Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

• De ouderen

Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

Stemmen: 6 4,3%

• Totaal aantal stemmers
    141
Je verwart het weer (ofwel met opzet ofwel per ongeluk). Er zijn betrekkelijk weinig mensen die je de wind van voren gaan geven als je zegt dat je twijfelt over je derde vaccin omdat je zulke slechte ervaringen hebt gehad met de eerste twee, er zijn er heel veel die je de wind van voren gaan geven als je een thread binnenkomt met comments als:

Dan moet je achteraf niet komen wenen dat je (veel) tegenwind krijgt. Zoals ik al zei: er is een verschil tussen zeggen dat je door persoonlijke ervaringen even de kat uit de boom kijkt met die booster (dan nog zit je in de verkeerde thread, maar goed) en hier wat fake news websites komen posten en ongefundeerde zever en zelfs conspiracy-achtige typische antivax zever (impliceren dat men liegt over de cijfers mbt vaccins etc.). Die bullshit mag gerust stevig aangepakt worden, want dat is het wel echt. Bullshit.

Er zijn manieren om je kritisch op te stellen of in discussie te gaan over het vaccinatiebeleid (zoals bijvoorbeeld @JorisBlack dat doet) en dan nog kan het er soms stevig aan toe gaan, maar wat jij post is gewoon je reinste zever en van die typische (of je dat nu bewust doet of niet laat ik achterwege) antivax oneliners, dan moet je echt niet schrikken dat je daarop wordt aangepakt.
En toch zijn die quotes die jij aanhaalt van me geen bullshit maar goed

Quote 2:

Quote 3:

Laatst bewerkt:
En toch zijn die quotes die jij aanhaalt van me geen bullshit maar goed

Quote 2:

Quote 3:
Kom, jij bent er echt mee aan het lachen. Dat New Scientist artikel gaat bijvoorbeeld niet eens over iets wat jij hebt aangehaald, dat gaat over een andere variant dan omikron.

Kan je ook met bewijzen komen dat de doeltreffendheid van het vaccin 'in werkelijkheid wss nog wat lager is want je wie gaat er nu beweren dat het boostervaccin amper voordeel biedt natuurlijk'? Of dat '7/10 van de studies die her en der opduiken pertinent onjuiste data bevatten,' bijvoorbeeld? En hou dan ook rekening met het feit dat wetenschap evolueert. Iets dat dus een half jaar geleden gezegd werd op basis van data toen en nu is bijgestuurd is dus geen leugen of een 'pertinente onwaarheid'. Kan je dat niet? Nee? Kan dat misschien zijn omdat je typische antivax zever verkoopt zonder enige fundering in de waarheid?

Echt, ik ga hier heel graag in discussie met mensen die een andere mening hebben dan ik en ik vind dat zelfs heel boeiend maar wat jij hier allemaal komt impliceren en verkondigen is de moeite niet waard om op te reageren. Je bent ofwel echt helemaal meegenomen in de antivax retoriek zonder je nog open te stellen voor anderen ofwel ben je zelf kwaadwillig zever aan het posten, hetzij om een reactie uit te lokken, hetzij om misinformatie te verspreiden. Hoe dan ook ga ik er mijn tijd niet meer aan verdoen.

En nogmaals: er is een hemelsbreed verschil tussen zeggen 'ik wil er geen meer want bijwerkingen' en komen lullen dat de vaccins niet werken en vage conspiracy theory zever posten. Je kan een discussie hebben over het nut van kinderen vaccineren, of waarom men bijvoorbeeld volgens jou enkel risicogroepen zou moeten inspuiten en al van dat, maar dit is echt gewoon niet de moeite. Je krijgt ook vaak tegenwind met argumentatie (niet enkel in deze 'episode') in verschillende vriendelijkheidsgraden, maar daar ga je dan ofwel niet op in of je schermt met een fake news website. Tja. Zo wordt het wel heel moeilijk om een fatsoenlijke discussie te hebben.

