1. Als je dit jaar terug overschakelt naar 1 contract, zal het nog meevallen (Lees: het zal iets meer zijn dan wat je voor vorig jaar moest opleggen)1. Een nog hogere belastingbrief ook al stopt mijn contract 31/7 en is het terug voltijds onderwijs vanaf 1/9?
2. Wel erg dat ik die rekening krijg, terwijl ik samen evenveel verdien als voltijds onderwijs. Pfff
3. Is een werkgever verplicht mij op de hoogte te stellen van dit (niet inhouden bedrijfsvoorheffing)? Of ben ik hierzelf naïef in de fout gegaan?
2. Wat je netto verdient is nooit van tel, het is wat je bruto verdient. Ik kan je netto honderden euro's meer doen verdienen dan een collega, maar je zal het allemaal bij de belastingsbrief gecorrigeerd zien naargelang het bruto wat je verdient. Netto verschilt van persoon tot persoon (bvb door andere gezinstoestand).
4. Nee. De werkgever moet gewoon de wet volgen en moet de afhoudingen doen volgens je gezinstoestand. Hij weet officieel niet wat je elders nog verdient, dus kan niet weten of dat voor jou een zware invloed heeft of net niet.
ik moet nu vastgoed opgeven dat niet verhuurd is waarvoor ik wel belasting betaal op fictieve huurinkomsten, federaal, wat bovenop de gewestelijke onroerende voorheffing komt. Dubbele belasting dus op iets dat nul EUR opbrengt.
de hoogste die ik hier al zag passeren precies?