Tour de France 2025

En die tijdritkilometers dat is een illusie, iets wat de cijfers & statistieken duidelijk ondersteunen. Die ITT in deze Tour was een duidelijke off day voor Vingegaard, hij verloor daar gemakkelijk 40-45 seconden meer dan je op zijn normale niveau mag verwachten. De tijdritten uit de Tour van vorig jaar en de Dauphiné zijn de referenties en het is nu niet dat Vingegaard daar écht minúten aan de broek krijgt ofzo. 1-1,5s/km tops normaal, zelfs met 80km tijdrijden is dat 2 minuten en 80km solo is in het moderne wielrennen ongezien dus zelfs in een GT die goed voorzien is van TT kilometers is 1m30 zowat het maximaal te verwachten voordeel. Er is geen enkele indicatie dat hij bergop in de buurt komt van de evenknie van Vingegaard te zijn.

Ja maar wie zegt dat die slechte dag niet nog eens kan gebeuren? En het is zoals ik zeg vooral plausibel als er voldoende voorsprong in de tijdrit kan gepakt worden. En dan heeft hij aan 1,5minuut winst in een tijdrit wel genoeg.
Wie weet ook welke stappen hij nog kan zetten bergop als hij gewoon een goeie voorbereiding heeft.

Het zal niet evident worden voor alle duidelijkheid, maar het is zeker wel haalbaar zonder een echt volledig van de pot gerukt scenario.
Iets wat bij Pogacar voor alle duidelijkheid gewoon nog veel moeilijker is, nog minder plausibel. Dat bewijst ook deze tour gewoon, waar Vingegaard gewoon op 4,5 minuten staat.

En goed laat ons eerlijk zijn hij moet ook gewoon zelf geloven dat het kan, het zou maar stom zijn als hij alles ervoor gaat doen en het zijn hoofddoel ervan maakt als hij op voorhand al weet dat het onmogelijk is.

Het is precies mentaal op bij Pogacar, die gretigheid om elke rit proberen te winnen is er niet meer. Hij zal precies content zijn als hij in Parijs is en het gedaan is.
Hij stond er ook tegen zijn goesting op het podium precies.

Er zat toch ook weinig dash op laten we wel wezen..

Het WK zal tenslotte dit jaar ook nog wel hoog op zijn lijstje staan als titelverdediger (en het vrij ideale parcours).
Volgend jaar, het WK, is niet anders.
Dat wordt ook geen Vuelta '26.
Laat ze beide rijden. Pogacar kan wel een goeie lieutenant gebruiken die hem in dagen zoals vandaag heel lang kan bijstaan.

Ik hoop eigenlijk vooral dat hij de Vuelta rijd zodat hij tegen het WK was vermoeider is verbeterd de kansen voor Evenepoel. Het moet toch ooit op zijn bij Pogacar :)
Of als bliksemafleider-kopman. De eerste week vollen bak koersen en de tegenstand moe maken, zodat Almeida rustig aan in het wiel kan volgen van de tegenstanders en Almeida zelf uitpakken in week drie, terwijl Tadej droogweg in de bus zit te lachen.
Zou een schone cadeau zijn voor Joao.
Het is precies mentaal op bij Pogacar, die gretigheid om elke rit proberen te winnen is er niet meer. Hij zal precies content zijn als hij in Parijs is en het gedaan is.
Hij stond er ook tegen zijn goesting op het podium precies.
Wie weet gaat hij de MVDP-toer op.
Geen tot amper interesse in de GT' en liever domineren in de klassiekers.
Een 5e Tour eruit persen en dan op naar de 19 van Merckx.
Met VDP heeft hij tenminste tegenstand in drie monumenten.

Ik kan mij ook voorstellen, zo elke dag hetzelfde en op dat podium en in de spotlights staan steekt tegen op den duur, het wordt een verplicht nummer en je staat daar niet meer met plezier. Zeker na zo'n rit in de regen wil je toch zo rap mogelijk de bus in, je verfrissen en even bekomen van het circus.
Iemand anders die kan het geel pakken en dan zelf toeslaan in de derde week is minder vermoeiend.

Amateurs, ze hebben toch terug een 2e plek he

De poorten van onzinland staan weer wagenwijd open precies…
Een klein beetje kritiek, die op feiten gebaseerd is, mag wel maar dit is pure nonsens.

Met VDP heeft hij tenminste tegenstand in drie monumenten.

Maar wat? Wat? Waaat?
Heb je deze tour wel gezien? Zeggen dat hij hier geen tegenstand had is toch echt wel de waarheid volledig negeren.
Hij heeft verdomd hard moeten rijden om deze tour te winnen, hij heeft hem niet gratis gekregen.
Visma heeft hun uiterste best gedaan, en je kan u vragen stellen bij sommige tactische keuzes, maar ze botsen gewoon op iemand die beter is dan hun kopman.

Er was veel kritiek omdat Pogacar geen kruimel liet liggen en alles wilde winnen. Het was ne veelvraat en het werd erg saai.
En nu lees ik op sporza dat men diep teleurgesteld is dat het hem niet meer interesseert en dat hij voor die 5de overwinning moest gaan. :scream:

Het is natuurlijk nooit goed hé. :tongue:

Ge kunt toch niet ontkennen dat het bij Pogi meer bergaf aan het gaan is dan bij Jonas? En t’is niet dat hij niet geprobeerd heeft van Jonas er af te gooien vandaag?

Jonas heeft vandaag niet durven verliezen ..
Tsja, wat is "meer bergaf". Nogal relatief in dit geval hè.

Op de slotklim heeft Pogacar uiteindelijk ook meer krachten verbruikt dan Vingegaard die letterlijk niets heeft gedaan tot de laatste 300m en zelf dan nog kon Pogacar vlot volgen bij zijn aanzet. Die inkorting had dus nogmaals geen verschil gemaakt.

Er was veel kritiek omdat Pogacar geen kruimel liet liggen en alles wilde winnen. Het was ne veelvraat en het werd erg saai.
En nu lees ik op sporza dat men diep teleurgesteld is dat het hem niet meer interesseert en dat hij voor die 5de overwinning moest gaan. :scream:

Het is natuurlijk nooit goed hé. :tongue:
Pogacar is ook gewoon niet meer 100%. Gaf in de week zelf al aan dat hij (lichtelijk) verkouden is. Dat is nu toch wel redelijk duidelijk te zien, hij stond daar gisteren ook lijkbleek op 't podium.

Zonder dat had hij toch nog zeker één of twee ritten gewonnen vermoed ik.

Laatst bewerkt:
Ik meen toch eens gelezen/gehoord te hebben dat Pogacar nooit een (deftige) hoogtestage doet voor MSR/Rvv,... Volgens mij zien we daar nooit de prime Pogacar

En met welke doel denk je dat hij dan een deftige hoogstestage moet doen?

Want goed als je nu insinueert dat hij zich amper voorbereid en maar op een fractie van zijn kunnen rondrijdt, zeer verregaande statements toch.

En met welke doel denk je dat hij dan een deftige hoogstestage moet doen?

Want goed als je nu insinueert dat hij zich amper voorbereid en maar op een fractie van zijn kunnen rondrijdt, zeer verregaande statements toch.
Zelfde reden als waarom de visma's en de alpecins richting hoogte trekken.

Zeker verregaand, kan het precieze artikel niet meer vinden, maar ook hier (en nog andere links) lijkt de insinuatie toch ook dat ze pas naar de Sierre Nevada trekken ná de voorjaarsklassiekers. Nergens berichtgeving te vinden over een hoogtestage voor de voorjaarsklassiekers, dus ik denk niet dat ik mij zo vergis. Volgens mij is dat toen zelfs besproken tijdens zijn eerste deelname aan RVV, dat hij daar 'onvoorbereid' (al is dat zeker geen correcte beschrijving) aan had deelgenomen.

Zelfde reden als waarom de visma's en de alpecins richting hoogte trekken.

Zeker verregaand, kan het precieze artikel niet meer vinden, maar ook hier (en nog andere links) lijkt de insinuatie toch ook dat ze pas naar de Sierre Nevada trekken ná de voorjaarsklassiekers. Nergens berichtgeving te vinden over een hoogtestage voor de voorjaarsklassiekers, dus ik denk niet dat ik mij zo vergis. Volgens mij is dat toen zelfs besproken tijdens zijn eerste deelname aan RVV, dat hij daar 'onvoorbereid' (al is dat zeker geen correcte beschrijving) aan had deelgenomen.
Voor hetzelfde geld heeft hij of zijn team zijn thuis omgebouwd en simuleert hij gewoon een wekenlange hoogtestage van thuis uit.

Ik ga nu niet zeggen dat het zo is. Maar om te zeggen dat hij geen hoogtestage doet puur omdat je er geen artikel over vindt...

Godverdomme hoe dom zijn Renaat en José toch. De overwinning pakken met Groenewegen, die op 12 minuten rijdt :laugh:

Moeten ze daar nu echt zo lang over nadenken om door te hebben dat Jegat de reden is dat Jayco al de hele tijd zit te rijden.

Voor hetzelfde geld heeft hij of zijn team zijn thuis omgebouwd en simuleert hij gewoon een wekenlange hoogtestage van thuis uit.

Ik ga nu niet zeggen dat het zo is. Maar om te zeggen dat hij geen hoogtestage doet puur omdat je er geen artikel over vindt...
Ik zeg het vooral omdat ik me meen te herinneren dat ik het eens gehoord/gelezen te hebben. Btw, thuis kan je inderdaad aspecten van een hoogtestage nabootsen, maar dat is lang niet hetzelfde als effectief een paar weken verblijven op de Teide/Sierra Nevada/...

Hoe dan ook, ging er me vooral omdat ik twijfel of we in de voorjaarsklassiekers een prime Pogacar ziet. Volgens mij steekt UAE/Pogacar toch de meeste arbeid en focus in de voorbereiding op de Tour. MSR/RVV/Strade/... zijn gewoon mooi meegenomen als hij die wint.

Terug
Bovenaan