Queen
OK. A Night At The Opera gaat er al veel beter in nu. Een tikkeltje minder als Sheer Heart Attack nog altijd wel.

En tbh: Black Queen > The Prophet's Song >>> Bohemian Rhapsody.
 
Ondertussen aanbeland bij A Day At The Races. Hier heb ik het wat moeilijker mee. Toch al wat luisterbeurten ver en het wil er niet in. Het klikt gewoon niet.

Tie Your Mother Down is een leuk nummer en lijkt wel wat op iets van Cheap Trick of Status Quo. Long Away doet me bij momenten denken aan Big Star (wat daarom niet slecht is). Millionaire Waltz ook wel plezant en zeker White Man is lekker rocken. Maar voor de rest vind ik dat er weinig uitschieters opstaan of toch te weinig dat het niveau aanhoudt. Zelfs het Roger Taylor nummer op dit album steekt me wat tegen. En op de vorige albums vond ik dat altijd bij de beste horen.

Ik hoop dat News Of The World beterschap brengt :).
 
A Day at the Races voor mij ook een mindere. News of the World is echt stukken beter. We Will Rock You, We are the Champions (overplayed, sure, maar werkt zeer goed in de context van dit album), Sheer Heart Attack, It’s Late, Who Needs You en My Melancholy Blues… Real good stuff.
 
News Of The World bevalt mij idd veel beter. Meer rechttoe rechtaan rocken. En damn die nummers van Roger Taylor zijn hier weeral eens top!
Maar het toppunt blijft toch wel Get Down Make Love :love:. Daarna zakt het niveau een klein, klein beetje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Nu door Jazz heen. Best goed. Haalt imo niet het niveau van zijn voorganger of van Sheer Heart Attack. Maar er staan toch veel genietbare nummers op.
edit: Roger Taylor doet het toch weer op dit album hoor. Fun It en More Of That Jazz :love:.

Voorlopige ranking (zonder het debuut, dat moet ik nog checken):
1. Sheer Heart Attack
2. Queen II
3. News Of The World
4. A Night At The Opera
5. Jazz
6. A Day At The Races
 
Laatst bewerkt:
Toevallig juist Jazz gevonden op lp, originele uit 78 (de foto met de bicycle girls ontbreekt wel). Moet wel zeggen dat het album zo toch beter tot zijn recht komt dan digitaal, vooral Deacon zijn bass komt er veel beter door.

Ben ik de enige die nogal veel master of puppets hoort in 'more of that jazz'?
 
Laatst bewerkt:
Toevallig juist Jazz gevonden op lp, originele uit 78 (de foto met de bicycle girls ontbreekt wel). Moet wel zeggen dat het album zo toch beter tot zijn recht komt dan digitaal, vooral Deacon zijn bass komt er veel beter door.

Ben ik de enige die nogal veel master of puppets hoort in 'more of that jazz'?
Nu je 't zegt hoor ik het ook ja :).
 
Nu met The Game bezig. Deze vind ik toch ook redelijk goed. Met zijn 35 minuten een kort maar krachtig album. Waar ik Jazz bij momenten een beetje all over the place vond, lijkt The Game me meer gefocust. Ik had een beetje hetzelfde gevoel ook toen ik enkele keren naar The Works luisterde. Misschien ligt het aan de verandering van producer?

Favorieten: opnieuw zijn de nummers van Roger Taylor weer sterk. Daarnaast ook Need Your Loving Tonight maar topper is wel Dragon Attack. God, wat een f*cking beest van een nummer.

Voorlopige ranking (zonder het debuut, dat moet ik nog checken):
1. Sheer Heart Attack
2. Queen II
3. News Of The World
4. A Night At The Opera
5. The Game
6. Jazz
7. A Day At The Races

Ik moet wel zeggen dat ik veel van de hits (Bohemian Rhapsody, Another One Bites..., We Will Rock You en Champions...) regelmatig durf skippen. Gewoon omdat die zo overplayed zijn.
 
