Tour de France 2025

Had Pogacar echt doorgereden hij had (alweer) losjes de rit gewonnen en Vingegaard 3 minuten (of zo) aangesmeerd hé. Hij zag er als enige nog zo fris als een hoen uit als je zijn gezicht zag aan de finish.

Maar ja als ik hem was, ik zou ook gewoon nul komma nul risico nog nemen. Het hoeft niet meer.

Het begon leuk met o.a. de vroege aanval van Roglic, daarna de versnelling van Visma en Vingegaard op de Madeleine, maar dan... is het duidelijk dat Vingegaard moest gevoeld hebben dat er niet veel meer in zat.

En zo zie je maar, dat ondanks wat ze vooraf zeiden, ook Vingegaard liever zijn 2e plek niet verliest natuurlijk :wink:

Hoe gatachterlijk heeft Bora gekoerst vandaag ?
Ze konden 3-4 op ruime voorsprong staan van Onley en nu mogen ze morgen zwaar opletten of ze hebben niks

Hoe gatachterlijk heeft Bora gekoerst vandaag ?
Ze konden 3-4 op ruime voorsprong staan van Onley en nu mogen ze morgen zwaar opletten of ze hebben niks
Ik heb niet alles gezien, maar wat was nu juist het doel van Lipowitz & co?

Die gast heeft niks meer te winnen, dus waarom dan zo gek doen vraag ik mij af? Als je op zo'n moment derde staat dan hoor je toch gewoon je plaats te consolideren tov Onley.

Ik heb niet alles gezien, maar wat was nu juist het doel van Lipowitz & co?

Die gast heeft niks meer te winnen, dus waarom dan zo gek doen vraag ik mij af? Als je op zo'n moment derde staat dan hoor je toch gewoon je plaats te consolideren tov Onley.

Lipo heeft bijna 50km alleen gefietst , moest lossen op Madeleine kwam terug in de afdaling en ging dan aanvallen in de vallei omdat het daar niet draaide.

In de vallei hadden ze 2-3? minuten voor op groep van Onley als ze gewoon samen tempo hadden gemaakt zonder te overdrijven gingen ze mss 1 minuut verloren zijn maar genoeg reserves hebben om de klim samen te doen zeker omdat jorgenson dat dan wel ging fixen.

Nu finisht Lipo op 1 minuut van Onley

Zoals ik zei had zich direct moeten laten uitzakken vanaf het moment dat ie bleef hangen richting kopgroep, veel te lang er tussen gereden,
maar Lipo is toch nog relatief sterk geëindigd, had gedacht dat ie nog meer ging verliezen in de laatste 300m, chapeau!

En Onley toch ook sterk geëindigd, Lipo - Onley morgen de enigste battle lijkt me, gok dat Lipo het alsnog gaat halen morgen!

De etappe waar ik het meest naar uit keek deze TdF is toch, tot nu toe, het meest teleurstellend geworden

Roglic toch maar weer mooi 5e in algemeen klassement.

Ik ben geen Roglic-fan, maar desondanks de soms vele kritiek, toch een heel mooie erelijst in de grote rondes.

Roglic toch maar weer mooi 5e in algemeen klassement.

Ik ben geen Roglic-fan, maar desondanks de soms vele kritiek, toch een heel mooie erelijst in de grote rondes.

Mooi mooi valt allemaal reuze mee eh.
4x vuelta wat is dat nu? Enkel de tour telt uiteindelijk!

Ik snap de kritiek op Bora of specifiek de kritiek op de wedstrijd van Lipowitz niet helemaal. Ok, nadien is het gemakkelijk gezegd "dat had hij beter niet gedaan want nu wordt het close voor het podium in Parijs". Maar voor hetzelfde geld tikt hij hier wel de koninginnen etappe binnen... op een bepaald moment stond hij er zelfs redelijk goed voor imo.

Die gast is nog jong, koerst ook nog niet zo gek lang en zeker niet als kopman. Laat die jongen maar rustig zijn limieten aftasten. Ik hoop nu wel dat hij dat podium ook binnen haalt want hoe zeer Onley mij ook gecharmeerd heeft deze Tour verdient Lipowitz het toch nog net wat meer imo. Is eigenlijk al heel de Tour redelijk duidelijk de 3de beste man.
Zoals ik zei had zich direct moeten laten uitzakken vanaf het moment dat ie bleef hangen richting kopgroep, veel te lang er tussen gereden,
maar Lipo is toch nog relatief sterk geëindigd, had gedacht dat ie nog meer ging verliezen in de laatste 300m, chapeau!

En Onley toch ook sterk geëindigd, Lipo - Onley morgen de enigste battle lijkt me !
Hij kwam dichter tot ze aan de slotklim begonnen. Eens je op de klim zit weet ik niet of het echt nuttig is van u écht te laten uitzakken, je moet tóch naar boven, het is dus niet dat je in de wielen bijna gratis mee kan freewheelen. De draft speelt altijd nog wel een rol, zeker in die minder steile eerste 15km, maar misschien is het verstandiger van gewoon een goed tempo te blijven rijden met een klein beetje reserve en maar geleidelijk aan die voorsprong af te geven.

Terug
Bovenaan