Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de kinderen van mijn vrouw (niet mijn kinderen) ten tijde van feitelijk samenwonen ten laste genomen, zowel bij de werkgever als op de PB (aparte ingave). Nu we getrouwd zijn ben ik volgend jaar eens benieuwd. Mijn basisloon is het dubbel van wat mijn vrouw verdient (excl bonussen dus), dus het zou logisch staan moesten ze in mijn kolom staan.

Dat hangt af de aanwezigheid van buitenlandse inkomsten die vrijgesteld zijn en van de aanwezigheid van afzonderlijk belaste inkomsten.
Het zijn die twee elementen naar mijn weten die kunnen veroorzaken dat de personen ten laste in de andere kolom wordt gezwierd op je aanslagbiljet.
 
Dat hangt af de aanwezigheid van buitenlandse inkomsten die vrijgesteld zijn en van de aanwezigheid van afzonderlijk belaste inkomsten.
Het zijn die twee elementen naar mijn weten die kunnen veroorzaken dat de personen ten laste in de andere kolom wordt gezwierd op je aanslagbiljet.
Dat zijn beide zaken die ze niet heeft in ons geval..
 
Dat zijn beide zaken die ze niet heeft in ons geval..

Dat zou meer bij jou zijn dan eigenlijk. Dat jij afzonderlijk belastbare inkomsten of buitenlands vrijgestelde inkomsten hebt en je partner enkel progressief belastbare inkomsten.

Helemaal onderaan je aanslagbiljet heb je iets dat heet:
"Strategienr." met bijvoorbeeld: "11.GezBel_Titularis/GezBel_Partner/HQ" Het refereert naar de gekozen strategie die in theorie het meest optimaal gekozen strategie is voor jou.
 
Dat zou meer bij jou zijn dan eigenlijk. Dat jij afzonderlijk belastbare inkomsten of buitenlands vrijgestelde inkomsten hebt en je partner enkel progressief belastbare inkomsten.

Helemaal onderaan je aanslagbiljet heb je iets dat heet:
"Strategienr." met bijvoorbeeld: "11.GezBel_Titularis/GezBel_Partner/HQ" Het refereert naar de gekozen strategie die in theorie het meest optimaal gekozen strategie is voor jou.
Kom ik precies niet echt wijzer uit..

Strategie: Vrij
Strategienr 09. GezBel_titularis/AfzBel_partner/HQ/lmfeld
 
Kom ik precies niet echt wijzer uit..

Strategie: Vrij
Strategienr 09. GezBel_titularis/AfzBel_partner/HQ/lmfeld

Dus dat betekent dat de titularis enkel gezamenlijk belastbare inkomsten heeft en de partner afzonderlijk belastbare inkomsten heeft en dat er afgeweken is van de algemene regel (personen ten laste bij hoogste inkomen) omwille van toepassing arrest Imfeld (Het arrest van het Europees Hof van Justitie dat ik paar posts eerder heb gezet.)

Dat omwille van de aanwezigheid van afzonderlijk belastbare inkomsten van de partner.

De partner is hier de jongste van het koppel btw.
 
Dus dat betekent dat de titularis enkel gezamenlijk belastbare inkomsten heeft en de partner afzonderlijk belastbare inkomsten heeft en dat er afgeweken is van de algemene regel (personen ten laste bij hoogste inkomen) omwille van toepassing arrest Imfeld (Het arrest van het Europees Hof van Justitie dat ik paar posts eerder heb gezet.)

Dat omwille van de aanwezigheid van afzonderlijk belastbare inkomsten van de partner.

De partner is hier de jongste van het koppel btw.
Partner is idd de jongste en ze heeft inderdaad een €500 afzonderlijk belastbare inkomsten staan zie ik.
 
Ja lap, ik hang eraan voor uitgbreide controle van de belastingen. Al drie opmerkingen ongeveer kunnen uitleggen. Hopelijk blijft het hierbij. :unsure:
 
Vraag om inlichtingen ontvangen? Is nie zo bijzonder of uitgebreid hoor :)
Ik krijg dat tegenwoordig ieder jaar, voor de attesten van kinderopvang..

Denk dat ik die vanaf volgend jaar wel eens als bijlage standaard moet gaan toevoegen.
 
Ah oké, dan ben ik al wat geruster. Heb nog nooit de vraag gehad voor bijkomende inlichtingen. Inderdaad rond de kinderopvang (was ook het eerste jaar dat ik dit ingegeven heb).

En zogezegd had ik geen recht meer op woonbonus en moest ik 10% boete daarop betalen, maar heb direct aangetoond dat ik wel nog recht heb op woonbonus. En nog iets bij een werkloosheidsuitkering die verkeerd ingevuld was. Dat was automatisch ingevuld, en dat had ik niet gecontroleerd, klopte inderdaad niet. Gaat om iets van een 200 euro ofzo ernaast. Hopelijk doen ze daarover niet moeilijk.
 
Ik krijg dat tegenwoordig ieder jaar, voor de attesten van kinderopvang..

Denk dat ik die vanaf volgend jaar wel eens als bijlage standaard moet gaan toevoegen.
Ge moet het niet bijvoegen (wel ter beschikking houden), maar kan uw dossier wel sneller laten vooruitgaan.
Zeker als ge moet terugkrijgen is dat leuk meegenomen hè
 
Ah oké, dan ben ik al wat geruster. Heb nog nooit de vraag gehad voor bijkomende inlichtingen. Inderdaad rond de kinderopvang (was ook het eerste jaar dat ik dit ingegeven heb).

En zogezegd had ik geen recht meer op woonbonus en moest ik 10% boete daarop betalen, maar heb direct aangetoond dat ik wel nog recht heb op woonbonus. En nog iets bij een werkloosheidsuitkering die verkeerd ingevuld was. Dat was automatisch ingevuld, en dat had ik niet gecontroleerd, klopte inderdaad niet. Gaat om iets van een 200 euro ofzo ernaast. Hopelijk doen ze daarover niet moeilijk.
In een VRAAG om inlichtingen kunnen ze in principe geen voorwaarden zetten of dreigen met boetes.

Daarvoor moeten ze eerst een aangetekend bericht van wijziging sturen.
 
Rien nada niks dus dit jaar zal het niks meer zijn. Maar ik heb de automatisch ingevulde velden niet aanvaard en een (terechte) correctie doorgevoerd. Ik vermoed dat dit er wel mee te maken zal hebben waarom het nu veel langer duurt dan gemiddeld.

Maar het positieve is dan weer dat ik volgend jaar mogelijks 2x zal terugtrekken he :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan