In de namiddag Daydream Nation beluisteren, nu eerst opleiding ... Maar de eerste paar minuten klinken wel goed.
 
Ik heb ze leren kennen door de single 'Sugar Kane', waar ik compleet door omver geblazen werd
Het album Dirty heb ik dan ook grijs gedraaid en in die periode ben ik ook wel naar andere platen gaan luisteren
Maar nu is het wel heel erg lang geleden dat ik ze nog eens beluisterd heb, dus dit is het ideale moment om dat nog eens te doen

Oh ja, wel één keer live gezien toen ik enkel voor hen naar Feest in Het Park (Oudenaarde) geweest ben in 2004
 
Ik heb ze leren kennen door de single 'Sugar Kane', waar ik compleet door omver geblazen werd

Bij mij was dat 100%, dat nummer vind ik nog altijd waanzinnig cool, ik kan er niet aan doen. Vooral die switch na zo'n kleine 2 minuten dat heel dat nummer nóg zaliger maakt.
Bull in theHeather was ook zo'n zalige. Gasten hebben véél dikke nummers gemaakt!

Ooit nog live gezien op Pukkelpop lang geleden. Moore heeft toen denk ik een nummer of 3 gespeeld met zijn gitaar op de grond en hij die "speelde" door er met zijn schoenen op te stampen. :)


 
Vind je het niet goed?

Ik vind het niet slecht maar het klikt niet echt, ik moet echt doorbijten om er naar te kunnen luisteren.
Je merkt wel dat het een band met extreem veel diepgang is maar desondanks dat vind ik het niet echt interessant voor mij persoonlijk dan.

Misschien gewoon niet in de juiste vibe ofzo...
 
Ik had hier echt geen zin in maar dacht te beginnen bij hun debuut. De eerste minuten daarvan waren zodanig lelijk (wel interessant, daar niet van) dat ik gestopt ben, wat posts gelezen heb in de thread en dan maar Daydream Nation heb opgezet. Die bevalt me voorlopig al een heel pak beter, gelukkig! Wel niet zot van de vocals.
 
Hier is het gewoon de afgelopen twee weken hzel druk geweest, dus weinig luistertijd. Jammer want hoewel ik wel vrij bekend ben met hun werk is er toch nog heel wat te verkennen.

Ik kan wel snappen dat de groep niet voor iedereen klikt, ze zijn toch wel wat acquired taste. Bij mij heeft dat ook enige tijd gekost om door de noise en rare tunings te kunnen luisteren.
 
Ja, dat is echt een aquired taste. Ik kan me voorstellen dat als je ze vroeger niet kende en je er nu opnieuw naar gaat luisteren dat je je best moet doen om "erin" te geraken. Het is echt wel niet voor iedereen.

BBC sessie van 4 jaar geleden, Thursten Moore doet 100% solo.

 
Ik volg ook wel dat de gitaartuning wat tijd vraagt. Ik ben SY binnengesukkeld door Daydream Nation en het duurde even voor ik volledig mee was. Eerst blijven hangen bij Teen Age Riot, daarna de rest blijven luisteren en plots kwam die klik en was SY het beste ooit. Volgens mij ondertussen de band met het meest aantal lp's in mijn platenkast.
 
Ik vind het niet slecht maar het klikt niet echt, ik moet echt doorbijten om er naar te kunnen luisteren.
Je merkt wel dat het een band met extreem veel diepgang is maar desondanks dat vind ik het niet echt interessant voor mij persoonlijk dan.
Ik ga me hierbij moeten aansluiten.

Ik kende wat zaken zoals onder andere 100%, Bull In The Heather, Teen Age Riot en Dirty Boots, zeker 100% vind ik wel een plaat. Maar verder niet bekend met de band, ik zette die altijd weg als iets gelijk Joy Division en daar moet ik niet veel van weten. Geen idee of dat klopt, en naar Joy Division heb ik ook nooit geluisterd dus dat is wat gokken.