Inderdaad in Nederland zit/zat men met een gigantische oversterfte:

Vanaf een bepaalde leeftijd (65 of 70+) kwam je met corona gewoon een ziekenhuis niet meer in om de ICU te ontlasten en werd je naar een "verzorgingstehuis" gestuurd. Daar krijg je enkel basiszorgen: geen beademing, geen extra zuurstof. Dan gaat het snel natuurlijk.

De wachttijden voor crematoria in NL-Limburg liepen in december op tot 2 weken. Men is zelfs buiten de normale uren gaan cremeren om de toeloop aan te kunnen, want na 2 weken beginnen lijken zelfs in een koelcel en een lijkzak toch te stinken.

Jammer genoeg zijn dat dan berichten die de laatste tijd vooral in antivax-kringen gebruikt worden om te "bewijzen" dat de vaccins veel mensen doden. :unsure:

Screenshot-2022-01-06-at-14-46-47.png

Brussel komt er weer slecht uit blijkt.

Ik moet toegeven dat ik van die reclame op de radio om je kinderen te laten vaccineren ook wel wat ongemakkelijk word.

Deze hier ook eens posten:

Net gelezen in een artikel van De Standaard (paywall, https://www.standaard.be/cnt/dmf20211221_97053975 ):
"Het Belgisch Raadgevend Comité voor Bio-ethiek, dat op 17 december zijn advies afleverde, argumenteert dat het vaccin aan gezonde kinderen aangeboden mag worden, gezien de gezondheidsautoriteiten het als veilig en effectief beschouwen. Maar het Comité stelt ook expliciet dat het zich nog niet kan uitspreken over de vraag of vaccinatie bij jonge kinderen ook ‘aangemoedigd’ moet worden."

Ondertussen krijgen we dus wel al reclame op de radio, en wordt elk kind persoonlijk uitgenodigd tot vaccinatie :unsure:

En dan heeft men het over de voordelen voor jonge, gezonde kinderen:
"Vaccinatie vermindert de al kleine kans op ziekte (zie de vorige vraag). Zo missen kinderen ook minder dagen school. Indirect zou een hoge vaccinatiegraad bij kinderen moeten zorgen voor minder schoolsluitingen, die hun normale leven verstoren. ‘We zien dat we de viruscirculatie bij pubers in het middelbaar naar beneden hebben kunnen brengen door vaccinatie’, zei vaccinoloog Pierre Van Damme aan VRT. Wanneer iemand in hun omgeving ernstig ziek wordt of sterft door het virus, treft dat hen ook."

Hoe vaag kan het zijn...
Ik heb geen kinderen, maar als dat wel het geval was zou ik toch de kat uit de boom kijken gedurende enkele maanden.

@Gravetiet: Ik geef oprecht toe dat ik je per direct indeelde bij de antivax-wappie-vrijheidsstrijder type met je rechttoe-rechtaan posts.
Wat duidelijkheid over waarom je eerder geneigd bent zulke berichten te geloven en volgen was beter geweest.
Mijn excuses.

Andere forumleden hebben je nadien genuanceerd geantwoord, dus zo'n epistel ga ik niet opnieuw schrijven.
Take care!

Er bestaat ook een nocebo-effect: wanneer mensen bijwerkingen ervaren als gevolg van hun negatieve verwachtingen bij een medicijn. De heisa op sociale media kan daar ook toe bijdragen.

Ik heb al eerder gezegd dat ik 2x onwel geworden ben in de week na mijn spuit, zomaar vanuit het niets in de ene seconde op de andere. hiervoor ook onderzoeken gedaan bij de dokter die concludeerde dat het aan het vaccin lag.

Ook cognitieve stoornissen gehad zoals wegvallen van spraak en geheugen. Dit is gelukkig na een maand of 4 verbetert.

Dus neen. Ik sta niet te springen voor spuit nummer 3
Begon een week na vaccinatie?

Ik heb de voorbije maanden ook gezondheidsproblemen gehad, maar begon pas een maand na 2de dosis ongeveer.
Mijn zus begint zich nu ook af te vragen of het door de 2de dosis zou zijn.

Zware slaapproblemen, gevoel te hebben dat ik flauw ga vallen (soms ook als ik in bed lig), hartkloppingen, hartoverslag. Soms stond ik een minuut stil met iemand te praten, begin ik te wandelen en 5-10 s na terug bewegen het gevoel dat het licht gaat uit gaan.
Vaak verschrikkelijke nachten gehad waar ik symptomen van paniekaanvallen had, hyperventileren, soms gevoel geen adem te hebben, hyperalert worden, enorm warm krijgen,... not fun

Ben 1 keer naar spoed moeten gaan van de huisarts, en een keer effectief bewustzijn verloren. Gelukkig stond ik dicht tegen een muur en ben ik naar achter gevallen en zo gewoon tot op de grond gezakt. Ik had enkel een blauwe plek in mijn nek.

Ik ben sceptisch dat mijn problemen met vaccinatie te maken hebben, denk eerder dat het met slaapritme te maken heeft.
Maar uiteindelijk is nog geen vastgestelde oorzaak gevonden.
Het is de voorbije 2-3 weken terug wat beter. Al blijft slapen soms nog moeilijk.

Ik heb voor de eerste keer twijfels moet ik zeggen. Ikzelf ga zaterdag om mijn boostervaccin, maar mijn vrouw is pas zwanger en moet er binnen twee weken ook om. Vooral de mogelijke hoge koorts zit ik wel wat mee in :unsure:
Nu, als ze corona krijgt heeft ze het ook vlaggen, dus beetje damned if you do, damned if you don't scenario.

Gevoelsmatig wringt het enorm, dus wou het even van me afschrijven.

Ik heb voor de eerste keer twijfels moet ik zeggen. Ikzelf ga zaterdag om mijn boostervaccin, maar mijn vrouw is pas zwanger en moet er binnen twee weken ook om. Vooral de mogelijke hoge koorts zit ik wel wat mee in :unsure:
Nu, als ze corona krijgt heeft ze het ook vlaggen, dus beetje damned if you do, damned if you don't scenario.

Gevoelsmatig wringt het enorm, dus wou het even van me afschrijven.
Ik ben eerder deze week gegaan om mijn booster, en ben er 1 dag ziek van geweest. Eigenlijk hoor ik van iedereen in mijn omgeving hetzelfde: ze voelden zich de dag na de booster ziek, maar daarna was het ook gewoon weer voorbij.

Begon een week na vaccinatie?

Ik heb de voorbije maanden ook gezondheidsproblemen gehad, maar begon pas een maand na 2de dosis ongeveer.
Mijn zus begint zich nu ook af te vragen of het door de 2de dosis zou zijn.

Zware slaapproblemen, gevoel te hebben dat ik flauw ga vallen (soms ook als ik in bed lig), hartkloppingen, hartoverslag. Soms stond ik een minuut stil met iemand te praten, begin ik te wandelen en 5-10 s na terug bewegen het gevoel dat het licht gaat uit gaan.
Vaak verschrikkelijke nachten gehad waar ik symptomen van paniekaanvallen had, hyperventileren, soms gevoel geen adem te hebben, hyperalert worden, enorm warm krijgen,... not fun

Ben 1 keer naar spoed moeten gaan van de huisarts, en een keer effectief bewustzijn verloren. Gelukkig stond ik dicht tegen een muur en ben ik naar achter gevallen en zo gewoon tot op de grond gezakt. Ik had enkel een blauwe plek in mijn nek.

