Queen
Het zal wel typisch zijn, maar ik moet meestal aan mijn pa (60+) denken als ik Queen hoor.
Ik herinner mij dat hij ook hun eerste "vergeten" album heel goed vindt. Zou ik ook eens naar moeten luisteren.
Heb mijzelf nooit verdiept in Queen, maar dat eerste album zal ik eens een kans geven!
Ik heb er ook een aantal op vinyl - ook van mijn pa - "geërfd" (zie het vinyltopic).
 
Nog een paar albums herbeluisterd

The works: beter als ik mij herriner al zijn de 5 hits die er op staan wel de betere nummers
A kind of magic: ietsje minder paar nummers op die mij minder aanstaan maar ook hier krijgen ze de hits niet kapot
Innuendo: een mooie zwanenzang voor Mercury. De nummers lijken meer op het 70's werk en met these were the days staat er 1 van hun mooiste nummers op deze plaat. Afsluiten met the show must go on klopt voor de volle 100%

Gerangschikt:
14) Hot space
13) Made in heaven
12) Kind of magic
11) Jazz
10) The Miracle
9) The Works
8) Innuendo
7) The Game
6) Sheer Heart Attack
5) Queen
4) A night at the opera
3) A day at the races
2) Queen II
1) News of the world
 
Nog een paar albums herbeluisterd

The works: beter als ik mij herriner al zijn de 5 hits die er op staan wel de betere nummers
A kind of magic: ietsje minder paar nummers op die mij minder aanstaan maar ook hier krijgen ze de hits niet kapot
Innuendo: een mooie zwanenzang voor Mercury. De nummers lijken meer op het 70's werk en met these were the days staat er 1 van hun mooiste nummers op deze plaat. Afsluiten met the show must go on klopt voor de volle 100%

Gerangschikt:
14) Hot space
13) Made in heaven
12) Kind of magic
11) Jazz
10) The Miracle
9) The Works
8) Innuendo
7) The Game
6) Sheer Heart Attack
5) Queen
4) A night at the opera
3) A day at the races
2) Queen II
1) News of the world
Het rotte aan Queen-albums ranken is dat ze gemiddeld op 'Hot Space' na redelijk goed zijn.
Iemand die 'Made in Heaven' zo laag ziet staan, zou denken dat het op niveau ligt met 'Hot Space' of gewoonweg niet goed is.
Terwijl het die emotionele dimensie heeft met zijn overlijden en sowieso (en ook wel spijtig dat het zo moet zijn) een meer dan degelijk album is.

Is er iemand die eigenlijk fan is van de Queen-periode na 1997 (na het vertrek van Deacon)? Heb er nooit iets van beluisterd, omdat ik Deacon gelijk geef in zijn reden van vertrek.
 
Het rotte aan Queen-albums ranken is dat ze gemiddeld op 'Hot Space' na redelijk goed zijn.
Iemand die 'Made in Heaven' zo laag ziet staan, zou denken dat het op niveau ligt met 'Hot Space' of gewoonweg niet goed is.
Terwijl het die emotionele dimensie heeft met zijn overlijden en sowieso (en ook wel spijtig dat het zo moet zijn) een meer dan degelijk album is.

Is er iemand die eigenlijk fan is van de Queen-periode na 1997 (na het vertrek van Deacon)? Heb er nooit iets van beluisterd, omdat ik Deacon gelijk geef in zijn reden van vertrek.
Ja voila met metallica kon ik echt heel makkelijk ranken maar hier was het echt puzzelen. Want zelfs als de deep cuts niet zo wauw zijn op een album kan je nog altijd niets verkeerd doen met de hits
 
Ah, gaan we Queen albums ranken?

1. A Night at the Opera
2. Jazz
3. Sheer Heart Attack
4. News of the World
5. A Day at the Races
6. Queen
7. Queen II
8. The Game

Latere Queen bevalt me echt niet.


Top Queen songs:
1. The Prophet's Song
2. Brighton Rock
3. Sheer Heart Attack
4. Dead On Time
5. Fat Bottomed Girls
6. Bohemian Rhapsody
7. Don't Stop Me Now
8. Killer Queen
9. We Will Rock You
10. Stone Cold Crazy
11. '39
12. Now I'm Here
13. Crazy Little Thing Called Called Love
14. Who Needs You
15. The Millionaire Waltz
16. It's Late
17. Tie Your Mother Down
18. Bicycle Race
19. Keep Yourself Alive
20. Death on Two Legs
 
Ik zal mij ook nog eens aan een deep dive wagen. Iets heeft me altijd tegengehouden om aan Queen te beginnen en ik weet niet goed wat het is. Muzikaal zou het mij wel moeten aanspreken.

