Ronde van Zwitserland 12/06 - 19/06

dadash

Well-known member
12/06 Stage 1 | Küsnacht - Küsnacht (177.6k)
suisse-stage1-629bdddfc0fca.png

13/06 Stage 2 | Küsnacht - Aesch (198k)
suisse-stage2-629bdddfcd35a.png
14/06 Stage 3 | Aesch - Grenchen (176.9k)
suisse-stage3-629bdddfce616.png

15/06 Stage 4 | Grenchen - Brunnen (190.8k)
suisse-stage4-629bdddfcd862.png

16/06 Stage 5 | Ambri - Novazzano (190.1k)
suisse-stage5-629bdddfce7b9.png

17/06 Stage 6 | Locarno - Moosalp (177.5k)
suisse-stage6-629bdddfced83.png

18/06 Stage 7 | Ambri - Malbun (194.6k)
suisse-stage7-629bdddfcf904.png

19/06 Stage 8 (ITT) | Vaduz - Vaduz (25.6k)
suisse-stage8-629bdddfcbb78.png


startlist.jpg


Bron: PCS en https://www.tourdesuisse.ch/en/
 
Ahum, het was vorig jaar. Ik heb die Giro aandachtig gevolgd dus ik weet nog goed hoe het ging. In de Straderit verloor hij twee minuten, als klassementsrenner ben je er dan doorheen gezakt. Geen idee waarom die rit plots niet zou tellen of zo. Remco heeft achteraf trouwens zelf gezegd dat hij na de rustdag het goede gevoel kwijt was.

En los daarvan: die Giro telt eigenlijk niet mee als vergelijking door zijn revalidatie en gebrek aan competitie. Mijn punt is net dat hij nu voor het eerst in topvorm meerdere zware ritten op rij voor de boeg krijgt op dag 6, 7 en 8.

Dat was ook al rit 11 hoor en dat lag vooral aan zijn gebrek aan stuurvaardigheid. Of was hij in de Brabantse Pijl ook niet in vorm toen hij niet in de goot kon rijden?

De RVZ is och arme 1 dag langer dan bv Baskenland waar hij ook gewoon tot de laatste dag meespeelde. Ik weet echt niet waar jullie het halen dat hij dit niet zou aankunnen hoor. Doet me denken aan 2005 toen er ook een hoop waren die niet geloofden dat Boonen een monument kon winnen omdat E3 en GW maar 200km waren. Terwijl hij als neo-prof gewoon 3e werd in PR.
 
Baskenland was 6 dagen, Zwitserland 8.

Ik zeg dat met het oog op de grote rondes deze ronde interessant is om te zien of hij na een zware afmattende week met opgebouwde vermoeidheid zijn beste niveau kan halen in drie zware etappes op dag 6, 7 en 8. Dat heeft hij nog niet eerder kunnen testen.
 
Benieuwd hoe dit gaat lopen. Remco moet in principe gewoon volgen om dan in de tijdrit uit te halen, maar dat gaat de concurrentie ook niet zomaar laten gebeuren natuurlijk. En ze krijgen er ook het parcours voor om koers te maken.
 
Lekkere parcours precies wel zeg :love:

amai nog niet buiten rit 3 kunnen de sterke mannen zich eigenlijk gewoon elke dag uitleven. Vandaag 2.7km aan 8.2% met daarna nog 5km op een plautteu richting finish we gaan vlug weten wie de kanshebbers op de eindzege zijn


EDIT: Stagecenter op hun website houdt die slotklim wel op 2.5 aan 7.3% dat is al wat platter maar goed wie zin heeft kan nog altijd wel iets uitsteken
 
Laatst bewerkt:
Nog twee klimmen en we zullen het weten!
45s is niet veel zou normaal geen probleem mogen vormen om dat te dichten.
Jay Vine toch ook weer voorop, nog maar eens het bewijs dat initiatieven zoals zwift academy zeer waardevol zijn.
 
Vooral goed om te zien dat er nu tenminste een ploeg is voor Remco, in baksenland toch vooral alles zelf moeten doen.
 
Vooral goed om te zien dat er nu tenminste een ploeg is voor Remco, in baksenland toch vooral alles zelf moeten doen.

goh jah als Vlasov er een lap gaat opgeven gaan er ook geen ploegmaarts meer mee zijn natuurlijk. Maar met Wilder, Vervaeke en Masnada hier heeft hij wel goeie pionen mee en ook mannen die hun plaats kennen dat is toch anders dan met alaphilippe waar je altijd wat af vraagt wie moet nu voor wie knechten.
 
goh jah als Vlasov er een lap gaat opgeven gaan er ook geen ploegmaarts meer mee zijn natuurlijk. Maar met Wilder, Vervaeke en Masnada hier heeft hij wel goeie pionen mee en ook mannen die hun plaats kennen dat is toch anders dan met alaphilippe waar je altijd wat af vraagt wie moet nu voor wie knechten.
Das een non-opmerking… Als Vlasov er een lap op geeft gaat er niemand nog ploegmaats hebben he… dan zit er nog een man of 2-3max in het wiel, met hopelijk Remco
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Terug
Bovenaan