Ik ben sceptisch dat mijn problemen met vaccinatie te maken hebben, denk eerder dat het met slaapritme te maken heeft.
Maar uiteindelijk is nog geen vastgestelde oorzaak gevonden.
Het is de voorbije 2-3 weken terug wat beter. Al blijft slapen soms nog moeilijk.
Een dag of 10 erna dat het gebeurde denk ik, maar voelde me de dagen ervoor ook al niet op mijne kilo. Buurman toen bijna een ambulance gebeld omdat ik symptomen van een beroerte of hartaanval had. Ben dan gehurkt tegen een muur gaan zitten en na een 5 a 10 minuten was het over, maar wel nog enorm belabberd geweest van de naweeën. Ook al eens terug moeten draaien tijdens een wandeling omdat hetzelfde gevoel weer naar boven kwam en daar paniekreactie op gekregen. Een derde keer toen er thuis bezoek was. Van de ene seconde op de andere precies de symptomen van een beroerte. Heb me moeten afzonderen op toilet om even terug op mijn kilo te komen.

Men zal wel denken allez daar is weer zo een hypochonder, maar ik heb voor de rest in mijn leven nooit ergens last van gehad en was die eerste spuiten met plezier gaan halen. Maar dat belabberde gevoel, af en toe gewoon de simpelste woorden niet meer kunnen bedenken of uitspreken, dat heeft uiteindelijk een maand of 5 geduurd. Ik voel me eindelijk weer wat beter dus ik wil dit echt NIET opnieuw.

Slaapproblemen ook gehad, ook een maand of 5 geduurd. Wordt steevast tussen 4 en 5 wakker. Maar twijfel of dat daar mee te maken heeft. Wel geen paniekreactie of hyperventilatie tijdens de slaap.

Mijn vriendin (42), mijn stiefzus (48) en mijn neef zijn vriendin (22) ook allen last van uitblijven maandstonden, vapeurs, ... na inenting. En dit heeft ook een dikke 4 maand geduurd. Helemaal niks meer.
Vriendin dacht al dat ze vervroegd in haar menopauze zat, maar bloedtesten toonden aan dat alles in orde was. De symptomen waren 100 procent hetzelfde.

In deze mate is dit nog nooit eerder bij welk voor vaccin gebeurd. Dus sorry voor mijn scepticisme maar ik heb het er niet meer op.

En ik ben echt niet de enige met zo een symptomen na vaccinatie, van mijn vriendenkring zijn er nog een paar, waarbij 1 iemand bijna weer heeft moeten leren lopen, zo erg was ie er aan toe. Terwijl van alle vrienden die corona gehad hebben het ergste symptoom van 1 iemand verlies van geur en smaak voor een jaar is. De rest is bijna allemaal a-symptomatisch of heeft wat keelpijn en moet snotteren.

Vriendin werkt ook halftijds voor contact-tracing, als ze 1 keer op 100 iemand heeft die echt zwaar ziek is dan ist veel, eerder 1 keer op 500 als ik haar zo hoor. Tegenover mss 30/100 die volledig a-symptomatisch zijn. Ook niet gevaccineerden. En de rest wat verkouden.

Ja, stond heel hard achter de wetenschap en allemaal vaccineren voor the good cause, maar die balans is in de afgelopen maanden serieus overgeheld naar, waarom doe ik dit ! Dit is in het kort een kleine uitleg waarom ik soms zo bitter reageer en wat tegengas wil geven, niet omdat ik hier met een hoed van zilverpapier op leef en in elke conspiracy theorie geloof. Het is louter op eigen ervaring gebaseerd.

Laatst bewerkt:
Dan hebben je vrienden veel geluk gehad dat het 'maar' bij die symptomen is gebleven bij hun coronabesmetting.

Erg maar dan wel straf dat er net zoveel in je familie en in je vriendenkring zijn die allemaal last hebben van het vaccin. Zijn die allemaal naar de dokter geweest en is het verband effectief gelegd? Zijn die bijwerkingen gemeld?