Ik moet wel zeggen dat ik veel van de hits (Bohemian Rhapsody, Another One Bites..., We Will Rock You en Champions...) regelmatig durf skippen. Gewoon omdat die zo overplayed zijn.
Ergens snap ik u wel, die twee greatest hits albums van hun zijn af maar ze hebben de studio albums en daarmee de deep cuts wel wat verdrongen. Ben benieuwd wat ge van Hot space gaat vinden, is de enige Queen plaat die ik niet nog eens hoef te horen
 
Ergens snap ik u wel, die twee greatest hits albums van hun zijn af maar ze hebben de studio albums en daarmee de deep cuts wel wat verdrongen. Ben benieuwd wat ge van Hot space gaat vinden, is de enige Queen plaat die ik niet nog eens hoef te horen
Eerste twee luisterbeurten achter de rug.

Back Chat is... funky!
e2d7b9eed02bd503aa7e159b4552d901.gif


Nee, te vroeg om te oordelen maar Back Chat en Put Out The Fire vallen het best mee. Las Palabras.... steekt me echt zwaar tegen net als Body Language.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Eerste twee luisterbeurten achter de rug.

Back Chat is... funky!
e2d7b9eed02bd503aa7e159b4552d901.gif


Nee, te vroeg om te oordelen maar Back Chat en Put Out The Fire vallen het best mee. Las Palabras.... steekt me echt zwaar tegen net als Body Language.
Heb die destijds 1 keer beluisterd en toen een paar 'what were they thinking'momentjes gehad. Misschien is em beter dan ik mij herrinner maar spreekt mij niet aan om nog eens te luisteren. Under pressure is wel de topper op de plaat
 
Iets sneller door Hot Space gegaan. Niet echt mijn ding maar dat ligt meer aan het genre muziek. Zoals gezegd zijn Back Chat, Action This Day en Put Out The Fire best wel te pruimen. Cool Cat valt ook nog mee. De baslijn in Body Language komt precies uit een Suicide album en dat nummer blijft ook maar ter plekke trappelen. Las Palabras... is een dieptepunt voor mij maar als ik Wikipedia erop nasla is dat een 'fan favourite' :wtf:.

Ineens ook The Works beluisterd. Ik was er al iets meer mee bekend. Redelijk songmateriaal en moet hier bekennen dat ik ook Radio Gaga en I Want To Break Free al eens durf skippen omdat ik ze ook al zoveel op de radio en elders heb gehoord. Het album rockt ook al meer dan Hot Space en gaat al meer in de richting die we gewoon zijn van Queen. Dus over het algemeen een solide album terug.

Alleen na die verschillende luisterbeurten, en dat heb ik nu ook een beetje bij The Game, klinkt het me allemaal wat 'sterieler'. Ik weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven. Met The Game en The Works klinkt het, zeker na Jazz, allemaal wat gestroomlijnder maar ja ook 'sterieler'.
Ligt het aan de productie? Of is het niveau hier toch al iets minder?
 
Alleen na die verschillende luisterbeurten, en dat heb ik nu ook een beetje bij The Game, klinkt het me allemaal wat 'sterieler'. Ik weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven. Met The Game en The Works klinkt het, zeker na Jazz, allemaal wat gestroomlijnder maar ja ook 'sterieler'.
Ligt het aan de productie? Of is het niveau hier toch al iets minder?
Dat snap ik wel, hun 80's werk klinkt ook al meer mainstream dan hun 70's werk. Op The Miracle gaat dat er wel al een beetje uit en op Innuendo al helemaal
 
A Kind Of Magic: oh man die 80's productie is hier wel over the top. Bij momenten storend. Ook zijn One Year Of Love t/m Who Wants To Live Forever 4 drollen van formaat hoor.

Het begon nochtans goed met die eerste 2 nummers. Ook laatste 3 nummers vallen best mee.

Samen met Hot Space voorlopig toch de 2 dieptepunten in de discografie.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ja, na nog enkele luisterbeurten kan ik wel met zekerheid zeggen dat ik dat voorlopig samen met Hot Space de 2 drollen in de discografie vind.

Op de wikipedia pagina staat er voor dat album 'hard rock'. Hm, dat lekt de lading toch maar voor een zeer klein stuk. Het is een licht verteerbaar album maar zoals gezegd vind ik die 80's productie echt storend bij momenten. En dat is niet altijd een minpunt voor mij want ik vind Neil Youngs Landing On Water (ook 1986) of David Bowies Let's Dance ook best te pruimen. Maar ook het songmateriaal is hier vrij zwak.

De twee grootste miskleunen op het album zijn voor mij One Year Of Love of Who Wants To Live Forever. Twee nummers die ik niet kan aanhoren :puke:. De opener One Vision valt mee maar doet me denken aan The Rolling Stones ten tijde van Dirty Work (ook al van 1986) en dat is ook geen goede referentie. Het titelnummer valt me ook nog wel mee samen met Friends Will Be Friends, Gimme The Prize en Princes Of The Universe. Pain Is So... en Don't Lose Your Head lijken me dan weer leftovers van Hot Space.


Voorlopige ranking (zonder het debuut, dat moet ik nog checken):
1. Sheer Heart Attack
2. Queen II
3. News Of The World
4. A Night At The Opera
5. The Game
6. The Works
7. Jazz
8. A Day At The Races
9. Hot Space / A Kind Of Magic
 
Jaja. Al enkele keren The Miracle opgelegd en dit klinkt toch al weer wat beter. Zowaar een frisse bries en een verademing na A Kind Of Magic. De 80's productie laat bij momenten nog wel van zich horen maar de songs zijn wel weer beter. Zeker die 5 singles uit dat album zijn zeer goed. Die baslijn in Breakthru :love:.
 
Hmmmmmm ik had echt nooit kunnen voorspellen (op basis van uw vorige berichten) dat gij The Miracle goed zou vinden. Daar zitten zeker wat goede nummers in, maar overall... dunno.
Ik vind het trouwens super interessant om uw ontdekking van Queen hier te volgen :smile:.

Ik ben heel benieuwd wat ge van Innuendo gaat vinden. Ik gok 1 van de moeilijker Queen platen on first listen, maar imo dik de moeite.

Ik zou achteraf het trio day/night/news nog eens nemen, ik gok dat ge die op het einde anders gaat inschatten.
 
Hmmmmmm ik had echt nooit kunnen voorspellen (op basis van uw vorige berichten) dat gij The Miracle goed zou vinden. Daar zitten zeker wat goede nummers in, maar overall... dunno.
Ik vind het trouwens super interessant om uw ontdekking van Queen hier te volgen :smile:.

Ik ben heel benieuwd wat ge van Innuendo gaat vinden. Ik gok 1 van de moeilijker Queen platen on first listen, maar imo dik de moeite.

Ik zou achteraf het trio day/night/news nog eens nemen, ik gok dat ge die op het einde anders gaat inschatten.
Ja. Zeker in vergelijking met de voorgangers vind ik The Miracle echt zeer te pruimen. Zoals gezegd een frisse bries en zonder het overgeproducete van A Kind Of Magic.

Party is cava maar vanaf Khashoggi's Ship t/m Breakthru is toch één winning streak voor mij. Gewoon het ene goeie nummer na het andere dat ze op u afvuren. Rain Must Fall kan met niet echt overtuigen, net als My Baby Does Me, maar is wel een welgekomen rustpunt na dat salvo dat er aan voorafgaat. Scandal en de afsluiter Was It All Worth It zijn ook zeer goed.

Die clips zijn ook wel fun. Ook de comments. Bij Breakthru bvb.: ' Fun fact: That train didn't use fuel to move. John Deacon pushed it forward with that bass line.' :laugh:
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
Innuendo enkele luisterbeurten gegeven. Niet slecht op het eerste gehoor maar zoals hier al vermeld is het idd een moeilijke first listen. Hier zit meer vlees aan en heeft wat meer tijd nodig. Zeker niet de hapklare brok die bvb. A Kind Of Magic was of een album met enkele hits als The Miracle.
Ik ga wel even een Queen pauze inlassen nu en daarna me weer aan Innuendo wagen.
 
Terug
Bovenaan