Tax on Web 2024

En ik ben voor de afwisseling een keertje de eerste dit jaar :)
Ze wensen dat ik nieuwe staatsbonnen koop zeker?

Het bedrag in uw voordeel:
€ 2.284,24

Datum waarop wij u terugbetalen:
31.10.2024
Da’s snel…fingers crossed hier dat het ook terug augustus wordt voor het aanslagbiljet

yep ik had mijne vorige week ontvangen dat ik terug krijg, nog nooit zo snel een antwoord gekregen van de FOD?

Blijkbaar +-1.100.000 aanslagbiljetten verzonden zonder enige controle (kan achteraf nog gebeuren natuurlijk)
Hopelijk zit vriendin dan ook weer bij de vroege, daar moest niets worden aangepast.
Ik hoop vooral dat ik het wat eerder krijg dan "vorig" jaar, heb dat pas terug gekregen eind mei 24. :sop:
Andere jaren was het telkens in januari, wat goed uitkomt omdat de meeste verzekeringen en autobelasting in februari binnenkomen.

Ik zie niets in TOW tot nu toe, dus zal wr niet bij zijn.
Vorig jaar was mijn vrouw vroeg (betalen) en ik zeer laat (terugkrijgen).

Hier ook vroeg (wel ingediend op dag 1 dat het kon) - en ze hebben ook controle uitgevoerd want aantal documenten moeten toesturen, en dan nog zullen ze in oktober storten - lijkt erop dat er toch wat progressie is gemaakt - al een aantal jaar elk jaar iets sneller, kan geen toeval meer zijn.

Hier ook vroeg (wel ingediend op dag 1 dat het kon) - en ze hebben ook controle uitgevoerd want aantal documenten moeten toesturen, en dan nog zullen ze in oktober storten - lijkt erop dat er toch wat progressie is gemaakt - al een aantal jaar elk jaar iets sneller, kan geen toeval meer zijn.
Hier wordt het altijd trager. :unsure:

Het bedrag in uw voordeel: € 6.xxx,xx Datum waarop wij u terugbetalen: 31.10.2024:cheer:

Gelukkig niet te lang wachten want toch wel al wat gederfde meerwaarden op deze renteloze lening aan de staat. Vanaf volgend jaar wat minder door het wegvallen van een groot stuk kinderopvang.

Laatst bewerkt:
Hier ook al in oktober terugkrijgen.

Gemiddelde aanslagvoet 36.5, van m'n vrouw 25.5. Daar kan ik nog mee leven.

6 augustus aangifte ingediend (via boekhouder), gisteren al bericht ontvangen dat er op 31 oktober 4.898 euro wordt terugbetaald.

Dit jaar echt wel "speedy gonzalez", of het digitaal equivalent van envelop ontvangen, stempel erop en zonder de minste geringste controle terugsturen.

Bon, mij niet gelaten.

Dit jaar echt wel "speedy gonzalez", of het digitaal equivalent van envelop ontvangen, stempel erop en zonder de minste geringste controle terugsturen.

Alsof de belastingdienst het nodige personeel heeft om elke aangifte (tijdig) te controleren 😅.

En het is niet omdat je je aanslagbiljet hebt ontvangen, dat er niet nog een controle kan volgen.

dat kan gerust zijn maar op 14 dagen tijd dat door de administratieve (malle)molen krijgen. Toch een prestatie op zich en écht wel "du jamais vus".

dat kan gerust zijn maar op 14 dagen tijd dat door de administratieve (malle)molen krijgen. Toch een prestatie op zich en écht wel "du jamais vus".

Er is een incentief voor "complexe aangiftes" die voor 1 september hun aangifte indienen. (in plaats van pas in 17 oktober.)
Die krijgen in principe hun terugbetaling sneller of moeten pas later betalen.

(de link zegt 2023 maar tis wel degelijk 2024)

Alsof de belastingdienst het nodige personeel heeft om elke aangifte (tijdig) te controleren 😅.

En het is niet omdat je je aanslagbiljet hebt ontvangen, dat er niet nog een controle kan volgen.

Dat is toch dubbelop. Waarom niet eerst controleren en dan pas uitsturen.
Anders kunnen ze evengoed iedereen laten betalen/terugkrijgen voor 1 Oktober en het daarna maar controleren.

Snap ook niet waarom er geen FIFO gebruikt wordt. Iedereen krijgt bij indienen een nummer, ga deze gewoon 1 per 1 af. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

Terug
Bovenaan