Omgekeerd ken ik niemand, maar werkelijk niemand, van in mijn familie, van mijn vrienden, van mijn collega's die buiten wat koorts en slecht gevoel tot 2 dagen na hun vaccin nog andere bijwerkingen hebben gehad. Daarna allemaal gezond en wel.
Dat zijn ook eigen ervaringen...

Een dag of 10 erna dat het gebeurde denk ik, maar voelde me de dagen ervoor ook al niet op mijne kilo. Buurman toen bijna een ambulance gebeld omdat ik symptomen van een beroerte of hartaanval had. Ben dan gehurkt tegen een muur gaan zitten en na een 5 a 10 minuten was het over, maar wel nog enorm belabberd geweest van de naweeën. Ook al eens terug moeten draaien tijdens een wandeling omdat hetzelfde gevoel weer naar boven kwam en daar paniekreactie op gekregen. Een derde keer toen er thuis bezoek was. Van de ene seconde op de andere precies de symptomen van een beroerte. Heb me moeten afzonderen op toilet om even terug op mijn kilo te komen.

Men zal wel denken allez daar is weer zo een hypochonder, maar ik heb voor de rest in mijn leven nooit ergens last van gehad en was die eerste spuiten met plezier gaan halen. Maar dat belabberde gevoel, af en toe gewoon de simpelste woorden niet meer kunnen bedenken of uitspreken, dat heeft uiteindelijk een maand of 5 geduurd. Ik voel me eindelijk weer wat beter dus ik wil dit echt NIET opnieuw.

Slaapproblemen ook gehad, ook een maand of 5 geduurd. Wordt steevast tussen 4 en 5 wakker. Maar twijfel of dat daar mee te maken heeft. Wel geen paniekreactie of hyperventilatie tijdens de slaap.

Mijn vriendin (42), mijn stiefzus (48) en mijn neef zijn vriendin (22) ook allen last van uitblijven maandstonden, vapeurs, ... na inenting. En dit heeft ook een dikke 4 maand geduurd. Helemaal niks meer.
Vriendin dacht al dat ze vervroegd in haar menopauze zat, maar bloedtesten toonden aan dat alles in orde was. De symptomen waren 100 procent hetzelfde.

In deze mate is dit nog nooit eerder bij welk voor vaccin gebeurd. Dus sorry voor mijn scepticisme maar ik heb het er niet meer op.

En ik ben echt niet de enige met zo een symptomen na vaccinatie, van mijn vriendenkring zijn er nog een paar, waarbij 1 iemand bijna weer heeft moeten leren lopen, zo erg was ie er aan toe. Terwijl van alle vrienden die corona gehad hebben het ergste symptoom van 1 iemand verlies van geur en smaak voor een jaar is. De rest is bijna allemaal a-symptomatisch of heeft wat keelpijn en moet snotteren.

Vriendin werkt ook halftijds voor contact-tracing, als ze 1 keer op 100 iemand heeft die echt zwaar ziek is dan ist veel, eerder 1 keer op 500 als ik haar zo hoor. Tegenover mss 30/100 die volledig a-symptomatisch zijn. Ook niet gevaccineerden. En de rest wat verkouden.

Ja, stond heel hard achter de wetenschap en allemaal vaccineren voor the good cause, maar die balans is in de afgelopen maanden serieus overgeheld naar, waarom doe ik dit ! Dit is in het kort een kleine uitleg waarom ik soms zo bitter reageer en wat tegengas wil geven, niet omdat ik hier met een hoed van zilverpapier op leef en in elke conspiracy theorie geloof. Het is louter op eigen ervaring gebaseerd.
Neem dit zeker niet persoonlijk aub, maar voor hetzelfde ben je inderdaad een wappie die hier op een subtiele manier gewoon wat uit zijn duim komt zuigen om toch enkele twijfelaars nog meer te doen twijfelen🤷‍♂️

Als het waar is wat je schrijft dan is het inderdaad erg maar er zijn geen bewijzen om het aan het vaccin te linken. Tegenwoordig laten de mensen 4 scheten ipv 2 scheten per dag en zal het wel aan het vaccin liggen.
Zelf ken ik geen enkel verhaal zoals jij beschrijft. Wel heel veel mensen die na een spuit 1 of 2 dagen een beetje ziek geweest zijn en dan terug in orde.

