Ronde van Zwitserland 12/06 - 19/06

Ik zag zonet op beeld (een herhaling) dat Kung een fractie, te vroeg vertrokken is, gaan ze die seconde dan ook niet van zijn tijd moeten aftrekken. Of hoe werkt dit?

Thomas op 7sec van Kung aan het tussenpunt, die kan ook nog de tijdrit winnen. Thomas ligt ook op pole om de ronde van Zwitserland te winnen. Higuita komt te kort in de tijdrit.
 
Remco wint deze, Thomas zal er ook wel niet komen. Vreemde mens die Remco.
Remco zei gisteren toch dat hij zich terug goed voelde en hij bewust loste op 2 km van de finish om zich te besparen voor vandaag. Dat blijkt toch de correcte beslissing geweest te zijn.

Dat kan toch wel een paar secondjes schelen tov de klassementsmannen die nog voluit doorreden ..
 
Ik zag zonet op beeld (een herhaling) dat Kung een fractie, te vroeg vertrokken is, gaan ze die seconde dan ook niet van zijn tijd moeten aftrekken. Of hoe werkt dit?
Nope, daar wordt gewoon een oogje dichtgeknepen.
Heb me altijd al afgevraagd waarom niet met een startblok gewerkt wordt. Zeker bij een proloog waar de verschillen toch vaak miniem zijn. Een commissaris die met zijn hand een keer zwaait, vertrekt maar. Niet super professioneel :)
 
Nope, daar wordt gewoon een oogje dichtgeknepen.
Heb me altijd al afgevraagd waarom niet met een startblok gewerkt wordt. Zeker bij een proloog waar de verschillen toch vaak miniem zijn. Een commissaris die met zijn hand een keer zwaait, vertrekt maar. Niet super professioneel :)
Ik zou denken dat die transponder pas start als je ergens over rijdt?

Een inspanning van 30min of een rit in lijn maakt ook verschil natuurlijk met warmte.
Maar mss is het eerder de hoogte die hem parten speelt? Uiteindelijk was zijn hoogtestage ook enkel slapen op hoogte
 
Wat onthouden we van deze week, dat Vlasov toch ook een outsider is voor de Tour lijkt me.
Had echt wel alles uit elkaar gereden bergop.
 
Ondanks tijdrit winst, 4 minuten in het krijt in een ronde van 1 week, toch wel een aanzienlijk!
Wat mij betreft moet Remco weg uit Schepdaal en gans jaar op een berg gaan leven.

Als VDB kan derdes worden in de tour moet Remco toch ook in staat zijn om zoiets te evenaren of zelf beter,
geloof ik wel in!
 
Ja dat was dus niet serieus hé
Dat had ik niet door sorry.

Ik heb zelfs ooit hier eens een mop / grap gepost, ik ging daarna slapen en de dag erna las ik pagina's vol met verwijten in mijn richting en boze reacties en .. :tongue: niemand had door dat het een grapje was. :frown:

Anyways knappe zege van Remco! :thumb:
 
Thomas wel beestig goed hoor. 3 seconden boven Remco. Die wint die ronde hier eigenlijk met de vingers in de neus.
Had het "geluk" dat Yates en Vlasov wegvielen. Kan alleen maar leuk zijn voor de Tour en het ijzersterk Ineos (voor het podium).
Ondanks tijdrit winst, 4 minuten in het krijt in een ronde van 1 week, toch wel een aanzienlijk!
Wat mij betreft moet Remco weg uit Schepdaal en gans jaar op een berg gaan leven.

Als VDB kan derdes worden in de tour moet Remco toch ook in staat zijn om zoiets te evenaren of zelf beter,
geloof ik wel in!
Wil hij? Een jonge kerel zoals hij zal iets meer nood hebben aan sociaal contact, dan de zonderling die JVDB was. Dat zien we ook in de interviews.
Het valt na een aantal GT' af te wachten of hij consistent kan presteren zoals JVDB het deed in de Tour. Wie weet moet hij uitpakken in de eerste twee weken en hard vechten in de derde.

Na een week in broeierig heet weer rijdt hij nu ook niet zo ver weg van mannen als Grosschartner en Schachmann.
Op een parcours van 25km in etappe 1 had hij die waarschijnlijk op anderhalve minuut en meer gezet.
Hopelijk is het idd met de hittevermoeienis, maar zoals reeds beschreven hier, dan zal het in Spanje wringen worden.
 
Schachmann kan best wel een stukje tijdrijden hoor. Vb 2 jaar geleden verloor ie in Algarve een goeie 30 seconden op Remco op een tijdrit van 20km. In Parijs-Nice vorig jaar 2 in de tijdrit. Grosschartner was in de Vuelta vorig jaar 7de in de afsluitende tijdrit. Nu verliest ie toch al bijna 1 minuut. Op zich dus renners die wel een tijdrit kunnen rijden indien nodig
 
Terug
Bovenaan