Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is toch dubbelop. Waarom niet eerst controleren en dan pas uitsturen.
Anders kunnen ze evengoed iedereen laten betalen/terugkrijgen voor 1 Oktober en het daarna maar controleren.
Snap ook niet waarom er geen FIFO gebruikt wordt. Iedereen krijgt bij indienen een nummer, ga deze gewoon 1 per 1 af. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
Nee dat is niet dubbelop... Voor eind juni moet er een aanslag gevestigd worden. Het is gewoon niet mogelijk om alles voor die datum na te kijken. Bij de belastingen doen ze niet enkel dossier hé... Er moeten attesten worden afgeleverd, mensen hebben vragen die beantwoord moeten worden etc...
Ook zijn niet alle dossier even gemakkelijk om na te kijken. Buitenlandse inkomsten is veel complexer om te controleren dan bv kinderen ten lasten.
Alles lijkt altijd veel eenvoudiger als je er zonder kennis van buitenaf naar toe kijkt.
Dat is toch dubbelop. Waarom niet eerst controleren en dan pas uitsturen.
Anders kunnen ze evengoed iedereen laten betalen/terugkrijgen voor 1 Oktober en het daarna maar controleren.
Snap ook niet waarom er geen FIFO gebruikt wordt. Iedereen krijgt bij indienen een nummer, ga deze gewoon 1 per 1 af. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
Gaan luisteren bij huisbank na vrijkomen termijnrekening, maar ga het geld op spaarrekening parkeren tot na aankoop nieuw huis. Bankdirecteur gaf me wel de tip: tak 23 beleggingsfonds kan tot 2450 euro per kop ingebracht worden (30% aftrekbaar) onder code 1353. Kan volgens hem in combinatie met code 3334, ook als die korf volzet is. Volgens hem voldeden we aan alle vereisten.
Belastbaar inkomen bij beiden hoog genoeg, enige woning, lening afgesloten in 2017.
Kan iemand dat verifieren?
Waren er geen regels verbonden aan die tak 23 om fiscaal gebruik van te kunnen maken? Moest dat geld niet 10 jaar minstens "vaststaan"?
zie: https://www.wikifin.be/nl/belasting...fte/belastingverminderingen/vermindering-voor
Omdat je zelf zegt: "tot na de aankoop nieuw huis".
Combo is inderdaad tot op heden nog geen probleem.
Waren er geen regels verbonden aan die tak 23 om fiscaal gebruik van te kunnen maken? Moest dat geld niet 10 jaar minstens "vaststaan"?
zie: https://www.wikifin.be/nl/belasting...fte/belastingverminderingen/vermindering-voor
Omdat je zelf zegt: "tot na de aankoop nieuw huis".
Combo is inderdaad tot op heden nog geen probleem.
Gaan luisteren bij huisbank na vrijkomen termijnrekening, maar ga het geld op spaarrekening parkeren tot na aankoop nieuw huis.
Ik heb hier een online shop via het platform Etsy dat verkopen begint binnen te halen. Nu ik dacht dat in BE je pas vanaf 20K moest aangeven. Maar het platform Etsy vraagt nu een VAT ID, of ik krijg na een tijd mijn inkomsten niet meer binnen van Etsy. Iemand een goede gids/info om te weten wat ik moet doen? Tot op heden enkel loonslaaf geweest, dus ben er een leek in.
De regels zijn door de DAC7 wet opgelet door de EU. Vanaf 30 transacties per jaar moet elke verkoper verplicht een btw nummer opgeven in de EU. Geldt voor Etsy, Amazon en consoorten.Geen idee over het BTW gedeelte maar dat kan je hier lezen https://financien.belgium.be/nl/ondernemingen/btw/btw-plicht/vrijstellingsregeling
Het kan zijn dat Etsy andere regels heeft. Het is namelijk een internationaal platform. Hebben ze geen klantendienst ofzo?
Edit, 2 minuten zoeken: https://help.etsy.com/hc/nl/article...an-mijn-account-toe-te-voegen?segment=selling
Vergeet wel niet dat geen BTW nummer niet wil zeggen dat je inkomsten niet aangegeven moeten worden in de personenbelasting en dit vanaf de eerste cent aangezien je beroepsmatig bezig bent.
De regels zijn door de DAC7 wet opgelet door de EU. Vanaf 30 transacties per jaar moet elke verkoper verplicht een btw nummer opgeven in de EU. Geldt voor Etsy, Amazon en consoorten.
Ik wist het nog niet bij de eerste post, ondertussen had ik het antwoord gevonden.Als je het weet waarom kom je het dan vragen? Dit is uiteindelijk een topic over de personenbelasting en niet BTW.
Ik wist het nog niet bij de eerste post, ondertussen had ik het antwoord gevonden.
Wel triestig dat je op zo'n klein extra beroepsinkomen 50% moet betalen, want moet het nu inderdaad wel aangeven.
. Idem, 1e keer dat ik akkoord ga met het voorstel in de veronderstelling snel aanslagbiljet te ontvangen maar nu is het al later dan vorige jaren waar ik op dag 1 effectief indiende.Onze aangifte was alles standaard ingevuld, bij akkoord moesten we niets doen.
Ik had gehoopt dat we daardoor automatisch bij de eerste lichting zouden zitten voor de terugbetaling. Maar nog niets gehoord, jammer.. Dat extra geld zou momenteel heel welkom zijn.