Heb nu wel veel tijd nodig (heel veel tijd) om een album te laten bezinken. En zeker met soms uitgesponnen nummers en diversiteit aan genres (bv. Sheer Heart Attack) zoals bij Queen wel eens het geval is. Dus zal wat weken duren :).
 
"Ik heb me toch een paar keer de ogen uitgewreven bij het lezen van vele andere posts in deze thread voor mij. Iedereen zo manifest positief over Queen, zelfs vele accounts waarvan ik dat toch niet meteen verwachtte? Ik heb weinig met Queen alleszins. Kitscherige nest dat er in het middelbaar bij een bepaald vak werd ingeramd omdat het toch zo een miraculeuze mix van stijlen en invloeden was dat ge dat wel moest goed vinden, of uw hele kunstkennis aan die band moest ophangen. Elk eindejaar weer geeuwen bij Bohemian Rhapsody in de lijstjes, en als ik homo-erotische superkitsch uit die tijd wil horen, zet ik Wham! wel op, met plezier. One Vision staat wel in mijn geheugen gegrift vanwege Liberty Rock Radio in GTA IV maar het is nu ook niet om te zeggen dat ik dat echt een topnummer vind. Ook geen fan van de distortion van de gitaar bij andere nummers die ik ken. Ik zeg niet dat het slecht is, gewoon dat ik dat gitaargeluid weinig interessant vind. Of May nu de lichtjaren tussen vijf sterren op Allerheiligen 2034 uit zijn hoofd kent of niet, dat zal me worst wezen. Freddie Mercury is een ongelooflijke frontman, tuurlijk, maar ook hier iets dat niet is weggelegd voor mij, ik wil er gewoon niet te veel naar luisteren."

Dat was de intro die ik had voordat ik begon te luisteren. Nu heb ik Queen twee keer opgezet, Queen II twee keer opgezet en Sheer Heart Attack één keertje. Het is gelukkig niet gelijk de kitsch waarvan ik die band vooral ken (kende van die drie platen enkel Killer Queen en het schitterende Stone Cold Crazy) maar het is toch een halve martelgang om wat te overdrijven. Enkel Tenement Fuster, Now I'm Here en Stone Cold Crazy (Metallica's versie is beter IMO) heb ik bij de topcategorie staan, en Modern Times Rock N Roll van het debuut. Geen toeval dat die vier toch zeker anders klinken dan het gemiddelde nummer op die albums. Ogre Battle op Queen II heeft me nu al twee keer met de ogen doen rollen, da's echt alles bij elkaar wat ik niet kan horen bij Queen: dat tempo, de stem, het gitaargeluid, het theatrale van een Vlaamse kermis, ... De rest, tja, ik lees @SnakeGodRovinin en @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield hun uitstekende posts, denk te herkennen in de muziek wat ik daar lees, maar het interesseert me gewoon niet zo heel erg.

Ik zal wel nog door die andere twee albums uit hun door leden hier aangeduide topperiode gaan, maar geen idee of ik daar nog iets anders dan dit over kan posten, en het zal ook niet voor de komende week zijn. Als die twee platen ook nog matig bevonden worden, zal ik het voor bekeken houden want als ik nog maar denk aan iets als Bicycle Race, The Invisible Man of, God help ons allen, Flash Gordon, pfffffffff. Al zou ik op de platen van de jaren tachtig nochtans wel wat conventionelere rocknummers goed moeten vinden, denk ik. Maar verder zal ik die band toch blijven associëren met die met een supervette knipoog gebrachte maar toch verdoken homo-erotiek zoals die ook in films als Commando en Top Gun in die periode te zien was, alleen kan ik van die films wel zeggen dat ik dat met een kwart ironie de beste films van toen vind. En dan heb ik het nog niet eens gehad over Predator.
 
