Er loopt wel vaker iets verkeerd met de programma's bij de overheid maar ik denk nu niet dat je een programma lui kunt noemenIk moest wel opnieuw manueel mijn lening invullen... vorig jaar stond dat al ingevuld. Luierikken!![]()
![]()
.Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er loopt wel vaker iets verkeerd met de programma's bij de overheid maar ik denk nu niet dat je een programma lui kunt noemenIk moest wel opnieuw manueel mijn lening invullen... vorig jaar stond dat al ingevuld. Luierikken!![]()
![]()
.Is toch een goeie wijziging? Vanaf nu is het bij elk koppel, los van de samenstelling, gelijk: de oudste staat altijd links. 1 regel die voor iedereen toepasbaar is ipv zo'n regel "we doen x, tenzij in situatie y dan doen we z". Ik ben absoluut tegen die overreacties die je de laatste tijd vaak krijgt maar dit is een wijziging in het voordeel van vereenvoudiging, daar kan je moeilijk tegen zijn imo.
Hier een klein €2k terug, klein beetje minder dan vorig jaar maar nog altijd aanzienlijk meer dan de jaren daarvoor
Ik moest wel opnieuw manueel mijn lening invullen... vorig jaar stond dat al ingevuld. Luierikken!![]()
![]()

Dan zetten we de man eerstEn wat als beide partners op dezelfde dag zijn geboren en dus even oud?![]()

Moet je voor degiro niet 2 rekeningen aangeven? 1 voor Nederland en 1 voor Duitsland? Ik heb deze handleiding gevolgd.Voor Degiro is het code 1075 aanduiden. naam en DE selecteren? Hoe zie je of u rekening aangegeven is aan de nationale bank?
Jep, ook zo gedaan.Moet je voor degiro niet 2 rekeningen aangeven? 1 voor Nederland en 1 voor Duitsland? Ik heb deze handleiding gevolgd.
Ja heb dezelfde gevolgd.Moet je voor degiro niet 2 rekeningen aangeven? 1 voor Nederland en 1 voor Duitsland? Ik heb deze handleiding gevolgd.
En wat als beide partners op dezelfde dag zijn geboren en dus even oud?![]()

Als ik die wil invullen krijg ik 'de code is ongeldig'. Hier is hij dus niet automatisch ingevuld.Dit jaar is er een nieuwe administratieve code 1761 van de energiepremie voor een bedrag van 392,00 euro als je elektriciteit en gas hebt (anders 122 euro voor enkel elektriciteit). Als je te veel verdient moet je een deel terug betalen onder de hoofding "Bijzondere Bijdrage Energie". Deze code is volgend jaar ook van toepassing voor maximum 588 euro.
![]()
Geen aparte aangiftecode voor de ‘energiepremie’ die u eind 2022 ontving
Gezinnen met een ‘hoog inkomen’ moeten een deel van de federale energiepremie die ze vorig jaar in november en december hebben gekregen, dit jaar via hun personenbelasting terugbetalen. Dat gaat automatisch. Ze moeten zelf niets aangeven.www.standaard.be
Je kan de code enkel zien in de berekening van de aangifte. Er zijn gedeeltes "gegevens aangifte" en "administratieve gegevens".Als ik die wil invullen krijg ik 'de code is ongeldig'. Hier is hij dus niet automatisch ingevuld.
Waar zie ik of dit automatisch berekend wordt? In het voorstel van aangifte zie ik nog niets staan van die Bijzondere bijdrage energiepremie.
We hebben een gemeenschappelijke aangifte en in vak 1, rubriek 1 staat het rekeningnr van mijn vriendin. We zouden graag hebben dat het op mijn rekeningnr wordt gestort maar geen van ons beide kan het rekeningnr aanpassen. Hoe doen we dat?
We hebben een gemeenschappelijke aangifte en in vak 1, rubriek 1 staat het rekeningnr van mijn vriendin. We zouden graag hebben dat het op mijn rekeningnr wordt gestort maar geen van ons beide kan het rekeningnr aanpassen. Hoe doen we dat?
Bij ons staat dit al jaren fout. Na dit 5j aan te passen blijft het op mijn rekening toekomenHoe moet ik mijn rekeningnummer meedelen of wijzigen?
U heeft recht op een teruggave en u wilt ons uw rekeningnummer meedelen of u wilt het wijzigen? U kunt dat heel eenvoudig op de volgende manier doen: Hoe moet ik mijn rekeningnummer meedelen?financien.belgium.be
Of wachten op uw definitief aanslagbilet en het dan doorgeven.
Of makkelijkste: laat het storten op uw vriendin haar rekening en dat zij het u doorstort
. Hopelijk heb jij meer succes.Same here.Vereenvoudigde aangifte gekregen en alles stond al correct ingevuld (ook hypothecaire lening - woonbonus), in het verleden altijd zelf moeten invullen.
Indien samenwonend en > € 125 000.Je kan de code enkel zien in de berekening van de aangifte. Er zijn gedeeltes "gegevens aangifte" en "administratieve gegevens".
Het is niet de bedoeling dat je de code zelf invult, dat doet Financiën zelf. Of je moet terug betalen hangt ook af van de hoogte van je (gezamenlijk) bruto-inkomen, als je daar onder valt is er geen bijdrage.
Premie basispakket gas en elektriciteit
financien.belgium.be
Dus als wij 125.001€ verdienen moeten wij alles terug betalen ofwa?Indien samenwonend en > € 125 000.
Dat is +10k netto per maand.
Met 2 welverdieners hier (maar in de normale klasses..) hadden wij ook die premie eigenlijk totaal niet nodig en is onze winter-energie nagenoeg gratis geweest..

Je moet ergens een grens trekken natuurlijkDus als wij 125.001€ verdienen moeten wij alles terug betalen ofwa?
Voor die 1€ zouden we dan uit de boot vallen, hoe onrechtvaardig is dat![]()