Ik heb lang geleden (volgens mij een of andere bezinningsdag op de middelbare school zelfs) eens in een soort 'workshop' gezeten. De insteek ben ik al lang vergeten, vermoedelijk iets in de zin van nadenken over waar je naartoe wil in je leven, maar wat ik wel altijd onthouden heb ik dat quasi iedereen op vrij voorspelbare momenten in zijn/haar leven door zo'n fase gaat van 'is dit het'.
Dat was zelfs statistisch aangetoond, en ik dacht dat eind de 20 zo'n typische periode was. Net omdat je een aantal jaar in je job zit, misschien als je chance hebt ook getrouwd bent enz. Dus je zit al een aantal jaar in dezelfde dagelijkse sleur, dezelfde contacten, vaste hobby's enz.
Wat de oplossing is daarvoor lijkt me heel persoonlijk. Zoals
@cege zegt: meer variatie?
- Op het werk: misschien kan je een initiatief op poten zetten waar je wel voldoening uit haalt. (ik weet te weinig over juristen om iets concreet voor te stellen) Als er totaal geen ruimte is om iets creatief/nieuw te doen dan zou ik van job veranderen, maar bon, dat ligt ook aan mij

Stel desnoods voor om een pingpong tafel op het werk te zetten ofzo voor tijdens de pauzes - ik zeg maar iets he. Gewoon iets kleins waardoor je met minder tegenzin naar je werk gaat.
- Privé: een nieuwe hobby zoeken, of elk jaar opzettelijk iets doen dat buiten je comfort zone ligt, of ...
Tot slot zit je NOOIT vast in een job of o.w.v. een diploma. Als je het financieel kan trekken: quit your dayjob en ga opnieuw studeren.
Of nog beter, doe je job verder (=inkomen) en studeer 's avonds/in het weekend iets anders dat je wel interesseert. Er zijn zelfs mogelijkheden om op die manier effectief een diploma te behalen: zie
https://www.kuleuven.be/onderwijs/levenslangleren/OpenUniversiteit
En dan kan je financieel comfortabel op zoek naar een andere job in die andere sector...
Of je verkoopt alles wat je hebt, koopt een camper of zo'n hippie busje, en ontsnapt aan de samenleving (ik overweeg dit regelmatig

) Beetje zoals Into The Wild (boek/film moet je lezen/zien), maar dan niet zo dom zijn als McCandless (m.a.w. sterven omdat je in the middle of nowhere vast zit zonder eten en zonder survival skills

)
edit: nog 1 ding aangezien ge schrijft dat ge 'getwijfeld' hebt om uw verhaal hier neer te schrijven --> ge moet u totaal niet schuldig voelen. Dit is gewoon de samenleving waarin we momenteel leven: de meesten doen hun job niet graag, vervelen zich, willen gewoon liever naar huis gaan, kijken vooral uit naar het weekend enz.
We staan zelden stil bij hoe vreemd dat is. In principe staan we technologisch ver genoeg hier in het westen om veel minder te werken, en toch in comfort te leven (voldoende eten voor iedereen, een warm bed enz.). Maar alles draait om 'de economie', meer geld, meer dingen te kopen (een duurdere auto, een ipad, noem maar op, het is eigenlijk allemaal speelgoed). Uiteraard hoeft het ook niet in het andere extreme te zitten (=totaal niks doen), maar we zijn wel al eventjes de balans kwijt. In Noord-Europa staan ze daar bv. een stap verder in - minder 'rat race', meer 'leven'. Bv. een 4-dagen werkweek is voor vele jobs echt wel doenbaar. In jouw geval als jurist kan je daar ook eens naar informeren - en evt. daarbij eens nadenken of je met 4/5 loon ook kan leven zoals je wil (ik veronderstel dat een 4/5e juristenloon nog steeds degelijk is).