt niets, ze voeren uit.
 
Sorry maar als ik HR ben en ik hoor dat een trouwe medewerker het wil aftrappendie er al 24 jaar werkt,dan zou ik daar toch eens mee gaan praten wat er scheelt.

En anders zou ik zelfs geen HR meer willen zijn als dit niet in mij opkomt
Misschien zijn ze blij als je zou vertrekken?
Er lopen er bij ons wel rond waarbij iedereen blij zou zijn moesten die zeggen dat ze gaan vertrekken.
 
Gans het fabriek weet het al ,heb zelfs al 2x met de ceo en afdelingshoofd gepraat.
Ze hebben een voorstel gedaan voor een functie die niet bestaat en over opslag is er zeker niet gepraat.
Gewoon weer veel beloftes zoals ik al 2 keer ervaren heb voor wat andere taken.

Denk je dat hoofd HR al eens bij mij geweest is?? Nope
Het moet dan zijn dat niemand van die hoger geplaatste personen van mening is dat een opslag gerechtvaardigd is zeker. Of men gewoonweg niet meer wil betalen omdat daar niet echt nood aan is. zo kan er gerust iemand staan springen om uw plek in te nemen en weet het management dat gewoon ook.
 
Sorry maar als ik HR ben en ik hoor dat een trouwe medewerker het wil aftrappendie er al 24 jaar werkt,dan zou ik daar toch eens mee gaan praten wat er scheelt.

En anders zou ik zelfs geen HR meer willen zijn als dit niet in mij opkomt

Onze HR zou zeggen "whatever". HR is er om het bedrijf tegen de werknemer te beschermen en niet omgekeerd, e. Als de manager geen opslag kan fixen in zijn business, dan zal HR niet veel kunnen doen. Het is niet dat HR zakken geld liggen heeft om uit te delen.

Misschien dat je in een bedrijf van 5 of 10 man zulke schnabbel HR hebt, maar eens je een zeker grootte hebt, dan is het aan de manager om de processen te volgen en daarin wiggle space te zoeken.

Mijn madam doet ook HR en dat is de meest softe linkie winkie pleaser die er is. Zelfs die gaat niet proactief zakken geld uitdelen aan volk dat dreigt om te vertrekken.

Je kunt als HR niet a la tete du client mensen houden. Voor je het weet dreigt iedereen om te vertrekken. HR voorziet de infrastructuur waarbinnen je werkt. Het is aan de manager om proactief opslag of jobinhoud te geven binnen die infrastructuur. HR kan operationeel geen fluit doen.
 
Sneller dan verwacht.
Sollicitatiedag eergisteren doorlopen op nieuw bedrijf,gisteren telefoon

Afdelingshoofd ingelicht voor ik naar HR ging na mijn shift.
De 3 personen van HR waren in meeting(weeral)dus heb ik hem maar aangetekend verstuurt zodat zeker mijn opzeg volgende week ingaat.
Het worden nog lange 17 weken opzeg maar ik kijk uit naar mn nieuwe werkgever.

Onverwacht Positief was ook dat ik mijn ambitie uitgesproken heb om me op te werken naar technieker en daar mee wou beginnen als productieoperator( wat ik nu toch al 24 jaar doe)
Extern als technieker beginnen zonder ervaring op papier was dit moeilijk.

Dus jongens "durven"
Ik zat al 24 jaar vastgeroest met een bore-out.
Na pogingen intern als technieker-matrijzenvervanger en nu laatst teamleader wat de druppel was heb ik 1 x gesolliciteerd en het was direct prijs.
Misschien geluk maar als je het niet probeert.

Natuurlijk "op papier" speelt mijn technisch diploma een voordeel en dat ik al 24 jaar 3-ploegen doe en al zo lang bij 1 zelfde werkgever werkt.
Ook de testprocedures goed doorlopen

Na deze periode vraag ik me gewoon af "waarom heb ik dit niet vroeger gedaan"
 
Sneller dan verwacht.
Sollicitatiedag eergisteren doorlopen op nieuw bedrijf,gisteren telefoon

Afdelingshoofd ingelicht voor ik naar HR ging na mijn shift.
De 3 personen van HR waren in meeting(weeral)dus heb ik hem maar aangetekend verstuurt zodat zeker mijn opzeg volgende week ingaat.
Het worden nog lange 17 weken opzeg maar ik kijk uit naar mn nieuwe werkgever.

Onverwacht Positief was ook dat ik mijn ambitie uitgesproken heb om me op te werken naar technieker en daar mee wou beginnen als productieoperator( wat ik nu toch al 24 jaar doe)
Extern als technieker beginnen zonder ervaring op papier was dit moeilijk.