Ken zelf een halve wappie die serieus aan stemmingmakerij doet op insta en fb. Als je hem dan confronteert dat 3/4 van zijn posts leugens zijn is zijn reactie “ja, klopt, maar ZE verspreiden ook leugens dus mag ik dat ook” 😂

Dus sorry dat ik je niet geloof. Maar neem dit aub zeker niet persoonlijk op een anoniem forum.

Dan hebben je vrienden veel geluk gehad dat het 'maar' bij die symptomen is gebleven bij hun coronabesmetting.

Erg maar dan wel straf dat er net zoveel in je familie en in je vriendenkring zijn die allemaal last hebben van het vaccin. Zijn die allemaal naar de dokter geweest en is het verband effectief gelegd? Zijn die bijwerkingen gemeld?

Omgekeerd ken ik niemand, maar werkelijk niemand, van in mijn familie, van mijn vrienden, van mijn collega's die buiten wat koorts en slecht gevoel tot 2 dagen na hun vaccin nog andere bijwerkingen hebben gehad. Daarna allemaal gezond en wel.
Dat zijn ook eigen ervaringen...
Allemaal naar de dokter geweest ja.

Heb zelf een grondige checkup laten doen en woorden van de dokter waren, als daar niks uitkomt dan mag je er zeker van zijn dat het een reactie op het vaccin is. Je wil niet weten wat we hier de laatste tijd allemaal binnen krijgen. Dat waren exact zijn woorden. Zijn dochter heeft trouwens ook een ernstige reactie op het vaccin gekregen maar zij had wel onderliggende symptomen.

Ben ik dus gediagnosticeerd met “te wijten aan de inenting” ? Neen, volgens mij kunnen ze zelfs wetenschappelijk geen verband leggen voor die vage symptomen. Wel zijn er aanwijzingen dat vaccinatie FND (functional neurological disorder) kan veroorzaken. En ik wil nu niet zeggen dat het dit was, het leek gewoon op een beroerte met verlies van zicht, geheugen en spraak en was ook pas na 10 dagen en meer en niet meteen na inenting. Wat er net aan de hand was zal ik nooit weten want ben er verder ook niet meer mee naar de dokter geweest. Ben niet iemand die voor elke scheet naar de dokter loopt.

Laatst bewerkt:
Neem dit zeker niet persoonlijk aub, maar voor hetzelfde ben je inderdaad een wappie die hier op een subtiele manier gewoon wat uit zijn duim komt zuigen om toch enkele twijfelaars nog meer te doen twijfelen🤷‍♂️

Als het waar is wat je schrijft dan is het inderdaad erg maar er zijn geen bewijzen om het aan het vaccin te linken. Tegenwoordig laten de mensen 4 scheten ipv 2 scheten per dag en zal het wel aan het vaccin liggen.
Zelf ken ik geen enkel verhaal zoals jij beschrijft. Wel heel veel mensen die na een spuit 1 of 2 dagen een beetje ziek geweest zijn en dan terug in orde.

Ken zelf een halve wappie die serieus aan stemmingmakerij doet op insta en fb. Als je hem dan confronteert dat 3/4 van zijn posts leugens zijn is zijn reactie “ja, klopt, maar ZE verspreiden ook leugens dus mag ik dat ook” 😂

Dus sorry dat ik je niet geloof. Maar neem dit aub zeker niet persoonlijk op een anoniem forum.
No worries. Ben het hier al gewoon. Als je het zou interesseren, ik heb altijd heel open gepost over covid en vaccinaties, op 15 juni schreef ik zelfs volgend bericht:

Vanmorgen om 10u gevaccineerd in Lommel met Pfizer. Allemaal goed geregeld.
Nu 8 uur later vraag ik me nog steeds af of ze wel geprikt hebben. Niks pijn op de plaats, voor de rest ook nog geen last.
Houden zo.