Reportage over de laatste jaren van Freddie staat op Vrtnu. Zijn ziekte en AIDS in het algemeen komen ook ruim aan bod.
Ongelofelijk hoe hij tijdens de periode Innuendo nog amper op zijn benen kon staan, maar er wel nog de strafste noten uitperste.
Axl Rose die met Elton John samen Bohemian Rhapsody brengt op dat tribute festival in Wembley, hilarisch! :rofl:
 
Ik heb geen zin om hier mee te beginnen :unsure:
Why not? Queen is een superband, blijft consistent 1 van mijn favos.
De tijd ontbreekte mij jammer genoeg om een allesomvattende post neer te knallen met wat begeleiding, maar begin gewoon met de eerste cd en work your way up. You might be surprised. Vooral de 1e en 2e CD zijn nog stevige rock, dus zou u al meer moeten aanstaan.
 
Why not? Queen is een superband, blijft consistent 1 van mijn favos.
De tijd ontbreekte mij jammer genoeg om een allesomvattende post neer te knallen met wat begeleiding, maar begin gewoon met de eerste cd en work your way up. You might be surprised. Vooral de 1e en 2e CD zijn nog stevige rock, dus zou u al meer moeten aanstaan.
Die eerste zou ik nu niet meteen aanraden. :unsure:

Maar geef het een kans, ik ben ook al aangenaam verrast!
 
Queen I en Sheer Heart Attack een aantal keer beluisterd maar niet geconcentreerd genoeg. Nu de laatste 2 dagen Queen II aan het ontdekken. Zoals gezegd zijn er veel luisterbeurten nodig.

Ik kan hier wel van genieten. Maar moet erbij zeggen dat ik met de 'Black Side', dus de nummers van Mercury, wel sneller mee ben. Het moet gezegd: The March Of The Black Queen verdient imo wel het het label meesterwerk. Meer als Bohemian Rhapsody imo.

De nummers van May op de 'White Side' zijn zeker niet slecht te noemen maar daar klikt het niet meteen mee. The Loser In The End van Taylor vind ik daarentegen ook wel heerlijk. Doet me beetje denken aan The Who van Who's Next.
 
Waarom praat niemand over Sheer Heart Attack en Jazz?
SHA is een knaller en mijn voorlopige favoriet, perfecte combo tussen de typische sound van Queen, goede productie én wat stevigere nummers.

Momenteel bezig met A Night At The Opera, zal denk ik meer luisterbeurten vragen want deze voel ik weer minder.

Jij fan van SHA en Jazz?
 
SHA is een knaller en mijn voorlopige favoriet, perfecte combo tussen de typische sound van Queen, goede productie én wat stevigere nummers.

Momenteel bezig met A Night At The Opera, zal denk ik meer luisterbeurten vragen want deze voel ik weer minder.

Jij fan van SHA en Jazz?
A night at the opera is inderdaad wel echt een groeier, dat is ook hun meest eclectische plaat denk ik. Check anders news of the world eens die heeft al wat meer gitaarwerk
 
Why not? Queen is een superband, blijft consistent 1 van mijn favos.
De tijd ontbreekte mij jammer genoeg om een allesomvattende post neer te knallen met wat begeleiding, maar begin gewoon met de eerste cd en work your way up. You might be surprised. Vooral de 1e en 2e CD zijn nog stevige rock, dus zou u al meer moeten aanstaan.
Ik kan mij wel grotendeels vinden in @Gavin zijn post.
Ik ken de hits natuurlijk wel van Queen, maar heb ze nooit bijster interessant gevonden, zeer kitscherig allemaal. In een zatte bui meekwelen met Bohemian Rhapsody is natuurlijk wel eens leuk om te doen, en deze scene blijft ook wel geweldig:

En die Rami Malek film heb ik ook eens bekeken, maar dat is misschien niet de beste reclame voor Queen :unsure:

Ik heb nu ook Queen I & II eens beluisterd. Ok dit rockt al meer, maar zeker in de 2de begint de kitscherigheid (is dit een woord?) toch al weer boven te drijven, wat mij gewoon niet aanspreekt. En volgens mij gaat dit alleen maar erger worden naarmate je verder in de discografie gaat, dus ik ga misschien de 2 volgende nog eens een kans geven, maar de kans lijkt me groot dat ik het daarna er wel bij ga laten.

Dan zet ik veel liever een Led Zeppelin, Deep Purple of Pink Floyd op als ik zin heb in 70's rock.
 
Terug
Bovenaan