Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

• De ouderen

Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

Stemmen: 6 4,3%

• Totaal aantal stemmers
    141
Zolang ze de cijfers van mensen die ernstige bijwerkingen hebben door de vaccins en waarbij hospitalisatie nodig is niet naast de cijfers van mensen die int ziekenhuis belanden door covid zetten wel ja.
En cijfers van mensen die dankzij een vaccin uit het ziekenhuis gehouden zijn (of erger) tellen niet mee dan? Ik denk dat er over de bijwerkingen, ook de ernstige, toch altijd zeer duidelijk gecommuniceerd is. Zie maar naar de heisa rond AZ en J&J.

Cijfers op https://www.fagg.be/nl/news/coronav...rkingen_covid_19_vaccins_van_16_december_2021.
Op 19 869 073 toegediende dosissen zijn er 32 767 bijwerkingen geregistreerd. Daarvan is 8% ernstig tot overlijden.
Om je te quoten 'Je moet natuurlijk wat meer moeite doen want daar gooien ze je niet dagelijks mee naar de kop.'.

Niemand die zo'n ernstige bijwerkingen niet heel erg vindt hoor. Maar uit de cijfers blijkt toch dat het wel degelijk baat.

Wanneer heb ik dat dan nog gedaan ?
En jij beweert dus dat het verhaal fake is ?
Hij zegt niet dat het verhaal fake is maar dat die website bekend staat om regelmatig fake nieuws te verspreiden.

Je moet natuurlijk wat meer moeite doen want daar gooien ze je niet dagelijks mee naar de kop.

Dit forum is top in het bediscussiëren van verschillende onderwerpen die leven in de maatschappij. Iedereen mag en kan aan het woord komen, kan zijn/haar visie geven en kan/zal feitelijke dingen proberen aantonen met liefst geverifieerde bronnen. Ook is het top dat er heel vaak zeer kritische meningen gegeven worden zodat alles een beetje in evenwicht blijft. Maar af en toe trapt er iemand -midden in zo'n discussie- de deur in en verkondigt deze persoon luidkeels iets dat compleet de andere richting uit gaat. Zoals gij, nu.
Kritisch zijn mag EN moet, maar wel nuchter blijven denken en 'wat meer moeite doen' om uw bron te checken a.u.b. .

Dit forum is top in het bediscussiëren van verschillende onderwerpen die leven in de maatschappij. Iedereen mag en kan aan het woord komen, kan zijn/haar visie geven en kan/zal feitelijke dingen proberen aantonen met liefst geverifieerde bronnen. Ook is het top dat er heel vaak zeer kritische meningen gegeven worden zodat alles een beetje in evenwicht blijft. Maar af en toe trapt er iemand -midden in zo'n discussie- de deur in en verkondigt deze persoon luidkeels iets dat compleet de andere richting uit gaat. Zoals gij, nu.
Kritisch zijn mag EN moet, maar wel nuchter blijven denken en 'wat meer moeite doen' om uw bron te checken a.u.b. .
Als je valide bronnen geeft wordt er verder niet meer op ingegaan. En als er dan toevallig een waarheidsgetrouw bericht komt van een onbetrouwbaar medium, dan springt men erop.

Iedereen die maar een beetje afwijkt van de standaard wordt monddood gemaakt of zelfs verboden zijn beroep nog uit te oefenen, en dat door een organisatie die zelfs mensen schorst om de geneeskunde uit te oefenen wegens niet-betaling van een jaarlijkse bijdrage. Maffia !

Ik vind het niet meer normaal.

1% van de bijwerkingen. Dat zin er 300 op 20M.

En ik citeer de site "waarvan er bij 4 mogelijks een link is met het vaccin". "We all gonna die" lijkt wel mee te vallen.

En die kennis over omicron en boostervaccins die is er nu wel ? Die WHO verkondigt ook alleen maar wat hun met de paplepel in de mond gegoten wordt.
Wie post er hier een onbeduidend kleine studie als een bewijs van het niet nuttig zijn van de booster?

Het zal je verwonderen, maar er vallen elke dag honderden natuurlijke doden per dag (~300). Zal hier en daar wel wat random eentje tussen zitten die juist spuitje gekregen had.

10M spuiten per jaar. 300k per dag. 300 doden per dag. Statistisch vallen er 10 gevaccineerden dood per dag aan randomness. Er vanuitgaand dat zieken en zo niet standaard gevaccineerd worden, zal dat een overachatting zijn.

But still, er zijn er dus blijkbaar 300 per jaar. Elke dag wel eentje...