En op 16 juni:
Hier ondertussen bijna 24u later na Pfizer. Kan niet zeggen dat ik me anders voel dan anders, spier van arm is een beetje gevoelig als je er op duwt, maar tis gelijk mijn pa zaliger altijd zei: Dan moet je er niet op duwen hé.

Op 23 juni:
Nu ongeveer een weekje na de Pfizer. De eerste 48 uur geen last gehad. Daarna een baaldag van jewelste, ben een jaar bezig met verbouwingen, en nooit een dag gehad dat het tegen zat of ik het niet meer leuk vond, maar die dag had ik er de eerste keer sinds dat jaar genoeg van. Tel daarbij ook nog eens depri gevoelens die ik anders nooit heb.

De rest van de week wat meer moe dan anders, geraakte ook niet echt in de flow van het werk. Geen zin in. Nu vandaag was ik een praatje aan het maken met de buurman, ineens kom ik niet meer uit mijn woorden, begin te duizelen en voel me echt onwel worden. Begin te hyperventileren (wat ook al meer dan 15 jaar geleden is) en krijg precies een gevoel of het bloed in mijn lichaam aan het borrelen is. Ook precies steken in de hartstreek, maar niet echt een klemmend of benauwd gevoel. ECG met Apple Watch geeft een regelmatig sinusritme aan.

Toch maar vreemd :/

Dat voorval na die eerste spuit was nogeens niet de hoofdreden dat ik ben gaan twijfelen, want ben ook nog braaf mijn tweede spuit gaan halen, tis pas daarna toen ik opnieuw zo symptomen kreeg en mede door andere factoren dat ik ben beginnen twijfelen, zelfs nog tot op het laatste moment.

Laatst bewerkt:
Allemaal naar de dokter geweest ja.

Heb zelf een grondige checkup laten doen en woorden van de dokter waren, als daar niks uitkomt dan mag je er zeker van zijn dat het een reactie op het vaccin is. Je wil niet weten wat we hier de laatste tijd allemaal binnen krijgen. Dat waren exact zijn woorden. Zijn dochter heeft trouwens ook een ernstige reactie op het vaccin gekregen maar zij had wel onderliggende symptomen.

Ben ik dus gediagnosticeerd met “te wijten aan de inenting” ? Neen, volgens mij kunnen ze zelfs wetenschappelijk geen verband leggen voor die vage symptomen. Wel zijn er aanwijzingen dat vaccinatie FND (functional neurological disorder) kan veroorzaken. En ik wil nu niet zeggen dat het dit was, het leek gewoon op een beroerte met verlies van zicht, geheugen en spraak en was ook pas na 10 dagen en meer en niet meteen na inenting. Wat er net aan de hand was zal ik nooit weten want ben er verder ook niet meer mee naar de dokter geweest. Ben niet iemand die voor elke scheet naar de dokter loopt.

Waarom laat je het niet verder onderzoeken? Als al die heftige bijwerkingen te wijten zijn aan het vaccin dan krijg je een attest dat je je nooit meer gevaccineerd mag worden en krijg je alsnog een CST.
Vind je die bijwerkingen te heftig om niet voor je 2de of 3de spuit te gaan dan doe je dat toch gewoon niet en dan hoef je je verder ook niet te verantwoorden daarvoor en al helemáál op het internet en dat je daardoor niet deel kan nemen aan de maatschappij dat moet je er dan maar bijnemen maar besef covid oplopen is ook geen lachertje en dan moet je maar even voor jezelf uitmaken waartegen je het minst wilt aanlopen.