Dus jongens "durven"
Ik zat al 24 jaar vastgeroest met een bore-out.
Na pogingen intern als technieker-matrijzenvervanger en nu laatst teamleader wat de druppel was heb ik 1 x gesolliciteerd en het was direct prijs.
Misschien geluk maar als je het niet probeert.

Natuurlijk "op papier" speelt mijn technisch diploma een voordeel en dat ik al 24 jaar 3-ploegen doe en al zo lang bij 1 zelfde werkgever werkt.
Ook de testprocedures goed doorlopen

Na deze periode vraag ik me gewoon af "waarom heb ik dit niet vroeger gedaan"
En weldra uw huidige werkgever:

"Wat kunnen we doen om u te houden?"
 
En weldra uw huidige werkgever:

"Wat kunnen we doen om u te houden?"
Niets meer ik heb al genoeg aangegeven dat ik iets anders wil.

Technieker-matrijzen vervanger(nooit reactie op gekregen-teamleader (was de druppel nu)
Na 3 interne pogingen om me op te werken over een tijdje weet ik wel genoeg.
Wat ik doe als operator doe ik al 24 jaar te goed en daar ligt het probleem.

Ze hebben een functie voorgesteld als procesoperator wat nog niet bestaat.
Veel beloftes zoals ik het al genoeg ken.
En dan ben ik wel goed genoeg van als ik "over ben" of er "weeral de boel stil ligt" van onderhoudswerk en set-up te doen(matrijzen te vervangen) aan het huidig loon.
Ze denken dat ik onnozel blijf zeker
 
Geen fancy BG verhaal😊
Van metaalsector naar voeding.
Beginnen als operator maar zou me willen opwerken naar technieker.

Als je iets van chocoladeproduct eet is de kans groot dat het van daar komt😁 de basis toch
Techniekers zoeken ze in alle voedselbedrijven, dus daar zit je altijd goed! En moest je een goede technieker zijn maar de ploegen etc moe zijn, kan je altijd overschakelen naar machinebouw!
 
Aan het twijfelen om een apart topic aan te maken aangezien dit wel een klein opstel kan worden.

Mijn situatie: 28 jaar , 5j werkend bij een grootbank op dezelfde dienst, wel verschillende jobs binnen die dienst gedaan maar altijd onder dezelfde leidinggevende. Master in TEW.
Ik krijg bruto 4.6K en een bonus van 5-6K net /jaar en werk 3/5 thuis.

Goeie collega's al ben ik zelf wel veruit de jongste. Ik steek er wat bovenuit maar niet genoeg om grote sprongen te maken. Wij werken binnen deze bank met een loonbandensysteem en ik zit tussen de leidinggevende en het operationele team maar zonder uitzicht op het overnemen van de leidinggevende zijn positie moest dit ooit vrijkomen.

Nu ik daar 5j zit begin ik wel even na te denken over wat ik eigenlijk wil. Er kan intern gemoved worden maar ik ben bang om de kleine gouden kooi waar ik nu in zit kwijt te raken voor een job met meer werkdruk. Ik weet dat ze bij mijn huidige dienst me met open armen zouden ontvangen indien ik enkele jaren later terug zou willen komen maar is dat echt zo makkelijk ? Verder was ik zelf aan het denken om ook extern te proberen. Hier zit ik wat met dezelfde vraag, zou deze bank waar ik nu werk me ooit nog terug aanvaarden indien ik terug zou willen komen ?

Ik wil niet voor altijd deze job doen maar heb duidelijk ook wat schrik om dit te verlaten.

Indien ik toch extern zou willen proberen. Is er nog ruimte voor iemand met mijn diploma voor improvements voor een niet leidinggevende functie ? Waarmee zou ik bijvoorbeeld bij een nieuwe werkgever kunnen raken ? Opslag van Ca. 200 EUR bruto ? 500 ? 1000 ?


Mijn vragen staan in cursief, bedankt aan iedereen die de tijd neemt om me hiermee te helpen :)
 
Uit je post is niet duidelijk wat je nu wil? Waarom zou je veranderen, enkel voor financieel gewin? Dat is vaak niet de beste motivator, en er zal inderdaad ook een link zijn met de werkdruk, maar geen perfecte correlatie. Of wil je ook veranderen omdat de jobinhoud, werkcultuur, ... niet je dat is, je spreekt van een kooi?

