Ronde van Zwitserland 12/06 - 19/06

Van Wilder zelfs nog voor Remco!
Toch al een goeie test voor de mannen voor het klassement. Denk dat iedereen wel vrij goed zit.
Buiten de mannen die nu al half overboord hangen.
 
Martinez, Pinot en Uran binnen gekomen in een groep op 51'. Zijn nog niet helemaal uitgeteld maar een goed teken is dit niet.
Je kon geen tijd winnen tijdens deze eerste rit, maar wel tijd verliezen. Een paar schaduwfavorieten hebben toch een kleine patat gekregen.
 
Ik had nog nooit van de winnaar gehoord :unsure:
De meesten niet denk ik :unsure:
Martinez, Pinot en Uran binnen gekomen in een groep op 51'. Zijn nog niet helemaal uitgeteld maar een goed teken is dit niet.
Vooral voor Ineos is dit toch een pijnlijke zaak imo. TGH die te kort komt in de Dauphiné en Martinez die er flagrant onder door gaat in Zwitserland wanthet is nu niet dat dit een klein groepje was (man of 15-20?)
 
De meesten niet denk ik :unsure:

Vooral voor Ineos is dit toch een pijnlijke zaak imo. TGH die te kort komt in de Dauphiné en Martinez die er flagrant onder door gaat in Zwitserland wanthet is nu niet dat dit een klein groepje was (man of 15-20?)

Het zijn moeilijke tijden voor Ineos. Bernal die al voor het seizoen uit valt. Carapaz die extremis de Giro verliest. Nu nog eens de Dauphine en RVZ die tegenvallen. Al hebben ze in zwitserland ook nog Thomas en Yates mee en die konden wel nog aansluiten. Die jonge mannen doen het goed de Hayters en zo van deze wereld maar qua ronde werk heeft Jumbo nu toch wel volledig de fakkel overgenomen.
 
Hindley kwam ook tekort in Catalonië ;)
Hart voor geel 😁

Ineos heeft het idd niet meer zo onder de markt zoals vorig decennia , maar het is nu nog geen drama.
 
Toch nog maar eens het bewijs dat je enkel met geld er niet komt.
Hun begeleiding is ook al overgenomen door andere ploegen en zelfs verbeterd. Pas op ze doen het nog altijd goed, maar hun supermatie is zeker voorbij.
 
De Tour is nog 3 weken natuurlijk. Je kan nog ontzettend veel verbeteren tegen dan dus ik zou Martinez zeker nog niet afschrijven (alé ja voor winst wel natuurlijk, maar dat heeft niets met zijn vorm te maken). Dat is trouwens ook de kans voor Evenepoel hé. Die heeft hier toch een doel van gemaakt, en er doen er hier een paar mee die hier toch met het oog op de Tour rijden. Van zo'n Fuglsang verwacht ik wel weer dat die vooral deze week goed gaat zijn en dan in de Tour weer niets. Zeker één van de grootste concurrenten van Evenepoel. Yates leek me wel goed in orde, toch sterk hoe die dat gat daar dicht op Remco en Fuglsang met iedereen in zijn wiel.

Zalig om eindelijk de echte Van Wilder te kunnen zien. Echt een onderschat talent.
 
Ik had nog nooit van de winnaar gehoord :unsure:
Vorig jaar heeft hij de Ronde van Kroatië gewonnen, die was nochtans live op Eurosport.
Maar op WT-niveai geen platte prijs gereden en dan nu een rit winnen van zo'n elite-groepje, opvallend.
 
Die was nog wel ok bij de beloften bij SEG indertijd, en ik denk dat die dan eens enorm hard gevallen is in zijn neopro jaar (of één of andere zware ziekte zoiets, weer het niet meer precies). Maar voor mij ook wel een grote verrassing. Hoewel die dus ok was, was dat nu ook niet echt het grootste talent.
 
Remco zeer attent gereden vandaag zonder veel energieverlies. Je zag duidelijk dat er nog heel wat opzat toen hij even met Fuglsang voorop was. Hield bewust benen stil..

Morgen weer zo een rit als vandaag op het programma
 
Het zijn moeilijke tijden voor Ineos. Bernal die al voor het seizoen uit valt. Carapaz die extremis de Giro verliest. Nu nog eens de Dauphine en RVZ die tegenvallen. Al hebben ze in zwitserland ook nog Thomas en Yates mee en die konden wel nog aansluiten. Die jonge mannen doen het goed de Hayters en zo van deze wereld maar qua ronde werk heeft Jumbo nu toch wel volledig de fakkel overgenomen.
In het voorjaar wel ook goed in eendagswedstrijden.

Was ook 1e race van Martinez sinds LBL, sommige hebben daar last mee (wss ook terug naar Colombia gegaan?)
 
Zalig om eindelijk de echte Van Wilder te kunnen zien. Echt een onderschat talent.
Waarom zeg je dat? Wie of wat heeft hem onderschat? Van Wilder reed vrij goed in zijn neo jaar en is vervolgens een beetje verdronken in de regeltjes van DSM... ik vond zijn prestatie van vandaag alvast niet uitzonderlijk of onverwacht. Ik bedoel dat niet om te minimaliseren maar in zo'n omvangrijke groep mag je Van Wilder er wel bij verwachten, toch?
 
Waarom zeg je dat? Wie of wat heeft hem onderschat? Van Wilder reed vrij goed in zijn neo jaar en is vervolgens een beetje verdronken in de regeltjes van DSM... ik vond zijn prestatie van vandaag alvast niet uitzonderlijk of onverwacht. Ik bedoel dat niet om te minimaliseren maar in zo'n omvangrijke groep mag je Van Wilder er wel bij verwachten, toch?
En op wat baseer je u dan om daar zomaar vanuit te gaan?
Alles leek erop te wijzen dat dit zo ging zijn, maar hij heeft ook nog niet zoveel bewezen in zijn tijd op WT-niveau. En al zeker niet bij QS.
Voor mij is dit ook wel een bevestiging en zeker geen evidentie.
 
En op wat baseer je u dan om daar zomaar vanuit te gaan?
Alles leek erop te wijzen dat dit zo ging zijn, maar hij heeft ook nog niet zoveel bewezen in zijn tijd op WT-niveau. En al zeker niet bij QS.
Voor mij is dit ook wel een bevestiging en zeker geen evidentie.
Inderdaad, ik zou hem graag eens een week of langer zien presteren op top niveau zonder een offday. Samen met Remco en Mauri kunnen ze daar toch al een deftige klassementsploeg samenstellen.
 
Blijkbaar geen live verslaggeving van de Ronde van Zwitserland op Eurosport in België.. In Nederland en Frankrijk dan weer wel.

Wat is de beste livestream om deze toch te kunnen volgen? Ik heb gisteren geprobeerd via Cycling Today en Tiz Cycling maar die streams blokkeren na een bepaalde tijd volledig .. :cry2:
 
Terug
Bovenaan