Waarom laat je het niet verder onderzoeken? Als al die heftige bijwerkingen te wijten zijn aan het vaccin dan krijg je een attest dat je je nooit meer gevaccineerd mag worden en krijg je alsnog een CST.
Vind je die bijwerkingen te heftig om niet voor je 2de of 3de spuit te gaan dan doe je dat toch gewoon niet en dan hoef je je verder ook niet te verantwoorden daarvoor en al helemáál op het internet en dat je daardoor niet deel kan nemen aan de maatschappij dat moet je er dan maar bijnemen maar besef covid oplopen is ook geen lachertje en dan moet je maar even voor jezelf uitmaken waartegen je het minst wilt aanlopen.
Omdat dat specifiek CST enkel geldig is in Belgie, daar ben ik niks mee. En als je dan de procedure daarvoor leest dan weet je al dat het zeer uitzonderlijk is dat je zo een certificaat krijgt. Too mucht effort for nothing.

In zeer uitzonderlijke gevallen kunnen mensen zich om medische redenen niet laten vaccineren tegen COVID- 19. Ze lopen een zeer hoog risico op ernstige allergische reacties, er deed zich na de 1 e coronavaccinatie een ernstige complicatie voor. Deze mensen kunnen via hun huisarts doorverwezen worden naar één van de 21 officiële referentieartsen, die eerst zullen nagaan of vaccinatie in het ziekenhuis mogelijk is.
Ja hoe nagaan of vaccinatie in het ziekenhuis mogelijk is ? Net of dat het gaat verhinderen dat ik na 2 weken nog eens zo een akelige symptomen ga krijgen.

Ernstige bijwerkingen na coronavaccinatie, zoals myocarditis, voorbijgaande aangezichtsverlamming, capillairleksyndroom, Guillain-Barré-syndroom komen zeer weinig voor. Het risico ligt veel lager dan bij een besmetting met COVID-19. Bovendien is dit risico meestal onmogelijk te voorspellen op basis van iemands medische geschiedenis. Toch zijn er personen die een zeer ernstige bijwerking hadden (met eventueel hospitalisatie) na een eerste vaccinatie. Zij kunnen ook via hun huisarts naar een referentiearts worden doorverwezen. De arts kan dan overwegen om voor de volgende vaccinatie een ander vaccin te gebruiken.
Je moet al een zeer ernstige ziekte ontwikkelen, dan nog willen ze eerst met een ander vaccin proberen.

Laatst bewerkt:

Lichtjes latere menstruatie mogelijk door coronavaccinatie: "Resultaten zeer geruststellend"​

Vrouwen die gevaccineerd zijn tegen het coronavirus kunnen mogelijk iets later menstrueren dan ongevaccineerde vrouwen. Het verschil is minder dan één dag en waarschijnlijk slechts van tijdelijke duur. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek, waarmee wetenschappers misverstanden over menstruatiestoornissen na coronavaccinaties uit de wereld willen helpen.
Hoofdauteur Alison Edelman van de Oregon Health & Science University legt aan het Franse persbureau AFP uit dat de ontdekte effecten van een coronavaccinatie op de menstruatie "te verwachten" waren. Hij noemt de uitkomsten "zeer geruststellend".
Onderzoekers gebruikten geanonimiseerde data van 2.400 gevaccineerde en 1.500 ongevaccineerde vrouwen die hun menstruatie bijhielden via een app. Gedurende drie maanden voorafgaand en drie maanden na afloop van de vaccinatie werden de menstruatiecyclussen gemonitord. Gevaccineerde vrouwen bleken gemiddeld 0,64 dagen later te menstrueren na de eerste vaccinatie en 0,79 dagen na de tweede vaccinatie ten opzichte van ongevaccineerden.
De wetenschappers konden geen oorzaak geven voor de verandering. De lengte van de menstruatie bleef gelijk. De onderzoekers benadrukken dat veranderingen in de menstruatie allerlei oorzaken kunnen hebben, zoals een infectie, ziekte of stress.

Vroeg jij hier niet laatst om @Myllana ? Bron VRT

Terug
Bovenaan