Ronde van Zwitserland 12/06 - 19/06

Remco is 22j
Is dat niet de leeftijd waarop Bernal de tour won en Pogacar zijn 2e?
Ja en da's ook 5 jaar jonger dan Roglic toen die zijn eerste grote ronde reed. Dat er een verjonging plaats vindt binnen het profpeloton is duidelijk, maar dat betekent niet dat elke 20-jarige morgen de TdF gaat winnen hè.

Bernal en Pogacar zijn bovendien uitzonderlijke talenten, als dat al de maatstaf gaat worden de komende jaren...
 
Neen :eviltongue:.

Hoe sneller een Belg eentje wint, hoe sneller we afhaken met onze eis naar winst. Dan kunnen we er weer tegenaan voor veertig jaar.
Konden we maar tien monumenten inruilen voor zo eentje...
Ga uwe mond is spoelen seg? Tien monumenten inruilen? Dat zijn alle monumenten van Boonen and then some. Laat ze dan nog maar veertig jaar verder ploeteren als we er monumenten moeten voor beginnen inruilen. :p
 
Moet ik anders is proberen een soort standaard formaat van bericht ineen te flansen voor elke koers waaraan Remco deelneemt? Ik wil zelfs nog een paar versies maken, één voor t geval dat het slecht gaat, één voor t geval het cva gaat en één voor t geval het goed gaat. En voor al die situaties een bericht waarin ik de twee grootste groepen hier aan bod laat komen? Diegene waarbij Remco niks fout kan doen, al zou hij op zeventien uur eindigen na een eerste heuvelachtige etappe in de ronde van Burkina Faso. En diegene waarbij Remco niks goed kan doen, al eindigt hij als winnaar voor Pogacar met zeventien uur voorsprong na de koninginnenetappe in de Tour .

Het zou mij alvast maar één keer wat denkwerk bezorgen (gewoon wat copy pasten uit zowat elk wielertopic), het zou een aantal mensen hier tijd besparen (terwijl je toch weet wat ze gaan zeggen) en ik zou heel wat pagina's minder moeten bijlezen als ik hier is een halve dag niet kom piepen.
 
ik had al geopperd voor 2 extra topics

Het grote REV173 - topic
Het WVA VS MVDP - Topic

CqYQToP.jpg
 
Remco is 22j
Is dat niet de leeftijd waarop Bernal de tour won en Pogacar zijn 2e?
Altijd dat vergelijken met andere renners.. Ik vind dat onzin. Remco is Remco.. Bernal is Bernal en Pogacar is Pogacar.. Niet elke renner is volledig koersrijp op 22 jaar en dan al zeker niet voor het rondewerk.

Remco heeft met zijn huidige "koersbagage" nog steeds een achterstand tov andere renners.. deels omdat hij laat is beginnen koersen. Het is duidelijk dat hij nog volop in een leerschool zit maar de vorderingen zijn er wel.. Deze week was een goeie les en heeft hij vooral getoond wat een sterke mentale weerbaarheid hij wel heeft. Daar zal hij in de toekomst alleen maar sterker uitkomen.

Ik blijf het herhalen.. geduld is en blijft de boodschap bij deze topper..
 
  • Leuk
Waarderingen: Pion
Mooi om te zien hoe kalm en weldoordacht hij reageert op zijn zwakkere prestaties deze week. Toch een groot verschil met de emotionele, vaak onbezonnen reacties uit het verleden. Toen zocht hij ook vaker de oorzaak bij anderen of weet hij verlies aan een eenmalig minder moment. Nu kan hij gewoon toegeven dat hij niet op niveau was. Dat gaat hem ook helpen in de koers zelf, weerbaarder maken en zoals nu: na tegenslag toch nog een goeie prestatie leveren verder in de ronde.

Maar laten we duidelijk zijn: ook in de tijdrit was Remco niet op zijn allerbest hé. De tiende in de uitslag eindigt op iets meer dan een minuut. Voor een tijdrit van 26 km is dat niet bijster veel. Voor de ronde hield hij trouwens rekening met een verschil van 2 minuten op zijn dichtste concurrenten voor het klassement. Hij zegt zelf ook dat hij zich niet aan het vooropgestelde schema heeft kunnen houden, dat hij niet kon duwen wat hij wou.
Ik vraag me af of hij na LBL wel voldoende rust gepakt heeft. Als je hem zag koersen leek het wel alsof hij in Noorwegen nog op dezelfde piek zat als in LBL. Ook Gullegem was echt indrukwekkend. Ook al is het maar een kermiskoers, hij reed daar rond als een raket. Die vinnigheid was er in Zwitserland niet meer.

Nu wat meer pauze nemen en een langere hoogstestage doen is misschien geen slecht idee.
 
Buiten dat die 2 al veel langer renner zijn.
Remco is een goed renner, ronderenner? Laat hem nog paar jaar proberen. We zien wel.

Ja en da's ook 5 jaar jonger dan Roglic toen die zijn eerste grote ronde reed. Dat er een verjonging plaats vindt binnen het profpeloton is duidelijk, maar dat betekent niet dat elke 20-jarige morgen de TdF gaat winnen hè.

Bernal en Pogacar zijn bovendien uitzonderlijke talenten, als dat al de maatstaf gaat worden de komende jaren...

Altijd dat vergelijken met andere renners.. Ik vind dat onzin. Remco is Remco.. Bernal is Bernal en Pogacar is Pogacar.. Niet elke renner is volledig koersrijp op 22 jaar en dan al zeker niet voor het rondewerk.

Remco heeft met zijn huidige "koersbagage" nog steeds een achterstand tov andere renners.. deels omdat hij laat is beginnen koersen. Het is duidelijk dat hij nog volop in een leerschool zit maar de vorderingen zijn er wel.. Deze week was een goeie les en heeft hij vooral getoond wat een sterke mentale weerbaarheid hij wel heeft. Daar zal hij in de toekomst alleen maar sterker uitkomen.

Ik blijf het herhalen.. geduld is en blijft de boodschap bij deze topper..
@BonIver zei letterlijk 'ELKE RENNER OP DIE LEEFTIJD'
ik heb dat gewoon even weerlegd
 
Tuurlijk kunnen ze dat wel, en dat is exact ook wat ze gaan doen. Bij QS hebben ze tenminste begrepen dat Evenepoel, en elke renner op die leeftijd, gewoon tijd en ervaring nodig heeft voor dit soort specifiek werk. Beter hem nu nog de tijd gunnen en later een lange tijd oogsten, dan hem volledig uit te wringen en onrealistische verwachtingen op te leggen. Dergelijke rittenkoersen en een goed klassement zijn voor hen ook nog altijd een leerschool waar ze weinig ervaring in hebben en als ploeg ook nog in moeten groeien op vlak van voorbereiding.

Veel journalisten kunnen er alleszins nog iets van leren. En gij ook ;)

Wat wil je nu zeggen? Dat dit de eerste keer is dat QS afzakt naar een GT met ambities? Dan vergis je u toch wel denk ik.

Wat jij beschrijft is het scenario Van Wilder en Vansevenant. Mannen met potentieel die nog moeten groeien en ervaring kunnen opdoen binnen een ploeg die afzakt naar een GT.
Maar je kan niet als QS zijnde een hele ploeg als vorm van opleiding naar daar sturen, ten eerste omdat zo een GT klauwen met geld kost en heel veel vraagt van de staf. Je probeert daar zoveel mogelijk rendement uit te halen.
 
Ga uwe mond is spoelen seg? Tien monumenten inruilen? Dat zijn alle monumenten van Boonen and then some. Laat ze dan nog maar veertig jaar verder ploeteren als we er monumenten moeten voor beginnen inruilen. :p
Tien van Roger? Eén P-R mag hij houden.
Of tien van Eddy, die heeft er toch genoeg.

We staan als België zijnde, eenzaam aan de top wat monumenten betreft. Een RVV of vijf minder boeit niet.
Een Giro extra erbij is een wereld van verschil. Zie maar naar Tom Dumoulin, de derde Nederlander die er een kon winnen.
Daarvoor hebben ze een heuse periode opgeofferd om geen monument te winnen (2001-2014), waarom kunnen wij dat niet :unsure:?
 
De gemiddelde leeftijd van iemand de tour wint is iets van een 28 ofzo en dan komen ze hier aanhollen met Pogacar en Bernal, om aan te tonen dat Remco er maar beter mee kan stoppen... Echt :laugh:
 
@SnakeGodRovinin: Opgeofferd? Ze hadden gewoon geen winnaars dat is waar. In de periode 2001-2006 eindigde Boogerd maar liefst 6x in top 6 van LBL, 5x in top 10 RVL, 2x top 10 RVV. Dan heb je verder nog Van Bon, E.Dekker, Knaven, Tristan Hoffman, Kroon, T. Dekker, Langeveld, Mollema, Boom, Terpstra, Slagter die heel wat keren in de top 10 reden in de monumenten in die periode waar je van sprak. Hadden dan ook de "pech" dat hun toptalent voor die periode T. Dekker zich liet betrappen en nooit meer zijn niveau terughaalde erna
 
Deze week was een goeie les en heeft hij vooral getoond wat een sterke mentale weerbaarheid hij wel heeft. Daar zal hij in de toekomst alleen maar sterker uitkomen.
Dat had hij eerder al getoond hoor. Dit seizoen vroeg men regelmatig af: Zou hij ooit nog wel goed kunnen dalen? Want hij moet toch een schrik gepakt hebben van die heel zware val?

