Tour de France 2022

Misschien kan Wout het groen al vrij snel verzekeren en in de laatste bergritten nog van groot belang zijn. Al zal het sowieso veel krachten kosten.


Ik zie het wel goedkomen, omdat de concurrentie toch ook niet bijster groot is voor het groen, imo.

Ewan, Groenewegen en Jakobsen zullen de bovenhand wel hebben in de zuivere sprints, maar ik wil ze alledrie wel eerst eens in Parijs zien geraken. Er zijn sowieso ook een aantal ritten waarin ze geen concurrentie zijn voor Wout.

Bennett gaat niet plots de pannen van het dak rijden.
Sagan moet het op ieder terrein afleggen tegen Wout.
Pedersen dat zie ik toch ook niet gebeuren.

In Bol, Kristoff, Coquard, ... zie ik toch net iets te weinig dreiging.

Misschien is Philipsen nog wel de grootste concurrent, maar haalt niet Wout zijn niveau. Ook in een vlakke sprint acht ik hem niet per sé sneller. EDIT: en zoals dadash aanhaalt, er is ook nog de factor MVDP

Maar misschien bekijk ik het té positief en rooskleurig :p

nah als alles normaal verloopt dan pakt VA hier gewoon groen met 100 of zo punten voorsprong zoals Sagan vroeger deed. Er zijn veel tussenritten dit jaar waar zoals je zegt de topsprinters niks gaan pakken. Doe daar nog eens al die tussenspints bij in lastige ritten waar de topsprinters weer niks gaan pakken dat is telkens 20 punten hé. En bovendien zijn veel van die tussenritten gecatalogeerd als vlakke ritten en valt daar de volle 50 punten te rapen.

Jakbosen zal wel uit rijden hoor. Heeft al Vueltas uitgereden die kan dus wel overleven. Krijgt ook telkens meteen 2-4 mannetjes mee vanaf het moment dat hij lost dus tenzij hij ziek wordt of valt zal hij wel Parijs halen. En zowel Ewan als Groenewegen wonnen als op de Champs dus tenzij die vallen of ziek worden halen die ook wel gewoon parijs.
 
Jongen je weet dat ze in dezelfde ploeg zitten? Ik weet dat je fan bent van VDP (en nog geen klein beetje) maar Philipsen wordt uitgespeeld als sprinter hoor. Dat was vorig jaar ook zo trouwens en toen reed VDP ook al mee en moest hij gewoon in het treintje. Zal dit jaar niet anders zijn.

Als Philipsen dus de vlakke sprints rijd dan pakt VDP geen punten in de vlakke ritten en dan doe je echt niet mee voor groen hoor.
Ja dat weet ik maar al te goed. Maar voor mij speelt het onvoorspelbare van VDP wel mee.
Draai of keer het zoals het wilt maar het is wel Alpecin hun topper bij uitstek en toch iemand die veel in de pap te brokken heeft. Ik acht het niet totaal ondenkbaar dat wanneer hij voelt dat groen mogelijk is hij in de bus op tafel klopt en men gaat trachten dat ook waar te maken met Philipsen dan als troefkaart mocht het nodig blijken.

Leg de kaarten naast elkaar en je kan toch niet ontkennen dat VDP betere kaarten heeft?
Hij zit niet met een GC-man in zijn ploeg en moet daar dus niet voor knechten. En in de tussensprints kan hij zeker punten pakken en geraakt lang mee in lastige ritten. Het enige element is Philipsen voor de massasprint. Maar daar kan je nog wel een oplossing voor zoeken, en mocht het niet lukken is de kaart Philipsen snel terug getrokken.

VDP die voor groen gaat, het is echt niet zo gek hoor. Integendeel.
 
Ik vraag me af welke afspraken ze bij Jumbo hebben met Vingegaard. Als blijkt dat Roglic moet lossen en veel tijd gaat verliezen, zou die dan zijn eigen kansen mogen gaan? De Primoz en de Tour zijn geen ideaal huwelijk.
 
Ja dat weet ik maar al te goed. Maar voor mij speelt het onvoorspelbare van VDP wel mee.
Draai of keer het zoals het wilt maar het is wel Alpecin hun topper bij uitstek en toch iemand die veel in de pap te brokken heeft. Ik acht het niet totaal ondenkbaar dat wanneer hij voelt dat groen mogelijk is hij in de bus op tafel klopt en men gaat trachten dat ook waar te maken met Philipsen dan als troefkaart mocht het nodig blijken.

Leg de kaarten naast elkaar en je kan toch niet ontkennen dat VDP betere kaarten heeft?
Hij zit niet met een GC-man in zijn ploeg en moet daar dus niet voor knechten. En in de tussensprints kan hij zeker punten pakken en geraakt lang mee in lastige ritten. Het enige element is Philipsen voor de massasprint. Maar daar kan je nog wel een oplossing voor zoeken, en mocht het niet lukken is de kaart Philipsen snel terug getrokken.

VDP die voor groen gaat, het is echt niet zo gek hoor. Integendeel.

Het is compleet van de pot gerukt. VDP gaat de sprint aan trekken voor Philipsen dus die pakt al geen punten in de vlakke sprints. Hij gaat zich ook niet mengen in de tussensprints dus dat is ook al een hoop punten gemist. Met enkel wat sprokkelen in de tussenritten komt hij niet in de buurt hoor.

Zie ook Giro was daar alleen en heeft er zich ook totaal niet in gemengd in het puntenklassement.
 
Vdp gaat niet voor groen, dat heeft z'n ploeg zelf aangegeven vorige week. Nuja, z'n ploeg zegt zo veel natuurlijk 🤣🤣
 
Uitrijden zal inderdaad niet het probleem zijn voor de ras sprinters (Jackobsen, Ewan) vermoed ik.

Kwa ritten ben ik er eens doorgegaan:
* Pure sprinters etappes: 2, 3, 19 & 21. Rit 4 is semi-vervelend maar nog doenbaar voor de sprinters. Pas De Calais is nergens écht vlak, maar ik denk dat de Cap Blanc-Nez met 900m net te kort is en met 10km net te ver van de finish ligt om echt problematisch te zijn. 4 is wel hilly dus maar 30 punten te rapen. Dat maakt dus 5 massaspurt mogelijkheden.

En dan heb je een hele reeks ritten waar Wout (veel) punten kan nemen en de sprinters moeite gaan hebben:
* 5 is kasseirit. Telt als hilly :unsure: Wout pakt hier zonder pech normaal punten terug.
* 6, 8 zijn heuvelritten waar Wout altijd mee doet en de pure sprinters kansloos zijn.
* 10 is een ideale rit voor een lange vlucht waar Wout bij de sprint de volle buit kan pakken en ook aan de finish (19km aan 4,1%) goed kan finishen. Ondanks die 19km klim is het een heuvelrit dus ook daar is nog een mooie buit te scoren. Rit waar sprinters niks pakken en Wout potentieel tot 50 punten kan scoren maar zelfs in een minder scenario bv 35 punten pakt als hij de tussensprint wint en 6de wordt (ik zie echter geen 5 renners die mee mogen in een lange vlucht en hem op die finish kloppen.)
* 12 bergrit met sprint na 11,8km maar eigenlijk al in de beklimming van de Galibier, waar normaal al vol oorlog is om weg te geraken. Vervelend voor de sprinters, zeker doenbaar voor Wout. Misschien moet Quick-Step daar Yves Lampaert inzetten voor ellenboogje :unsure:
* 13 & 15 zijn typische overgangsritten die officieel vlak zijn maar waar de sprinters wrs niks pakken wegens veel te lastig.
* 16, zelfde verhaal als rit 10.

De enige concurrentie die Wout hier heeft voor groen is pech imo. Tenzij Mathieu zich alsnog gaat moeien, voor de rest zie ik niemand in staat van Wout te bedreigen eigenlijk.

Ja dat weet ik maar al te goed. Maar voor mij speelt het onvoorspelbare van VDP wel mee.
Draai of keer het zoals het wilt maar het is wel Alpecin hun topper bij uitstek en toch iemand die veel in de pap te brokken heeft. Ik acht het niet totaal ondenkbaar dat wanneer hij voelt dat groen mogelijk is hij in de bus op tafel klopt en men gaat trachten dat ook waar te maken met Philipsen dan als troefkaart mocht het nodig blijken.