Zolang ze de cijfers van mensen die ernstige bijwerkingen hebben door de vaccins en waarbij hospitalisatie nodig is niet naast de cijfers van mensen die int ziekenhuis belanden door covid zetten wel ja.
De bijwerkingen zijn te vinden, net als de gevolgen. Soit, had ge nu nog eerlijk gezegd dat ge bang waart voor de gevolgen of weet ik wat, had ik daar alle respect voor. Helaas moet dat altijd op een andere manier gebeuren, om uzelf wijs te maken dat geen spuit nemen echt wel de beste keuze is. En ja, er kunnen gevolgen zijn, zoals dat ook is bij het krijgen van covid of onder narcose gaan of een Dafalgan nemen of noem eender iets op.

De bijwerkingen zijn te vinden, net als de gevolgen. Soit, had ge nu nog eerlijk gezegd dat ge bang waart voor de gevolgen of weet ik wat, had ik daar alle respect voor. Helaas moet dat altijd op een andere manier gebeuren, om uzelf wijs te maken dat geen spuit nemen echt wel de beste keuze is. En ja, er kunnen gevolgen zijn, zoals dat ook is bij het krijgen van covid of onder narcose gaan of een Dafalgan nemen of noem eender iets op.
Ik heb al eerder gezegd dat ik 2x onwel geworden ben in de week na mijn spuit, zomaar vanuit het niets in de ene seconde op de andere. hiervoor ook onderzoeken gedaan bij de dokter die concludeerde dat het aan het vaccin lag.

Ook cognitieve stoornissen gehad zoals wegvallen van spraak en geheugen. Dit is gelukkig na een maand of 4 verbetert.

Dus neen. Ik sta niet te springen voor spuit nummer 3

Ik heb al eerder gezegd dat ik 2x onwel geworden ben in de week na mijn spuit, zomaar vanuit het niets in de ene seconde op de andere. hiervoor ook onderzoeken gedaan bij de dokter die concludeerde dat het aan het vaccin lag.

Ook cognitieve stoornissen gehad zoals wegvallen van spraak en geheugen. Dit is gelukkig na een maand of 4 verbetert.

Op welke manier onwel geworden?

Gisteren hier in Frankrijk met de buren staan babbelen:
- veel kritiek in het land op de beslissingen van de overheid
- een groot gebrek aan CO2-meters in de scholen
- de man zelf is treincontroleur maar weigert op de overvolle treinen zich tussen de mensen te begeven wegens te weinig beschermd

Tiens ik ken dat van ergens precies 😅

Ik ken niet alle gebeurtenissen van buiten eerlijk gezegd en in dat geval vind ik het heel begrijpelijk dat ge de derde niet wilt nemen.

Laatst bewerkt:
Op welke manier onwel geworden?
Even mijn bericht quoten van een aantal maand geleden.
Nu ongeveer een weekje na de Pfizer. De eerste 48 uur geen last gehad. Daarna een baaldag van jewelste, ben een jaar bezig met verbouwingen, en nooit een dag gehad dat het tegen zat of ik het niet meer leuk vond, maar die dag had ik er de eerste keer sinds dat jaar genoeg van. Tel daarbij ook nog eens depri gevoelens die ik anders nooit heb.

De rest van de week wat meer moe dan anders, geraakte ook niet echt in de flow van het werk. Geen zin in. Nu vandaag was ik een praatje aan het maken met de buurman, ineens kom ik niet meer uit mijn woorden, begin te duizelen en voel me echt onwel worden. Begin te hyperventileren (wat ook al meer dan 15 jaar geleden is) en krijg precies een gevoel of het bloed in mijn lichaam aan het borrelen is. Ook precies steken in de hartstreek, maar niet echt een klemmend of benauwd gevoel. ECG met Apple Watch geeft een regelmatig sinusritme aan.

Toch maar vreemd :/
Zo is het begonnen. In de volgende maanden nog paar keer heel raar beginnen voelen met soms wegvallen van spraak of niet meer op de simpelste woorden kunnen komen.

Even mijn bericht quoten van een aantal maand geleden.

Zo is het begonnen. In de volgende maanden nog paar keer heel raar beginnen voelen met soms wegvallen van spraak of niet meer op de simpelste woorden kunnen komen.
Allemaal goed en wel (enfin, eigenlijk net niet, want leuk is anders) dat je zelf na die ervaringen geen derde spuit wilt, maar dat is nog iets helemaal anders dan komen roepen dat de vaccins niet werken of impliceren dat iedereen in de medische wetenschap maar wat verzint.

Hoe je het ook draait of keert: dat soort bijwerkingen zijn zeer zeldzaam, en fatale gevolgen zijn nog veel zeldzamer. Dan moet jij niet op basis van een anekdotische ervaring komen zeggen dat vaccins niet helpen of dat bepaalde dingen verzwegen worden door fake news websites te linken. Die bijwerkingen van de vaccins hebben trouwens enorm veel aandacht gekregen, naar mijn mening zelfs buitensporig veel, maar dat is een andere discussie.

In't kort: dat jij er geen meer wilt na die nare ervaringen is jouw zaak, maar je moet dan niet met zever afkomen of anderen proberen te overtuigen om er geen te nemen. Hou je dan gewoon bij 'voor mij geen derde wegens te zware bijwerkingen'. Dat is begrijpelijk. 'Haha de vaccins werken niet en de WHO verzint maar wat' (dat impliceer je toch wel echt soms) is dat helemaal niet.

@Gravetiet als je ernstige bijwerkingen hebt gekregen, begrijp ik ook volledig dat je je niet meer laat vaccineren.

Jouw 'bronnen' zien er echter redelijk onbetrouwbaar uit. Maar er zijn ook betere (meer gematigde) kritische meningen, bv. https://covidrationnel.be/
Dat lijkt op het eerste zicht een bende wappies, maar het gaat over een groep Belgische wetenschappers van over de taalgrens, die oproepen tot meer rationaliteit en gematigdheid in het debat en de maatregelen.

Men spreekt over 'anti-vax' aan de ene kant. Dat kennen we allemaal.
Maar men spreekt ook over 'ultra-vax'. Dat was een nieuwe voor mij, maar wel zeer toepasselijk, ook voor sommigen hier op het forum. Dat gaat over mensen die koste wat het kost iedereen willen vaccineren, ongeacht leeftijd enz. Gewoon prikken.
Zeer interessante en kritische uiteenzettingen (niet enkel over vaccinatie, trouwens, maar over allerlei maatregelen).

Maar ik wordt hier op het forum wel gestigmatiseerd en ingedeeld bij de dommeriken, of zoals men hier zegt niet de scherpste potloden van de klas. Mag ook wel eens stoppen. En heel erg dit nu ook op het allerhoogste niveau gebeurd (zie Frankrijk oa).

Ik heb een goeie reden dat ik het niet meer wil doen, en dat jullie dat eventueel een non rede vinden of niet maakt niet uit, maar ik mag binnenkort wel niet meer deelnemen aan de maatschappij !

Laatst bewerkt:
Maar ik wordt hier op het forum wel gestigmatiseerd en ingedeeld bij de dommeriken, of zoals men hier zegt niet de scherpste potloden van de klas. Mag ook wel eens stoppen. En heel erg dit nu ook op het allerhoogste niveau gebeurd (zie Frankrijk oa).

Ik heb een goeie reden dat ik het niet meer wil doen, en dat jullie dat eventueel een non rede vinden of niet maakt niet uit, maar ik mag binnenkort wel niet meer deelnemen aan de maatschappij !

Als je bijwerkingen zo heftig zijn kan je een uitzondering aanvragen via je huisarts dacht ik.

Maar ik wordt wel gestigmatiseerd en ingedeeld bij de dommeriken hier op het forum, of zoals men hier zegt niet de scherpste potloden van de klas. Mag ook wel eens stoppen. En heel erg dit nu ook op het allerhoogste niveau gebeurd (zie Frankrijk oa).

Je verwart het weer (ofwel met opzet ofwel per ongeluk). Er zijn betrekkelijk weinig mensen die je de wind van voren gaan geven als je zegt dat je twijfelt over je derde vaccin omdat je zulke slechte ervaringen hebt gehad met de eerste twee, er zijn er heel veel die je de wind van voren gaan geven als je een thread binnenkomt met comments als:

Die WHO verkondigt ook alleen maar wat hun met de paplepel in de mond gegoten wordt.
wat wel bewezen is dat is dat 7/10 van de studies die her en der opduiken pertinent onjuiste data bevatten.
En dan te weten dat ie na 10 weken praktisch uitgewerkt is met een effectiviteit van 40%. In werkelijkheid wss nog wat lager want je wie gaat er nu beweren dat het boostervaccin amper voordeel biedt natuurlijk. Laat jullie maar lekker verder prikken zou ik zeggen. En dan noemt men hier degene die twijfels hebben aan het nut van de booster domme mensen.

Dan moet je achteraf niet komen wenen dat je (veel) tegenwind krijgt. Zoals ik al zei: er is een verschil tussen zeggen dat je door persoonlijke ervaringen even de kat uit de boom kijkt met die booster (dan nog zit je in de verkeerde thread, maar goed) en hier wat fake news websites komen posten en ongefundeerde zever en zelfs conspiracy-achtige typische antivax zever (impliceren dat men liegt over de cijfers mbt vaccins etc.). Die bullshit mag gerust stevig aangepakt worden, want dat is het wel echt. Bullshit.

Er zijn manieren om je kritisch op te stellen of in discussie te gaan over het vaccinatiebeleid (zoals bijvoorbeeld @JorisBlack dat doet) en dan nog kan het er soms stevig aan toe gaan, maar wat jij post is gewoon je reinste zever en van die typische (of je dat nu bewust doet of niet laat ik achterwege) antivax oneliners, dan moet je echt niet schrikken dat je daarop wordt aangepakt.

Terug
Bovenaan