In beide gevallen: waarom zou je willen terugkeren? Er is iets dat je niet bevalt, ga op zoek naar iets dat meer je ding is of leg je erbij neer. Het is overal iets maar als het blijft knagen, ik vermoed van wel gezien je het hier post, doe er iets mee want je zit nog maar aan het begin van je carrière. Zorg dat je iets bijleert telkens je van job verandert, verander ook niet te vaak en geef jezelf tijd om je draai te vinden, en je zal je heus niet verbranden.

Je bent waarschijnlijk door toeval beland waar je nu bent. Niets zegt dat je nu een goeie fit hebt, je kan ook niet vergelijken want het is je eerste werkgever. Een tof artikeltje in die context: de 37% regel https://plus.maths.org/content/mathematical-dating.

Been there, done that, nu minder maar voldoende loon, tijdelijke consultant en status quo zit ik zonder werk binnen anderhalf jaar, maar wel tevreden met mijn switch. We zien wel wat het volgende hoofdstuk wordt, een glazen bol heeft niemand maar in tussentijd ben ik toch meer tevreden. Ik leer iets bij en heb meer fun dan vroeger. Er zal ook wel een volgende job uit de bus komen. Wat je gehad hebt, kunnen ze je niet meer afnemen. Dat gezegd zijnde, wij zijn twee verschillende mensen dus jouw situatie is de mijne niet, stabiliteit is voor veel mensen ook veel waard.
 
Uit je post is niet duidelijk wat je nu wil? Waarom zou je veranderen, enkel voor financieel gewin? Dat is vaak niet de beste motivator, en er zal inderdaad ook een link zijn met de werkdruk, maar geen perfecte correlatie. Of wil je ook veranderen omdat de jobinhoud, werkcultuur, ... niet je dat is, je spreekt van een kooi?

In beide gevallen: waarom zou je willen terugkeren? Er is iets dat je niet bevalt, ga op zoek naar iets dat meer je ding is of leg je erbij neer. Het is overal iets maar als het blijft knagen, ik vermoed van wel gezien je het hier post, doe er iets mee want je zit nog maar aan het begin van je carrière. Zorg dat je iets bijleert telkens je van job verandert, verander ook niet te vaak en geef jezelf tijd om je draai te vinden, en je zal je heus niet verbranden.

Je bent waarschijnlijk door toeval beland waar je nu bent. Niets zegt dat je nu een goeie fit hebt, je kan ook niet vergelijken want het is je eerste werkgever. Een tof artikeltje in die context: de 37% regel https://plus.maths.org/content/mathematical-dating.

Been there, done that, nu minder maar voldoende loon, tijdelijke consultant en status quo zit ik zonder werk binnen anderhalf jaar, maar wel tevreden met mijn switch. We zien wel wat het volgende hoofdstuk wordt, een glazen bol heeft niemand maar in tussentijd ben ik toch meer tevreden. Ik leer iets bij en heb meer fun dan vroeger. Er zal ook wel een volgende job uit de bus komen. Wat je gehad hebt, kunnen ze je niet meer afnemen. Dat gezegd zijnde, wij zijn twee verschillende mensen dus jouw situatie is de mijne niet, stabiliteit is voor veel mensen ook veel waard.
Goeie vraag, de reden waarom is omdat ik merk dat in een omgeving waar veel in - en uitstroom is, ik de enige ben die precies op deze job blijft zitten. Zeker op mijn leeftijd is dat wat vreemd en vrees ik dat ik hierdoor wat achterop zal hinken na lange termijn.

Financieel gewin zou mooi zijn maar is niet de drijfveer. Ik verdien genoeg voor wat ik wil in het leven maar in mijn huidige functie is er niet veel marge meer.

De werkdruk op mijn huidige job valt echt heel goed mee, ik heb nog steeds de wil om tot op een bepaald niveau carrière te maken maar weet ook dat dit binnen 5 of 10j bv. al volledig zou kunnen keren. Dit is een safe haven lijkt me om op terug te vallen indien hogere werkdruk me helemaal niet zou liggen. Alsook, ik heb het eerder over terugkeren in een andere functie bv. binnen het huidige team. Dat is een team van 200 personen dus daar zijn heel wat functies in te vullen.

Alleszins goeie tips van jou waarvoor dank.
 
Laatste update dat ik hier schrijf.
2 weken bezig op mijn nieuw werk,ik ga terug met plezier werken.
Ondanks ik een pak meer stappen doe van gemiddeld 20000 terwijl dit mss 7000 op vorig werk was ben ik totaal niet moe.

Denk dat ik mentaal(en daardoor fysiek) al moe was op mn vorig werk van er al 24 jaar te werken en de laatste jaren wss een bore-out te hebben.
 
Terug
Bovenaan