Leg de kaarten naast elkaar en je kan toch niet ontkennen dat VDP betere kaarten heeft?
Hij zit niet met een GC-man in zijn ploeg en moet daar dus niet voor knechten. En in de tussensprints kan hij zeker punten pakken en geraakt lang mee in lastige ritten. Het enige element is Philipsen voor de massasprint. Maar daar kan je nog wel een oplossing voor zoeken, en mocht het niet lukken is de kaart Philipsen snel terug getrokken.
Mathieu heeft zelf al letterlijk gezegd dat hij niet mee doet voor groen. Je gaat trouwens heel snel zien wie er allemaal gaat 'proberen' voor groen hé. Als Mathieu in Denenmarken de tussensprints niet mee rijdt dan mag je er zeker van zijn dat het geen doel is. Dan kijk je al snel tegen een achterstand van 100 punten aan tegen dat ze uberhaupt in Frankrijk komen, dat rijdt je niet meer zomaar dicht.
 
Als MVDP echt voor groen zou willen gaan, dan zou dat betekenen dat Philipsen niet zijn eigen kans mag gaan in de spurts en dat kan ik moeilijk geloven.
 
VDP heeft het geprobeerd in het begin van de Giro en heeft heel snel gemerkt dat massa sprints niets voor hem waren.

En alsof Philipsen voor de show mee gaat..
 
Uitrijden zal inderdaad niet het probleem zijn voor de ras sprinters (Jackobsen, Ewan) vermoed ik.

Kwa ritten ben ik er eens doorgegaan:
* Pure sprinters etappes: 2, 3, 19 & 21. Rit 4 is semi-vervelend maar nog doenbaar voor de sprinters. Pas De Calais is nergens écht vlak, maar ik denk dat de Cap Blanc-Nez met 900m net te kort is en met 10km net te ver van de finish ligt om echt problematisch te zijn. 4 is wel hilly dus maar 30 punten te rapen. Dat maakt dus 5 massaspurt mogelijkheden.

En dan heb je een hele reeks ritten waar Wout (veel) punten kan nemen en de sprinters moeite gaan hebben:
* 5 is kasseirit. Telt als hilly :unsure: Wout pakt hier zonder pech normaal punten terug.
* 6, 8 zijn heuvelritten waar Wout altijd mee doet en de pure sprinters kansloos zijn.
* 10 is een ideale rit voor een lange vlucht waar Wout bij de sprint de volle buit kan pakken en ook aan de finish (19km aan 4,1%) goed kan finishen. Ondanks die 19km klim is het een heuvelrit dus ook daar is nog een mooie buit te scoren. Rit waar sprinters niks pakken en Wout potentieel tot 50 punten kan scoren maar zelfs in een minder scenario bv 35 punten pakt als hij de tussensprint wint en 6de wordt (ik zie echter geen 5 renners die mee mogen in een lange vlucht en hem op die finish kloppen.)
* 12 bergrit met sprint na 11,8km maar eigenlijk al in de beklimming van de Galibier, waar normaal al vol oorlog is om weg te geraken. Vervelend voor de sprinters, zeker doenbaar voor Wout. Misschien moet Quick-Step daar Yves Lampaert inzetten voor ellenboogje :unsure:
* 13 & 15 zijn typische overgangsritten die officieel vlak zijn maar waar de sprinters wrs niks pakken wegens veel te lastig.
* 16, zelfde verhaal als rit 10.

De enige concurrentie die Wout hier heeft voor groen is pech imo. Tenzij Mathieu zich alsnog gaat moeien, voor de rest zie ik niemand in staat van Wout te bedreigen eigenlijk.


Mathieu heeft zelf al letterlijk gezegd dat hij niet mee doet voor groen. Je gaat trouwens heel snel zien wie er allemaal gaat 'proberen' voor groen hé. Als Mathieu in Denenmarken de tussensprints niet mee rijdt dan mag je er zeker van zijn dat het geen doel is. Dan kijk je al snel tegen een achterstand van 100 punten aan tegen dat ze uberhaupt in Frankrijk komen, dat rijdt je niet meer zomaar dicht.
Zouden er eigenlijk ploegen zijn die zich helemaal rond een sprinter bouwen? Dat zou echt onnozel zijn 🤣
Wel benieuwd hoe Trek het bv gaat aanpakken. Stuyven of Pedersen of gaan ze weer dag per dag bekijken? 🤔
 
Van Aert heeft echt geen concurrenten voor dat groen in een Tour die zo sprintonvriendelijk is als die van dit jaar. In de komende jaren kan dat misschien anders zijn als een Girmay zijn evolutie voortzet en de Tour gaat rijden of als het parcours veel meer op maat gemaakt is van de sprinters (zoals dat van vorig jaar).

Zouden er eigenlijk ploegen zijn die zich helemaal rond een sprinter bouwen? Dat zou echt onnozel zijn 🤣
Wel benieuwd hoe Trek het bv gaat aanpakken. Stuyven of Pedersen of gaan ze weer dag per dag bekijken? 🤔

Aangezien zelfs Lotto het niet doet zal wel niemand het doen.

Ondertussen zullen ze bij Trek toch door hebben dat Stuyven helemaal niet zo snel is zeker?
 
Zouden er eigenlijk ploegen zijn die zich helemaal rond een sprinter bouwen? Dat zou echt onnozel zijn 🤣
Wel benieuwd hoe Trek het bv gaat aanpakken. Stuyven of Pedersen of gaan ze weer dag per dag bekijken? 🤔

Theuns reed al de Giro dus ik neem aan dat hij dit keer de Tour niet rijd. Want die mocht ook zijn beurt nemen.

Ik denk wel dat Lotto en QS voor 90% gericht gaan zijn op hun sprinter. Tenzij Alaphilippe plots een mirakel comeback maakt.
 
Ik vraag me af welke afspraken ze bij Jumbo hebben met Vingegaard. Als blijkt dat Roglic moet lossen en veel tijd gaat verliezen, zou die dan zijn eigen kansen mogen gaan? De Primoz en de Tour zijn geen ideaal huwelijk.
Ik zou daar deze Tour nog niet teveel van verwachten. Volgens mij moet Roglic er al heel zwaar doorzakken, vooraleer men de kaart Vingegaard gaat trekken en tegen dan is een goed klassement misschien ook al te laat voor de Deen. Met zijn staat van dienst verdient Roglic ook nog wel altijd alle steun.

Als Vingegaard deze Tour telkens beter is dan zijn kopman, dan ziet het er voor volgend jaar misschien anders uit. Dan zie ik Roglic eerder ook nog eens een gooi doen naar de Giro.
 
Theuns reed al de Giro dus ik neem aan dat hij dit keer de Tour niet rijd. Want die mocht ook zijn beurt nemen.

Ik denk wel dat Lotto en QS voor 90% gericht gaan zijn op hun sprinter. Tenzij Alaphilippe plots een mirakel comeback maakt.
Alaphilippe rijd het nationaal kampioenschap dus die zal ook wel starten in Denemarken lijkt me.
 
Lijkt me nog wel een parcours voor de vluchters
FVyq5RKWIAI1LnB
 
Zouden er eigenlijk ploegen zijn die zich helemaal rond een sprinter bouwen? Dat zou echt onnozel zijn 🤣
Wel benieuwd hoe Trek het bv gaat aanpakken. Stuyven of Pedersen of gaan ze weer dag per dag bekijken? 🤔
Alle ballen op Mads in Denemarken uiteraard
 
Lijkt me nog wel een parcours voor de vluchters

***COVID NEST***
Ja goe punt, ik denk dat we eventueel wel eens een heel vreemde tour kunnen krijgen door meerdere contenders die verplicht door Corona de tour moeten verlaten. Het gaat er allemaal een pak losser aan toe met alle gevolgen van dien
 
Ik verwacht eigenlijk dat een renner als Michael Matthews de grootste concurent van groene Wout zal zijn. Die was echt goed vorige week in Zwitserland, durft aanvallend te rijden, overleeft de lastige ritten en weet zich altijd te plaatsen voor de dichte ereplaatsen. Hij gaat enkel te weinig steun krijgen in de vlakke ritten met een Groenewege in de ploeg.
 
Ik verwacht eigenlijk dat een renner als Michael Matthews de grootste concurent van groene Wout zal zijn. Die was echt goed vorige week in Zwitserland, durft aanvallend te rijden, overleeft de lastige ritten en weet zich altijd te plaatsen voor de dichte ereplaatsen. Hij gaat enkel te weinig steun krijgen in de vlakke ritten met een Groenewege in de ploeg.

Als die tweede wordt is het op 100 punten van Wout. Matthews sprint achteruit en zoals je zelfs zegt die hebben met Groenewegen een echte kanshebber in de vlakke etappes. Die zal dus wel weer 2e of 3e worden in dat klassement van de groene trui, maar Wout gaat die in de verste verte echt niet kloppen.
 
Terug
Bovenaan