Zoals Nahrtent begonnen met het debuut maar euh ... toch maar meteen @Kid_C en @FlyingHorseman hun inzicht en indeling gevolgd. Daydream Nation drie keer gespeeld de afgelopen week maar het klikt niet. Teen Age Riot nog cool uiteraard maar met dingen als Rain King of zelfs Cross The Breeze ben ik toch niet veel, vrees ik. Providence snap ik al helemaal niet. Candle is nog OK maar ik was eerlijk gezegd toch al aan het denken dat het wat zagerig begon te worden. En dat was dan zogezegd het topalbum of de ultieme Sonic Yoof ervaring?

Ik heb er op Youtube dan maar een best of van iemand bijgenomen, gewoon om eens te kijken of er bij de "betere songs" iets bijzit dat me zou liggen. Anders moet ik vijftien platen daarvan doorploegen en dan wordt het helemaal niets. Weer dezelfde ervaring eigenlijk, in die link zijn Stones en Kool Thing bijvoorbeeld nog wel in orde maar ik wil dat eigenlijk niet meer opnieuw luisteren. Zaken als Incinerate, Turquoise Boy of Schizophrenia vond ik maar matig, dat zagerige of eentonige gevoel bekroop me weer.

Ik wil er verder ook niets negatief over zeggen eigenlijk. Ze zijn enorm cool, tot de bandnaam toe. Een vrouwelijk lid, iemand die Thurston heet, cool geluid, .... noem maar op. Ik vond het ook geen teleurstelling overigens, ik snap het wel en heb dan maar wat over de band en hun invloeden gelezen in de plaats. Gewoon niet echt interessant, zonder dat ik wil zeggen dat het slecht of geen classic artist is.

Zal volgende week nog eens een shufflepoging wagen om te kijken of ik wel iets leuk tegenkom, en in de auto eens Sister of Dirty opzetten ... maar ik vrees ervoor dat dat iets gaat uithalen.
 
Joy Division en Sonic Youth lijken in mijn hoofd eigenlijk héél weinig op elkaar. Geen idee hoe je daarop komt eigenlijk. Liggen die ook geen decennium uit elkaar of zo?
 
Confusion is sex 8/10: Ging vlot, met de hartslag vrij laag. Tot 'Freezer burn / I wanna be your dog', dan ging ie de hoogte in. Album precies opgenomen in een fabriek.
'Inhuman' was het beste staaltje fabriekswerk. Het afschuwelijke 'Confusion is next' prijs ik hoog.
'Lee is free', toepasselijke titel voor het afscheid van een dagje werken in de fabriek.

Bad moon rising 8.5/10: 'Brave men run', super eerste deel. En ze gooien er nog een duikboot tussenin bij 'Ghost Bitch'.
De noise bij 'I'm insane' :drool:. Samen met 'Death Valley '69' de toppers. Gitaarwerk is fantastisch.

Evol 10/10: 'Star Power' :clap:. Leuk sprekend nummer 'In the Kingdom n°19'. Genotstrio als je 'Green Light' er bij neemt. Komt daar toch niet het instrumentale 'Death to our friends' achter zeker? De vierde zegening.
Maak er vijf van, met het wellustige 'Secret Girl'. 'Expressway to your skull' zet er een half punt meer bij. Het atypische 'Bubblegum' maakt er een 10 van.

Sister 7.5/10: 'Tuff gnarl'' versnelling propelleert. Zwaartepunt ligt achteraan.

Daydream nation 8/10: 'The sprawl' - 'Cross the breeze' is een zeer goede combinatie. Ze weten toch steeds hoe ze hun albums moeten afsluiten.

Goo 10/10: In het geheel beter dan 'Evol'. 'Mildred Piece'' kortsluiting was zeer nice. Jammer dat die zo kort was (alles vóór het geschreeuw).

Ik durf niet meer verder luisteren, omdat ik denk dat Goo niet meer overtroffen kan worden.
Tot morgen, dan volgt de volgende waarschijnlijk.
 
Terug
Bovenaan