Tour de France 2022

Al ge de rest hun programma bekijkt gaat de gilles weer de te kloppen man zijn voor de world’s
 
Er is ook maar 1 iemand die op de groene trui mikt dit jaar.
 
Er is maar één iemand die er openlijk voor uitkomt. Dat lijkt mij wel de belangrijkste nuance te zijn.
Ik denk dat er echt wel nog protagonisten gaan zijn voor het groen, ze lopen er alleen niet zo met te koop.
 
Starten wel maar of die in staat gaat zijn om daar veel uit te richten vrees ik toch voor.
Zelfde waarvoor het de Tour ook al 2 jaar gebruikt dan... als springplank naar het WK. Hoewel die vroege uitschieter dit keer vermoedelijk zal ontbreken, ook al omdat de eerste 4 ritten: tijdrit, 3x sprint zullen worden.

Het zal dus Ganna zijn die wint+geel pakt en dan een paar sprints met potentieel voor Wout om geel te pakken als hij dicht komt in de spront, wat niet gaat gebeuren, de wielergoden hadden daar vorig jaar ook geen zin in.

Aan wie denk je? Vdp?
Boasson Hagen! :unsure:
 
Matthews zal wel een goede tour rijden, maar in de echte massasprinten is het toch ook al een tijd veel minder. Ze hebben dan nog eens Groenewegen bij ook. Ze kunnen altijd met 2 sprinten op zijn Bora's maar ik denk niet dat Matthews een doel maakt van groen.

Veel kan natuurlijk veranderen als Wout pech kent en bvb eens een hele hoop punten mist in het begin zodat andere hoop krijgen. Groen is voor weinigen een doel van in het begin, buiten in die tours met heel veel sprintetappes.
 
Ik denk dat je wel moet deelnemen aan massasprints wil je voor het groen gaan, waarom zou philipsen anders meegaan?
De spurts links laten liggen kan je niet maken. Zelfs al doe je niet echt mee voor winst, als je in die 5 potentiële massasprints gewoon al maar rond plaats 5-6-7 finisht elke keer spreek je toch ook al snel over 70 punten. Dat lijkt niet veel maar je moet als "niet-massasprint-snelle" man wel ergens proberen van de kloof in die sprints zo klein mogelijk te houden zodat het allemaal overbrugbaar blijft. Stel dat Jackobsen hier 3 ritten wint en nog eens top 3 rijdt, wat niet ondenkbaar is dan pakt die wel losjes 170 punten. Dat is al een ferme kloof om te dichten als je zelf niks haalt...
Maar Denemarken gaat meteen duidelijkheid scheppen... de mensen die niet meedoen in de tussensprints hebben tout court geen interesse in groen. Tenzij er iets raar gebeurt en Philipsen wint per ongeluk die eerste 2 ritten in lijn (wat ik niet verwacht) en dan beslist van "ik sta hier nu in het groen met mijn 100 punten" might as well...
 
Er is maar één iemand die er openlijk voor uitkomt. Dat lijkt mij wel de belangrijkste nuance te zijn.
Ik denk dat er echt wel nog protagonisten gaan zijn voor het groen, ze lopen er alleen niet zo met te koop.
Mathieuke, Sagan ( :unsure: ), Matthews, Gilbert (we kunnen maar dromen :D), Alaphilippe (als ie hersteld is), Lutsenko (?), Cosnefroy, Kristoff, Pedersen en/of Stuyven, Coquard en Pidcock lijken me zo wat de vriendjes die Van Aert gaan ambeteren op de puncheuraankomsten. Op Matthews, Sagan, Kristoff, Coquard en Pedersen/Stuyven na gaan die wel allemaal geen punten pakken in vlakke sprints, terwijl Woutje dat wel gaat doen natuurlijk.
 
Jasper De Buyst was ziek/uit vorm zeker?
Genoeg renners in steun die Ewan wel kunnen helpen in de laatste 10km of mee op kop kunnen rijden.