Dus op een dag lieten ze Remco rijden in de afdaling, want daar was ie slecht in. Ze zagen hem toen doodleuk NIET meer terug. Plots was hij een meesterdaler en van schrik was helemaal niks te merken. :tongue:

Lef heeft die kerel wel, ne goeie mentale kop ook. Nu nog de benen.
 
Tien van Roger?
Ah nu zijn we aan t spreken se! :unsure:

Nee je zal ongetwijfeld gelijk hebben een tour zal zeker meer internationale weerklank hebben dan een rond of Roubaix bv. Maar geef mij persoonlijk maar nog wat meer Belgische winnaars in "onze" koersen ipv een tourwinnaar (als of ik het voor het kiezen heb natuurlijk :D ).
 
Nu wat meer pauze nemen en een langere hoogstestage doen is misschien geen slecht idee.
Mee eens. Ik zie de mensen nu al denken: Remco in de Vuelta? Bij de eerste scheet bergop ligt ie eraf.
Dat is zeker mogelijk (dat hij snel moet lossen bij de eerste puist), maar de grootste vijand van de concurrentie is onderschatting.
Voor hetzelfde geldt, valt ie plots aan op de eerste puist, laten ze hem rijden (Ach t'is Remco maar) en zien ze hem die dag, nooit meer terug.

Ik vind dat ergens wel leuk aan Remco: Hij is vooral bergop, nog erg wisselvallig dus je weet nooit welke jus er in zijn benen zit.
De ene dag super, de volgende dag 'rien de kloot'.

De hamvraag voor mij is wel nog altijd: Kan hij zijn niveau in de toekomst langer dan 1 week doortrekken? (als hij top is).
 
(Ach t'is Remco maar)
Dat gaan ze dus nooit denken, echt NOOIT!
Ik denk dat iedereen die zelfs nog maar notie heeft van een vervoermiddel met 2 wielen waarop competitief gereden wordt om als eerste over een finishlijn te rijden wel weet wat Remco kan.
Ik denk dat iedereen wel weet wat hij al gepresteerd heeft deze april.

Het is niet alsof hij gekend is om te winnen als hij voorop geraakt. Echt totaal niet! :unsure:
 
Waarom wordt die ronde van Zwiterland toch ook zo serieus genomen om Remco's prestaties te kaderen? Ik denk dat er veel waarheid zit in de analyse van @Renaat , ik denk dat hij gewoon onvoldoende heeft gerust. Bijna iedereen die boven Evenepoel is geëindigd, kwam nu voor een eerste keer eens piepen aan het venster in functie van de Tour. En van de 3-4 renners die wel al een langere periode op niveau rijden, zitten 2 anomalieën: Kung en Pozzovivo.

Tegenvaller, lessen trekken en hop naar de volgende. En wie weet volgt er nog een fantastische prestatie net als zijn Baskenland na de tegenvaller in Tirreno.
 
Waarom wordt die ronde van Zwiterland toch ook zo serieus genomen om Remco's prestaties te kaderen?

Omdat het een belangrijke WT-rittenkoers is waar heel veel toppers aan de start stonden en dus een heel goeie graadmeter is om de onderlinge verhoudingen te toetsen.

Ik denk dat dit toch vrij voor de hand liggend is.

Want als dat de mentaliteit is dan is het zeer simpel hoor. De ronde van Noorwegen die gepasseerd is, is totaal niet serieus te nemen om iemand zijn vorm te voorspellen. Laat staan een overwinning die prestige heeft.
 
Laatst bewerkt:
Omdat het een belangrijke WT-rittenkoers is waar heel veel toppers aan de start stonden en dus een heel goeie graadmeter is om de onderlinge verhoudingen te toetsen.

Ik denk dat dit toch vrij voor de hand liggend is.
Hoe kan het een graadmeter zijn. Voor het merendeel is het onderdeel van de specifieke voorbereiding richting Tour. Voor Evenepoel is het een WT rittenkoers om eens te zien waar ik sta. Ik denk dat die vergelijking tussen hem en anderen gewoon heel moeilijk te maken is want de vorm is waarschijnlijk onvergelijkbaar.

Nu herinner ik me ook dat jij een grafiek had gepost om aan te tonen dat Thomas' zijn effort de beste was van het hele kalenderjaar ofzoiets, uitgedrukt in W/KG. Intrayear prestaties gaan vergelijken met elkaar. DIt is eigenlijk echt gewoon hetzelfde. Je gaat opnieuw totaal verschillende zaken vergelijken met elkaar. Is gewoon niet zinvol.

Een goede graadmeter zou zijn? Remco die piekt naar bv de Vuelta, en dat er nog andere renners zijn die hebben gepiekt naar de Vuelta. Al de rest is gewoon te moeilijk.
 
Terug
Bovenaan