Tax on Web 2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vorig jaar 850 terug krijgen, dit jaar 650.
Ik ben content, zeker aangezien mijn echtgenote vorig jaar 3 maand ziek is geweest en we dachten dat we gingen mogen betalen.

Indien samenwonend en > € 125 000.

Dat is +10k netto per maand.
Het gaat om netto belastbaar inkomen voordat de bedrijfsvoorheffing eraf gaat, dus ongeveer 2x 3000 euro per maand netto salaris (hangt ook af van kinderen ten laste voor vermindering van het inkomensbedrag).

Het gaat om netto belastbaar inkomen voordat de bedrijfsvoorheffing eraf gaat, dus ongeveer 2x 3000 euro per maand netto salaris (hangt ook af van kinderen ten laste voor vermindering van het inkomensbedrag).

We zitten erover, maar gelukkig hebben we onze premie voor 2022 nog altijd niet gekregen :laugh:

Gendergelijkheid. Dat een man altijd links staat, is een belediging / affrontelijk voor vrouwen!
Waar is men tegenwoordig allemaal mee bezig? Who cares? Wat een flauwekul. Het is maar een belastingsaangifte he

Besluit: Uw vrouw is ouder dan u :D
ik vind het altijd frappant dat de mensen die het hebben over "who cares" altijd het luidst roepen over het "probleem"

ik vind het altijd frappant dat de mensen die het hebben over "who cares" altijd het luidst roepen over het "probleem"
Misschien omdat dit net de mensen zijn die het meest luchtig over deze onderwerp gaan en hier achter de bureau en (semi)anoniem er eigenlijk mee aan het lachen zijn? ;)

Heb je daar al eens bij stilgestaan? :tongue:

1030: kinderen ten laste: 1
1038: Aantal van de in de code 1030 vermelde kinderen die op 01.01.2023 nog geen 3 jaar waren en voor wie u geen belastingvermindering voor kinderoppas vraagt => staat ook standaard op 1...

Ik geef in 1384 bedrag van créche in (dagen x 14.4), zet dan 1038 op 0, en krijg dan een foutmelding als ik de belastingberekening wil simuleren.

Gelieve een bedrag groter dan nul in te geven voor de code 1038.

1038 kinderen waarvoor je geen belastingvermindering vraagt kan toch niet anders dan 0 zijn als je kosten voor créche wil inbrengen?
Daarnet ook mijn hoofd gekrabd bij die onzin.

My god wat een clown show.
Ik doe een simulatie en moet blijkbaar nog €133 betalen.
Dan besef ik dat ik een DEGIRO account heb en voeg die toe in de belastingsbrief.
Ondertussen geef die rekening ook aan bij NBB.
Onmiddelijk daarna verwijder ik die gegevens weer uit mijn belastingsbrief want ik heb die Degiro account pas sinds 01/2023 dus hoef ik die dit jaar nog niet aangeven.

Ik doe nog eens een simulatie en krijg opeens €866 terug en eerlijk gezegd ik geloof er geen bal van. :oink:

My god wat een clown show.
Ik doe een simulatie en moet blijkbaar nog €133 betalen.
Dan besef ik dat ik een DEGIRO account heb en voeg die toe in de belastingsbrief.
Ondertussen geef die rekening ook aan bij NBB.
Onmiddelijk daarna verwijder ik die gegevens weer uit mijn belastingsbrief want ik heb die Degiro account pas sinds 01/2023 dus hoef ik die dit jaar nog niet aangeven.

Ik doe nog eens een simulatie en krijg opeens €866 terug en eerlijk gezegd ik geloof er geen bal van. :oink:
Als je die rekening hebt van 01/2022, moet je die toch wel voor de belastingaangifte over 2022 invullen? Corrigeer maar als ik mis ben 🤷‍♂️

Ik heb nog een vraag over de woonbonus.
HYpotheek van 2009 en van de bank document ontvangen voor aangifte.
Andere dan onder b vermelde kapitaalaflossingen
9504 euro
Vervroegde intergrale betalingen
0 euro
Intrest
1617.34

Ik geef toch enkel die intrest aan op mijn fiche? Voor mezelf en partner.
GEen verhogingen etc ( ging wel tot 2019 )?

Je vulde tot nu toe woonbonus in veronderstel ik? Jullie zijn beide ook eigenaar? Indien beide ja:
Codes 3370/4370: 2.280€
Codes 3380/4380: X

Kapitaal + rente mag samengeteld worden.

Ik heb een vraagje want het is me niet duidelijk wat ik moet doen met een erfenis.

Mijn papa is in oktober vorig jaar overleden en volgens het nalatenschap hebben mijn broer en ik een deel van mijn ouders hun appartement geërfd.
40% broer, 40% ik en 20% mama. (Vruchtgebruik mama) Moet ik dit aangeven bij mijn belastingen? Hoe? En wat? Of hoeveel?

We hebben nog geen erfbelasting betaald of iets teruggekregen van de FOD hieromtrent. Alvast bedankt voor jullie hulp. 🙏

Ik heb een vraagje want het is me niet duidelijk wat ik moet doen met een erfenis.

Mijn papa is in oktober vorig jaar overleden en volgens het nalatenschap hebben mijn broer en ik een deel van mijn ouders hun appartement geërfd.
40% broer, 40% ik en 20% mama. (Vruchtgebruik mama) Moet ik dit aangeven bij mijn belastingen? Hoe? En wat? Of hoeveel?

We hebben nog geen erfbelasting betaald of iets teruggekregen van de FOD hieromtrent. Alvast bedankt voor jullie hulp. 🙏

Alleen de vruchtgebruiker moet dit aangeven als het gaat om een niet eigen woning (=woning waarin men niet woont).

Alleen de vruchtgebruiker moet dit aangeven als het gaat om een niet eigen woning (=woning waarin men niet woont).

OK, dank je. Ik las ergens dat je een gedeelte van het KI moest aangeven van die woning. Dat had ik dan gelukkig verkeerd begrepen 🙏 Ben blij dat we niks moeten aangeven.

Als je die rekening hebt van 01/2022, moet je die toch wel voor de belastingaangifte over 2022 invullen? Corrigeer maar als ik mis ben 🤷‍♂️
Nee, ik heb die rekening nog maar sinds 01/2023. Ik heb het ondertussen maar aangegeven bij de NBB. Hopelijk onthou ik het nog voor volgend jaar.

Ik ook niet, waarschijnlijk heb je per ongeluk nog iets anders veranderd. :tongue:
Ik had eens een vrijwillige voorafbetaling gedaan van €1000 en die voorafbetaling werd niet meegerekend in de "voorlopige berekening".
Als ik dan berekening deed online op minfin kwam het volgende lijntje er bij staan en kreeg ik terug.
Te veel betaald dus maar wel een aangename verassing dat ik geld terug krijg. :clap:

Bijlagen

• vooraf.png
    vooraf.png
    2,1 KB · Weergaven: 8
Iemand zelfde probleem? als ik wil raadplegen?

De gevraagde pagina is momenteel niet beschikbaar.
Probeer later opnieuw of neem contact op met de helpdesk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan