Ronde van Zwitserland 12/06 - 19/06

Omdat het een belangrijke WT-rittenkoers is waar heel veel toppers aan de start stonden en dus een heel goeie graadmeter is om de onderlinge verhoudingen te toetsen.

Ik denk dat dit toch vrij voor de hand liggend is.

Want als dat de mentaliteit is dan is het zeer simpel hoor. De ronde van Denemarken die gepasseerd is, is totaal niet serieus te nemen om iemand zijn vorm te voorspellen. Laat staan een overwinning die prestige heeft.
Wat voor bagger zit jij toch weer uit te kramen.
Ronde van Denemarken is ergens half augustus
 
Hoe kan het een graadmeter zijn. Voor het merendeel is het onderdeel van de specifieke voorbereiding richting Tour. Voor Evenepoel is het een WT rittenkoers om eens te zien waar ik sta. Ik denk dat die vergelijking tussen hem en anderen gewoon heel moeilijk te maken is want de vorm is waarschijnlijk onvergelijkbaar.

Nu herinner ik me ook dat jij een grafiek had gepost om aan te tonen dat Thomas' zijn effort de beste was van het hele kalenderjaar ofzoiets, uitgedrukt in W/KG. Intrayear prestaties gaan vergelijken met elkaar. DIt is eigenlijk echt gewoon hetzelfde. Je gaat opnieuw totaal verschillende zaken vergelijken met elkaar. Is gewoon niet zinvol.

Een goede graadmeter zou zijn? Remco die piekt naar bv de Vuelta, en dat er nog andere renners zijn die hebben gepiekt naar de Vuelta. Al de rest is gewoon te moeilijk.
Wat ook totale onzin is. Ik weet niet of je zijn kalender bekeken hebt maar deze ronde Zwitserland staat op het einde van een fase, zijn volgende wederstrijd was pas San Sebastián meer dan een maand later.
Laat ons zeggen dat deze ronde van Zwitserland wel degelijk een doel was.

Ze zeiden zelfs vooraf dat Zwitserland een doel was.
Dit is wat hij vooraf zie:

Lange etappes, met lange beklimmingen. Vaak boven de 2.000 meter hoogte. Dat zijn zaken die voor mij allemaal nieuw zijn, en goed om te ontdekken deze week. En tegen mannen in goede vorm, die van hieruit naar de Ronde van Frankrijk gaan. Dat betekent dat ik er zelf ook voor heb moeten zorgen om heel dicht tegen de topvorm aan te leunen”, zegt Evenepoel.

“Acht dagen koersen tegen de beste renners van de wereld, vind ik sowieso speciaal en uniek. Ook wij van Quick-Step-Alpha Vinyl staan met een sterke ploeg aan de start, met veel vertrouwen om een goed resultaat neer te zetten. Een goede uitslag in het klassement is uiteraard het doel. De afsluitende tijdrit én het eindklassement staan met stip aangeduid.”

Laat ons erop houden dat het wel degelijk een doel was. En dat topvorm nagestreefd werd.
Wat voor bagger zit jij toch weer uit te kramen.
Ronde van Denemarken is ergens half augustus
Dat is nu al de 4de keer dat ik Denemarken tegen Noorwegen zeg!
Maar goed het is maar de Skagerak over eh ;)
 
Wat ook totale onzin is. Ik weet niet of je zijn kalender bekeken hebt maar deze ronde Zwitserland staat op het einde van een fase, zijn volgende wederstrijd was pas San Sebastián meer dan een maand later.
Laat ons zeggen dat deze ronde van Zwitserland wel degelijk een doel was.

Ze zeiden zelfs vooraf dat Zwitserland een doel was.
Dit is wat hij vooraf zie:

Lange etappes, met lange beklimmingen. Vaak boven de 2.000 meter hoogte. Dat zijn zaken die voor mij allemaal nieuw zijn, en goed om te ontdekken deze week. En tegen mannen in goede vorm, die van hieruit naar de Ronde van Frankrijk gaan. Dat betekent dat ik er zelf ook voor heb moeten zorgen om heel dicht tegen de topvorm aan te leunen”, zegt Evenepoel.

“Acht dagen koersen tegen de beste renners van de wereld, vind ik sowieso speciaal en uniek. Ook wij van Quick-Step-Alpha Vinyl staan met een sterke ploeg aan de start, met veel vertrouwen om een goed resultaat neer te zetten. Een goede uitslag in het klassement is uiteraard het doel. De afsluitende tijdrit én het eindklassement staan met stip aangeduid.”

Laat ons erop houden dat het wel degelijk een doel was. En dat topvorm nagestreefd werd.
Waarom niet al dat opzoekwerk gedaan voor deze 2 domme uitspraken?

We zullen zien wat de rest van het seizoen nog brengt. Maar als dit komt omdat hij te vroeg gepiekt heeft met Noorwegen dan is het de domste beslissing sinds het ontstaan van het wielrennen.

De redenen waarom moeten bekeken worden en moet aan gewerkt worden. Want als door de focus op een .pro koers te leggen je niet mee kan in een .uwt dan heb je grandioos de verkeerde keuze gemaakt.
 
Waarom niet al dat opzoekwerk gedaan voor deze 2 domme uitspraken?

Sta me toe te vermelden dat uw punt nogal ver zoek is.
We kunnen toch eens zijn dat hij goed was in Noorwegen waar het van minder belang was en hier in Zwitserland teleurstelde waar het wel van belang was. Je kan dan toch er niet omheen dat er ergens iets fout gelopen is?

Heeft hij misschien niet te veel gegeven in Noorwegen waar hij de weerbots van gekregen heeft? Niet dat Noorwegen zijn hoofddoel was, maar dat hij verkeerd heeft ingedeeld? Is dat niet die focus waar ik het over heb? Nochtans zou iemand die begrijpend lezen kan dat toch verstaan, maar goed ik leg het graag bij deze voor u nog eens uit hoor.
 
Sta me toe te vermelden dat uw punt nogal ver zoek is.
We kunnen toch eens zijn dat hij goed was in Noorwegen waar het van minder belang was en hier in Zwitserland teleurstelde waar het wel van belang was. Je kan dan toch er niet omheen dat er ergens iets fout gelopen is?
Dat heb ik hier zelf al meerdere keren bevestigd.
Heeft hij misschien niet te veel gegeven in Noorwegen waar hij de weerbots van gekregen heeft? Niet dat Noorwegen zijn hoofddoel was, maar dat hij verkeerd heeft ingedeeld? Is dat niet die focus waar ik het over heb? Nochtans zou iemand die begrijpend lezen kan dat toch verstaan, maar goed ik leg het graag bij deze voor u nog eens uit hoor.
Nee, dat is niet de focus waar je het over hebt. Ik heb geen probleem met begrijpend te lezen en zeker met uw postgeschiedenis was het duidelijk waar je bedoeld. Goedkoop hoe je u er nu probeert uit te lullen. In uw eerste quote staat er gewoon letterlijk dat het pieken in Noorwegen de domste beslissing ooit is sinds het ontstaan van het wielrennen. Dat was geen beslissing, achteraf blijkt gewoon dat zijn piek daar helaas lag.
 
Wat ook totale onzin is. Ik weet niet of je zijn kalender bekeken hebt maar deze ronde Zwitserland staat op het einde van een fase, zijn volgende wederstrijd was pas San Sebastián meer dan een maand later.
Laat ons zeggen dat deze ronde van Zwitserland wel degelijk een doel was.

Ze zeiden zelfs vooraf dat Zwitserland een doel was.
Dit is wat hij vooraf zie:

Lange etappes, met lange beklimmingen. Vaak boven de 2.000 meter hoogte. Dat zijn zaken die voor mij allemaal nieuw zijn, en goed om te ontdekken deze week. En tegen mannen in goede vorm, die van hieruit naar de Ronde van Frankrijk gaan. Dat betekent dat ik er zelf ook voor heb moeten zorgen om heel dicht tegen de topvorm aan te leunen”, zegt Evenepoel.

“Acht dagen koersen tegen de beste renners van de wereld, vind ik sowieso speciaal en uniek. Ook wij van Quick-Step-Alpha Vinyl staan met een sterke ploeg aan de start, met veel vertrouwen om een goed resultaat neer te zetten. Een goede uitslag in het klassement is uiteraard het doel. De afsluitende tijdrit én het eindklassement staan met stip aangeduid.”

Laat ons erop houden dat het wel degelijk een doel was. En dat topvorm nagestreefd werd.

De sterkste renners ter wereld stonden niet eens aan de start in Zwitserland, dus dat op zich is al een red flag op die quotes niet te serieus te nemen. Nu goed, ik wil gerust meegaan.
Zelf zegt hij dat hij moet aanleunen tegen topvorm, wat nog niet hetzelfde is als zeggen dat hij absoluut heeft gepiekt, zoals jij beweert vandaag. Vorige week lag de piek nog in Noorwegen, soit.

En het einde van een fase? Miljaar Kendl... De combinatie gullegem-koerse staat inderdaad internationaal gekend als de manier om top aan de start te staan in Zwitserland... Een fase van drie koerskes ocherm.

Nee sorry. Niet overtuigd. Als ik zijn kalender bekijk zie in vnl support voor de redenering van Renaat: te weinig rust.

Edit: en dan lees ik nu dat hij Burgos schrapt om zo fris mogelijk te starten in de Vuelta. Lijkt mij dat die beslissing niet los staat van wat ze geleerd hebben uit Zwitserland...
 
Opgeofferd? Ze hadden gewoon geen winnaars dat is waar. In de periode 2001-2006 eindigde Boogerd maar liefst 6x in top 6 van LBL, 5x in top 10 RVL, 2x top 10 RVV. Dan heb je verder nog Van Bon, E.Dekker, Knaven, Tristan Hoffman, Kroon, T. Dekker, Langeveld, Mollema, Boom, Terpstra, Slagter die heel wat keren in de top 10 reden in de monumenten in die periode waar je van sprak. Hadden dan ook de "pech" dat hun toptalent voor die periode T. Dekker zich liet betrappen en nooit meer zijn niveau terughaalde erna
Alle vergane hoop op een monument werd omgezet om een Nederlandse jongen klaar te stomen naar GT-winst.
Jammer dat Terpstra en Poels deze daad geen kracht konden bijzetten en het noodzakelijk vonden om toch tussendoor een monumentje te winnen :nono:.
 
Terug
Bovenaan