Benieuwd of Wellens eindelijk eens een Tourrit kan winnen. Vanaf volgend jaar bij UAE zal het nog lastiger worden, lijkt me (als hij dan al mee mag)
 
Ja De Buyst is niet fit genoeg na zijn blessure. Ewan wilde hem zelfs uit vorm mee, maar Jasper heeft blijkbaar zelf besloten dat dit geen zin heeft. Opvallend wel dat niemand van de drie (De Buyst, Selig, Kluge) die voor het seizoen aangeduid werden als leadout voor Ewan in de selectie zitten. Ze gaan vol voor hun sterke klassieke mannen in de trein. En dan Van Rensbug als vervanger van De Buyst. Die man zat in April nog zonder ploeg en mag nu naar de Tour, knap toch.

Enige verrassing voor mij eigenlijk Frison i.p.v. Sweeny. Die laatste heeft vorig jaar toch echt een goede Tour gereden en is niet enkel inzetbaar als man die achter een vlucht moet rijden. Frison toch wel. Kron en Wellens voor de lastige etappes dan zeker. Beter dan vorig jaar toen ze niemand hadden. Zeker Kron is interessant, die heeft toch een 6tal etappes waar hij zeker kanshebber zal zijn. Bij Wellens is het altijd afwachten hoe goed die gaat zijn, winnen voor hem wordt sowieso moeilijk met heel wat supertalenten die waarschijnlijk azen op dezelfde soort etappes.
 
Mathieuke, Sagan ( :unsure: ), Matthews, Gilbert (we kunnen maar dromen :D), Alaphilippe (als ie hersteld is), Lutsenko (?), Cosnefroy, Kristoff, Pedersen en/of Stuyven, Coquard en Pidcock lijken me zo wat de vriendjes die Van Aert gaan ambeteren op de puncheuraankomsten. Op Matthews, Sagan, Kristoff, Coquard en Pedersen/Stuyven na gaan die wel allemaal geen punten pakken in vlakke sprints, terwijl Woutje dat wel gaat doen natuurlijk.
Voorlopig lijkt het zo dat Wout dat gaat doen.
Maar ik denk dat vooral de factor Roglic een belangrijke zal zijn. We mogen niet vergeten dat geel altijd zal primeren.

Ik zie Matthews ook nog wel een gooi doen hoor. Maar goed tijd zal het uitwijzen.
Maar dat Wout zonder enige tegenstand hem zou pakken zou mij heel straf lijken.
 
Hoeveel punten zijn er te verdienen in de tijdritten?
Want daar gaat Wout ook nog punten nemen.
 
Wout gaat zo snel mogelijk dat groen (of geel) willen pakken... noem mij een cultuurbarbaar maar veel kunst zie ik er niet in, in die truitjes van Jumbo, ik vind ze bovenal spuuglelijk. Die van vorig jaar vond ik dan wel nog redelijk te pruimen maar misschien moeten ze toch eens gaan kijken bij EF naar hoe je dat doet, zo'n one-off kit maken :unsure:
Hoeveel punten zijn er te verdienen in de tijdritten?
Want daar gaat Wout ook nog punten nemen.
20, 17, 15, 13, 11, 10, 9... (zelfde als bij tussensprints eigenlijk). Dat zijn dus in principe 34punten dan? :unsure:
 
20, 17, 15, 13, 11, 10, 9... (zelfde als bij tussensprints eigenlijk). Dat zijn dus in principe 34punten dan? :unsure:

Je bedoelt 40 punten, omdat Ganna bij de 1e TT te laat aan de start komt en bij de 2e overklast wordt door een veel beter recupererende Van Aert :unsure:
 
Ge kunt er mee lachen maar als hij zijn eigen tijdritpak mag dragen dan is de kans groot dat hij sneller is dan Ganna.
In de dauphine had hij gewoon gewonnen mocht hij niet in die vod van santini moeten rijden.
Daar mogen ze toch ook wel eens verandering in brengen. Iedereen zit elke zoom en naad af te meten en grondig te testen, maar een leider in een klassement moet rijden in een vod die wappert zoals een vlag.
 
Terug
Bovenaan