"Ik heb me toch een paar keer de ogen uitgewreven bij het lezen van vele andere posts in deze thread voor mij. Iedereen zo manifest positief over Queen, zelfs vele accounts waarvan ik dat toch niet meteen verwachtte? Ik heb weinig met Queen alleszins. Kitscherige nest dat er in het middelbaar bij een bepaald vak werd ingeramd omdat het toch zo een miraculeuze mix van stijlen en invloeden was dat ge dat wel moest goed vinden, of uw hele kunstkennis aan die band moest ophangen. Elk eindejaar weer geeuwen bij Bohemian
Rhapsody in de lijstjes, en als ik homo-erotische superkitsch uit die tijd wil horen, zet ik
Wham! wel op, met plezier.
One Vision staat wel in mijn geheugen gegrift vanwege Liberty Rock Radio in GTA IV maar het is nu ook niet om te zeggen dat ik dat echt een topnummer vind. Ook geen fan van de distortion van de gitaar bij andere nummers die ik ken. Ik zeg niet dat het slecht is, gewoon dat ik dat gitaargeluid weinig interessant vind. Of May nu de lichtjaren tussen vijf sterren op Allerheiligen 2034 uit zijn hoofd kent of niet, dat zal me worst wezen. Freddie Mercury is een ongelooflijke frontman, tuurlijk, maar ook hier iets dat niet is weggelegd voor mij, ik wil er gewoon niet te veel naar luisteren."
Dat was de intro die ik had voordat ik begon te luisteren. Nu heb ik Queen twee keer opgezet, Queen II twee keer opgezet en Sheer Heart Attack één keertje. Het is gelukkig niet gelijk de kitsch waarvan ik die band vooral ken (kende van die drie platen enkel
Killer Queen en het schitterende
Stone Cold Crazy) maar het is toch een halve martelgang om wat te overdrijven. Enkel
Tenement Fuster, Now I'm Here en
Stone Cold Crazy (Metallica's versie is beter IMO) heb ik bij de topcategorie staan, en
Modern Times Rock N Roll van het debuut. Geen toeval dat die vier toch zeker anders klinken dan het gemiddelde nummer op die albums.
Ogre Battle op
Queen II heeft me nu al twee keer met de ogen doen rollen, da's echt alles bij elkaar wat ik niet kan horen bij Queen: dat tempo, de stem, het gitaargeluid, het theatrale van een Vlaamse kermis, ... De rest, tja, ik lees
@SnakeGodRovinin en
@Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield hun uitstekende posts, denk te herkennen in de muziek wat ik daar lees, maar het interesseert me gewoon niet zo heel erg.
Ik zal wel nog door die andere twee albums uit hun door leden hier aangeduide topperiode gaan, maar geen idee of ik daar nog iets anders dan dit over kan posten, en het zal ook niet voor de komende week zijn. Als die twee platen ook nog matig bevonden worden, zal ik het voor bekeken houden want als ik nog maar denk aan iets als
Bicycle Race, The Invisible Man of, God help ons allen,
Flash Gordon, pfffffffff. Al zou ik op de platen van de jaren tachtig nochtans wel wat conventionelere rocknummers goed moeten vinden, denk ik. Maar verder zal ik die band toch blijven associëren met die met een supervette knipoog gebrachte maar toch verdoken homo-erotiek zoals die ook in films als
Commando en
Top Gun in die periode te zien was, alleen kan ik van die films wel zeggen dat ik dat met een kwart ironie de beste films van toen vind. En dan heb ik het nog niet eens gehad over
Predator.