Tax on Web 2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is toch een goeie wijziging? Vanaf nu is het bij elk koppel, los van de samenstelling, gelijk: de oudste staat altijd links. 1 regel die voor iedereen toepasbaar is ipv zo'n regel "we doen x, tenzij in situatie y dan doen we z". Ik ben absoluut tegen die overreacties die je de laatste tijd vaak krijgt maar dit is een wijziging in het voordeel van vereenvoudiging, daar kan je moeilijk tegen zijn imo.

Hier een klein €2k terug, klein beetje minder dan vorig jaar maar nog altijd aanzienlijk meer dan de jaren daarvoor :unsure:
Ik moest wel opnieuw manueel mijn lening invullen... vorig jaar stond dat al ingevuld. Luierikken! :unsure: :tongue:

En wat als beide partners op dezelfde dag zijn geboren en dus even oud? :unsure:

Naast de hypotheek en de schamele 9,5 euro roerende voorheffing op wat dividenden was alles correct ingevuld hier. 1140 euro terug, daar kan ik nog net mee leven. Gemiddelde aanslagvoet 34,9% (yay auteursrechten!).

3541€ Terug te krijgen.. Vorig jaat was het nog 5085€

Vrouw is van werk veranderd mss daarmee. Voor de rest woonbonus,1 x pensioen sparen en forfait bedrag kind -3jaar

1470 euro terug te krijgen. Vereenvoudigde aangifte gekregen en alles stond al correct ingevuld (ook hypothecaire lening - woonbonus), in het verleden altijd zelf moeten invullen.

We hebben een gemeenschappelijke aangifte en in vak 1, rubriek 1 staat het rekeningnr van mijn vriendin. We zouden graag hebben dat het op mijn rekeningnr wordt gestort maar geen van ons beide kan het rekeningnr aanpassen. Hoe doen we dat?

Dit jaar is er een nieuwe administratieve code 1761 van de energiepremie voor een bedrag van 392,00 euro als je elektriciteit en gas hebt (anders 122 euro voor enkel elektriciteit). Als je te veel verdient moet je een deel terug betalen onder de hoofding "Bijzondere Bijdrage Energie". Deze code is volgend jaar ook van toepassing voor maximum 588 euro.

Als ik die wil invullen krijg ik 'de code is ongeldig'. Hier is hij dus niet automatisch ingevuld.

Waar zie ik of dit automatisch berekend wordt? In het voorstel van aangifte zie ik nog niets staan van die Bijzondere bijdrage energiepremie.

Als ik die wil invullen krijg ik 'de code is ongeldig'. Hier is hij dus niet automatisch ingevuld.

Waar zie ik of dit automatisch berekend wordt? In het voorstel van aangifte zie ik nog niets staan van die Bijzondere bijdrage energiepremie.
Je kan de code enkel zien in de berekening van de aangifte. Er zijn gedeeltes "gegevens aangifte" en "administratieve gegevens".
Het is niet de bedoeling dat je de code zelf invult, dat doet Financiën zelf. Of je moet terug betalen hangt ook af van de hoogte van je (gezamenlijk) bruto-inkomen, als je daar onder valt is er geen bijdrage.

We hebben een gemeenschappelijke aangifte en in vak 1, rubriek 1 staat het rekeningnr van mijn vriendin. We zouden graag hebben dat het op mijn rekeningnr wordt gestort maar geen van ons beide kan het rekeningnr aanpassen. Hoe doen we dat?

Of wachten op uw definitief aanslagbilet en het dan doorgeven.
Of makkelijkste: laat het storten op uw vriendin haar rekening en dat zij het u doorstort

Of wachten op uw definitief aanslagbilet en het dan doorgeven.
Of makkelijkste: laat het storten op uw vriendin haar rekening en dat zij het u doorstort
Bij ons staat dit al jaren fout. Na dit 5j aan te passen blijft het op mijn rekening toekomen 😅. Hopelijk heb jij meer succes.

Dus stort het dan maar gewoon door.

Je kan de code enkel zien in de berekening van de aangifte. Er zijn gedeeltes "gegevens aangifte" en "administratieve gegevens".
Het is niet de bedoeling dat je de code zelf invult, dat doet Financiën zelf. Of je moet terug betalen hangt ook af van de hoogte van je (gezamenlijk) bruto-inkomen, als je daar onder valt is er geen bijdrage.
Indien samenwonend en > € 125 000.

Dat is +10k netto per maand.

Met 2 welverdieners hier (maar in de normale klasses..) hadden wij ook die premie eigenlijk totaal niet nodig en is onze winter-energie nagenoeg gratis geweest..

Indien samenwonend en > € 125 000.

Dat is +10k netto per maand.

Met 2 welverdieners hier (maar in de normale klasses..) hadden wij ook die premie eigenlijk totaal niet nodig en is onze winter-energie nagenoeg gratis geweest..
Dus als wij 125.001€ verdienen moeten wij alles terug betalen ofwa?

Voor die 1€ zouden we dan uit de boot vallen, hoe onrechtvaardig is dat :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan