Tour de France 2025

Pogi zag er op het podium toch maar slecht uit. Moe, kou, toch wat ziekjes, ...?

Het is in ieder geval een harde Tour geweest. Het wordt voor iedereen kruipen tot Parijs.

??? Welke dan?

Waarom denk je dat?

Die start gewoon in de Vuelta tenzij hij straks ziek wordt of iets breekt of zo.
Van 2021 kan ik alleszins dit artikel terugvinden: https://www.wielerflits.nl/nieuws/dit-is-het-programma-van-tadej-pogacar-voor-2021/
Volgens mij stond de Vuelta ook in '22 als '23 op zijn programma, maar daar kan ik tussen alle 2025 zaken niet meteen iets van terugvinden op google.

No judgement trouwens over die afzeggingen, de Vuelta start al over 4 weken, is geen evidente dubbel als je de Tour tot op het einde vol hebt moeten rijden. Vingegaard was in 2023 ook niet de renner die een maand eerder de Tour won.

Tadej heeft toch al veel gegeven hé. Dat lange voorjaar al vanaf de Strade, met dan ook nog eens alle monumenten + AGR gereden. Ook de manier waarop. Nu een zware Tour...

Als hij volgend jaar eens wil dubbelen tussen Tour en Vuelta, misschien toch voor een ander voorjaar kiezen?

Het WK zal tenslotte dit jaar ook nog wel hoog op zijn lijstje staan als titelverdediger (en het vrij ideale parcours).

Tadej heeft toch al veel gegeven hé. Dat lange voorjaar al vanaf de Strade, met dan ook nog eens alle monumenten + AGR gereden. Ook de manier waarop. Nu een zware Tour...

Als hij volgend jaar eens wil dubbelen tussen Tour en Vuelta, misschien toch voor een ander voorjaar kiezen?

Het WK zal tenslotte dit jaar ook nog wel hoog op zijn lijstje staan als titelverdediger (en het vrij ideale parcours).
Inderdaad een indrukwekkend palmares dit jaar.
En wat heeft vingegaard gewonnen dit jaar, 2 tijdritten, in de Algarve en Parijs -nice.
Zegt genoeg als je overal in het wiel kruipt

??? Welke dan?

Waarom denk je dat?

Die start gewoon in de Vuelta tenzij hij straks ziek wordt of iets breekt of zo.
Om te beginnen al het WK-parcours. Ik moet voorzichtig zijn met wat ik zeg nu, want Pogacar kan in principe tegenwoordig elk WK-parcours aan, maar dit is net zoals vorig jaar toch echt een parcours op zijn maat en is daardoor echt torenhoog topfavoriet. Vuelta kan hij in een later stadium nog winnen.

Daarnaast iets wat er deze Tour is bijgekomen en wat je zelf ook al aanhaalt: Volgens mij is Pogacar ziek(jes). Hij gaf dat zelf al aan eerder deze week, maar nu begint 't toch wel duidelijk op te vallen. Die gaat willen rusten (zeker ook gezien 't een zware Tour is geweest).

Omdat er geruchten zijn dat Ayuso toch de Vuelta zou rijden omdat Pogacar misschien geen zin meer heeft.

Laat ze beide rijden. Pogacar kan wel een goeie lieutenant gebruiken die hem in dagen zoals vandaag heel lang kan bijstaan.

Ik hoop eigenlijk vooral dat hij de Vuelta rijd zodat hij tegen het WK was vermoeider is verbeterd de kansen voor Evenepoel. Het moet toch ooit op zijn bij Pogacar :)

Bij pogi lijkt me toch ook wel dat het vat af is tbh/half ziek misschien?

We zullen het nooit weten, maar met de originele kms en aantal hoogtemeters,
had er misschien toch nog wat ingezeten voor Jonas!

Diee mens van de organisatie kwam nogal vrij ongelukkig parcours opgelopen,
maar als je de reactie zag van pogi, fris was dat niet meer verre van..

T’is gewoon ook echt een absurde tdf geweest, by far de meest absurde tour in jaren/paar decennia en 't is nog 2 dagen!
Vraag me idd af of Pogi de Vuelta gaat rijden na deze 3 krankzinnige weken..

Laatst bewerkt:
Bij pogi lijkt me toch ook wel dat het vat af is tbh.

We zullen het nooit weten, maar met de originele kms en aantal hoogtemeters,
had er misschien toch nog wat ingezeten voor Jonas

Diee mens van de organisatie kwam nogal vrij ongelukkig parcours opgelopen,
maar als je de reactie zag van pogi, fris was dat niet meer verre van..

T’is gewoon ook echt een absurde tdf geweest, by far de meest absurde tour in jaren
Vingegaard heeft Pogacar deze Tour op geen enkel moment kunnen losrijden. Gaan we nu echt denken dat die inkorting ook nog maar iets heeft uitgemaakt?

Vingegaard heeft Pogacar deze Tour op geen enkel moment kunnen losrijden. Gaan we nu echt denken dat die inkorting ook nog maar iets heeft uitgemaakt?
Ge kunt toch niet ontkennen dat het bij Pogi meer bergaf aan het gaan is dan bij Jonas? En t’is niet dat hij niet geprobeerd heeft van Jonas er af te gooien vandaag?

Jonas heeft vandaag niet durven verliezen ..

Laatst bewerkt:
Jammer wel, had in de pedaalslagen van zijn grootvader kunnen rijden. Niet algemeen geweten maar de grootvader van Martinez was ook beroepsrenner en heeft de bollentrui gewonnen.

Ge kunt toch niet ontkennen dat het bij Pogi meer bergaf aan het gaan is dan bij Jonas? En t’is niet dat hij niet geprobeerd heeft van Jonas er af te gooien vandaag?

Jonas heeft vandaag niet durven verliezen ..

Het is precies mentaal op bij Pogacar, die gretigheid om elke rit proberen te winnen is er niet meer. Hij zal precies content zijn als hij in Parijs is en het gedaan is.
Hij stond er ook tegen zijn goesting op het podium precies.

Terug
Bovenaan