Ronde van Zwitserland 12/06 - 19/06

Er wordt veel te veel aandacht besteed aan die grafieken. Oké om de globale perfomance van een renner in diens carrière te kaderen, maar verschillende performances binnen hetzelfde kalenderjaar vergelijken is echt zinloos.

Ik snap niet dat hier zelfs discussie over kan zijn. Küng mag dan nog in de vorm van zijn leven verkeren, als de klimmers en klassementsmannen hier op niveau waren en op niveau reden, dan zou die toch nooit in de top tien staan nog voor er een ITT is gereden.

We hebben op twee dagen net iets minder dan 400km gereden met iets meer dan 8k HM en er staat iemand van +80kg op plaats zeven. Allé.

We hebben op twee dagen net iets minder dan 400km gereden met iets meer dan 8k HM en er staat iemand van +80kg op plaats zeven. Allé.
Indurain won 5x de Tour en die woog tijdens zijn piek +-80kg. (voor 1m86)
In verhouding was Indurain zelfs zwaarder dan Kung.

Armstrong was ook geen lichtgewicht (maar die heeft officieel ook geen tour meer gewonnen)

OK het waren toen andere tijden (en misschien ook doping?), maar ik vind het toch gevaarlijk om te zeggen dat een relatief zware wielrenner zijn wagonnetje niet zou kunnen aanhaken tenzij het niveau heel erg laag is.

Laatst bewerkt:
Indurain won 5x de Tour en die woog tijdens zijn piek +-80kg. (voor 1m86)
In verhouding was Indurain zelfs zwaarder dan Kung.

Armstrong was ook geen lichtgewicht (maar die heeft officieel ook geen tour meer gewonnen)

OK het waren toen andere tijden (en misschien ook doping?), maar ik vind het toch gevaarlijk om te zeggen dat een relatief zware wielrenner zijn wagonnetje niet zou kunnen aanhaken tenzij het niveau heel erg laag is.

lol

Dat zijn echt geen vergelijkingen die je wilt maken hoor. Wat er tussen 90' en 05' allemaal gebeurd is dat mag je niet als referentie nemen.

lol

Dat zijn echt geen vergelijkingen die je wilt maken hoor. Wat er tussen 90' en 05' allemaal gebeurd is dat mag je niet als referentie nemen.
I know, maar ik vind het gewoon gevaarlijk om conclusies te trekken zuiver op het gewicht.

Ik geloof nog altijd dat iemand van 1m90+ die 81kg (of meer) weegt, en die heel veel talent heeft én die er specifiek voor traint, je er niet zomaar afkrijgt ook al zou het niveau megahoog liggen. In verhouding zal zo'n boomlange wielrenner nog altijd op gewicht zijn om goed ne berg over te kunnen.
VA is ook geen kleintje, is die ook geen 1m90 of zo? ;)

Winnen is natuurlijk nog iets anders, maar hier spreken we ook nog maar over plaats 7 (Kung).

Het waren ook nog om andere redenen andere tijden.
De Tours die Indurain won hadden allemaal minstens 100 a 135! tijdritkilometers, en 4 vd 5 Tours ook nog een ploegentijdrit van 60 a 80km. Het op zoek gaan naar steilere beklimmingen is ook nog maar iets van de laatste jaren. Aankomen bij 1 of ander skistation waar de percentages egaal zijn en zelden boven de 10% gaan is ook wel ideaal voor een tijdrijder. Ik dacht dat Indurain ook nooit een rit in lijn had gewonnen.

Het zou weleens leuk zijn om bijvoorbeeld de Tour van 1992 na te rijden, met ITT + TTT zo'n 200 tijdritkilometers. Quintana en co kunnen alvast thuis blijven. Van Aert een rij vooruit ;)

Het waren ook nog om andere redenen andere tijden.
De Tours die Indurain won hadden allemaal minstens 100 a 135! tijdritkilometers, en 4 vd 5 Tours ook nog een ploegentijdrit van 60 a 80km. Het op zoek gaan naar steilere beklimmingen is ook nog maar iets van de laatste jaren. Aankomen bij 1 of ander skistation waar de percentages egaal zijn en zelden boven de 10% gaan is ook wel ideaal voor een tijdrijder. Ik dacht dat Indurain ook nooit een rit in lijn had gewonnen.

Het zou weleens leuk zijn om bijvoorbeeld de Tour van 1992 na te rijden, met ITT + TTT zo'n 200 tijdritkilometers. Quintana en co kunnen alvast thuis blijven. Van Aert een rij vooruit ;)
Ja dat is wel waar. Die rondes waren inderdaad wel echt op maat gemaakt van Indurain. :tongue:

Kung top 10 is ongeveer hetzelfde niveau als WVA die in de tour ´20 elke dag het peleton martelde in de bergritten of 2e werd in de Tireno vorig jaar.

Kung top 10 is ongeveer hetzelfde niveau als WVA die in de tour ´20 elke dag het peleton martelde in de bergritten of 2e werd in de Tireno vorig jaar.

nah voor mij ligt dit ook gewoon aan de uiteindelijk zwakke bezetting van deze ronde. Ik had het vooraf hoog in geschat maar als je 3 favorieten het laten "afweten" (Vlasov naar huis, Martinez al meteen in rit 1 51" aan de broek en Evenepoel niet op niveau). En dan ook nog eens een paar volle ploegen naar huis moeten dan komt Kung in supervorm dus plots de top 10 in.

Die moto reed* veel te dicht voor Kung. (Beginstuk langs de vaart) Kilometers lang nog geen 50 meter voor Kung
Ze doen er inderdaad wel alles aan op Kung te laten winnen.
Maar Remco is niet stilgevallen, het zal enorm close zijn. :tongue:

En wat doet Thomas? Komt hij nog in de buurt of duikt hij er ook nog onder?

Terug
Bovenaan